Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Elinaelina, kyllä se punainenkin haalistuu ennen kun siinä on useampi kerros päällekäin. Eli varmaan vaatii, että se vähän kerrostuu ennen kun pysyy?
3b F ii
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Värjäsin tänään toisen kerran Elumenilla, ensimmäinen kerta oli 12.8. Tähän mennessä väri oli haalistunut aika tasaisesti, ensin lähti kaikki punaisuus (vaan hyvä juttu mun tapauksessa) ja sitten väri vaaleni pikkuhiljaa mutta pituudet ja latvat oli vieläkin ihan hyvän väriset ja tosi kiiltävät. Juurikasvu lähinnä alkoi ahdistaa mutta laitettiin väri kuitenkin koko päähän, tällä kertaa hieman enemmän KB@7 kuin KK@allia ja tosi kiva tuli taas, aika täydellinen kupari :) Juurikasvu on ihan vähän latvoja tummempi mutta se ei haittaa yhtään. Onhan tää niin hyvä väri <3
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mulla pysyy parhaiten niin että pesen hiukset syväpuhdistavalla shampoolla, levitän melkein kuiviin hiuksiin joissa on aavistuksen verran kosteutta - samana iltana ettei hiuksiin ole ehtinyt tulla pölyä tai öljyisyyttä.

Laitan väriä normaalisti sen verran kuin tarvitsee, siis en erittäin runsaasti mitä Elumen-ketjussa muutamat neuvoi.
Annan olla hupun alla puoli tuntia, sen jälkeen ilman huppua huljuttelen lämpimällä föönillä jonkun aikaa, ja sen jälkeen vielä puoli tuntia ilman huppua.

Pesun jälkeen voi hiuksiin suihkutella kevyesti jotain hapanta, esim sitruunamehua - kerran se mielestäni auttoi NB@4 pysymään hiuksissani niin hyvin että tuli jonkinlainen tyvikasvu, mutta esim kesällä kun aurinko paistaa niin kyllä mulla väri haalenee 4 viikossa ihan selkeesti, punertavampaan päin, ja ennen kaikkea 10 senttiä tyvestä hiusten tervein alue.

Mutta ihan kivasti tää väri kuitenkin pysyy ja pesen shampoolla jossa on tavallista vähemmän sulfaattia, nyt on ollu Urtekramin Ruusu-shampoo, myös suomalainen Biorichin Oliiviöljyshampoo on täysin sulfaatiton.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mistä tilaatte Elumenia nykyisin?

Värjäsin pitkästä aikaa NB@5 sävyllä. Vaalensin ensin tummanruskeasta hiuksia, sen jälkeen laitoin vaaleanruskean tavallisen hiusvärin. Väri ei kuitenkaan peittänyt kunnolla, joten laitoin vielä Elumenia tähän. Ja tulos on hyvä. Hiuksetkin tykkää, ei tarvinnut hapeteväriä laittaa. NB@5 väriä on vielä vähän jäljellä, suunnitelmissa olisi tilata lisää.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja bast »

Onko kukaan saanut elumenista mitään oireita? Mä en tiedä mikä ainesosa mulle aiheuttaa tavallisissa hiusväreissä ongelmia, mutta päänahka menee araksi ja kutisevaksi ja hiuksia irtoaa paljon juurineen. Uskallanko siis kokeilla elumenia?

Haluaisin mustat hiukset. Oma väri on vaaleahko kirjavanruskea ja sitä on 15-20cm, loput on värinpoistolla vaalennettua kellertävää blondia. Pitäisikö vaalea osa värjätä ensin muun tukan väriseksi vai peittäisikö musta värierot? Mitä jos elumen ei halua tarttua värjäämättömään juureen? En nyt oikein tiedä uskallanko ryhtyä tähän urakkaan...
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja bast »

Olisiko kellään muuten myydä pientä tilkkaa mustaa elumenia, että saisin tehtyä testiraidan ja kokeiltua mitä päänahka tykkää?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Ainakin Elumenin mainostetaan sopivan myös allergikoille, eli ei siitä pitäisi tulla mitään oireita. Jos sun hiukset on nyt aika vaaleat, niin kannattaa varmaan esipigmentoida jollain suoravärillä ensin.

En tiedä mustasta väristä, mutta mulla ainakin punainen oli sellainen, että kun oli 1-2 kertaa värjännyt niin se jonkinverran haalistui, mutta kun sen pari kertaa oli jo laittanut niin ei enää haalistunut ollenkaan muuta kun siitä tyvestä aina vähän, mikä on ollut vaan kertaalleen värjätty.
3b F ii
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Sitten olis vähän sellainen kestojuurikasvu? Äh tuntuu mahdottomalta löytää sopivaa ainetta tähän päähän.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

No ei nyt sentään. :D Ei se niin nopeasti haalistu, etteikö jo muutenkin olisi värjäämässä tyveä uudelleen. Huomaa jos värjäysväli venyy turhan pitkäksi. :)
3b F ii
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Saranna »

bast kirjoitti: Onko kukaan saanut elumenista mitään oireita? Mä en tiedä mikä ainesosa mulle aiheuttaa tavallisissa hiusväreissä ongelmia, mutta päänahka menee araksi ja kutisevaksi ja hiuksia irtoaa paljon juurineen. Uskallanko siis kokeilla elumenia?

Haluaisin mustat hiukset. Oma väri on vaaleahko kirjavanruskea ja sitä on 15-20cm, loput on värinpoistolla vaalennettua kellertävää blondia. Pitäisikö vaalea osa värjätä ensin muun tukan väriseksi vai peittäisikö musta värierot? Mitä jos elumen ei halua tarttua värjäämättömään juureen? En nyt oikein tiedä uskallanko ryhtyä tähän urakkaan...
En usko että Ellun peittokyky riittää blondia tummentamaan ihan mustaksi, luulisin että jää kuultamaan :/ Esikäsittelysuihketta voi myös suihkuttaa tasoittamaan hiusten huokoisuuseroja jos tuntuu ettei tyveen tarttuisi?
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Saranna kirjoitti:
bast kirjoitti: Onko kukaan saanut elumenista mitään oireita? Mä en tiedä mikä ainesosa mulle aiheuttaa tavallisissa hiusväreissä ongelmia, mutta päänahka menee araksi ja kutisevaksi ja hiuksia irtoaa paljon juurineen. Uskallanko siis kokeilla elumenia?

Haluaisin mustat hiukset. Oma väri on vaaleahko kirjavanruskea ja sitä on 15-20cm, loput on värinpoistolla vaalennettua kellertävää blondia. Pitäisikö vaalea osa värjätä ensin muun tukan väriseksi vai peittäisikö musta värierot? Mitä jos elumen ei halua tarttua värjäämättömään juureen? En nyt oikein tiedä uskallanko ryhtyä tähän urakkaan...
En usko että Ellun peittokyky riittää blondia tummentamaan ihan mustaksi, luulisin että jää kuultamaan :/ Esikäsittelysuihketta voi myös suihkuttaa tasoittamaan hiusten huokoisuuseroja jos tuntuu ettei tyveen tarttuisi?
En minäkään usko, että riittäisi blondista mustaksi. Elumenissa on ne asteet, miten paljon on mahdollista tummentaa asteissa verrattaessa omaan hiusväriin. Ilmenee pullon kyljestä :). Saa korjata, jos olen väärässä, mutta näin olen ymmärtänyt.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Mimi »

bast kirjoitti: Onko kukaan saanut elumenista mitään oireita? Mä en tiedä mikä ainesosa mulle aiheuttaa tavallisissa hiusväreissä ongelmia, mutta päänahka menee araksi ja kutisevaksi ja hiuksia irtoaa paljon juurineen. Uskallanko siis kokeilla elumenia?

Haluaisin mustat hiukset. Oma väri on vaaleahko kirjavanruskea ja sitä on 15-20cm, loput on värinpoistolla vaalennettua kellertävää blondia. Pitäisikö vaalea osa värjätä ensin muun tukan väriseksi vai peittäisikö musta värierot? Mitä jos elumen ei halua tarttua värjäämättömään juureen? En nyt oikein tiedä uskallanko ryhtyä tähän urakkaan...
Elumen sopii ppd allergisille mutta jos et tiedä mille olet allerginen kannattaa elumenia koittaa (kuten muitakin värejä) varoen. Itse saan Elumenista kutinaa (hajuste ja joku säilöntäaine allergia löytyy)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Elumenin INCI:n mukaan siinä on aika vähän ainesosia. Verrattuna useimpiin muihin väreihin tai kosmetiikkaan yleensä.

Mulla ei oo nyt tässä sitä inciä mutta ihan n. 10stä tai vähemmästä aineosasta koostuu koko elumen.

Värit on käsittääkseni kaikissa sävyissä atsovärejä. Oisko niissä sitten kuitenkin se itse pigmentti niin voimakas että oireita saattaa jollekulle tulla.

Kun mä olen laittanu reilusti NB@4:sta niin aavistuksen verran saattaa olla pientä kutinaa mutta se häipyy seuraavassa pesussa, eli johtuisko sitten siitä että kyllähän se väri tarraa päänahkaan, varsinkin kuivaan.
Jos vaan osaa laittaa sillä tavalla että väriä ei todellakaan laita juuri yhtään päänahkaan vaan alottaa sen värjäämisen sieltä melkein tyvestä - vois auttaa ettei rupeais kutisemaan.

Mitä olen kuullu ja lukenu niin elumen on aiheuttanu huomattavasti harvemmille mitään kutinaoireitakaan verrattuna esim indigoon joka aiheuttaa suhteellisen monelle ihan melko voimakasta kutinaa.

------

Varmaan aiemminkin tästä kirjotin mutta siihen terveeseen tyveen ellu tarttuu paremmin jos hiukan rääkkää hiuksiian - lämpöharjaa, ehkä kevyttä vaalennusta; monet ja itsekin olen kerran kokeillu niin myös sitruunamehun kevyt suihkuttaminen näytti auttavan värin pysymistä tyvessä ihan yhtä voimakkaana ku muualla hiuksissa.

Mulla on siis lasimainen, hyväkuntonen tukka tyvessä. Olen jo pidemmän aikaa käyttäny elumenia - NB@4 tarttuu tummempana paremmin kun 5, mutta kyllä toi nelonenkin tarttuu, tyveen voi laittaa kahteen kertaan peräkkäin.

Kannattaa pestä sulfaatittomalla shampoolla tai ilman shampoota, myös Biorichillä on sulfaatiton oliiviöljyshampoo.

Värin imeytymistä edesauttaa se, että siinä vaiheessa kun sen laittaa puhaltaa lämpimällä föönillä hiuksia 10 minuuttia ja antaa sen jälkeen vielä vaikuttaa puoli tuntia.
Nannuliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 93
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 19:45

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Nannuliini »

Olisiko vinkkejä, että miten saisin tumman luumun sävyisen tukan Elumeneilla? RR-allia olen käyttänyt vuosikausia, viimeisimmät kokeilut olen tehnyt RR-all ja RV-all yhdistelmällä, jää liian punaiseksi tai liian violetiksi eikä tule haluamaani tummuutta. Ideoita? Kiitos. =)
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Nannuliini kirjoitti: Olisiko vinkkejä, että miten saisin tumman luumun sävyisen tukan Elumeneilla? RR-allia olen käyttänyt vuosikausia, viimeisimmät kokeilut olen tehnyt RR-all ja RV-all yhdistelmällä, jää liian punaiseksi tai liian violetiksi eikä tule haluamaani tummuutta. Ideoita? Kiitos. =)
Auttaisikohan jos lisäät sekoitukseen hieman ruskeaa?
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
Vastaa Viestiin