Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Elumen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^Goldwellilla S tosiaan yleensä tarkoittaa Silveriä, sävytevaahdoissa ja värikartoissa ainakin normivärien kohdalla, joten luulisi että ellullakin. Blondiaikoina vannoin 10BS-vaahdon nimeen (Beige silver), voisin kuvitella tuon silver-beige-yhdistelmän, oli kumminpäin vaan, olevan kans upea Elumen-versiona.
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 24 Elo 2014, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Elumen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Oi, tosi iso kiitos tiedosta, Arskakukkis! Täytyy varmaan tilata Flexohairista muutama pullo SV@10-sävyä sekä ehkä tuota SB@10-sävyäkin, ja kokeilla saisinko tehtyä niillä keltaisuudentaittoa ja aikaansaada hiuksiini selvää hopeista/harmaata vivahdetta, jota aina metsästän suoraväreistä.
yennifer82

Elumen

Viesti Kirjoittaja yennifer82 »

Olisiko kellään myydä returnia? Vajaakin pullo käy, tarvitsisin vain n. viidesosapullollisen. Ja tiedoksi: Pinkin Pk@all Elumenin saa poistettua täydellisesti platinanvaaleasta tukasta nukkumalla viisi yötä returnit muovipussin alla hautumassa  ;D Päänahka vähän kuivuu, mutta tukka ei kärsi yhtään! Vielä yksi yö tarvitsisi lisää, niin saisin viimeisetkin punertavat suortuvat kirkastettua.
rockabillykhaleesi

Elumen

Viesti Kirjoittaja rockabillykhaleesi »

Osaisiko kukaan sanoa, voiko Elumenin kestoon vaikuttaa vaikutusaikaa pidentämällä? 30 minuuttia kuulostaa suorastaan epäilyttävän lyhyeltä ajalta, kun on tottunut muhittelemaan "normaaleja" suoravärejä yön yli.

Jos muuten jollain on kuvia RR@all + KK@all -seoksella värjätyistä hiuksista (ajattelin laittaa suurin piirtein 2/3 RR@allia ja 1/3 KK@allia), olisi kiva nähdä :)
Kiivi

Elumen

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

rockabillykhaleesi kirjoitti: Osaisiko kukaan sanoa, voiko Elumenin kestoon vaikuttaa vaikutusaikaa pidentämällä? 30 minuuttia kuulostaa suorastaan epäilyttävän lyhyeltä ajalta, kun on tottunut muhittelemaan "normaaleja" suoravärejä yön yli.
Mä olen antanut vaikuttaa 30 minuuttia, tunnin tai puolitoista tuntia. En ole huomannut eroa värin kestävyydessä, mutta uskottelen itselleni että väristä tulee intensiivisempi vähintään tunnin vaikutusajalla :D Oikeasti en ole huomannut mitään näkyvää eroa vaikutusajasta riippumatta.
satuprinsessa
Haiven
Haiven
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 17:17

Elumen

Viesti Kirjoittaja satuprinsessa »

Voiko muuten ellua ostaa Saksasta ihan fyysisestä kaupasta? Oon menossa joulukuussa Berliiniin niin voisin haalia purnukan jos toisenkin mukaan ;D
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

rockabillykhaleesi kirjoitti: Osaisiko kukaan sanoa, voiko Elumenin kestoon vaikuttaa vaikutusaikaa pidentämällä? 30 minuuttia kuulostaa suorastaan epäilyttävän lyhyeltä ajalta, kun on tottunut muhittelemaan "normaaleja" suoravärejä yön yli.

Jos muuten jollain on kuvia RR@all + KK@all -seoksella värjätyistä hiuksista (ajattelin laittaa suurin piirtein 2/3 RR@allia ja 1/3 KK@allia), olisi kiva nähdä :)
Mun mielestä sillä on vaikutusta. Ite olen pitäny päässä tunnin, tai joskus vajaa puoltoista - Kerran kiireessä annoin vaikuttaa ehkä kolme varttia ilman föönausta, niin ei tarttunu yhtä hyvin -
Niin, siinä sen jälkeen ku puol tuntia oon pitäny päässä ni föönaan kuumalla ilmalla, ja sit viel puol tuntia. Ja muovihupun alla.

Olin huomaavinani kerran et värin tarttuvuutta lisäs myös se et suihkuttelin hiuksiin tuoretta appelsiinimehua.

Ja mun mielestä eri sävyt tarttuu vähän eri lailla, esim NB@4 joka on selkeesti mahonkiin vivahtava tummanruskee, ni se tarttuu huomattavasti paremmin ja kestää pidempään ku ehkä puoltoista astettaa vaaleempi NB@5 mikä on kastanjanruskee, hiukan lämmintä oranssivivahdetta mukana.

Myös olen havainnu että on tosi tärkeetä pestä hiukset syväpuhdistavalla.

Shampoona olen käyttäny Urtekramin Aloe Vera-shampoo joka sisältää vain hyvin ( tietääkseni ellei mua oo huijattu ) sulfiitteja eli niitä peseviä ainesosia.
Sittenhän Schwarzkopfin Bonacure-sarjassa on myös täysin sulfaatiton shampoo.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mitä nuo Bright-sävyt ovat Elumenissa?
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Muistaakseni Bright-sävyt on näitä kirkas turkoosi, pinkki, sähkönsininen, violetti, vihree etc. Ellen ny sitten sekota joihinkin vaaleisiin kirkkaisiin sävyihin.

En oo itse noita hehkuvia "keino"värisävyjä kokeillu mut oon lukenu et moni on käyttäny niitä menestyksellisesti sekoittamalla jotain em. kirkasta väriä muutamia pisaroita johonkin käyttämäänsä sävyyn, tällä tavalla voimistaen perussävyn tiettyjä vivahteita.

Ja yllä olevia värejähän moni käyttää täysin blondattuihin hiuksiin jos haluaa esim hehkuvan kirkkaansiniset hiukset ja silleen.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Tässä värikartta, missä on myös noita Bright-sävyjä (ruskeita), eli ovatko ne vaan jotenkin kirkkaampia sävyjä? http://d3d71ba2asa5oz.cloudfront.net/62000528/images/elumen%20shade%20chart.png
Viimeksi muokannut Kristiina, 25 Syys 2014, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Elumen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Nyt olen ensimmäistä kertaa värjännyt itse ellulla ja päätin tulla raportoimaan  :D  Hiukseni ovat siis vaalennetut (10 -asteiset) ja lantiolle asti pitkät. Sävy on valmiiksi puhtaan vaalea, mutta halusin hopean harmahtavaa, viileää vivahdetta lisää. Ja tietty ellulle ominaista kiiltoa! Sekoitin AB@9 ja SB@10 suhteessa 1:1. Lueskelin vinkkejä longhaircommunitystä ja löysin vinkin, että kun sekoittaa vähän vettä värin joukkoon siitä tulee helpommin levitettävää.. Ja väriä voi kait myös laimentaa ihan vedellä, vaikka hoitoaineella laimentamista ei suositella...? Noh, lisäsin jokatapauksessa pienen määrän vettä värin joukkoon. Vesi oli muuten melko hankalaa saada sekoamaan kunnolla väriin, mutta onnistuihan tuo kun oikein vatkasi..

Annoin vaikuttaa yli tunnin ja välillä lämmittelin hiustenkuivaajalla.. Lockiakin tilasin, mutta lueskeltuani siitä enemmän päätin jättää käyttämättä. Eli vaikutusajan jälkeen vain huuhtelu ja pesu sulfaatittomalla shampoolla ja tietysti hoitoainetta oli pakko laittaa vähän että saan hiukset selviksi. Annoin hiusten kuivua itsestään kun yleensäkään ei tule föönailtua.

Sävy muuttui aavistuksen viileämmäksi, mutta mitään kovin huomattavaa eroa en huomannut. Kiiltoa ja rakennetta tuli lisää, mutta tuo ominaisuus tuntui katoavan viikon sisällä.. Pesen hiukseni siis yleensä jokatoinen päivä. Ei mikään huono kokemus, mutta kiiltoa odotin ehkä vähän enemmän  :P Onneksi noita nyt vielä on jäljellä että saan ainakin kerran tai kaksi vielä sävyteltyä, joten ehkä värin kerrostuminen toisi enemmän tuota kiiltoa, aika näyttää.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Vaikuttaako vaikutusajan pidentäminen jotenkin värin tummuuteen? Periaatteessahan ei pitäisi, koska Elumenissa ei ole hapetetta? Eikös tuota väriä suositella pidettävän 30-60 min? Varsinkin tummissa sävyissä voisi kuvitella olevan vaarana, että menee ihan liian tummaksi. Ja tuotahan ei ole helppo saada vaalenemaan ???.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Elumen

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä olen vähän ihmetellyt tuota paljon puhuttua Ellun aikaan saamaa kiiltoa. Siis joo, kyllähän hiukset kiiltävät tavallista enemmän heti värjäyksen jälkeen, mutta samalla tavalla ne kiiltävät ihan minkä tahansa värin jälkeen. Ja kyllä mulla ainakin se kiilto hiipui jo muutaman pesun jälkeen, ehkä jopa nopeammin kuin kestovärillä värjätessä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

tnn kirjoitti: Sainkin eräältä Juurekselta ostettua AB@6:sta ja pääsin hetimmiten värjäyspuuhiin :)

Hehheh, ei tullut ihan tavoiteltu 6-asteinen ruskea ei  ;D ;D Laitoin AB@6:n kasiasteiseen tukkaani eilen, ja jo levitysvaiheessa tukka näytti pikimustalta. 2/3-pullollista riitti juuri ja juuri, että sain vaaleamman värin peittoon. Pidin väriä päässä ehkä 45 minuuttia, ja huuhteluvaiheessakaan ei irronnut juuri väriä pois mikä yllätti vähän. Olin tottunut kaameaan sotkuun kun aiemmin on ollut kokemusta vain RR@allista, huuhtelussa niinä aikoina muistelen irronneet paljon väriä.

Lopputulos on oman arvion mukaan ehkä 3-4 asteinen tummanruskea ;D Hupsista.. Päivänvalossa näkyy punertavaa ruskeaa, vessan valoissa näyttää hieman harmahtavalta. Mutta tämä kiilto, ihan mieletön 8) Ei uskoisi että mun käristetystä tukasta saisi tämän näköisen ja -tuntoisen! Mutta saa kelvata vähäksi aikaa, onneksi mulle sopii aika monenväriset hiukset.

Ainakaan jatkossa en taida laittaa pelkkää AB@6:sta.. Ehkä tilaan AB@9-väriä ja tuota jossain vaiheessa, josko niillä saisin oikeasti sen noin kutosasteisen.
Minulla on nyt Poly Colorin kevytvärillä (vaaleanruskea) värjätyt hiukset. Oma väri 7-asteinen. Mietin, jos uskaltaisin laittaa NG@6 sävyn Elumenilta. Toisaalta tämä tnn:n kokemus ei ole kovin rohkaiseva :P. En halua liian tummia hiuksia. Sellainen 5-6 asteinen on paras, 4-asteinen vielä menee, mutta tummanruskea jo liian tumma. Pelottaa, että tuleekin liian tummat hiukset tuolla NG@6 sävyllä, enkä saisi sitä haalenemaan mitenkään.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Elumen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Kristiina en ainakaan huomannut että pitkä vaikutusaika olisi jotenkin tehnyt väristä tummemman, mutta toisaalta mullahan oli käytössä tosi vaaleat sävyt.. Näytti päässä tietysti vähän tummalta alusta alkaen, mutta kunhan pesin värin pois, ei enää jälkeäkään tummuudesta. Hieman kylmempi sävy vain jäi :) Tummemmista sävyistä en osaa sanoa mitään kun ei ole kokemusta, mutta en uskoisi niistäkään tulevan tummempia pidemmälläkään vaikutusajalla, en ainakaan keksi syytä miksi näin olisi...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Vastaa Viestiin