Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^ En usko että hiustenlähtöongelmia ton takia syntyisi. Värjäysvälit on sen verran pitkiä ja silikonitkin lähtee pesemällä pois.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja calypso »

Itsellänihän kävi samoin kuin Henriikalla, että useilla värinpoistoillakaan ei lähtenyt Ellu latvasta. Vaikka väriä valui joka kerta pois ja tummuutta katosi, niin punainen vain kirkastui ja siinä se on edelleen. Jotenkin oudosti muuten viime Ellutuksella ei väri jässähtänyt hiuksiin niin kuin ennen, vaan haalistui kuten mikä tahansa tavallinen väri. Mietin että joko se johtuu siitä että laitoin sen kosteaan tukkaan, tai sitten nuo pullot on menneet vanhaksi.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja signe »

No hei taas!

Nyt mä en noista elumen-koodeista enää muista, että mikäköhän oli lähinnä sellasta tummaa tuhkaa, oliko se NA@2 vai NB@2? Vai jotain ihan muuta?

Onko kukaan täällä kokeillu sellasta että sekottaa johonkin väriin muutamia tippoja ihan kirkasta violettia, miten se vaikuttaa siihen itse väriin - voiko niitä kirkkaita värejä laimentaa ja värjätä niillä luonnollisen keskimaantienvärisen päälle, tai jos sekottaa tummiin sävyihin, nb:t .....meni vähän monimutkaseksi tää kysymys...

Joskus viime keväänä ostin Biozellin tummahkoa hehkuvan sinistä suoraväriä, ja heti kun levitin sitä hiuksiin huomasin että äh, sehän vetää vihreäksi koska onhan mulla omassa värissä kuitenkin sen verran aavistuksen verran jotain punertavaa - sininen + oranssi, no joo, ei tuu ihan vihreä mutta oranssi vaikuttaa kuitenkin niin että se on lämmin, likanen sävy. Pesin heti pois saman tien.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja signe »

Tilasin sitte kuitenkin Elumenia, NB@4 ja 2 pulloa NB@2:ta. - Tukkani7-8 kk värjäämättä kun laitoin eka N@5:ttä ja lopputuloksena oli  vaaleahkon kastanjanruskeet hiukset, eli ei siis tarttunu mut olin pessy hiukset edellisenä pvnä ja sit taas pesin enkä jaksanu heti laittaa ku vasta seuraavana päivänä nb@4:tää, tarttu aika huonosti ja lähti pesussa aika vaaleeks.

Siis teinkö mokan, pitäiskö elimen laittaa aina vain vastapestyihin hiuksiin?

-----

Toisaalta voisin myös harkita vaaleita hiuksia. Onko ihan mahdotonta sellanen että tässä vaiheessa ottaa/laittaa hiuksiin raidat, kuinka hyvin/huonosti e.lua saa vaalennettua ?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulla oli pitkään (ehkä pari vuotta kerrostettu) punainen ellu, jonka päälle tuli mustanruskea hapeteväri. Kun tuota mustanruskeaa alkoi vaalentamaan, niin sieltä tuli vastaan hyvin pinkihtävä väri, mutta kyllä se vaaleni. Ihan kirkkaan/puhtaanvaaleaa voi olla vaikeaa saada aikaan, mutta tähän varmasti vaikuttaa myös se että minkä värinen elumen on ollut ja kuinka pitkään sitä on kertostettu.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja signe »

Mulla on harvinaisen huonosti tarttunu Ellu NB@4 tänä keväänä, kaks kertaa oon laittanu ny 5-6 viikon sisään ja molemmilla kerroilla tapahtunu ilmiö mitä ei ollu aikasemmin, esim vuos sitten. Nimittäin väri haalistuu merkittävästi jo 2-3 pesukerran jälkeen.

Mitäköhän mä teen väärin? Pesen syväpuhdistavalla. Annan kuivua mutta laitan samantien värin (en sim seur. päivänä).
Annan vaikuttaa hupun alla eka 30 min, sit föönausta lämpimällä 5 min, sit vaikutusta viel 30 min ilman huppua ja huuhtelu.

Ens alkuun väri on ollu hyvä, ja 2:n pesun jälkeen, mut sitte yhtäkkiä Plääh, kauniita ja kiiltävät kastanjanruskeet hiukset onkin taas maantienvaaleenruskehtavat.

Oiskohan se siinä et mä oon laittanu väriä aika vähän, pitäskö Ellua änkeen hiuksiin oikee kybällä?
Pitäskö vaikutusajan olla pidempi kun tukka on hyväkuntonen?

Nyt laitoin viimeks 2 viikkoo sitte. Kuinka usein Elumenilla uskaltaa värjätä - jos se nyt kolmannella kerralla ottais kunnolla.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja signe »

Onko täällä kukaan värjänny kulmakarvansa Elumenilla tai jollain muulla suoravärillä?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulle laitettiin viikko sitten kampaajalla tyveen kestoväriä ja pituuksiin elumenin punaista. Tyvi meni mun makuun sittenkin vähän liian tummaksi, onneksi on jo haalistunut jonkin verran. Kampaajan mukaan elumen tarttui hyvin latvoihin, eikä lähtenyt huuhtoessa yhtä paljon väriä kuin mitä yleensä heidän asiakkailla. Mun latvat on kyllä tooosi kuivat, eikä kampaaja uskaltanut enää edes raidoittaa tän kaiken hennan jälkeisen värinpoiston, laimennetun värinpoiston ja parin kestovärin jälkeen. Lopputulos oli kuitenkin terveemmän näköinen ja kiiltävä hius, eikä tarvinnut leikata kuin pari senttiä pois. Väriä valui parissa ekassa pesussa tosi paljon ja kattelin jo että kääks, lähteekö tää sittenkin yhtä helposti kuin suoravärit. Mutta ainakin vielä latvat on edelleen punaiset, eikä ole tarvinnut käyttää colormaskia kertaakaan (yleensä pitää laittaa vähintään kerran viikossa). Hiuksia pestessä elumen ei ole tarttunut suihkun mattalaattoihin ja saumoihin samalla tavalla kuin suoravärit, ei ole siis tarvinnut vielä pestä sienellä ja tujulla pesuaineella suihkutiloja hiustenpesun jälkeen. Ostin joltain puoli pulloa punaista elumenia lisää ja meinasin että suojaan kylppärini levitetyillä jätesäkeillä sitten kun tarvitsee lisää latvoihin väriä, kun on toi kampaajalla käyminen aika tyyristä puuhaa. Sain mukana lockin ja preparen, mutta en usko että käytän noita, kampaajanikin sanoi että nuo on humpuukia... ;D Elumenia saa näköjään ihan suomenkielisestä ellukaupasta sitten lisää, ja samasta kaupasta tuota kampaajan käyttämää kestoväriäkin tyvivärjäyksiä varten.

Ainiin, suorana melkein bsl-pituiseen ohueen tukkaani tää värjäyskerta kampaajalla maksoi 135e. Hinnastossa 145e mutta ilmeisesti mun tukka jäi hinnan puolesta puolipitkän ja pitkän väliin. :)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mun hiukset ei oo koskaan olleet niin hyvässä kunnossa, kuin joskus elumenvuosina. Kun sitä muutaman kerran kerrosti, niin se väri todellakin pysyi. Joka pesussa vesi värjäytyi punaiseksi, mutta siitä huolimatta hiukset jaksoi hehkua kirkkaana kuukaudesta toiseen. Muutaman kerrostuksen jälkeen riitti, että säännöllisesti värjäsi tyven punaisella kestovärillä, pituuksiin ei tarvinnut koskea. Vaikka ellu on kallis väri, niin pitkässä juoksussa se ei kovin kalliiksi tullut, kun pituuksien värjäys riitti 3-6kk:n välein.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Sama kokemus. Mutta tosiaan pitää muutaman kerran värjätä, että väri oikeasti pysyy ja on kirkas. Silloin kun väri on vähän kerrostunut niin ei meinaa lähteä oikeasti millään pois vaikka haluaisikin.  :D Vaikka pesuvesi värjäytyy niin ei näy hiuksissa haalistumisena ollenkaan.
3b F ii
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Vajaa pari viikkoa siinä meni, ennen kuin piti laittaa colormaskia. Pitänee laittaa uusi satsi elumenia päähän ensi viikolla kun on tultu mökiltä... Mulla ei muuten enää nyt parissa vikassa pesussa lähtenyt väriä ollenkaan pesuveden mukana (nyt seuraavissa tietysti tulee punaista vettä ton colormaskin takia).

Jatkoa:
Kotona värjätessä suojasin kylppärin auki leikatuilla jätesäkeillä ja onnistuin sotkemaan vain peilikaapin reunan (mitä en tajunnut suojata). Hyvin raivokkaalla hinkkaamisella sain siitä melkein kaiken irti. Huh. Huuhtoessa elumen ei näköjään sotke samalla tavalla kuin suoravärit, mutta pari pinkkiä läiskää tarttui iloisesti päänahkaan mihin oli osunut, vaikka yritin laittaa vain pituuksiin. Ellu myös rikkoi nitriilihanskat pariinkiin otteeseen joten väriä oli sit myös käsissä kun en heti huomannut...
Tästä tokasta värjäyksestä (joka siis eka värjäys kotona kampaajan jälkeen) on nyt 2,5 viikkoa. Nyt alkaa huomata että kylmänpunainen on hiipumassa ja meinaa alkaa taittaa tietyssä valossa oranssiin. Ei kyllä jaksaisi nyt jo olla värjäämässä taas, on niin työlästä (sotkuista) puuhaa. On tää kyllä ollut sit muuten leppoisampaa kun ei ole tarvinnut läträtä colormaskilla koko ajan (ja hinkata aina colormaskin jälkeen suihkun laatat ja saumat puhtaaksi).
Todella toivon että jo kolmas kerta jämähtäisi latvoihin, ettei tarvitsisi muutaman viikon välein tehdä tuota jätesäkkishowta. Tulee kuitenkin kerran kuussa tyvikasvunkin värjäyssessio... :D
Viimeksi muokannut Mena, 28 Kesä 2021, 15:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RaZen1000
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Syys 2021, 19:31

Re: Elumen

Viesti Kirjoittaja RaZen1000 »

Olen teetättänyt kampaajalla Elumenin, ja se on toiminut hyvin - juurikasvu on ollut huomaamatonta. Nyt, kun olen selvästi harmaantunut, Elumenilla tulee jonkinlainen kasvuraja joka näkyy :/

Vaihtoehtoja miettien, vai pitääkö käydä 2 kk välein kampaajalla...
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Elumen

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Onko ellun eri väreillä sama kestävyys? Mulla kokemusta punaisesta ja se pysyi hiuksissani tosi hyvin. Olen vuoden verran värjännyt pulp riotilla siniseksi ja edelleen viihdyn värissä niin hyvin, että kiinnostaisi sininen elumen, josko se pysyisi yhtä hyvin kuin aikoinaan tuo punainen.
Vastaa Viestiin