Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mun kampaajani sanoi, että hän ei ottanut edes myyntiin niitä kotihoitoaineita, kun piti niitä kohtuuttoman kalliina tehokkuuteen nähden.

Tämän oleplaxauksen jäljiltä mun tukka on eittämättä paremman näköinen käsittelemättömänä, mutta käsittely on mennyt vaikeammaksi. Kihara ei tahdo pysyä, kun tukka ei ole enää karhea. Pitää vähän opetella uusiksi tämän käsittely nyt.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mä menin nyt tilaamaan sellaisen travel kitin eBay:sta. Toivotaan, että on ihan aitoa tavaraa.

Mietin ja puntaroin melko kauan sitä, että antaisin kerrankin tukeni suomalaiselle liiketoiminnalle menemällä kampaajalle, mutta ei himskatti - en tällaisena vannoutunena DYI-ihmisenä vaan suostu maksamaan niitä katteita.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Totta. Kerro sitten kokemuksia, miten vaikutti vai vaikuttiko mitenkään.  :P
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Testasin eilen ekaa kertaa sitä kampaajalta ostamaani kotihoitoa. Muhittelin noin puolen tunnin ajan ja seassa oli myös KC color mask platinumia. Tuli kyllä ihan todella upea kiilto ja hiukset tuntuu todella vahvoilta ja sileiltä, toisaalta sellaisethan ne on olleet tuon parin viikon takaisen Olaplex käsittelyn jälkeen. Ehkä tuon muhittelun vaikutuksen huomasi kuitenkin siinä, että hiukset kuivuivat ilman fööniä tosi siististi (yleensä jää epämääräistä pörröä sinne tänne) ja oikeastaan näyttää nyt vähän siltä kuin ne olisi kevyesti suoristettu.
1bMii, vaalennettu.
ainokainen

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulle tehtiin Olaplex männä viikolla värjäyksen yhteydessä. Ihan ensin hiukset tuntuivat aivan tautisen pehmeiltä, jopa sellaisilta lasten "silkohapset" hiuksilta, mikä oli dramaattinen ero mun puhkiblondattuun ja katkeilevaan kuontaloon.

Nyt olen pessyt hiukset kaksi kertaa käsittelyn jälkeen, ja olen edelleen vakuuttunut.  Hiukset tuntuvat tosi liukkailta, sileiltä, ja suoremmilta kuin ennen. Aamuisin tyynyliinalla ei ole enää kasaa murentuneita ja katkeilleita hiuksia.

Nyt mua askarruttaa, miten pitkään tämä vaikutus jatkuu, vai onko peräti pysyvä. En melkein edes uskalla pestä hiuksia, kun pelkään, että Olaplexin vaikutus peseytyy pois.
Miten teillä muilla, jotka olette jo aiemmin ottaneet tämän käsittelyn, onko vaikutus pysynyt hyvänä pesukerrasta toiseen?
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Kiinnostaisi tosiaan kuulla niiden kokemuksia joiden käsittelystä on jo vähän aikaa. Itse varasin ajan käsittelyyn ensi viikolle. Hiukset on pääosin hyvässä kunnossa, päällihiuksissa on jonkun verran kuivuutta johon toivon olaplexin toimivan ettei tarttis leikata kun kasvatus projekti menossa. Lisäksi toivon hiuksiin sitä sileyttä ja suoruutta. Hiukset on tuhottoman paksut vähän leuan alle, taipuisat, mustaksi värjätyt jo pitemmän aikaa :) Hintaa oli n. 40-50e leikkauksen päälle...
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mullakin on nyt varattu aika käsittelyyn ensi viikolle. Toivoisin sen tuovan jämäkkyyttä hiuksiin niin että joskus kehtaisi jättää luonnonkiharat suoristamatta. Netissä olen muutamia kiharaan hiukseen tehtyjä käsittelyjä nähnyt ja ainakin niissä kihara on muuttunut kauniimmaksi ja vähemmän pörröksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja enna »

Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta! Eikö kellään ole tosiaan kuvia jaettavaksi?
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Äh, mun kampaajallani ei ole Olaplexiä tarjolla. Kasvattelen lyhyestä tasamittaista, ehjää polkkaa (tällä hetkellä olen kerrostettu polkka -vaiheessa) ja nyt on taas pakko mennä tasoittamaan tukkaa - mutta mietin, että koska joudun menemään toiseen kampaamoon Olaplex-käsittelyyn, niin kannattaako se tehdä ennen vai jälkeen tuon tasoitusleikkauksen (jota varten menen omalle kampaajalleni)? Onko mitään väliä?
Sori tyhmästä kysymyksestä.  ;D
Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

Mulle tehtiin tiistaina olaplex-käsittely. Hiuksia vaalennettiin raidoilla aika reippaasti ja olaplexiä laitettiin sekä raitaväriin että vielä erikseen koko päähän. Täytyy sanoa että tukka on nyt kyllä selkeästi paremman tuntuinen vaikka vaalennus oli normaalia rajumpi! Hiukset takkuuntuvat vähemmän eivätkä ole niin pörröiset. Oon saanut kehuja että tukka on ponnahtelevampi ja sileämpi. Nyt näissä on kyllä edelleen muotoilutuotteet poikineen joten palaan asiaan vielä sitten kun olen pessyt hiukset.
Trillian
Haiven
Haiven
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Touko 2012, 23:46

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Trillian »

DiiDii kirjoitti: Kiinnostaisi tosiaan kuulla niiden kokemuksia joiden käsittelystä on jo vähän aikaa.
Mulle tehtiin tämä huhtikuun lopussa. Käsittääkseni joskus maalis-huhtikuussa Oleplex rantautui Suomeen, eli jos ei ole käynyt jossain ulkomailla ottamassa käsittelyä, niin sen vanhempia kokemuksia voi olla vaikeaa löytää. :)

Olen tehnyt kerran tai kahdesti viikossa ylläpitohoidon, ja tukka on kyllä edelleen tosi ihana.  :-*  Mulla on voimakkaasti luonnonkiharat, melko hennot ja herkästi latvasta murentuvat BSL-pituiset hiukset. Kävin kampaajalla kaksi kertaa viikon sisään huhtikuun lopussa; molemmilla kerroilla vaalennettiin, toisella kerralla laitettiin lisäksi vielä raitoja. Lisäksi kampaaja laittoi jonkun helmiäisvärin tms. keltaisuutta pois taittamaan. :)

Tulos oli todella hyvä, ja mielestäni hiukset on pysyneet yhtä hyvänä kuin heti hoidon jälkeenkin - en tietenkään tiedä, kuinka paljon tekemistä tässä on tuolla kotihoitoon tarkoitettavalla aineella. Kiharat saivat hurjasti tsemppiä Olaplexistä, eikä vaalennuksesta huolimatta hiuksia tarvinnut leikata yhtään edes latvasta. Eli mun kokemus on pelkästään positiivinen. Ihan aavistuksen verran harmittaa, etten tajunnut kokeilla pelkkää Olaplexiä ennen vaalennusta, uskon että tulos olisi ollut vielä nykyistäkin parempi, koska oletan että totta kai se vaalennus nyt jonkin verran rasittaa, vaikka Olaplexiä tasoittavaksi laitetaankin.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Vitsi, kuulostaa hyvältä,aluksi vähän epäröi maksaa 50e jos hoito ei kestä, mikään ei tietenkään ole täysin pysyvää ihme ainetta kun hiuksia värjää ym. jolloin ne taas rasittuu, mutta tämä kyllä kuulostaa niiiin hyvältä :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mun kampaajani mukaan tulos pysyy seuraavaan kemialliseen käsittelyyn saakka.

Mä en tiedä, onko tämä lopputulos mun tukassa kuitenkaan niin ihmeellinen. Luulen, että reilu lyhentäminen vaikutti lopulta enemmän. Jotenkin suoremmalta tuntuu kuin ennen, eikä takkuunnu niin hirveästi, föönatessa harjan kanssa saa melkeinpä kevyttä suoristusrautakäsittelyä vastaavan lopputuloksen.

Omaväriketjun viimeisimmällä sivulla on kuva mun hiuksista pari viikkoa Olaplexauksen jälkeen, mutta aika kauheilta ja pörröisiltä ne siinä näyttävät, ei pitäisi ikinä nukkua märällä tukalla. Sen kuvan perusteella tuskin kukaan varaa käsittelyä. ;D
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miolla »

Tänään tuli eBaysta tilaamani paketti  :-*

Kuva

Aidolta tavaralta vaikuttaa -> niin hyvät pakkaukset ja aidon oloiset ohjetekstit printteineen. Huomenna/ vkl luultavasti kokeilen - ihan pelkkänä tehohoitona punaiseksi värjättyyn hiukseen.
Trillian
Haiven
Haiven
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Touko 2012, 23:46

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Trillian »

^ Hei vau! Mistä tilasit, tai siis keneltä myyjältä? :)  Voisin tilata paketin tai pari itsellenikin, puolisolle tehtiin pelkästään Olaplex-hoito ja sen hinta oli jotain 90 euron luokkaa, mielellään voisin säästää muutaman kympin ostamalla tuotteet kotiin ja tekemällä itse. :)
Vastaa Viestiin