Elumen

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Vihdoin sain hankittua sen NB@5-sävyn, josta sain suosituksiakin täältä. Olisi kyllä pitänyt heti hankkia tuo, eikä alkaa säätämään niillä muilla sävyillä. NB@5 on hieman punertava perusruskea, mutta juuri sellainen mitä hainkin <3. Annoin vaikuttaa puoli tuntia, ja tyvikasvu peittyi oikein hyvin, ja väristä tuli muutenkin tasainen. Väristä tulisi tummempi, jos laittaisin NA@2 sekaan (jota on varastossa pullo), mutta olen tyytyväinen tähän näin, ainakin vielä. Olen samaa mieltä, että kannattaa kokeilla NB@5, jos etsii perusruskeaa sävyä. AB@6 ja NG@6 kannattaa jättää hankkimatta, ainakin yksinään käytettynä. AB@6 varsinkin yksin käytettynä jättää sinitarramaisen värin, ja ei peitä kunnolla maantienväristä tyveä, vaan se jää harmahtavan siniseksi.

Ainoa huono puoli Elumenissa on värin sotkevuus, tämä ei lähde oikein millään kylpyhuoneen pinnoilta. Ihostakaan ei lähde ihan heti, joten kannattaa ennakoida, jos on tärkeää menoa. Onhan tämä myös kalliimpi väri käyttää. Mutta se, että hiukset tuntuvat normaaleilta värjäyksen jälkeen, on parasta. Hiuksia ei myöskään lähde samalla tavalla värjäyksen aikana, kuin hapeteväreillä värjätessä.
rockabillykhaleesi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja rockabillykhaleesi »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan mitään kätevää niksiä, jolla Elumenin saisi tarttumaan neitsythiukseen paremmin? En millään viitsisi vaalentaa tyveä tai värjätä sitä hapeteväreillä, mutta hiukseni ovat sen verran lasimaiset, että Elumen tarttuu tyvikasvuun vasta toisella värjäyskerralla. Toisin sanoen tukka on muuten aivan ihana, mutta jo 2-3 pesua värjäyksen jälkeen mulla on taas selkeästi erottuva vaaleampi tyvi :( Auttaisiko esipigmentointi tai tyven käsitteleminen pelkällä hapettella?
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

Tilasin RV@Allia, katotaan saako tähän tummahkon ruskeaan suurilta osin neitsyttukkaan ainakin hailakkaa kirsikkakolasävyä, kunhan purnukka saapuu.&nbsp; :D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kristiina: Mä olen useimmiten onnistunu olemaan täysin sotkematta elumenilla siten että otan sitä väriä värjäyssudin päähän ihan vähän kerrallaan, niin ei se siitä valu mihinkään. Jakaus jakaukselta ja rauhallisesti.

Hiusten tyveen laitan aina vaseliinia ja kasvoihin kauttaaltaan niveaa. Ei oo hiusraja ikinä jääny ruskeaksi. Päänahkaan kyllä jää laikkuja ellei jaksa levittää väriä jakaus jakaukselta tiheäpiikkisellä kammalla päänahkaa varoen.

SpookycatLady: Sulla taitaa olla myös aika paksu tukka lasimaisuuden lisäksi ?

Itse huomasin kerran että kun värin poishuuhtelun jälkeen suihkutin hiuksiin sitruunamehua niin tuntui siltä että väri pysyi paremmin. Tosin käyttämäni NB@4 pysyy muutenkin kiitettävän hyvin lasimaisissa hiuksissani, NB@5 selvästi hiukan huonommin.

Voisihan sitä tyveä jotenkin hiukan "rääkätä" ? Sen verran harrastaa jotain kuumalla kihartimella föönaamista ja venyttämistä aina sillon tällön että sitten hiukan huonokuntoisempaan hiukseen ellu tarttuu kuitenkin paremmin ?

Voi olla huonokin idea, en tiedä. Itse en innostu tuolle vaalentamisidealle lainkaan, se on niin tylsää jos väri sitten joskus jostain syystä lähtisikin haalistumaan hiukan nopeammin, esim kesällä ja sieltä paljastuisi ihan valkoinen, tai siis oranssi tai keltainen tukka.
rockabillykhaleesi

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja rockabillykhaleesi »

Update: juttelin asiasta kampaajan kanssa, ja ei tässä varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin tummentaa tyvi kevytvärillä ennen Elumenia. Olen hakenut opiskelemaan hiusalaa ja kampaajan ammatissa PPD:lle altistumista ei oikein voi välttää, joten samapa tuo kai on, jos altistun sille myös hiuspohjani kautta. Hiusten värjääminen turvallisesti ei taida olla vaivan arvoista, jos se tarkoittaa sitä että mulla on aina näkyvä tyvikasvu :(
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

Eilen lätkäsin testiraidan tuohon oikean korvan yläpuolelle RV@allilla tummaan luomutukkaan, kyllä siihen jotain kirsikkakolasävyä tarttui - katsotaan parin pesun jälkeen miltä näyttää (tai siis mitä jää jäljelle) ja laitanko koko nuppiin.

Olin harmaan hyvä näky tukka törkeessä sivuponnarissa toisella puolella, ja toisella puolella klipsulla tehty toinen mini sivuponnari jossa nuppi punaisen aineen peitossa, korvan päällä sellanen mini-korvasuihkuhattusuoja. Niin ja menin pihalle haravoimaan siksi aikaa&nbsp; ;D
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

Morjens, nyt on kirsikkakolaa tukka täys, enkä tiedä oliko tämä hyvä vai huono ide.a Yllättävän hyvin tämä väri tarttui lähes kokonaan tummaan (kuivaan) neitsyttukkaan ja toi just sellasta semihillittyä kirsikkasävyä. Katotaan miltä rupeaa näyttämään kun pesen hiukset kerran kaks, että tuo törkeä kirsikkapunoitus katoaa päänahasta, vois ottaa kuvankin.

Tukka on kyllä ihan korppu jätettävistä huolimatta, johtuiskohan pesujen määrästä.. (yksi syväpuhdistava pesu + prepare ennen elumenia, elumenin huuhtelupesu ja aamulla vielä yksi pesu päänahan punaisuuden vähentämiseksi.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Yayah
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 85
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 02:51

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Yayah »

Kristiina kirjoitti: ^Huomasin äsken tuon suomalaisen nettikaupan myös. En aio tilata, koska järkeilin asian niin, että halvemmaksi tulee tilata Saksasta edelleen esim. x2 pulloa kerrallaan, ja saa ilmaiset postikulut. ;)
Mistä Saksasta saa ilmaiset postikulut jos tilaa kaksi pulloa? Flexohairissa ei raja tällä hetkellä kahdella pullolla ylity. Hiuksille-kaupassa ei ole niitä sävyjä joita olin tilaamassa. Kummassakaan ei ollut Preparea.
beachbunny kirjoitti: Mistä firmasta tilaat, Friseurbedarfilla post k on 15,90 ! Mutta luotettava firma ja nopee toimitus.
Olin jo tilaamassa Friseurbedarfilta, mutta osoitelomakkeen maavalikosta ei sitten löytynytkään Suomea. Miten voi olla näin vaikeaa&nbsp; :# Elumenin tilaamiselle on oma ketjukin, jossa tosin on vähän nukahtanut. Ei tässä siis mitään muuta ongelmaa ole, kyllä joku Elumenia myyvä kauppa aina löytyy, mutta ärsyttävää kun meni näin vaikeaksi.

grace

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja grace »

Yayah kirjoitti: Mistä Saksasta saa ilmaiset postikulut jos tilaa kaksi pulloa? Flexohairissa ei raja tällä hetkellä kahdella pullolla ylity. Hiuksille-kaupassa ei ole niitä sävyjä joita olin tilaamassa. Kummassakaan ei ollut Preparea.
En ole Kristiina, mutta Flexohairissa oli ennen tuo ilmaisten postikulujen raja kaikille 25 eur, nyt ovat näköjään nostaneet sitä. Tuolla taitaa silti olla halvimmat postikulutkin, 6,50 eur muistaakseni.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Monty kirjoitti: Morjens, nyt on kirsikkakolaa tukka täys, enkä tiedä oliko tämä hyvä vai huono ide.a Yllättävän hyvin tämä väri tarttui lähes kokonaan tummaan (kuivaan) neitsyttukkaan ja toi just sellasta semihillittyä kirsikkasävyä. Katotaan miltä rupeaa näyttämään kun pesen hiukset kerran kaks, että tuo törkeä kirsikkapunoitus katoaa päänahasta, vois ottaa kuvankin.

Tukka on kyllä ihan korppu jätettävistä huolimatta, johtuiskohan pesujen määrästä.. (yksi syväpuhdistava pesu + prepare ennen elumenia, elumenin huuhtelupesu ja aamulla vielä yksi pesu päänahan punaisuuden vähentämiseksi.
Minullakin ensimmäinen Elumen-käsittely teki hiuksista aika korput, mutta seuraavien käsittelyjen aikana en huomannut samaa ilmiötä, paitsi tyvessä tuntuu korppuisuus. Johtuisiko siitä, että tukkaa ei ole ennen käsitelty Elumenilla.

Ovatko menneet sitten Flexohairilla muuttamaan tilauskuluja? Minä sain kyllä tilattua 2 pulloa Elumenia tässä joku aika sitten, ei postikuluja (tuolloin 11.5 tuli tilaus.)
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja elly »

Ovatko Goldwell-kampaamot automaattisesti myös Elumen-kampaamoja, vai voiko lähialueen Elumen-kampaamoja etsiä jonkin muun haun kautta? Kasvatan omaa väriä ja olisin kiinnostunut kokeilemaan kiiltokäsittelyä (Elumen Clear?) hiuksiini.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Sain maanantaina ekan Elumentilaukseni, tilasin KK@allia ja KB@7:aa ja tänään laitan äidin avustuksella päähän. Tein testiraidat molemmilla sävyillä ja ajattelin sekoittaa niitä 50-50. Pohja on haalistuneen kupari niin kai saan tuolla kombolla kunnon kuparin? Jännittää!

Muoks. Tulipas ihana lopputulos&nbsp; :-*&nbsp; Juuri sopivan kirkas seiskatasoiseen pohjaan mutta silti kupari, ei oranssi! Näyttää myös tosi tasaiselta, juurikasvun osuus on ehkä aivan inasen tummempi mutta sitä ei juuri huomaa. Nyt mielenkiinnolla odotan tulevia pesuja että haalistuuko tämä ollenkaan :)
Viimeksi muokannut Jewely, 12 Elo 2015, 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Miten hyvin teillä pysyy elumen? (Punainen ilmeisesti pysyy kaikilla kuin tauti, mutta muut sävyt?)

Värjäsin paria väriä sekoittamalla ennestään käsittelemättömät tummat hiukseni. Ensimmäisen viikon ajan tulos oli yllättävänkin voimakas, mutta vaaleni kuukaudessa kokonaan pois. Nyt värjäsin uudestaan, ja mietin että uskaltaako toivoakaan että tälläkään kertaa mitään pysyvää jää jäljelle. Tukka on kuitenkin huokoinen, luulis että tähän tarttuu jos mihinkään.

Millä kestoa voi parantaa? Voiko joku tietynlainen shamppoo tai hoitoaine kuluttaa erityisen paljon tätä väriä? Onko normaaleista markettien värjättyjen hiusten shampoista mitään hyötyä?
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Monty »

RV@Allikin haalisteluista ja return-käsittelystä huolimatta on ja pysyy aika tehokkaasti.&nbsp; ;)

Ehkä hieman mutuilua, mutta tuntuu että musta (NA@2) pysyy paremmin, kun alle läträä ohjeen mukaan Preparen, kuivattaa tukan, ja sitten vasta aineen (ja antaa olla ihan reilun aikaa, yli tunnin).

Jossain jutussa mainittiin että kun useempaan otteeseen elumeenaa niin se "kerrostuu" ja pysyy jatkossakin paremmin.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Elumen

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Elinaelina kirjoitti: Miten hyvin teillä pysyy elumen? (Punainen ilmeisesti pysyy kaikilla kuin tauti, mutta muut sävyt?)

Värjäsin paria väriä sekoittamalla ennestään käsittelemättömät tummat hiukseni. Ensimmäisen viikon ajan tulos oli yllättävänkin voimakas, mutta vaaleni kuukaudessa kokonaan pois. Nyt värjäsin uudestaan, ja mietin että uskaltaako toivoakaan että tälläkään kertaa mitään pysyvää jää jäljelle. Tukka on kuitenkin huokoinen, luulis että tähän tarttuu jos mihinkään.

Millä kestoa voi parantaa? Voiko joku tietynlainen shamppoo tai hoitoaine kuluttaa erityisen paljon tätä väriä? Onko normaaleista markettien värjättyjen hiusten shampoista mitään hyötyä?
Minulla ainakin haalistui 5-asteiset ruskeat Elumen-sävyt. Kannattaa pestä CO-pesulla hiuksia, ja vaihtaa normaali shampoo sulfaatittomaan shampooseen.
Vastaa Viestiin