Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Triina »

Hiuksille omansa :)

Onko kokemuksia aasialaisista hiustenhoitotuotteista, erityisesti korealaisista?

Itse olen selaillut joidenkin tuotemerkkien tarjontaa läpi, mutta incejä on melko niukasti saatavilla ja sikäläinen hiuslaatu on pääosin hyvin erityyppistä kuin pohjoismainen.

Kokemusta löytyy muutamasta tuotteesta:

mstar Malus Hair Treatment
Tiivistä tavaraa oleva hoitoaine 30 g putkilossa. Pienellä määrällä pötkii pitkälle. Tässä on runsaasti erilaisia kasvi-ja hedelmäuutteita ja tuntuu hiuksissa varsin ravitsevalta ja hoitavalta, silottaa hyvin. Mukava, raikas ja omenainen tuoksu.

Mise En Scene Perfect Repair Serum
Pumppupullossa oleva jätettävä hoitoöljy/latvasuoja. Tyypillinen silikoni-öljyseos, koostumukseltaan aika kivasti liukuen levittyvää, ei tahmaavaa eikä tunnu kerrostuvan pahemmin. Tehoista on vaikea sanoa mitään erityistä, toimii luultavasti yhtä hyvin kuin mikä tahansa vastaava suojaten ja silottaen latvoja ja tuoden kiiltoa.

Missha Dong Baek Gold Premium Shampoo
Miellyttäväntuntuinen shampoo, vaahtoaa hyvin ja jättää hiukset puhtaiksi, pehmeiksi ja selvitetyiksi, mutta toisaalta olen juuri leikkauttanut lyhyet hiukset, joissa mikä tahansa tuntuisi varmaan hyvältä... Vuorokausi pesun jälkeen kutittelee päänahkaa, mutta voi johtua yhtä hyvin muotoilutuotteistakin. Tuoksua pelkäsin etukäteen, koska Misshan tuotteissa on todella karmaisevan voimakkaita katkuja, mutta tässä on ihan mukava, tavanomaisen miellyttävä shampoomainen tuoksu. Löysin incin ja sen perusteella jää kuitenkin kokeilun asteelle: löytyy reippaasti sulfaatteja, silikonia, hajusteita ja alkoholia , paljon parempiakin vaihtoehtoja on. Tästä mulla on näytepusseja ja käytän ne varmaan satunnaisesti pois.

Edit. Linkki korjattu.
Viimeksi muokannut Triina, 26 Helmi 2015, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Triina »

Jatkan yksikseni :)
mstar Malus -hoitoaine on tosi mukavan tuntuista ja edelleen tykkään tuosta Misshan shampoostakin, vaikka sen inci on epäilyttävä. Mise En Scenen tuotteita voisi kokeilla enemmänkin, mutta näitä aasialaisia merkkejä on aika heikosti saatavilla.

Uusi tuttavuus on Doori Cosmeticsin Daeng Gi Meo Ri -shampoo. Aika... omalaatuinen. Ruskeakastikkeen näköistä litkua, joka tuoksuu juureskellarin ja lääkeyrttien seokselta. Ei kovinkaan miellyttävä kokemus. Vaahtoaa ja pesee hyvin, mutta tukka jää kuivan narskuvaksi, ei tee mieli kokeilla uudelleen. Vaahto oli hieman beigensävyistä, mutta onneksi hiuksiin ei tunnu jääneen mitään sävyä. Loput näytepussit laitan kiertoon tai pesen niillä vessan. Olisi kiva nähdä tämän inci, mutta en onnistunut löytämään sellaista mistään.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »


MISSHA Dong Baek Gold premium shampoo minäkin kokeilin tätä, ja tuntu oli myönteinen - tuoksukaan ei paha. Ei kuitenkaan kiinnosta ajatus hankkia tätä lisää, kun lähempää saa kelvollisia ja mietoja kutrinpesuaineita.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^ Mä oon ihastunut saman sarjan ampulleihin eli Dong baek gold premium hair essential ample (8 ml x 4), joka tuntuu tosi hyvältä silottaja. Jostain syystä käyttöohjeen mukaan parhaan tuloksen saamiseksi tulisi käyttää 2-3 kertaa viikossa (ja neljän viikon ajan), mutta minä olen huoletta käyttänyt joka päivä nyt parisen viikkoa. Käytän suihkun jälkeen pyyhekuiviin tai lähes kuiviin hiuksiin 3 tippaa. Tuotteessa on mieto tuoksu, johon en edes enää hiuksiin levittämisen jälkeen kiinnitä mitään huomiota.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Kokeilin reilu pari vuotta sitten Etude house hot style bubble hair coloring -hiusväriä. Itse väri (deep black) ja värjäystulos oli ihan hyvä, mutta eniten tuotteessa mieleen jäi värin huuhtelun jälkeen käytettävä tehohoito, Etude house silky perfumed treatment, johon ihastuin täysin. Aikoinaan etsinkin sitä netistä, mutta löysin vain kauppoja, joissa postimaksut olivat kalliit, joten tehiksen tilaaminen jäi. Mutta jee, äsken löysin tuota TesterKoreasta, joten heti tilasin tuubin :)

Toivottavasti vieläkin toimii yhtä hyvin kuin tuolloin värjäyksen yhteydessä!
Nindi
Haiven
Haiven
Viestit: 28
Liittynyt: 13 Huhti 2015, 20:40

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Nindi »

Mitenköhän riittoisaa tuo Etude Housen Hot Style Bubble Hair Coloring mahtaa olla, kun sekoitettavaa tavaraa on ilmeisesti aika vähän (vs. normisti kertovärien 60ml + 60ml ja Etuden Housen 30ml + 50ml), mutta tekeekö tuo vaahto siitä sitten riittoisampaa eli voiko ajatella sen normi "pitkille hiuksille 2 purkkia" kaavan mukaan vai tarvitseeko tätä enemmän?

Löytyykö korealaisista hiustuotteista muuten suoravärejä tai suoraväriä sisältäviä hoitoaineita, onko kukaan törmännyt tai jopa kokeillut? Punaiset sävyt erityisesti hakusessa.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Luin muinoin netistä Skinfoodin Argan Oil Silk Hair Mask Packin olevan täydellinen pörrööntyvälle tukalle, jopa ilmankosteuden ollessa äärimmillään. Tykkäsin tästä ihan kauheasti ja tulen tilaamaan uudelleen, toimi mun karheassa pörrökasassani ihan loistavasti tehden siitä hivenen jopa liukkaan.

Mulla ei ole inciymmärrystä juurikaan, mutta tässä tietäväisemmille: Water, Cetearyl alcohol, Behentrimonium chloride, Euphorbiacerifera (Candelilla) wax, Glycerin, Dicaprylyl carbonate, Amodimethicone, Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Isoprobyl alcohol, Arcania spinosa kernel oil, Hydrolyzed Silk, Malt Extract Consentrated Powder, Cetrimonium Chloride, Trideceth-12, Dimethiconol, Disodium etha, Parfum, Sodium benzoate, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Nindi kirjoitti: Mitenköhän riittoisaa tuo Etude Housen Hot Style Bubble Hair Coloring mahtaa olla, kun sekoitettavaa tavaraa on ilmeisesti aika vähän (vs. normisti kertovärien 60ml + 60ml ja Etuden Housen 30ml + 50ml), mutta tekeekö tuo vaahto siitä sitten riittoisampaa eli voiko ajatella sen normi "pitkille hiuksille 2 purkkia" kaavan mukaan vai tarvitseeko tätä enemmän?
Itse laitan hiusväriä yleensä vain juurikasvuun ja vain harvoin värjään pituuksia. Kun tuota Bubble hair coloringia käytin, niin tämäkin pakkaus kyllä riitti kahteen juurikasvun värjäykseen eli ainakin siinä mielessä oli yhtä riittoisaa kuin muutkin värit.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tilasin Skinfoodin Argan Oil Silk Nourishing Creamin. Aaaaah, se on ihana!!

Olen käyttänyt sekä kuivaan että kosteaan hiukseen. Silottaa pörröjä tosi tehokkaasti, mutta ei tee lainkaan tahmeaksi tai jää mitenkään näkymään. Saa tosi pehmeän ja kivantuntuisen tukan aikaan.

Tuoksu on melko voimakas ja pysyvä, mutta mun nenääni tosi freesi ja herkullinen. Tulee mieleen joku tietty hajuvesi, mutta en saa päähäni mikä. Hajuste ei ole niin vahva, että tuoksuisi nenään kaiken aikaa, mutta esim. kiinniolleet hiukset avatessa pöllähtää mukana kevyt tuoksupilvi. Mulle tämä on ehdoton plussa. Tekee mieli nuuhkuttaa pehmeitä latvoja koko ajan :l

Tekisi mieli tilata tämän shampoo ja hoitoainekin. Näistä löysin netistä jotain ilmeisesti vajavaisia, mutta kuitenkin aika herkun kuuloisia Incredients-listojakin, esim. hoitoaine: Argan tree kernel oil (780mg), Hydrolyzed silk (8,775mg), Macadamia seed oil, olive oil, cranberry extract, raspberry extract, asparagus stem extract, assai extract, strawberry extract, spinach extract, alfalfa extract, broccoli extract. Varmaan siellä on pakko oikeasti jotain muutakin olla.. Tälle jätettävälle en löytänyt mitään sisältöä avaavaa millään ymmärtämälläni kielellä.

150ml maksoi ebayssä jotain 6-7 puntaa. Ehdottomasti peukku ja suositus.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

The face shop jewel therapy cherry blossom shampoosta ja hoitoaineesta olen käyttänyt näyteitä ja kylläpä jäi hyvä kuva molemmista tuotteista! Shampoon jäljiltä hiukset tuntuivat tosi miellyttäviltä eikä takkujakaan pesun ja huuhtelun jäljiltä juurikaan ollut. Hoitis puolestaan tuntui kosteuttavalta ja silottavalta ja kuivuttuaan hiukset oli ilmavat. Hoitis meni wishlistille, kun sitä näköjään täysikokoisena TesterKoreasta löytyy eikä hinta päätä huimaa (n. 4,5 euroa/480 ml). Postikulut kylläkin nostaisi kokonaishintaa aika paljon eli se saattaa olla ainoa syy, miksi tätä en jossain vaiheessa ostaisi. Shampoota puolestaan en ainakaan TesterKoreasta tai Cosmetic-lovesta löytänyt.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Triina »

Nature Republic Argan Essential Deep Care Shampoo
Erittäin hellävarainen, kosteuttava shampoo. Vaahtoaa runsaasti ja kermaisesti, puhdistaa miedosti ja pesuväli jääkin aika lyhyeksi. Ei latista tai lähmää kuitenkaan ja pesukokemus on oikein miellyttävä. Vaikka nautinkin tuloksesta, niin säännölliseen käyttöön pesuteho on turhankin kevyt, päänahka jää vähän epäpuhtaan tuntuisekis. Jonkin pesevämmän kaveriksi oikein hyvä. Voisin mieluusti kokeilla muitakin sarjan tuotteita. Inciä en löytänyt mistään, mainostaa olevansa silikoniton linja. Tämä oli saanut jonkun Alluren kauneuspalkinnon myös.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Vähän hämmentynyt olo jäi Lioele l'cret miss hair power ampoulesta. Käyttöohjeen mukaan kuuluu käyttää 1/2 – 1/3 tuubista kerralla ja 2-3 kertaa viikossa. Tuubin koko on kuitenkin vain 12 ml joten ohjeen mukaan käytettynä riitti noin viikoksi. Jätettäväksi hoitoaineeksi siis todella reilu määrä kerrallaan käytettäväksi, mutta toisaalta tehohoidoksi tosi vähän tuotetta yhdessä tuubissa.

Paha sanoa noin viikon perusteella kovin syvällistä tuotteen vaikutuksesta. Ihan hyvin imeytyi eikä lähmännyt, mutta en  suurta muutostakaan hiuksissa ehtinyt huomata. Ei siis vakuuttanut niin paljoa että uudelleen tulisi kokeiltua.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Jälleen hieman erilaisempi koreatuotekokeilu: Tonymoly minibling pocket hair pack. Kuivat hiukset laitetaan pussiin jossa on seerumia, pussi kiinnitetään kuminauhalla paikalleen ponnarin tavoin ja annetaan olla 10 – 30 minuuttia.

Ainakin lähes vyötäröpituisten hiusten kanssa oli ongelmana saada kaikki hiukset pussiin ja sen jälkeen saada vielä seerumi levittymään niihin tasaisesti pussin sisällä. Pussin poiston jälkeen hiuksia ei huuhdella, vaan kyseessä on jätettävä hoitoaine/tehis.

Ainoa huomattava vaikutus hiuksiin oli se että ne oli hieman takussa :P – johtuen varmasti siitä, etten ensinnäkään saanut niitä kovin siististi laitettua pussiin ja sitten niitä piti pussissa vielä hieroa. Tuotetta mainostetaan helpoksi ja käteväksi käyttää (ei huuhtelua), mutta minusta tuo on kyllä hyvin työläs jätettävä verrattuna mihin tahansa voidemaiseen tai öljymäiseen normijätettävään. Niiden kanssa sentään säästyy pussin kanssa pelleilyltä :P
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Lila »

Triina kirjoitti: Jatkan yksikseni :)
mstar Malus -hoitoaine on tosi mukavan tuntuista ja edelleen tykkään tuosta Misshan shampoostakin, vaikka sen inci on epäilyttävä. Mise En Scenen tuotteita voisi kokeilla enemmänkin, mutta näitä aasialaisia merkkejä on aika heikosti saatavilla.

Uusi tuttavuus on Doori Cosmeticsin Daeng Gi Meo Ri -shampoo. Aika... omalaatuinen. Ruskeakastikkeen näköistä litkua, joka tuoksuu juureskellarin ja lääkeyrttien seokselta. Ei kovinkaan miellyttävä kokemus. Vaahtoaa ja pesee hyvin, mutta tukka jää kuivan narskuvaksi, ei tee mieli kokeilla uudelleen. Vaahto oli hieman beigensävyistä, mutta onneksi hiuksiin ei tunnu jääneen mitään sävyä. Loput näytepussit laitan kiertoon tai pesen niillä vessan. Olisi kiva nähdä tämän inci, mutta en onnistunut löytämään sellaista mistään.
Minä ihan jopa tykkäsin tuosta omituisesta tuoksusta. On kyllä tosi pesevä, tuntuu jopa pesevämmältä kuin käytössäni oleva syväpuhdistava shampoo (Fudge).

Shampoita tuskin viitsin tilailla, mutta hoitoaineet kiinnostavat enemmän. Aika moni hoitoaine tuntuu olevan sekä päänahalle, että hiuksille - ja myös pelkkiä seerumeita päänahalle löytyy paljon. Onhan niitä toki täälläkin, mutta yleensä aina jotain hilsejuttuja. Tilasin Ryeon Ginsengbo anti-aging -naamion, jonka pitäisi tehdä hyvää sekä hiuksille, että iholle - ja saman valmistajan WooAchae Anti Hair Loss & Hair Thickening Scalp essencen, jossa mm. vihreää teetä, inkivääriä, hunajaa...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Korealainen/aasialainen hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Lila »

No niin, nyt on ensimmäisiä kunnon käyttökokemuksia em. hoitoaineista. Minulla on päässä siis runsaasti vauvanpehmeää hiusta, samaan aikaan pehmeänliukasta ja pörrööntyvää. Sitä on vaalennettu sävytteellä asteen verran ja kunto on hyvä, haarahiuksia tuskin lainkaan. Kampaukset ja laitetut kiharat pysyvät minulla melko kehnosti, mutta hiuksissa on luonnostaan ilmavuutta, eivät mene päätä myöten. Muotoiluaineista en kauheasti tykkää, ne tuntuvat muuttavan hiusteni luonnetta liikaa. Sopivimpia minulle ovat hiuspuuteri, jolla saan hiuksiin massaa ja tekstuuria, kampauksiin pysyvyyttä kovettamatta hiusta, muotoilevat hoitoaineet, jotka riittävät yksinään luonnollisten laineiden pohjaksi - ja hiuslakkaa käytän joskus harvoin kampauksen sitomiseen. DS:n voidemainen vaha on hyvä yleissilottaja ja kevyen tuen antaja.

Tukkani ottaa öljyä hyvin vastaan, sitä voi pituuksiin läträtä jonkin verran ilman lähmän pelkoa. Huuhdeltavat hoitoaineet ovat hiuslaadulleni pääsääntöisesti aika vaatimattomasti vaikuttavia, tyypillisesti saan niistä kyllä hiusten selvitysapua, mutta tuntuvat rentouttavan pehmeää hiusta entisestään, pahimmillaan tuloksena on liukas, päätä myöten menevä tukka, jossa tuntuu olevan normaalia vähemmän massaa ja muotoilu täysin mahdotonta. Ja rakennepaikkaavat vaan korostavat pörröisyttä. Jätettävien kanssa saan paremmin tuloksia, pituuksiin sopii hyvin kosteuttava suihke öljyn lisäksi. Voidemaisista tuotteista erinomaisiksi ovat osoittautuneet Sebastianin Potion 9 ja Living Proofin Perfect Hair Day - tämän tuoksu on vaan minusta todella vastenmielinen.

Eilen pesin hiukset Laveran Sensitive shampoolla ja korkkasin Ryon Ginsengbo anti-aging -naamion. Tuoksu ei ollut mikään supermiellyttävä, voimakas ginseng - tykkään kyllä ginsengin maanläheisestä tuoksusta - oli sotkettu epämääräisellä mummoparfyymillä. Itse aine oli paksuhkoa ja jotenkin aika erikoisen näköistä, kiillotonta, kellertävää, mieleen tuli ennemminkin joku tahna, jolla täytetään leivoksia kuin hoitoaine. Paksuhkosta koostumuksesta huolimatta aine levittyi hiuksiin ja päänahkaan tosi mukavasti. Hieroin päänahkaa pää alaspäin joitakin minuutteja ja huuhdoin pois. Tukkaan jäi onneksi vaan mieto ginsengin tuoksu - ja sekin on nyt aamulla mennyttä.

Jo huuhtoessa arvelin, että ihan kivaa jälkeä saattaa tulla. Tukkani on hoitoainetta huuhtoessa yleensä hyvin liukas, mutta myös ohentuneen tuntuinen. Ilman hoitoainetta tuntu on selvästi paksumpi, ja myös karheampi. Nyt huuhtoessa tuntu oli sekä paksu, että liukas. Ja tuloskin on samansuuntainen, pehmeät ja laskeutuvat hiukset, jotka eivät mene päätä myöten. Selvästi tuntuu taltuttavan pörröisyyttä. Ja päänahka tuntuu ihanalta, osin tietysti hieronnankin ansiosta - mutta hiusten käsittelyn jälkeen huomasin, että myös sormien iho tuntui tosi pehmeältä ja hoidetulta.

Tämä on minun hiuksilleni siis selvästi sopivaa tavaraa! Aion käyttää kerran viikossa tehohoitona.

Seerumissa on voimakkaan yrttis-lääkemäinen tuoksu, joka ei jää leijailemaan. Pakkaus on levittämiseen tosi kätevä ja miellyttävä, pullon levitysnokkaan on muotoiltu pieni pallo, jota on kiva liu'uttaa ihoa pitkin. Vaikutuksesta en osaa sanoa vielä mitään, mutta pitäisi siis estää hiusten lähtöä ja vähitellen tuuhentaa tukkaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Vastaa Viestiin