Yves Rocher

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Yves Rocherista näyttää olevan hyvin vähän mainintoja hiuspuolella, mutta itse löysin merkiltä HG-shampoon, joten minun puolestani YR ansaitsee oman ketjunsa!

YR on ilmeisesti vuoden, parin aikana uudistanut shampoidensa sisältöä, ja useimpien inci näyttää minusta oikein hyvältä. En tiedä, millaisia incit aiemmin olivat, mutta jollain tapaa koostumukset ovat kuitenkin kuulemma muuttuneet. Useimmissa pesupohjana on (nyt) karsinogeeneistä vapaa ALS yhdessä mietojen, luonnonkosmetiikassakin käytettyjen pesevien aineiden kanssa. Säilöntäaineina on enimmäkseen käytetty elintarvikkeissakin käytettyjä natriumbentsoaattia, kaliumsorbaattia ja sitruunahappoa, eikä siis esim. Kathon CG:tä. Ainoat shampoot, joissa olen vielä nähnyt toisenlaisia incejä, ovat eri värisille hiuksille tarkoitetut shampoot, jotka ovat vielä vanhanmallisissa pulloissakin. Ehkäpä nekin jossain kohti kokevat uudistuksen...

Joka tapauksessa, itse tykästyin toden teolla rasvoittuville hiuksille tarkoitettuun Pureté-shampooseen (http://www.yves-rocher.fi/control/hiuks ... c=Category). Päänahkani on rasvoittuva ja hiukseni melko hennot ja ohuet (eli erittäin latistuvat), joten hoitavat shampoot eivät sovi. Hiukseni ovat kuitenkin laadultaan taipuisat ja kuivat, joten tehokkaat shampoot jättävät usein hiukseni ihan kamalaan kuntoon, etenkin kun toiveenani on terve tuntu, runsaus ja hyvät edellytykset kasvatukselle. Juuri mikään ei siis vastaa toiveitani. Pureté-shampoo onnistuu kuitenkin jättämään hiukseni todella runsaiksi, pehmeiksi ja helposti muotoiltaviksi. Hiukset tuntuvat paksummilta ja hoidetuilta ja esim. nutturakiharat pysyvät kimmoisan pomppivina koko päivän. Mahtavana bonuksena on syvemmän kultainen ja kiiltävä väri, tai highlight-efekti, jonka shampoo jättää. Nokkostahan on tapana käyttää ruskeiden hiusten väriä syventämään, mutta ei ole tätä tummanvaaleaakaan tehnyt millään tapaa likaisen näköiseksi. Päänahka ei ole mitenkään syväpuhtaan tuntuinen, mutta ihan hyvän oloinen ja täysin vailla kutinaa. Viimeisenä, vaan ei vähäisimpänä: shampoon tuoksu on aivan älyttömän hyvä, raikas nokkoskasvi!

Toinen kokeilemani on joutsenmerkitty Radiance-shampoo (http://www.yves-rocher.fi/control/hiuks ... c=Category), joka taas pesee tavalliseen tapaan SLES:llä. Tähän en tykästynyt yhtä kovasti kuin edelliseen, koska tämä ei jätä hiuksiini vastaavaa runsautta, mutta tämä oli kyllä aivan huippu simppelinä, puhtaaksi pesevänä shampoona. Odotin vastaavaa tulosta esim. Timotei Pure -shampoolta, joka kuitenkin latisti hiukseni täysin (ja jätti kamalan hajun). Tällainen kuuluisi olla shampoon, jolta halutaan puhdas ja kevyt lopputulos! Tuoksu on kevyt ja raikas sitrus, joka ei jää häiritsemään.

YR:n hoitoaineista en itse ole toistaiseksi innostunut, vaan olen käyttänyt Puretéa yhdessä TRESemmén Vibrant Naturals -hoitiksen kanssa, ja yhdistelmä on ollut todella toimiva.

Löytyisikö muilta kokemuksia YR:n hiustenhoidosta?
1cFii, oma väri.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Täytyypä kyllä kokeilla tuota Pureté-shampoota, kiitos vinkistä! Vähän kiinnostaisi kokeilla myös sitä vadelmantuoksuista Rinsing vinegaria.

Innostuin talvella käyttämään Nutri-Repair Treatment shampoota ja hoitoainetta, sillä ne tuntuivat sopivan hoitavilta lämpötilavaihteluiden kiusaamalle tukalle. Koostumus on molemmissa mukavan kermainen ja kuivana hiukset on pehmeät ja hivenen jopa rakennepaikatun tuntuiset.

Näin kesähelteille shampoo ei ole hiuspohjalleni tarpeeksi pesevä ja olenkin jättänyt sen odottamaan ilmojen viilentymistä. Hoitoainetta olen käyttänyt kesälläkin ja se sopii mielestäni oikein hyvin myös muhitteluun. Sarjan hiusnaamiotakin testasin, mutta se oli vähän ehkä mitäänsanomatonta hoitoaineeseen verrattuna ja pidin hoitiksen koostumuksesta sekä flippikorkillisesta pakkauksesta hiusnaamion purkkipakkausta enemmän. En tähän hätään muista oliko niiden inceissä kuinka paljon eroavaisuuksia.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Minuakin kiinnostaisi tuo vadelmaetikka! Olisi kiva kuulla kokemuksia, jos päädyt testaamaan. :)

- - -

Se oleellinen seikka jäi aloituksessa mainitsematta, että YR:n hiustenhoitotuotteet ovat myös silikonittomia, jos se nyt vaikka jotakuta sattuisi innostamaan!
Viimeksi muokannut evergreen, 11 Elo 2014, 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Harmi kun tuo Pureté-shampoo ei jostain syystä sovi mun päänahalle ollenkaan: sitä kutittaa, kihelmöi ja jopa kirvelee pesun jälkeen. Kyllähän tuo tuntui pesevältä muihin käyttämiini shampoisiin verrattuna (jopa VO5-syväputsari jäi pesutehossa kakkoseksi). Mikähän lie siitä sitten tekee hiuspohjaa ärsyttävän? Voi kyllä olla että kesällä tuo toimisi paremmin, mutta ainakaan tällä testipohjalla ei jää enää käyttöön.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ No onpas ikävää. :( Pesupohja näyttää sen verran miedolta, että en olisi ajatellut sen olevan niin tujua. Mulle se ei tunnu ollenkaan niin tehokkaalta, ennemminkin niin miedolta, että päänahkaa alkoi ajan myötä kutittaa oma rasva. (Tai sitten tulkitsin tuntemukset väärin.) Mä jouduin lopulta katselemaan tehokkaamman tuntuista pesua, vaikka hiuksille tuo olisi edelleenkin HG. Voisikohan se nokkosuute tai hajustus ärsyttää..? Tietysti se pesupohja on helpoin veikkaus. Kirvely joka tapauksessa kuulostaa jo niin pahalta, että ei varmastikaan kannata jatkaa käyttöä.
1cFii, oma väri.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Veikkaan että nokkosuute tai hajuste voi hyvinkin olla syynä. Pesevyyttä on helppo syyttää etenkin kun mulla hiukset tuppasi jäämään melkoisen takkuisiksi ja märkänäkin sellaisiksi kuivan tuntuisiksi, vähän niin kuin olis Fairylla pessyt. Muistaakseni Yrkän sivuilla käyttäjäkokemuksissa oli suitsutettu kuinka selviksi tuo jättää hiukset eikä tarvitse hoitoainettakaan laittaa, eli näin erilaisia tuloksia voi tulla.  :D
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Kun nämä nyt tulivat taas puheeksi, niin testailin Puretéa muutaman kerran uudelleen siten, että annoin sen jäädä vähäksi aikaa lojumaan päänahkaan ennen huuhtelua. Tämähän ei hirveästi vaahtoa, ja tajusin vasta nyt, että ehkä tämä ehtii tehdä työnsä päänahassa paremmin, jos annan sen viipyä tyvessä hetken. On kyllä tuntunut oikein hyvältä! Mun hiukset ovat tällä aina paksumman tuntuiset kuin muilla shampoilla, joten on mahtavaa, jos saisi pidettyä päänahankin tyytyväisenä. Tämä ja Faith in Naturen Seaweed ovat tällä hetkellä mun suurimmat suosikkini!

Mulle tuosta Radiance-shampoosta taas tuli sitten ihan syväputsarin veroinen. Se pesee kyllä hiuksista pois ihan mitä tahansa. Olen käyttänyt öljyjen poistoon. Mun päänahalle tämä on liian ärsyttävää ja hiuksille liian kuivattavaa, joten jatkuvaan käyttöön ei jäänyt.
1cFii, oma väri.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Yves Rocherin hiusöljy on ihan loistokamaa. Olen käyttänyt useita pullollisia sitä ja hiukset on tykänneet.
Öljyä olen käyttänyt lähinnä ennen pesua niin, että olen öljynnyt ihan reilusti hiukseni öljyisen kiilteleviksi ja antanut sen sitten olla tukassa jonkun 20-30 min. ja joskus pidempäänkin, jonka jälkeen pesu normaalisti.

Sen lisäksi, että kosteuttaa hiuksia mukavasti, niin tuo tuoksuu musta tosi hyvälle. Eikä sisällä silikoneja tai muutakaan ikävää. Loistotuote kaikin puolin.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Tämän merkin hiustuotteet ovat ehdottomia suosikkejani, hintaa on vain marketin verran, mutta laatu hakkaa monet kampaamosarjat  :ts
I <3 My planet, Radiance, Purete ja Nutrition ovat olleet käytössä säännöllisen epäsäännöllisesti viimeisten parin vuoden ajan. Ruskeita hiuksia kirkastava shampoo oli vuosia sitten hyvä, nyt se ei enää vakuuta...
Hoitoaineet ovat tehokkaita ja se vadelmaetikka tuoksuu taivaalliselta! &nbsp; :l On kylläkin ylimääräinen ylellisyys, jota tuskin hankin kohtapuoliin toiste..
Paikkakunnalla suljettiin myymälä, mutta postimyynti on enemmän kuin helppoa - varsinkin, kun sähköposti pursuaa mainoksia ja alennuskoodeja jatkuvasti &nbsp;;)


Edit: Radiance-shampooseen viittaamalla tarkoitin tätä Vitality & Radiance-pulloa.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 08 Tammi 2015, 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
olivia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 512
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:16

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja olivia »

Meillä mies käyttää lähinnä tota I <3 shampoota ja mä tällähetkellä tuuheuttavaa malva shampoota..mut vaihtelen ja tykkään molemmista.. Pesee just sopivasti, nature shampoossa raikkaampi tuoksu ja hiustenpesu sillä miellyttävämpää, vaahtoaa paremmin. Kivoja shampoita, ennen en tänmerkin shampoista tykänny ja kyllästyin kun niitä oli aina lapsuudenkodissa mut nää uudistuneet ihania kun silareitakaan ei ole, ei lätsäytä. Ja mulla nopeasti rasvoittuvat hiukset, joutuu näilläkin kyllä päivittäin pesemään.
Breathe me.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja elly »

Nutri-Repair Conditioner on yksi parhaista kokeilemistani hoitoaineista. Purkki on melko pieni (150 ml), mutta nämä hoitoaineet ovat niin usein tarjouksessa, etten ole koskaan maksanut tästä täyttä hintaa. Tarjoushinta on 3,90 ja maksan sen mielelläni hyvästä ja silikonittomasta hoitsikasta. Hiukset on kyllä tosi pehmeät ja terveet aina tän jälkeen. :)

Sarjassa on myös kaksi muuta hoitsikkaa Nutri-Silky Conditioner ja Protection & Radiance Conditioner. Jälkimmäinen oli ihan kiva perushoitis kukkaisella tuoksulla, mutta ei niin hoitava kuin suosikkini Nutri-Repair. Nutri-Silkyn jouduin heittää ekan testauksen jälkeen roskiin, sillä siinä oli kamalan voimakas parfyyminen tuoksu.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Testasin huvikseni Revitalizing Anti-Aging Shampoota ja yllätyin suuresti. Koostumus on kermainen, mutta hyvin levittyvä, tuoksu ihana, shampoo pesee sopivasti ja jättää hiukset selviksi. Saman sarjan hoitoainetta en ole testannut koska se on ärsyttävässä purkkipakkauksessa. Yhdessä XZ punaherukka-raparperi hoitoaineen kanssa tän hetken ylivoimainen HG-parivaljakko! Noilla kun pesee, niin hiukset on ihanan tuuheat ja just sopivasti lätsähtäneen oloiset.&nbsp; :ts

Pistin 4 purkkia tilaukseen niin ei tarvi säästellä. ;D
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
olivia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 512
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:16

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja olivia »

En oo ennen sulfaamittomista shampoista innostunu mut nyt kesällä kun saa olla tukkaa pesemässä kokoajan hankin Yvesiltä voidemaisen uutuuden, alle vitosen ja ihana levittää, epäilin voidemaisen jättävän rasvaiseksi mut tuli puhtaat ja pehmeät hiukset, illalla pesin ja aamulla jouduin kyllä kuivashampoota laittaa mut mut yöllä rasvottuu muulloinkin itselläni hiukset. Aattelin tehdä tällä jokatoisen pesun ja kun oon joutunu kuumina päivinä peseen joskus jopa aamuin illoin niin tää vaahtoamaton Low Shampoo tuskin vahingoittaa hiuksia tai saa päänahkaa kutisemaan. Hoitoainetta en käyttäis tän kanssa. Tuubi on kiva: http://www.yves-rocher.fi/control/produ ... _id=52734/
Breathe me.
tiinalinnea

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja tiinalinnea »

Liputan myös Nutri-repair hoitoaineen puolesta. Aivan mahtava tuote, plussaa silikoonittomuudesta. Yleensä olen tarvinnut hiuksiini tuotteen jossa on silikoonia, mutta tämä hoitaa senkin puolen ihan täydellisesti. Hapertuvat latvani ovat paljon vahvemmat nykyään. Eikä lätistä hiuksia.
Tämän sarjan shamppoosta en ole tykännyt, mutta hoitoaine on rakkaus&nbsp; <3
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Yves Rocher

Viesti Kirjoittaja calypso »

olivia kirjoitti: En oo ennen sulfaamittomista shampoista innostunu mut nyt kesällä kun saa olla tukkaa pesemässä kokoajan hankin Yvesiltä voidemaisen uutuuden, alle vitosen ja ihana levittää, epäilin voidemaisen jättävän rasvaiseksi mut tuli puhtaat ja pehmeät hiukset, illalla pesin ja aamulla jouduin kyllä kuivashampoota laittaa mut mut yöllä rasvottuu muulloinkin itselläni hiukset. Aattelin tehdä tällä jokatoisen pesun ja kun oon joutunu kuumina päivinä peseen joskus jopa aamuin illoin niin tää vaahtoamaton Low Shampoo tuskin vahingoittaa hiuksia tai saa päänahkaa kutisemaan. Hoitoainetta en käyttäis tän kanssa. Tuubi on kiva: http://www.yves-rocher.fi/control/produ ... _id=52734/
Tykkään myös tästä. Se tuntuu jopa kosteuttavan ja rauhoittavan päänahkaa, ja vaikka on tosi hellävarainen niin pesee muotoilutuotteetkin hyvin pois.
Vastaa Viestiin