Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Elumen

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

https://www.friseurbedarf-storemex.com/ ... php?coID=1 täältä saa ellua edullisesti eu:n laajuisesti toimitettuna. Sattumalta asun itse noiden fyysisen kaupan lähellä, on hyvät valikoimat ja edulliset hinnat muidenkin tukkavärien suhteen :)
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Elumen

Viesti Kirjoittaja tnn »

Sainkin eräältä Juurekselta ostettua AB@6:sta ja pääsin hetimmiten värjäyspuuhiin :)

Hehheh, ei tullut ihan tavoiteltu 6-asteinen ruskea ei  ;D ;D Laitoin AB@6:n kasiasteiseen tukkaani eilen, ja jo levitysvaiheessa tukka näytti pikimustalta. 2/3-pullollista riitti juuri ja juuri, että sain vaaleamman värin peittoon. Pidin väriä päässä ehkä 45 minuuttia, ja huuhteluvaiheessakaan ei irronnut juuri väriä pois mikä yllätti vähän. Olin tottunut kaameaan sotkuun kun aiemmin on ollut kokemusta vain RR@allista, huuhtelussa niinä aikoina muistelen irronneet paljon väriä.

Lopputulos on oman arvion mukaan ehkä 3-4 asteinen tummanruskea ;D Hupsista.. Päivänvalossa näkyy punertavaa ruskeaa, vessan valoissa näyttää hieman harmahtavalta. Mutta tämä kiilto, ihan mieletön 8) Ei uskoisi että mun käristetystä tukasta saisi tämän näköisen ja -tuntoisen! Mutta saa kelvata vähäksi aikaa, onneksi mulle sopii aika monenväriset hiukset.

Ainakaan jatkossa en taida laittaa pelkkää AB@6:sta.. Ehkä tilaan AB@9-väriä ja tuota jossain vaiheessa, josko niillä saisin oikeasti sen noin kutosasteisen.
Viimeksi muokannut tnn, 13 Marras 2013, 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Elumen

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Huomenna eka kerta edessä, jännittää! Pohja n. 8 asteinen ja lämpimähkö, AB@9 tulossa yrittämään taittaa hivenen viileämpään. Tein testitupsun niskahiuksiin tänään, mutta väri ei juuri vaihtunut. Hius ei nyt kuitenkaan ollut puhdas, vaan toissailtana pesty ja moneen kertaan öljytty tuon jälkeen.. Ehkä huomenna sitten puhtaan reuhkan kanssa paremmalla menestyksellä.

Edit.

Olipa vaikea laittaa! Lopputulos on kuitenkin ihana. Sävy muuttui mun mielestäni hivenen, poikaystävän mielestä ei lainkaan ja kaverin mielestä tosi paljon.. Sävy on joka tapauksessa kaunis, mutta tämä kiilto ja sileys! Mun superpörröinen luonnokiharani ei ole koskaan näyttänyt näin puunatulta ilman järeää suoristusrautakäsittelyä. Olen välittömästi koukussa!
Viimeksi muokannut bubbs, 12 Joulu 2013, 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mä  oon ollu myös todella tyytyväinen Elumeniin tän vuoden päivät mitä oon käyttäny. Pitkään meni ennen ku uskalsin kokeilla, monta kuukautta kuivaharjottelin lukemalla et miten, ja sitte ku ekan kerran laitoin niin mun mielestä se oli helppoa ja miellyttävää, pienellä kammalla ja hiustenvärjäyssudilla, vaseliinia hiusrajaan ja korvien taakse.

Oli sanomalehtiä kalusteiden peittona mut yhtään ei roiskunu mihkään et niitäkään ei ois tarvinnu. Poispesu oli helppoa, ei mitään kutinaa, ja ihana lopputulos.

Pari pv sitte laitoin taas NB@5:ta - Lopputulos ihan jees, mutta tukka oli pesty aamulla ja täyskuiva, mielestäni ei tarttunu 2 senttii tyveen ihan niin hyvin ku aiemmin eli voi olla et käsittelen pienellä kammalla päänahkaa varoen tyven vielä uudestaan ens viikolla.
Päänahassa pilkkuja ja kädet on ruskeet koska huuhteluvaiheessa otin kumihanskat heti kädestä pois ja ku mulla ollu ny hyvin kuivat ja korppuset kädet ni sehän tarttu niihin väri - on jopa kutittanu käsiä, jouduin laittaa kortisonivoidetta, mut se oli oma moka.
Muuten päänahka hyvässä kunnossa, ei kutinaa paitsi ihan vähän ekana päivänä pikkuriikkisen, mut ekan pesun jälkeen ei mitään ja tukka on kiiltävä, hyvänvärinen ja paksu.

Loistoaine.
Murå

Elumen

Viesti Kirjoittaja Murå »

Moippaaa!

Olen täälläpäin uusi liha, ja haluisin vähän kysellä teiltä viisaammilta semmosta asiaa, mihin en mistään oo vielä löytänyt kunnollista/luotettavaa vastausta.

Minulle on loppukuusta tulossa sekä Simply Naturalin teippipidennykset, sekä kahta eri Elumen-väriä ulkomailta (RR@all ja joku muu, nyt en taas muista). Tässä menee siis kerralla teippipidennysneitsyys sekä elumenneitsyys, niin oon vähän hermona (klipsit oli, mutta nekin värjäsin pilalle proteiinipitoisella värimaskilla, sekä vähän käräytin niitä nyt uutenavuotena, duhh)

Eeeeli, pointtina on se, että haen koko päähän kirkuvankirkasta (ehkä vähän tummanpunaiseen taittuvaa) punaisuutta, mihin oon ollu rakastunu jo ties kuinka kauan. Onko kellään kokemusta pidennysten värjäämisestä Elumenilla? Miten käyttäytyy? Muuttuuko mihinkään? Kannattaako kokeilla vai onko ehdoton no-no? Onko tää mun reply edes oikeassa paikassa?

Tuota pidennystenvärjäystä lähinnä mietin sen takia, että Simply Naturalilta en löytänyt täysin sen väristä punaista mitä haluaisin, niin onnistuuko tuo jatkopätkien tuunaaminen mitenkään päin. Eli meinasin sitten Elumeneista sekoittaa oikeanvärisen sotkun ja iskeä pidennyksiin, jos ei silmää miellytä.

Uudenuutukainen,

Murå
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Elumen

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Pidennysten värjääminen on aina vähän haastavaa. Niitä on käsitelty eri tavoin kuin sun omia hiuksiasi, joten värjätyn pidennyksen väri saattaa poiketa sinun omien hiuksiesi väristä, vaikka käyttäisitkin samaa väriainetta.

Elumenilla värjääminen on vielä haastavampaa. Voi vaatia useampia yrityksiä ennenkuin löydät sopivat sekoitussuhteet. Mutta sitten kun onnistut, on väri pysyvä ja kiiltävä. Ainakin kerrostuttuaan, muutaman värjäyksen jälkeen.

Onko sulla käytössä joku muu väri, jolla saat haluamasi punaisen sävyn?
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mulla tulee tosta pidennysten värjäämisestä mieleen et eikös niitä vois värjätä ihan hapetevärillä kun ei kai ne värjäyksen aikana oo lähellä päänahkaa ja kasvoja ? Tosin onhan niissä sen värjäyksen jälkeen vielä ppd-molekyylejä käsittääseni....Siinä mielessä Elumen on tietenki turvallisempi.

Jos pidennykset on luonnonhiusta niin Elumen saattaa hyvinkin tarttua niihin,mutta jos taas keinokuitua, niin veikkaan et se on sen verran erilaista ja kovempaa ku luonnonhius että saattaa ellu tarttua huonosti.
Ainahan sitä voi sitte yrittää värjätä useita kertoja peräjälkeen, varmasti jossain vaiheessa väri on ja pysyy, mutta pysyykö yhtä hyvin ku omissa hiuksissa ?
Se jää varmaan nähtäväks.

Periaatteessa kai pidennyksiä voi värjätä millä tahansa kunhan ottaa selvää mitä aine sisältää - siis kysymykseen tulee muutkin ku hiusten värjäykseen tarkotetut aineet mut tosiaan pitäis tietää ettei niis oo mitään ihmisen iholle tai elimistölle vaarallista.
butteri
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Marras 2008, 12:57

Elumen

Viesti Kirjoittaja butteri »

Murå kirjoitti: Moippaaa!

Olen täälläpäin uusi liha, ja haluisin vähän kysellä teiltä viisaammilta semmosta asiaa, mihin en mistään oo vielä löytänyt kunnollista/luotettavaa vastausta.

Minulle on loppukuusta tulossa sekä Simply Naturalin teippipidennykset, sekä kahta eri Elumen-väriä ulkomailta (RR@all ja joku muu, nyt en taas muista). Tässä menee siis kerralla teippipidennysneitsyys sekä elumenneitsyys, niin oon vähän hermona (klipsit oli, mutta nekin värjäsin pilalle proteiinipitoisella värimaskilla, sekä vähän käräytin niitä nyt uutenavuotena, duhh)

Eeeeli, pointtina on se, että haen koko päähän kirkuvankirkasta (ehkä vähän tummanpunaiseen taittuvaa) punaisuutta, mihin oon ollu rakastunu jo ties kuinka kauan. Onko kellään kokemusta pidennysten värjäämisestä Elumenilla? Miten käyttäytyy? Muuttuuko mihinkään? Kannattaako kokeilla vai onko ehdoton no-no? Onko tää mun reply edes oikeassa paikassa?

Tuota pidennystenvärjäystä lähinnä mietin sen takia, että Simply Naturalilta en löytänyt täysin sen väristä punaista mitä haluaisin, niin onnistuuko tuo jatkopätkien tuunaaminen mitenkään päin. Eli meinasin sitten Elumeneista sekoittaa oikeanvärisen sotkun ja iskeä pidennyksiin, jos ei silmää miellytä.

Uudenuutukainen,

Murå
Mun kokemus ellulla värjätyistä pidennyksistä (tilasin kanssa kirkkaan punaista pidennyshiusta ja sitten RR@all värillä sävytin hieman tummemmaksi punaiseksi, kuten oma tukkani joka myös oli ellulla värjätty) että elumen haalistui paljon nopeammin pidennyksistä pois kuin omasta tukasta. Oma tukka pysyi kirkkaan punaisena, mutta pidennykset haalistuivat oranssihtaviksi n. kuukaudessa tai alle. Todella rumasti erottuivat sitten :/ toki niitä saattoi sitten värjätä taas ellulla, mutta aika kalliiksi tulee kun pidennyshiusta on yleensä aika paljon päässä, ja se muutenkin tuppasi kulumaan karheaksi. Tosin teippipidennyksiä ei elumen haitannut, saatoin iskeä ellut päähän muhimaan eikä teipit kärsineet ! :)

Niin kova vaiva niiden pidennysten hyvänä ja punaisena pitämisessä kuitenkin oli, etten enää siihen rumbaan lähtisi.
Viimeksi muokannut butteri, 11 Tammi 2014, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkiharoiden kasvattelua
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Elumen

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Tekisi tosi paljon mieli uusia Elumenvärjäys, mutta se puhtaaseen, kuivaan hiukseen laittaminen on kyllä minulle pieni ongelma. Mun hiukseni kuivuu ihan hirveän hitaasti. Yleensä kuivattelen ensin pyyhkeessä, sitten vapaana, aina välillä käyden 5-10min pätkissä föönaamassa, ja tällä tavalla kuivaamiseen menee lähes 3 tuntia. Tämän päälle Elumenvärjäys vaikutusaikoineen, uusi pesu ja kuivaus, ja prosessiin onkin mennyt kokonainen työpäivä.. Ei tahdo mahtua aikatauluihin. Hiukseni rasvoittuvat tyvestä aika nopeasti, mutta tarttuisikohan väri, jos pesu olisi tehty edellisenä iltana ja värjäys vasta seuraavana aamuna/päivänä? Itse en varsinaisesti pitäisi tässä vaiheessa hiuksia enää täysin puhtaina, mutta jos kuitenkaan mitään jätettäviä öljyjä tai muotoilutuotteita ei tuohon yöaikaan reuhkaansa tunkisi.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Elumen

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^ Mä oon ainakin tehnyt aika usein niin, että pessyt hiukset jo edellisenä iltana ja yleensä väri on tarttunut ihan hyvin. Vähän jo senkin takia pessyt hiukset ennakkoon, ettei väri jämähtäisi ihan niin pahasti päänahkaan. Tosin viimeks taisin pestä hiukset samana aamuna ja silloin väri tarttui kyllä todella hyvin juurikasvuunkin (kuin myös päänahkaan), kun taas joskus tarttumisessa on ollut ongelmia. En ole sen tarkemmin miettinyt, että miksi väri ei ole aina tarttunut, mutta voi olla, että hius on jo ehtinyt rasvoittua liikaa.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
butteri
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Marras 2008, 12:57

Elumen

Viesti Kirjoittaja butteri »

Lueskelin tuossa eilen englanninkielisiä foorumeja joilla puhuttiin ellusta, ja siellä monen kokemus oli että ellun voi laittaa kosteaan/märkään juuri pestyyn tukkaan, tämän vaikuttamatta lopputulokseen!  :o

Muutenkin löytyi paljon hyödyllisiä juttuja ja vinkkejä elumenista täältä:
http://forums.longhaircommunity.com/showthread.php?t=87394&p=1981892#post1981892

Olis kyllä kiva myös nähdä kuvia teidän elluvärjätyistä hiuksista! ja värjäyksessä käytetyt sävyt laitettuna kuvan viereen :) Googlella löytää aika heikosti kuvia.

Itselläni on tällä hetkellä RR@all ja KK@all sävyillä värjätty luonnonkihara hiuksisto. Oma värini on jokin 7 asteinen, eli vaaleanruskea.

Kuva

Salaman kanssa kuvattuna väri toistuu huonommin, mutta alla tuoreempi kuva hiuksistosta:

Kuva

Laitelkaas kuvia teidän pehkoista!
  :D

Mielessäni on pitkään pyörinyt suunnitelma kokeilla tulevaisuudessa luonnollisempaa väriä, eli vaikka punaruskeaa ellua BR@6, mutta olen miettinyt tarvitsisikohan sitä miksata johonkin, hakusessa on nimittäin jokseenkin tämän sävyinen lopputulos:

http://www.polyvore.com/cgi/img-thing%3F.out%3Djpg%26size%3Dl%26tid%3D76466944

ja pelkään että pelkällä BR@6 tulee liian tumma.
Luonnonkiharoiden kasvattelua
Murå

Elumen

Viesti Kirjoittaja Murå »

Butterilla aivan upean värinen tukka, todella lähellä sitä mitä itse havittelen!

Minulle on siis tulossa ensiviikolla tuolta http://simplynatural.fi/uusi2/?page_id=737 teippinauhan värikartta-osion alta 5.62-sävyiset pätkät, niin osaako joku viksu sanoa saako rr@all:lla ja rv@all:lla sekoiteltua tuommoista? Itse pähkäilin 2/3 rr & 1/3 rv, vai onko ihan hakuammuntaa? Huomenissa on kuitenkin testiraidan värjäys, ja jos silmää miellyttää, niin vedän koko päähän väriä, inhottaa nämä värinpoiston jälkeiset oranssit jo toista päivää. :(

Ennen olen lähinnä värjännyt Cybershopista tilatulla suoravärillä, joka tottakai haalistuu ainakin itseltäni jo viikon jälkeen (kuiva kärsinyt tukka, mikä ei suostu pitämään väristä kiinni.) Kaupan väreillä olen myös värjäillyt, ei vaan ole sieltä hyvää sävyä löytynyt, eikä tukka niistäkään oikein kiitä.

Huomenna nähdään, miten sotketaan ja itketään!
tsella

Elumen

Viesti Kirjoittaja tsella »

Suoraväriharjoittelija tervehtii!
Pohdin, josko itsekin tilaisin Elumenia. Tuolla Flexohairilla ei näyttänyt olevan Elumenin Preparea, mutta onko sen käyttäminen välttämätöntä? Varsin kirkas punainen olisi hakusessa, tarttuuko väri kunnolla jos hiuksia ei tuolla aineella esivalmistele? Mitkä lisätuotteet olisivat kaikista tärkeimmät hankkia?
Latvat kyllä tuppaavat haaromaan erityisesti näin talvikautena melko rankasti. Tällä hetkellä väri näyttää tältä: http://imgur.com/s4QK1ow
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Elumen

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^ Kauniit hiukset sulla! :)
Itse en ole koskaan käyttänyt mitään lisätuotteita, vaan pelkkää väriä. Hyvin on mulla useimmiten tarttunut ilmankin preparea tai lockia, myös silloin aikanaan, kun hiukset oli vielä kirkkaanpunaiset. Mutta koska en ole noita tuotteita ikinä käyttänyt, en osaa verrata, onko niistä mitään hyötyä. Mutta siis itse olen pärjännyt ilmankin. Täällä on tainnut joskus olla enemmänkin keskustelua lisätuotteista, kannattaa hakea vaikka preparella. Mulle jäi sellainen käsitys, että ovat vähän turhia, mutta jos on päinvastaisia kokemuksia, niin oikaiskaa.  :)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Elumen

Viesti Kirjoittaja nima »

Butterilla juuri sellainen tukka millasen itselleni haluaisin. Muutaman kerran olen omat hiukseni Elumenilla värjännyt, käyttäen lähinnä rr@all -sävyä. Ensimmäisellä kerralla lopputulos ei ehkä ollut se mitä ajattelin, pari seuraavaa kertaa se oli upea, mutta sitten se tummui vähän turhan syvänpunaiseksi. Sen jälkeen pidin taukoa punaisesta, mutta viime keväänä käytin sitä jälleen ja silloin väri oli juuri sitä mitä pitikin ja pysyi monta viikkoa kirkkaana. Pitäisi hankkia tuota väriä itselle taas kotiin ja sekoitella ehkä hieman kk@allia sekaan, jos siitä saisi siten hieman kirkkaamman punaisen, eikä sitä tummaa kuten aiemmin.
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Vastaa Viestiin