Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Elumen

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Minua ihmetyttää noissa elluissa se punertavuus, joka puskee tosi nopeasti läpi. Liian viileillä taas saa vihreän. En oikein tällä hetkellä enää uskalla kikkailla näillä.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mä oon käyttäny nyt ainoastaan näitä tummia ruskeita sävyjä; NB@5 alko kyllä pituuksista tosiaan punertamaan liikaa ehkä parin kk laitoin jälkeen mutta en usko että tää tumma NB@4 joka vivahtaa kylmälle mahongille alkais missään vaiheessa vihertää.
Luulen että se ominaisuus on enemmän sitte vaaleissa väreissä yhdistettynä ehkä vaaleeseen pohjaväriin, siis pituuksissa.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Mä haluaisin korostaa tummissa hiuksissani punaista mahonkia sävyä - Kumpaakohan mun kannattais seuraavaks tilata, jos haluan lisätä sitä tummaan ruskeaan NB@4 tai 5 -

RV@all vai Pk@all?  Vai peräti VV@all ?

Flexohairin kuvissa RV näyttää mielestäni hyvin voimakkaan tumman punaselta, enemmän ku violetinpunaselta jollaisen lopputuloksen olen kuvissa nähny täällä jollakulla, tosin siinä tais olla pohjalla vaalennettu hius.

VV@all on taas ihan puhdas selkee violetti, joten se ei varmaan käy.

Pk  saattas antaa just sellasta hohtoa mitä etsin - mutta näitä voimakkaita hehkuvia pigmenttivärejä en oo käyttäny, eli sitä siis varmaan lisätään sopivaan määrään väriä levityspurkkiin josta nosta sudilla - niin varmaan vaan muutamia pisaroita ?

RV@all käsittääkseni on taas väri jota voi käyttää sellasenaan reilummin ja ehkä niin että levittää esim kevyelti suoraan hiuksiin kauttaaltaan, esim hiusten pintaosaan ? - jotka on jo siis värjätty tummalla ruskeella.
Vai onko vaarana että RV:n levittäminen ruskeisiin hiuksiin tekeekin lopputuloksesta tunkkasen ?
Ilyasviel
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1299
Liittynyt: 21 Marras 2006, 17:59

Elumen

Viesti Kirjoittaja Ilyasviel »

Sadetar kirjoitti:
Ducky kirjoitti: ^ Itse tilasin Elumenini Flexohairilta, jossa yli 25 €:n tilauksiin ei tule postikuluja ollenkaan.
Kuulostaa aivan älyttömän hyvältä. Kiitoksia ihan todella paljon vinkistä!  :D

Siellä näköjään käy ihan Visa-luottokorttikin.

Kestikö tilauksen toimituksessa pitkään ja kuinka helppoa uskot tilaamisen olevan täysin saksankielen ummikolle?
Mulle tuli alle viikossa ja käänsin kaiken Google translatorilla ennen tilaamista  :D
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Elumen

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Kyselen nyt ehkä tyhmiä, mut tulevaisuutta ajattellen täytyy. Miun pitää varmaan loppuvuodesta/tammikuussa värjätä hiukset neutraalimman sävysiks tästä kirkkaan punasesta. Jotain kaupan perus ruskeeta kestoväriä ajattelin.
Kävin sitte miettimään, että tarttuuhan ellun päälle normaali hiusväri?
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Kyllä tarttuu :)
3b F ii
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Elumen

Viesti Kirjoittaja Liselle »

^ Kiitos! Hyvä tietää :) Voin sitte viime hetkillä vaan vetästä jonkun tylsän ruskeen päähän ;D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Elumen

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Mitähän sävyjä kannattaisi tuolta tilata, kun hakusessa on n. 5 asteinen punainen, ekaa elumenia nyt mietin, mutta nuo koodit hiukan epäselviä  :)

Tuon punaisen tuolta jo löysinkin, vaan mietin että mitä siihen sekaan sitten jos/kun se on liian kirkas ? eli haluaisi aavistuksen tummemmaksi ?
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Elumen

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^ Mä sekoitin rr@allia ja nb@5:sta keskenään. Nämä sopii mun mielestä aika hyvin yhteen, jos haluaa aavistuksen vähemmän kirkkaan ja tummemman, kylmän sävyisen punaisen. Mulla oli täällä ketjussa muistaakseni kuviakin tuosta yhdistelmästä.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Tykkäätteks te et elluu vois laittaa tyviosaan melko säännöllisesti kerran kolmessa viikossa ?

Mulla näyttää näin kesällä haalistuvan nopeemmin sieltä ku en koskaan käytä mitään aurinkohattua - tosin en tie johtuuks se siitä - ehkä se tyviosuus näyttää nyt nopeemmin vaaleemmalta ku laitoin niinkin tummaa viimeks ku NB@4.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Elumen

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Ei kellään sattuisi lojumaan kaapin pohjilla Ellun AB@9:ä? Ostaisin pois mielelläni. Laita yksäriä!

Odottelen tässä viimeisimmän Color reverse -käsittelyn jälkeen (sama kuin color B4) sen suositellut pari viikkoa, jotta voin tuhkaistaa hiuksiani sillä sen värisiksi, kun ne ovat oikeasti. :) Huomasin että Ellulle on tullut lisää vaaleille blondeille värejä? Tosi hyvä, koska aikoinaan kaipasinkin enemmän vaaleille suunnattuja, kun olin blondi.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Ihan mielenkiinnosta kysyn että milläköhän elluvärien sekotuksella sais seuraavankaltaset mustaan, vihreeseen ja siniseen vivahtavat hiukset:

http://aijaa.com/R99Pl2
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Elumen

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mua on taas alkanut kiinnostamaan Elluttaminen. Aiemmin olen käyttänyt Elumenia punaisen värin ylläpitoon neljän vuoden ajan, jonka jälkeen siirryin parin kuukauden ajaksi mustaan Elluun, josta siirryin takaisin punaiseen ;D Sitten suurella vaivalla sain hiuksistosta blondit taas kolmen vuoden ajaksi, ja nyt olen hiljattain palannut takaisin lähemmäs luonnollista väriäni. Nyt kuitenkin tuo hapetevärien kanssa läträäminen alkaa tympiä kun hiukset ovat alkaneet kärsiä. Loreal Castingin 613 -väristä olen tykännyt, mutta jos Elumenilla pääsisin samaan niin toki mieluummin sillä värjäisin.

Hakusessa olisi ehkä 6-asteinen kylmänsävyinen ruskea, ei ainakaan tummempi. Mulla ei ole lainkaan kokemusta noista ruskeansävyisistä Elluista, voisikohan esim. AB@6 olla se millä saisin tämän tuloksen? Tällä hetkellä tukka on kasiasteinen, mutta allaolevassa kuvassa on se väri mitä tässä nyt lähinnä hakisin.
Kuva
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Elumen

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Veikkaisin, että varsin lähelle pääset AB@6:lla :) Joskus laitoin itse tuota puhkiblondattuun pehkoon, ja silloin tulos oli tosin yllättävän punertava. Sanoisin siis, että toimii paremmin kullansävyiseen hiukseen kuin valmiiksi tuhkaiseen.
Cogito ergo doleo.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Elumen

Viesti Kirjoittaja tnn »

^Kiitos! Pitääpä sitten seuraavaksi rueta tuumailemaan mistä sitä tilailisi.. Vanha vakiotilauspaikka Haarshop on näemmä lopettanut Elumenin myymisen, höh. Jos jollakulla on ylimääräistä AB@6:sta niin saa laittaa yksäriä 8)
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Vastaa Viestiin