Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Tuosta elumenin haalistumisesta, itse värjään KK@all & KB@7 -sekoituksella ja kyllä se mulla latvoista haalistuu. Vaikka olen pari vuotta jo kyseisellä kombolla mennyt. Kun ei kerrostu niin ei kerrostu. :P tuntuu että kaikki on kiinni edellisten käsittelyiden lisäksi kuun asennoista..
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Joo ei täälläkään ellu takerru kunnolla kuin todella hyväkuntoiseen hiukseen (esim. kerran käsiteltyyn juureen). Pituudet ja latvat on käsitelty useammin eikä väri niissä kyllä kovin kauaa pysy.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Sama täällä, Elumen on jo alkanut haalistumaan. Tyvikasvukin näkyy jo, tai sitten väri on lähtenyt käsittelemättömästä tyvestä pois.. Luin täältä, että niinkin voisi käydä? Aika arvailua tämä, kun ihan uusi väri mulle. Käytättekö suoraväriä, vai värjäättekö vain useammin Elumenilla?
Viimeksi muokannut Kristiina, 27 Loka 2014, 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

^ Joo mulla ei tartu ellu kunnolla tyveen/haalistuu nopeasti, siksi värjään hapetevärillä juurikasvun & koko hiuksiin päälle elumen. Ei ehkä se ideaalein ratkaisu, mutta eipä sekään ole kaunis näky kun värjäyksestä jää juurikasvu..  :ts
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Koin aikanaan helpoimmaksi hätkäyttää tyvikasvua n. vartin verran 1,5% hapetteella ja vaalennusjauheella, jonka jälkeen ellu. Tummuusastetta kun ei sinänsä tarvinnut vaihtaa, mutta ottaa vähän "kuntoa pois". Hyvin pysyi sen jälkeen.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lullah

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Mulla on aina tarttunu tyveen tosi hyvin. Pystyin värjäämään pelkällä Elumenilla muutaman vuoden aina siihen asti, että ehkä bsl-mittaisten hiusten latvoissa oli hapetteella värjättyä hiusta. Elumen pysyi jopa paremmin tyvessä. Nyt se ei lähde sitten millään irti. Kyseessä siis oli RR@all ja nyt kahden täyden värinpoiston, parin rialin, 3-4 return käsittelyn ja lukuisten öljy- ja hoitoainemuhittelujen jälkeen on latvat edelleen pastellivaaleanpunaiset, kun muut hiukset ovat tuhkanvaaleat violeteilla tehosteilla.
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Sen sijaan että laittaisit vain vähän AB@6-sävyä, suosittelen että teet juuri päinvastoin. Ainakin mulla NA@2 vetää helposti todella tummaksi vaikka olisi vaan aivan vähän seassa. Värjään tällä hetkellä sekoituksella 2/3 NB@5 + 1/3 NA@2 ja lopputulos on mustanruskea. AB@6 yksinään teki mulle violetinharmaan tukan ja NA@2 myöskin on hieman violettiin vivahtava, joten en osaa sanoa mitä noiden sekoituksesta tulisi... Minä lähtisin ehkä hakemaan viileää tummanruskeaa NB@5 + Gn@all + NA@2 -sekoituksella, jossa tuota NA@2:ta on todella vähän. Kokemusta ei tosin ole, kun itse olen aina hakenut lämpimän sävyistä tummaa ruskeata...

Edit. Luin väärin, ilmeisesti tarkoituksesi olikin laittaa tuota NA@2:ta vain vähän sekaan. Joten ihan oikein päin on sitten menossa. Varoitan vaan vielä kerran että laita todella vähän :D
Viimeksi muokannut Kiivi, 04 Joulu 2014, 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kiitos vastauksesta :). Minulla tuli itselläni tuohon kirjoitusvirhe; joo, tarkoitus oli että laittaisin enemmän AB@6-sävyä, ja vähemmän NA@2-sävyä. Luin arkistoidusta Elumen-ketjusta, että joka oli tällä sekoituksella saanut viileän sävyiset tummanruskeat hiukset.

Kokeilen tuota värien sekoittamista. Laitan todella vähän sitä mustaa väriä sekaan, ettei tule liian tummaa tulosta. Kai se NA@2 kuitenkin haalistuu jonkin verran? Ainakin tuo 6-asteinen haalistuu, mitä olen käyttänyt. Onko tässä mahdollisuus johonkin hiuskatastrofiin, kun hius on nyt lämpimään vivahtava neutraali ruskea?
Viimeksi muokannut Kristiina, 04 Joulu 2014, 21:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Kyllä se NA@2 haalistuu :) Mun nykyisellä sekoituksella se haalistuu nätisti mustanruskeasta suklaanruskeaan. Laskin muuten väärin, en laitakaan 1/3 tuota vaan vielä vähemmän. 4/5 NB@5 + 1/5 NA@2 on ollut mun sekoitus. Veikkaan että tuo 1/5 NA@2 kävisi myös sulle. Laita sitten kuvaa lopputuloksesta, en koskaan ehtinyt kokeilla miltä AB@6 ja NA@2 näyttää yhdessä :)

Enkä usko että aineksia katastrofiin on jos on lämmin pohja, päinvastoin. Nuo tuhkaiset sävyt on niin voimakkaan tuhkaisia että mun mielestä vaan tasapainottaa lopputulosta jos pohja on vähän lämmin :) Ainakin mun kokemuksen mukaan. Sain siis aikanaan tuolla AB@6:lla todella harmaat hiukset :D
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Laitan kuvaa :). Millä lasket tuon 1/3 osaa (tai vähemmän) väristä, mietin vaan, että millä osaan arvioida sen määrän. Lämmin tummanruskeakin on kaunis väri,  voisin kokeilla tuolla sun käyttämällä sekoituksella myös joskus.
Nämä hiukset on nyt niin lämpimät, että ihan hyvä, jos tuhkaisuutta tulee, kunhan ei tule sitä sinitarran väriä.
Viimeksi muokannut Kristiina, 05 Joulu 2014, 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Mulla on Elumenin oma sekoituspullo jossa on mitta-asteikko, tuohon on helppo laskea. Läpinäkyvä kertakäyttömuki toimii varmasti myös, helppo arvioida silläkin kuinka paljon menee. :) Kuinka paljon sun tukkaan kuluu väriä yhdellä värjäyksellä?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Täytyy hankkia myös tuo sekoituspullo. En osaa kyllä arvioida, paljonko väriä menee yhdellä värjäyksellä... Tuo Elumen väripurkki on kestänyt mulla 3 värjäyskertaa. Mulla on puolipitkät hiukset, johonkin olkapäille juuri ja juuri. Laitan aina pyyhekuiviin hiuksiin, voi olla, että väriä menee vähemmän sen takia. Joo, tuo sekoituspullo olisi kyllä kätevä.
Viimeksi muokannut Kristiina, 05 Joulu 2014, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Eli vähän vajaa 3/4 desilitraa. Mä olen laittanut 40 ml NB@5 + 10 ml NA@2. Sulle tuo olisi noin 55 ml AB@6 + 15 ml NA@2. Voisihan tuon mitata desimitallakin, mutta varmaan osaat arvioida tarpeeksi lähelle 4/5 + 1/5 vaikka mittaisit ne mukissakin, minä tein noin ennen eikä tullut katastrofeja :)
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Muovinen kahvimitta/ maustemitta sopii hyvin Ellun mittailuun, vink vink.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Te joilla Ellu ei meinaa pysyä, oletteko kokeilleet prepairia alle? Ainakin kovin negatiivisesti varautuneeseen hiukseen tuo + varausta, jotta magnetoituminen mahdollistuisi (väri pysyisi paremmin).
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Vastaa Viestiin