Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Murå

Elumen

Viesti Kirjoittaja Murå »

Nyt on yli kuukauden verran ollut teipit sekä elumen päässä, ja oon niiiin tyytyväinen! Väri ei oo haalistunut miltei ollenkaan, vieläkin kysellään että oonko just värjännyt kun on niin kirkkaat, ja nuo kyselyt vaan kuittaan sanomalla "elumen". Oon niin rakastunut, miksen oo tajunnut tehä tätä jo aikoja sitten!
Sekoittelin tosiaan rr@all ja rv@all, ja tulos oli vähän viininpunaiseen taittuva, ei tosin yhtään huono tulos. Nyt alkaa olla juurikasvua siihen malliin, että täytyy varmaan tilata uus kasa elumenia, jos tällä kertaa ottais sitä orassinpaa ja rr@all, niin tulis ehkä vähän kirkkaampi :)
Pidennykset tosin on ehkä vähän ottanut osumaa, tuntuvat jotenkin karheilta vaikka kaikenmaailman kosteuttavia aineita työnnänkin päähän enkä pese kuin pari kertaa viikossa.
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Elumen

Viesti Kirjoittaja MNi »

Tässä yks Elluvärjätty punapää vm. -12. Kampaamossa tehtiin, ei vaalennettu millään tavalla ennen väriä. Pohjalla oli jonkinasteinen ruskea, en kyllä kuollaksenikaan muista millanen. Tää pää säilyi hyvin Colormaskilla, mutta lopulta luovuin siitä kun päätin aloittaa hiusten kasvatuksen ja juurikasvu oli aina ihan järkyttävän näkönen  ;D Siinä olikin sitten hommaa, että sai sen punapigmentin pois.

Kuva

Kuva
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Elumen

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Siirtäkää yp jos tulee väärään topiciin, mutta mistä tilaatte ellunne edullisesti? Haaveissa olisi taittaa kultakuparia jollakin suoravärillä ja mietin ellua vaihtoehtona. Ainoa kokemus ko tuotteesta on joku 2004 tehty violetti värjäys kampaajalla ja pysyvyys oli muistaakseni hyvä.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Elumen

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^ Täältä löytyy keskustelua ellun tilaamisesta. Flexohair lienee postikulut huomioituna edullisin vaihtoehto tällä hetkellä. Itse olen tilannut sieltä sekä aiemmin Hagelshopista.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Lullah

Elumen

Viesti Kirjoittaja Lullah »

Hei, osaiskos joku sanoa, onko Biozellin Rial miten Elumenia vaalentanut? Olen siis värjäillyt RR@allilla vuodesta 2011 asti käsittelemättömään hiukseen ja tuossa muutama kuukausi sitten kävin Schwarzkophin hiusmallina, jossa vetivät hieman tummemman punaiseksi lähes koko pään, vaalensivat kolme raitaa kirkkaamman punaiseksi ja pistivät yhden mustan raidan aika eteen hapeteväreillä. Nyt kovasti houkuttelisi vaihtaa sävymaailmaa tuonne luumuun ja pinkkiin päin. Rialilla periaatteessa yritän tuota hapetekerrosta tuossa saada pois, mutta jos se jotain Elumenillekkin tekisi, olisi kiva. Kun tässä pitäisi saada jonkin verran tuota RR@all:kin pois. Returnia kyllä saan kaverilta, jos siitä on edes mitään hyötyä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Elumen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Mulla ei muuttunut miksikään, pohja vaan vaaleni. Eikä tehonnut muutenkaan mitkään värinpoistot tms.  ;D
3b F ii
Lullah

Elumen

Viesti Kirjoittaja Lullah »

^No hyvä että pohjaa edes vaalentaa! Sillekkin on tarvetta :)
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Elumen

Viesti Kirjoittaja nukka »

Olen vähän saanut ristiriitaista tietoa elumenilla vaalentamisesta. Käsittääkseni sillä ei voi hiusta vaalentaa, mutta voiko neitsythiuksen väriä kuitenkin hiukan vaalentaa elumenilla?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Elumen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Elumen ei vaalenna yhtään.
mirya

Elumen

Viesti Kirjoittaja mirya »

En onnistu löytämmän täältä haulla enkä googlettamallakaan, että miten tuota ellun preparea käytetään. Jos joku viitsisi linkata mulle käyttöohjeet jos ne jostain löytyy tai saa tähänkin ne kirjoittaa jos jaksaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Elumen

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Vinkkinä haun tarkentamiseen, että paina sivun oikealla alareunassa sijaitsevaa namiskaa Print, sitten näppäimistöltä Ctrl ja F, kirjoitat hakukenttään Prepare ja sitten vain alat lukea, sillä käyttökokemuksia aineesta löytyy ketjusta paljon.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Olen edelleen tyytyväisenä käyttäny NB@4:ää ja jonkun verran NB@5:ttä. Kohta täytyy tilata lisää.

Tänä kuumana kesänä tuli ensimmäistä kertaa eteen sellanen ilmiö että olen öisin hikoillu niin paljon että tyynyssä on pieniä punapurppuran värisiä pilkkuja niskan alueella molemmin puolin tyynyä, ihan niinku öisin päästä ois valunu verta  0_0 -  Aika jännää, muuten väri ei oo valunu puseroiden kauluksiin eikä iholle eikä suihkussa eikä mitään, hyvin on kestäny haalistumattakin vaikken käytä mitään hattua, mutta tyyny on purppurapisarainen - Saahan sen tietty pestyäkin mut siit tulee taas sellasta perunapeltoa eikä noi pisarat mua haittaa.

Ellun käyttö on niin helppoa ja kivaa - Pahemmin ei oo haitannu myöskään läikät joita jää päänahkaan, ne häivenee kyllä - Kylppäriä en oo vieläkään onnistunu sotkemaan kertaakaan  :)
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Elumen

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mäkin olen nyt muutaman kerran värjäillyt Elumenilla, mutta mun hiuksissani se ei kyllä pysy yhtään. Sinänsä väri tarttuu kyllä ihan oman väriseen tyveenkin (ja päänahkaan ::)), mutta kuluu pois noin parissa viikossa, niinkuin mikä tahansa suoraväri. Kaipa mun hiukseni sitten vaan ovat sellaiset, että niissä ei yksinkertaisesti pysy mikään väri. :-\
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Lullah

Elumen

Viesti Kirjoittaja Lullah »

^ikävää, ettei ellu pysy :( mulla ku se tarttuu värjäämättömään niin hyvin ja pysyy kans.

Maanantaina saan returnia ja mun läpikuultavan punaset hiukset toivottavasti ois blondimmat kunhan keskiviikkona on aikaa tämmösiin värin kuluttelu hommiin :D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Elumen

Viesti Kirjoittaja ellen »

Huomasin vasta nyt, että Elumeniin on tullut aikaa sitten uusia vaaleita sävyjä: NA@8, NB@10, SB@10 ja SV@10. Miten nuo värisävykoodit nyt menivätkään, minkä värisiä nuo "uudet" vaaleat sävyt ovat?

NA@8 -> natural ash (?)
NB@10 -> natural beige (?)
SB@10 -> ? beige
SV@10 -> ? violet

Mitä sävyä tuo S-kirjain noissa kahdessa viimeisessä sävyssä tarkoittaa, onko kyseessä Silver vai mikä? Jos sävy SV@10 olisi silver violet, voisin kuvitella, että tuolla sävyllä saisi mahtavan keltaisuudentaiton.
Vastaa Viestiin