Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mä olen edelleen tyytyväinen Elluun mutta nyt en ole kahteen kuukauteen viittiny laittaa, vai oisko menny 3 kk.

Olen käyttäny NB@4 ja NB@5:sta. Molemmat tarttuu lasimaisiin hiuksiini hyvin, 4 selkeesti paremmin - lopputulos on aika tumma ensin mutta parin viikon sisään vähän vaalenee.

4 tarttuu myös tyveen jämäkämmin, eli yks vaihtoehto niille joiden tyveen ei tartu on sekottaa siihen käyttämäänsä ruskeeseen sävyyn esim puolet tota nelosta vaikka, ja puolet jotain vaaleempaa.
Ja ainahan sinne tyveen voi laittaa myös parin päivän kuluttua uuden käsittelyn, niin kyllä pysyy.

Itselläni Ellu tarttuu kyllä kuivaan päänahkaan tosi kivan täplikkäästi mutta ei se mua haittaa, ei se juurikaan mihkään sieltä näy, ja jos pari pilkkua näkyy niin so what.

---------

Pidän Elluä päässä tunnin - puolen tunnin jälkeen huljuttelen ( muovihuppu päässä ) jonkun aikaa kuumalla kuivaajalla ja sitten annan olla vielä puoli tuntia.
Harvemmin olen joutunu laittamaan NB@4:ää kahta kertaa, mutta jo NB@5 on sen verran vaaleempaa kastanjanruskeeta että jää selkeesti hailakamman punertavaks ja haalistuu nopeemmin - ainoastaan sitä mulla on enää jäljellä joten seuraavan kerran kun laitan, laitan ehkä kahteen kertaan.

Tosiaan kerran suihkuttelin heti huuhtelun jälkeen hiuksiin mandariinimehua ja sillon pysy väri päässä harvinaisen hyvin, joku happoreaktio.

Suojaan aina kasvot paksulla voiteella ja hiusrajan, korvat ja niskan vaseliinilla.

Levitän jakaus jakaukselta levityspensselillä, joskus alkuaikoina vaivauduin levittämään pienellä tiheäpiikkisellä kammalla ja silloin sain levitettyä värin niin ettei päänahkaan tarttunut yhtään mutta aika työlästä se on sillä tavalla.

Vessanpöntön ja lavuaarin suojaan sanomalehtipapereilla mutta otan väriä astiasta varovasti niin ei sitä mihinkään roisku.

Kiilto on levittämisen jälkeen kiva ja hiukset on paksut. Mitään järisyttävää kiiltoa siitä ei pitkäksi aikaa jää mutta ei silläkään ole niin väliä.

Olen pessyt Urtekramin shampoilla joissa on tavallista vähemmän sulfaattia.

-------

Loistoväri - millään muulla en enää värjää.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Mie oon jotenki tosi huono sävyjen kanssa. Eikö vv@all oo sinipohjanen violetti? Jos siitä haluis enemmän punapohjasen/lämpimämmän niin mitä kannattas sekottaa joukkoon? Ja vielä pystykö elumenia lantrata hoitoaineella? Vähän turhan tumma vois tulla pelkästä elumenista :-\
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Luin ketjusta kokemuksen, että jos Elumenia sekoittaa hoitoaineeseen, niin Elumen ei toimi ollenkaan.
rockabillykhaleesi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja rockabillykhaleesi »

Jaahas, nyt kävi se klassinen tapaus - juuri kun olen saavuttanut haaveilemani hiusvärin, se ei olekaan enää yhtään niin kiva ::) Olen miksaillut RR@allista ja KK@allista itselleni aika mojovan punaisen, ja tukka on sisävalaistuksessa syvä kylmä punainen, ja auringonvalossa suorastaan sädehtivän kirkkaanpunainen. Tuntuu kuitenkin siltä, että tukka kilpailee liikaa huomiosta punaisen huulipunan kanssa, ja olisi mukavaa päästä käyttämään punaisia vaatteita vielä joskus, joten nyt tekee mieli värjätä huomattavasti tummemmaksi. En halua tummaa mahonginruskeaa tai violetinpunaista, vaan ihan yksinkertaisesti tummemman version nykyisestä sävystäni, vähän tähän tyyliin:

Kuva

Tavoitteena on siis ehkä 3-4-asteinen punainen (jollei peräti mustanpunainen?), joka näyttää sisävalaistuksessa tosi tummalta ja auringossa hehkuu punaisena. Haluan välttää sekä ruskeaa että violettia mahdollisimman paljon, joten mahtaisiko siitä seurata mitään hyvää, jos sekoittaisin RR@allin sekaan tipan KK@allia taittamaan liiallista pinkkiyttä ja turauksen NA@2:ta tuomaan tummuutta?
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Liselle kirjoitti: Mie oon jotenki tosi huono sävyjen kanssa. Eikö vv@all oo sinipohjanen violetti? Jos siitä haluis enemmän punapohjasen/lämpimämmän niin mitä kannattas sekottaa joukkoon? Ja vielä pystykö elumenia lantrata hoitoaineella? Vähän turhan tumma vois tulla pelkästä elumenista :-\
Joo ei oo lämmin, tuohon voisi sekoittaa ihan vähän myös rr@all. Jos pelkäät että vetää liian tummaksi, sekoita joukkoon clearia. Pyyhkäise värisutia sekoituksen jälkeen talouspaperiin ja lisää clearia kunnes sävy on sopiva :)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Liselle »

^Kiitos! Täytyykin heti tilata, kun rahat antaa periks :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Värjäsin tauon jälkeen ellulla ja ihmettelin hieman kun alkoi tuntua palaneen hajua. Hetken päästä syy löytyi, ei onneksi tukasta vaan Tangle Teezeristä, jolla levitin väriä. Harjan päällispuoli oli ikäänkuin sulamassa, ja kynnellä raaputettaessa pinta alkoi kesiä irti. Haju oli tismalleen sama, kuin jos olisi sytkärillä polttanut muovia. Kyseessä oli sellainen pinkki-sininen ( juuri ostetttu, kiva) Tangle Teezer, originaalilla pelkästään pinkin värisellä TT:llä väriä levitettäessä ei koskaan sattunut vastaavaa. Todella sytkäyttävää  0_0
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Minkälainen väri tulisi, jos sekoittaisin NG@6 ja AB@6 sävyjä?

Olen huomannut, että AB@6 pelkästään käytettynä tekee sitä harmautta/sinertävyyttä varsinkin hiusten tyveen. Lähtee kyllä shampoopesuilla normaalimman väriseksi, harmaus katoaa, mutta en käytä enää tuota sävyä pelkästään. Tuo olisi hyvä sekoittaa lämpimän sävyn kanssa.
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Minä suosittelisin edelleen sitä NB@5-sävyä ;) Se on minusta tosi nätti hieman lämmin ruskea. NG@6 puolestaan teki mulle räikeän oranssin tukan... Kun AB@6:lla sain harmaat hiukset niin tuo NG@6 oli samanlainen kauhistus toiseen ääripäähän :D En tosin tiedä mitä noiden sekoituksesta tulisi. Mutta jos edelleen haluat selkeästi ruskeat hiukset niin pohjana tuo NB@5 toimisi varmasti... Sitä voi sitten säätää viileämmäksi tai tummemmaksi jos haluaa. Minä säädän NA@2:n avulla tummemmaksi.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Kiitos. Joo, alan vakuuttua tuosta NB@5 sävystä. Kokeilen sitä seuraavaksi. Kuulostaa juuri siltä, mitä haluaisinkin. NG@6 on liian lämmin sävy, ja se lämpö on tosiaan sellaista oranssin sävyistä enemmän :D. Yksinään käytettynä tuo sävy ei ole hyvä (kuten ei myöskään AB@6).
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Onko Elumenilla siis NB@6-sävykin jo vai puhuitko kuitenkin tuosta NG@6:sta? NG@6 todellakin teki mulle lähes oranssin tukan. Pohjana oma väri, noin 8-tasoinen vaalea. Parhaiten on toimineet Elumenilta shokkivärit ja sitten nämä tummanruskeat. Kaikki muu (kuten AB@6 ja NG@6) on olleet kaikkea muuta kuin olisi odottanut.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Sorry !  :D Tarkoitin koko ajan puhuessani NB@6:sta NB@4:ta, siis hyvin tummaa ruskeaa, meni mulla postauksessa nrot sekasin, kutosta en ole koskaan kokeillu, nelosta vaan. ( Ja nyt tekis mieli vaalentaa mut Se on taas toinen tarina ).
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

No sitten :) Tuo NB@4 oli minunkin hiuksissa sellainen violettiin taittava tummanruskea. Mutta en tykännyt siitä violetin sävystä (joka mun tukassa oli hyvin selkeä), joten vaihdoin NB@5-sävyyn.
mois
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 112
Liittynyt: 14 Joulu 2006, 12:36

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja mois »

Apua kaipailtaisiin, mitä sävyjä sekoittamalla saisin tämäntyylisen (aivan ihanan...) sävyn Elumenilla: http://aijaa.com/WSZOyi ? Tässä lähtötilanne, kuva omista hiuksista nyt: http://aijaa.com/qViNr7 Ovat vähän tommoset punertavat ja vähän kellertävät (sekaväriset). Tahtoisin siis vähän ruskeampaa, mutta samalla vähän kupariin/kultaan(?) taittavaa...kai. :D Ja myös ilman vihertävyyttä tietty kiitos. ;D

Aivan ihanaa jos joku osaisi auttaa! Oon noita ellun sävyjä katsellut paljon, mutta en jotenkin osaa hahmottaa mistä sävyistä tulisi ton tyyppinen. Kiitos jo etukäteen. :)
Kiivi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ NG@6-sävyllä saattaisi päästä melko lähelle, se on tuollainen selvästi kuparinen väri. En tiedä pitäisikö siihen sekoittaa vielä jotain muuta sävyä, mutta minä kokeilisin ensiksi pelkästään sillä. Tosin mun tukassa nuo bright ja light -sarjojen värit antavat aina arvaamattoman lopputuloksen... Kannattaa kokeilla ensiksi vaikka värjätä pieni raita jos ei halua ottaa riskiä :D
Vastaa Viestiin