Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Ihan tähän väliin tällanen kysymys - kun en ole tätä vaalennusthreadiä seurannu vuosiin, että mikäköhän mahtais olla tällä hetkellä kaikkein tehokkain vaalennusaine - kauppojen tai kampaamoissa ?

Onko sellasta vaalennuainetta ( ei väriä ) myynnissä jolla vois saada 2-3 vaalennuksella kohtuullisen vaaleet hiukset tummanruskeista ?

Niin, ja mulla on tosiaan Elumen -värjätyt hiukset eli pigmentti saattaa olla sitkeessä.

Nyt kun tekis mieli ryhtyä taas vaaleeks, niin mahdanko haaveilla turhasta.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
No jos vastauksen saat, niin muakin kiinnostais.

Ylläolevaan kysymykseeni en itse saanut vastausta ajoissa. Vaalensin elumenilla värjätyt hiukset Garnierin tökötillä, eka sellaisella joka "vaalentaa jopa 6 astetta" ja tokalla kerralla sellaisella, joka "vaalentaa jopa 8 astetta". Kyllähän se elumen lähti, mutta ne osat latvoista, joihin ainetta ei mennyt tosi paljon, jäi sellaisiksi ruskeiksi. Lopuista tuli vaihtelevan vaaleusasteen pinkkejä.
(oma väri mulla on tumman ruskea ja elumen violetti)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kiva kuulla - Minkä nimisiä nää Garnierin tökötit on, onks sulla vielä pahvipakkauksia tallella ?

Entä missä kunnossa on päänahka, tai se mitä siitä on vielä jälellä  :o  Mulla on aika kuiva päänahka, viimeks ku laitoin ellun NB@4:sta, niin jäi enemmän ku tavallisesti läikkiä ja pari pientä rupee, mut ei mitää ongelmia noin muuten ja tykkään kyllä ellusta muuten, paras väri mitä oon ikinä käyttäny- mutta kesähelteillä ei tarttunu päänahkaan ollenkaan.

- erinäisistä syistä vaan nyt kiinnostais olla taas blondi.

En välttämättä koe et tarttee olla ihan valkonen blondi, kullanvaaleekin ois kiva.

------

Tuliko noilla Garniereilla ihan kauheen läikikäs lopputulos vai liukuvärjätty enemmän ?

Laitoitko suoraan hiuksiin aina päänahkaa myöten vai esim folioilla ?
Mirkku

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Mä tein viikonloppuna vaalennusprojektin 6-5 tummusesta viininpunaisesta --> 8 blondiks (okei kellertävän oranssiks...  ;)), mut yllättävän tasasesti kuitenkin lähti. Eli värinpoisto Lorealin värinpoistolla (vaalean keltainen boxi, 2 pussia jauhetta), sit perään oranssia ja keltasta taittaan sekotus Goldwellin vaahtoja 10BS ja 6A. Jäi kuparisen blondiksi, eikä räikeän oranssihtavaksi. Strawberry blonde oli hakusessa ja aika lähellä ollaan, enemmän on vaan kuparia. Sepä ei haittaa ollenkaan, oishan mulla luontaisestikin vähän 'porkkanaa' hiuksissa..  ;D
Tosi hyvin ja tasaisesti lähti punanen, vaik pelkäsin et tulis laikullinen. Ja toi viininpunanen on aika haastava väri vaalentaa, en ois ikinä uskonu et yhellä värinpoistolla lähtis näin hyvin.  :)

Tykkään siis kovasti tuosta Lorkun värinpoistosta, mut kyl se pistää tukan ja päänahan aika koville. Nyt en hetkeen uskalla muuta ku caramel maskia laittaa. Ja jos tummemmasta ku 5 yrittää alle ton 8 tummuuden ni ainakin 2 kertaa joutuu värinpoiston tekeen tolla Lorkulla. Silti voi olla tiukassa, jos on paljon tumman ruskeita värjäyskertoja alla.
Mulla ei ollu ku 4 viininpunasta värjäyskertaa alla ja sitä ennen parit 7 kuparinruskeat. Sitä ennen oli tää 8 tummuus eri vivahtella...
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja -j- »

beachbunny kirjoitti: Kiva kuulla - Minkä nimisiä nää Garnierin tökötit on, onks sulla vielä pahvipakkauksia tallella ?

Entä missä kunnossa on päänahka, tai se mitä siitä on vielä jälellä  :o  Mulla on aika kuiva päänahka, viimeks ku laitoin ellun NB@4:sta, niin jäi enemmän ku tavallisesti läikkiä ja pari pientä rupee, mut ei mitää ongelmia noin muuten ja tykkään kyllä ellusta muuten, paras väri mitä oon ikinä käyttäny- mutta kesähelteillä ei tarttunu päänahkaan ollenkaan.

Tuliko noilla Garniereilla ihan kauheen läikikäs lopputulos vai liukuvärjätty enemmän ?

Laitoitko suoraan hiuksiin aina päänahkaa myöten vai esim folioilla ?
Mulla on vielä ainakin toinen pahvipakkaus, katson jos ehtisin laittaa tänne kuvan. Netistä en löytänyt pakkauksen kuvaa, siellä oli vain vähän erilaisen näköisiä. Mutta joku Garnier Nutrisse se oli.
(EDIT. Tässä saman tyyppinen pakkaus:
http://sokos.s-verkkokauppa.fi/wcsstore ... 727268.jpg
Tuollainen sininen tausta oli molemmissa pakkauksissa, mutta naisen kuva ei taida olla ihan just sama...)


Laitoin noita kyllä ihan juureen, niin juureen kun sain, mutta en päänahkaan. Elumenin kanssa myös vältän päänahkaa, joten mun päänahka on ihan ok. Mitään folioita en käyttänyt.

Niissä suortuvissa, joihin laitoin ainetta tosi reilusti, tuli liukuvärjätty tulos. Niissä taas, joihin ei ihan niin paljon riittänyt ainetta, tuli ehkä sellainen vähän läikikäs. Mutta mulla on pitkät hiukset, häntäluuhun asti. En ihan koko päätä käsitellyt, vain päälihiukset.
Viimeksi muokannut -j-, 01 Loka 2013, 10:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Ok - kiitos vastauksista. - Näyttää siltä sekä -j-:n että edellisen vastauksista, että mulle tulis joku sellanen vaaleahko oranssiin vivahtava lopputulos, vaikka mahdollista kyllä että tummempi oranssi kun tätä elumenia nyt oon viime tammikuusta lähtien laittanu n. kerran 5-6 viikossa aina pituuksiin ja latvoihin asti.

Mulla yli olkapäiden ulottuvat hiukset.

Saa nyt nähdä.

Värjäilyjen ja monen vuoden takaisten kotivaalennusten yhteydessä voin todeta että mun on tosi vaikee mitään väriä tai värinpoistoainetta laittaa niin ettei sitä mene päänahkaan - Olen kokeillu sitä ihan pienellä harvalla kammalla menetelmää elumenin kanssa ja sillähän sain niin ettei päänahka tahriintunu lähes lainkaan, mutta väriäkään ei kyllä tullu hiuksiin riittäväst, sitten siirryn hiustenvärjäyssutiin.

Vaalennusaine on sen verran paksua että mikään kampa ei varmaan siihen käy.

Voiskohan päänahkaan laittaa esim kookosöljyä ?
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja kaarina »

beachbunny kirjoitti: Voiskohan päänahkaan laittaa esim kookosöljyä ?
Ihan ehdottomasti suosittelen laittamaan! Edellisellä sivulla on linkki Hairdyeforumin keskusteluun kookosöljyämisen hyödyistä hiusten vaalentamisen yhteydessä. Hassua, että tämä ei ole ottanut enempää tuulta alleen täällä Juurikasvussa, kyseessä on kuitenkin "vanha kikka".  :)
Feles
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 156
Liittynyt: 06 Tammi 2012, 11:28

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Feles »

Tuo öljy vaalennuksen alla kiinnostaa minuakin. Mietin, ett käykö se siis myös käytettäväksi vaalean hiusvärin kanssa vai vaan varsinaisen värinpoiston kera? Haittaako se värin tarttumista esim. juurikasvuun? 

kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Kylmäpuristettua kookosöljyä voi, ja kannattaakin, käyttää muidenkin hapetevärien alla. Se ei estä väriä tarttumasta, vaan päinvastoin nopeuttaa (ja mahdollisesti voimistaa, riippuen värisävystä) lopputulosta. Kookosöljyn tulee antaa vaikuttaa tarpeeksi kauan hiuksissa ennen värjäystä, ja monet muhittavatkin esim. yön yli ennen värjäystä. Kannattaa tutustua noihin ulkomaisiin keskusteluihin aiheesta, pulinaa nimittäin riittää.
Ohje yksinkertaisuudessaan: öljyä koko tukka ja päänahka kylmäpuristetulla kookosöljyllä melkein tippuvaksi; anna vaikuttaa mahdollisimman kauan; levitä hiusväri öljyiseen tukkaan ja seuraa värin kehitystä (koska haluttu lopputulos voi tulla tavallista nopeammin). Tällä kikalla voi ehkäistä mm. vaalennuksen aiheuttamia vaurioita tosi onnistuneesti!
Muut öljyt eivät sitten toimi samalla lailla, kannattaa muistaa.
Viimeksi muokannut kaarina, 01 Loka 2013, 21:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mites värinpoiston levitys onnistuu öljyiseen tukkaan? Tai no, ei kai se sen vaikeampaa ole?
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ En minä ainakaan kokenut hankalammaksi. Ehkä jopa hitusen helpompaa kun hiukset olivat kosteat öljystä.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Joo, samaa mieltä että levitys käy jopa helpommin öljyiseen hiukseen.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mulla oli tänään kookosöljyä muhimassa pari tuntia ennen Elean värinpoistoa. Levitys onnistui hyvin, tosin mulla ei ole aikaisempaa kokemusta värinpoiston levityksestä. Ja mä siis tein värinpoiston ainoastaan latvoihin, liukuvärjäystyyliin. Mutta jos joskus vielä aion tehdä värinpoistoa, niin laitan ehdottomasti kookosöljyä alle.
beachbunny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 647
Liittynyt: 31 Heinä 2006, 23:15

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja beachbunny »

Kuinka hyvin mahtais vaalentaa tummanruskean tukan ja minkäväriseksi toi Schwarzkopfin värinpoisto L1++ ? Onks kelläään kokemusta ?
Siinä pakkauksen päällä sanotaan että vaalentaa jopa 7-8 astetta, mutta mulla tietenkin tulis niin monta astetta vaaleemman oranssiks tai tod.näk. keltaseks; oisko sitte vielä kauhee rääkki laittaa se toisen kerran hiuksiin - tai raidat ?
ELAU

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ELAU »

Ostin Garnier Nutrisse Truly Blonde S1 Extra Light Highlights -raidoitusvärin ja ajattelin kokeilla kookosöljyämistä ennen vaalennusta. Pitääkö hiusten olla täysin puhtaat kaikista hiustuotteista kuten hoitoaineesta, kuivashampoosta, hiuslakasta...? Entä pitääkö hiusten olla kosteat/märät laittaessa öljyä? Ja kannattaako ennen värjäystä kenties pestä mieluummin syväpuhdistavalla shampoolla vai käykö normaali?
Viimeksi muokannut ELAU, 11 Marras 2013, 16:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin