Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Onko vaalennusaineissa yleensä silikonia? Voisin kuvitella että ennemmin ne silikonit tulee shampoosta ja hoitoaineesta jota kampaajat käyttää pesussa, mutta olettaisin että pesua varten on ihan ok pyytää silikonittomat tuotteet tai ottaa omat mukaan. Ymmärtäisin kyllä hyvin jos kampaaja kieltäytyy käyttämästä asiakkaan tuomia vaalennusaineita juurikin tuosta ennan mainitsemasta syystä.

Kiinnostaisi tietää miksi yhden kerran silikonialtistuksen vuoksi tehdä asioista noin monimutkaista? Saahan ne silikonit pestyä pois. Vai aiheuttaako silikonit allergisen reaktion?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Midnight

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Morrigan kirjoitti: Onko vaalennusaineissa yleensä silikonia? Voisin kuvitella että ennemmin ne silikonit tulee shampoosta ja hoitoaineesta jota kampaajat käyttää pesussa,
Silikonia ei oo vaalenteessa, mutta parafiiniöljyä on. Eikä sekää kuulosta hyvältä hiuksissa. Ja oikesti harva kampaaja tuntee silikoneja nimeltä ja suostuuko ne käyttää asiakkaan omia aineita tai jotai? En mä välttämättä kerrasta reagoi, mutta suoraväreissä on silikonia ja ne ainaki kutittaa päätä jo parin päivän päästä...  ???
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kerro kampaajalle varausvaiheessa että silikonit aiheuttavat ongelmia ja tiedustele onko hänellä silikonittomia tuotteita. Jos ei ole niin ei varmasti ole ongelma jos otat omat shampoot mukaan ja kampaaja käyttää niitä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Ariene
Haiven
Haiven
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Tammi 2022, 01:13

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ariene »

Mulla huomenna juurikasvuun vaalennus. Aion liukuvärjätä vaaleaa kuparinvaaleiksi hennattuhin pikkuhiljaa
Ariene
Haiven
Haiven
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Tammi 2022, 01:13

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ariene »

https://ikuinenvalonsade.blogspot.com/2 ... ukset.html
Tällainen on tulos. Kasviväreillä tulee aika lämmin vaalea mutta kultaiset halusinkin.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Tosi kaunis väri!
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja piste »

Olisikohan täällä enää ketään vastaamassa... ;D Kokeiltiin kaverin kanssa blondata mun käsittelemättömiä hiuksia (oma väri vaaleanruskea, n. sävyä 6) ja siinä oli ehkä useampi virhe joita tehtiin:
- käytettiin kestoväriä eikä varsinaista vaalennusainetta (mutta paketin mukaan olisi pitänyt toimia mun hiusvärille ???), käytössä siis Garnier Olia 8.0 Blond
- ei levitetty tasaisesti (mä meinasin että tehdään jotenkin systemaattisesti mutta kaveri halus vaan lätkiä menemään :O)
- aloitettiin juurista ohjeiden mukaan (mutta myöhemmin luin netistä että neitsythiusta vaalentaessa pitäis alottaa latvoista jolloin välttää hot roots)
- ei ehkä käytetty tarpeeksi ainetta pituuksiin (mulla on niin lyhyet hiukset niin kaveri sanoi ettei tarvi käyttää kaikkea ja sinne pulloon jäi ehkä kolmasosa... mietitytti kyllä kun mitä oon värjäysvideoissa nähnyt niin yleensä ne hiukset oikein lilluu siinä aineessa)
- vaikutusvaiheessa en laittanut mitään esim. suihkumyssyä tms. päähän (ohjeissa ei käsketty), en tiedä olisiko auttanut

Lopputulos on hemaiseva: juurista ja edestä kellertävän/oranssihkon vaalea, pituuksissa ei juurikaan mitään muutosta, ja vaalennetutkin osat on epätasaisesti vaalentuneet. Vähän sitä sun tätä sävyä. Mulla on onneksi hopeashampoota joka auttanee keltaisuuteen, mutta vähän jännittää sitäkään käyttää kun latvat on edelleen about oman väriset.

Ennen kaikkea mitä tälle painajaiselle voi tehdä myöhemmin? Luin että pitää odottaa 0,5-1kk ennen uutta vaalennusta, mutta päteekö se myös silloin kun osa hiuksista ei edes vaalentunut... ja sitten kun yritän uudestaan, miten kannattaisi toimia? Ainetta pelkästään niihin kohtiin jotka ei vaalentuneet, vai joka paikkaan? Missä järjestyksessä? Ja kannattaako käyttää samaa ainetta vai jotain ihan blondausainetta?
Ja miten kestän 0,5-1kk tällaisella tukalla? :O
Tai sitten voiko tälle tehdä jotain muuta kuin blondata uudestaan. Vaaleaksi mä halusin mutta at this point voisin olla avoin jollekin muullekin :D (pidän takataskussa myös mahdollisuutta vetää koko tukka pois ja aloittaa puhtaalta pöydältä, jota oon pyöritellyt jo ennen tätä vaalennusta)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Jos kaljuksi ajaminen ei ole ongelma, niin eihän tuossa ole mitään menetettävää. Laittaisin värinpoiston koko päähän. Jos halua tasaisempaa tulosta, niin levittää aineen ensin pituuksiin, jotka jääneet tummemmaksi ja lopuksi levittää tyven. Suihkumyssy olisi siinä mielessä hyödyllinen vaikutusajalla, että päästä lähtevä lämpö jäisi myssyn sisään ja vähän tehostaisi vaalennusreaktiota.
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Re: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja piste »

Joo, päädyin sitten 2vk tuon jälkeen ostamaan ruskean kestovärin ;D (koska ajattelin että blondaamalla uudestaan onnistuisin varmaan pahentamaan tilannetta) mutta nyt olin tehnyt enemmän taustatyötä ja värjäyksen teki tällä kertaa mutsi kärsivällisesti suunnitelmaa noudattaen ja olin yllättynyt miten kiva siitä tuli! Väri oli tosi tasainen, ei laikkuja tai omituisia sävyeroja. Ensin se näytti ihan snadisti tummemmalta kuin oma väri mutta parin pesun myötä hyvin lähellä omaa väriä. Nyt siitä on reilu viikko ja tuntuu että väri on vähän haalistunut ja joku kumma kuparisuus sieltä paistaa vähän läpi... mutta ei haittaa, on se silti paljon parempi kuin ne keltaiset juuret :O (johon ei hopeashampookaan juuri auttanut varmaan koska ei ollut riittävän vaalea) En jaksa nyt enää välittää pikku kuparivivahteista kun se ei ole mitenkään silmiinpistävää. Lesson learned :P taidan jättää värjäilyt tähän, oma väri saa sieltä rauhassa kasvaa takaisin. Toivotaan ettei tule enempää outoja sävyjä esiin...
Vastaa Viestiin