Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja cocos »

Voi kumpa olisin lukenut tätä ketjua ennen kuin aloin blondaamaan punaruskeita hiuksiani... Nyt tilanne on aika katastrofaalinen ja alkaa mennä hermot kun mikään ei auta. Eli tein punaruskeaan hiukseen kaksi värinpoistoa ja tilanne oli karmea oranssi-keltainen. Tyvi on lähes valkoinen, kun siellä mulla oli värjäämätöntä neitsythiusta.. Keltaisuutta olen yrittänyt saada pois lorealin kylmänvaalealla hiusvärillä ja sen jälkeen biozellin hopeanaamiolla. Sinnikkäästi pää näyttää silti keltaiselta. Täältä lueskelin, että keltainen ei lähde millään muulla kun värinpoistolla pois  :-\ epäilyttää kuitenkin tehdä kolmas värinpoisto, pelottaa että hiukset kärsii liikaa. Onko muita kokeilemisen arvoisia vaihtoehtoja? Rahatilanne on tällä hetkellä sellainen, ettei kampaajaan ole varaa  :-X
1c F ii
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Sitä voi toki yrittää suoraväreillä taitella, joskin kirjavuus tuo omat haasteensa enkä periaatteessa suosittelisi oranssin taittamista (eli oranssit kohdat olisi myös hyvä saada keltaisiksi vaalennettua). Violettiä suoraväriä hoitoaineeseen, suhteet omien tarpeiden mukaan. Se keltaisuus tietty puskee esiin jatkuvasti taittosävyjen huuhtoutuessa pesussa, joten se vaatii jatkuvaa sävyttelyä. Mikäli haluat keltaisuuden poiston lisäksi myös vaaleammat hiukset, niin suosittelen värinpoistoa koko päähän.
Cogito ergo doleo.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Belle »

Värjäsin eilen Schwarzkopfin Keratin colorilla, sävy oli 8.1 ja pohjalla oli kusenkellertävää värinpoiston jäljiltä. Tavoittelen 8-asteista suht neutraalia ja vaalehkoa joka ois lähellä omaa väriä. Tämä tummeni aika tavalla, sanoisin että heilahti reilusti seiskaan ja sävy on kuralammikko / hiirenharmahtava  0_0.

Positiivista on se, että tämä ei näytä enää ollenkaan värinpoiston jälkeiseltä epämääräiseltä vaiheelta. Vaan rumahan tää on kuin mikä. Onko toivoa että liika tummuus ja tuhkaisuus lähtee pesuissa vai jämähtiköhän tämä pysyvästi päähän :(
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Kyllä sanoisin että toivoa on, hius on kuitenkin värinpoiston jäljiltä niin huokoinen että saattaa alkaa irtoamaan pesuissa nopeastikin. :ts
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Belle »

Olen nyt pessyt hiukset kahdesti ja latvat on luovuttaneet hieman väriä, mutta tyvi ja pituudet edelleen ihan liian tummat. Mulla oli jemmassa jämät Colormaskin capuccinoa ja löin ne päähän tänään päästäkseni edes hiirenharmaasta sävystä eroon. Nyt tämä on huomattavasti siedettävämpi mutta rehellinen ruskea, joka ei todellakaan ollut tarkoitus.

Olen tosi epätoivoinen ja koko värinpoistorumba tuntuu ihan turhalta, koska hiukset tummeni nyt näin paljon. Olin värinpoistolla päässyt hyvään vaaleusasteeseen ja en olis todellakaan uskonut, että kusenoranssin taittaminen 8.1 värillä aiheuttaa tällaisen katastrofit. Hitsit mikä soppa :(.



ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Saisitko kunnon askorbiinihappomuhittelulla väriä irrotettua, oletko jo kokeillut? Tee sekoitus parista teelusikallisesta askorbiinihappojauhetta, pienestä määrästä oikein kuumaa vettä (jauheen liuotukseen) ja syväpuhdistavasta sampoosta, laita mömmö kuiviin hiuksiin, hiero antaumuksella, anna vaikuttaa ainakin 10 minuuttia, huuhtele ja tee kunnon tehohoito loppuun.
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Belle »

^ Kiitos vinkistä! En ole perehtynyt askorbiinihappoon, täytyypä haulla etsiä lisäinfoa. Mä olen vähän tippunut kärryiltä kun en ole juurestellut aikoihin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Värinhaalistusketjusta löytyy paljonkin keskustelua C-vitamiinista, eli askorbiinihaposta. Lisäksi jos tekee esim. Youtubessa haun ascorbic acid hair, niin sieltäkin löytyy ihan samanlaisia ohjeita ja tulokset näkyvät selvästi. Monissa videoissa ohjeistetaan jättämään mössö päähän useiksi tunneiksi, mutta kannattaa kokeilla lyhyitäkin vaikutusaikoja, sillä jauhe irrottaa väriä kyllä ihan tehokkaasti.
Maisie

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Maisie »

Heippa, täällä taas apuja kaipaileva....
Eli kokeilussa nyt pään vaalennus. Pohjalla oli vaalea persikkainen kupari, tein siihen värinpoiston Color oopsilla. Poisti se hieman punaisuutta. Juurikasvun valkaisin juuri L'orealin Feria L.02 Platinum blondella kun sellainen sattui kaapissa olemaan (sanomattakin kai selvää että tipunsävyt tuli... ;D).
Mutta. Hokaan kyllä ettei pinttynyt kuparisuus häviä tukassa hetkessä, jos lainkaan...laitoin tilaukseen Goldwellin Soft color violet-sävytteen.
Kysymykseni olisi että osaisiko joku suositella jotain hyvää (marketti)sävyä joka tähän kannattaisi nyt laittaa? Tai muita vinkkejä? Jonkin sortin vaaleana tahtoisin tän pitää kuitenkin. (Ellei sitten mee hermot ja palaan vanhaan turvalliseen tummaan.)

Mun tukka siis tummimmista kohdista on jotain tätä sävyä:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/73 ... 159836.jpg


Mitähän mahtaisi tapahtua jos laittaisi jotain tuhkaista sävyä?
http://www.opinie.senior.pl/zdjecia/Kol ... 08-big.jpg
Viimeksi muokannut Maisie, 28 Heinä 2015, 18:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ En usko että tuhkainen sävy tekee juuri mitään tuohon punaisuuteen vaan pitäisi ensin laittaa uutta värinpoistoa niihin punaisiin kohtiin. Keltaisen juuren sen sijaan saa varmasti taitettua.
1bMii, vaalennettu.
Maisie

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Maisie »

Arnella kirjoitti: ^ En usko että tuhkainen sävy tekee juuri mitään tuohon punaisuuteen vaan pitäisi ensin laittaa uutta värinpoistoa niihin punaisiin kohtiin. Keltaisen juuren sen sijaan saa varmasti taitettua.
Kiitos vastauksesta! Laitoin hiuksiin Casting Creme Glossin sävyn 801 ja hyvin taittui keltaisuus pois. &nbsp;:) Latvukset nyt on hieman tummemmat muttei ainakaan enää oranssit. Että hyvähyvä &nbsp;:D

http://www.baobella.com/assets/Uploads/ ... ss-801.jpg
Sonjaja

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sonjaja »

Hei! Ajattelin tulla täältä kyselemään kun en meinaa löytää vastauksia mistään. Eli oon nyt lähtenyt vaalentamaan mustasta hiuksista vaaleita raidoittamalla. Oon käyttänyt biozellin vaalennusjauhetta ja 6%kehitettä ja hiukset on ihan hyvin vaalentunu kun on lähtökohtana ollut täysin musta monta vuotta värjäytynä. Oon ajatellut seuraavaksi kokeilla vaalennuspesua, mutta voiko senkin alla käyttää kookosöljyä? Oon käyttänyt sitä raidoituksen alla joka kerta. Ja onko jollain antaa noita vaalennuspesujen ohjeita ihan että kuinka monta milliä mitäkin ainetta tulee seokseen? Mulla on pitkät hiukset. Entä te jotka olette kokeilleet kookosöljyä värinpoiston alla, niinluuletteko, että jos jossain vaiheessa päätyisin tekemään vaikka kaksi värinpoistoa ja laittaisin alle kookosöljyn, suojaisiko se hiuksia oikeasti kunnolla hamppuuntumiselta? Hiukset on tällähetkellä kiiltävät ja hyväkuntoiset :)
Maisie

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Maisie »

Sonjaja kirjoitti: Hei! Ajattelin tulla täältä kyselemään kun en meinaa löytää vastauksia mistään. Eli oon nyt lähtenyt vaalentamaan mustasta hiuksista vaaleita raidoittamalla. Oon käyttänyt biozellin vaalennusjauhetta ja 6%kehitettä ja hiukset on ihan hyvin vaalentunu kun on lähtökohtana ollut täysin musta monta vuotta värjäytynä. Oon ajatellut seuraavaksi kokeilla vaalennuspesua, mutta voiko senkin alla käyttää kookosöljyä? Oon käyttänyt sitä raidoituksen alla joka kerta. Ja onko jollain antaa noita vaalennuspesujen ohjeita ihan että kuinka monta milliä mitäkin ainetta tulee seokseen? Mulla on pitkät hiukset. Entä te jotka olette kokeilleet kookosöljyä värinpoiston alla, niinluuletteko, että jos jossain vaiheessa päätyisin tekemään vaikka kaksi värinpoistoa ja laittaisin alle kookosöljyn, suojaisiko se hiuksia oikeasti kunnolla hamppuuntumiselta? Hiukset on tällähetkellä kiiltävät ja hyväkuntoiset :)

Sen verran voin sanoa että uskoisin että uskallat tehdä värinpoistot jos laitat kookosöljyn alle. Ainakin itsellä se suojasi todella paljon ja tukka oli pehmyt monta päivää- vaikka vaalensin sitä! Ja oma lähtökohtanihan ei enää edes muistuttanut&nbsp; juuri tukkaa, enemmänkin jäkälää.&nbsp; :-X Että siihen nähden...
Sonjaja

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sonjaja »

Nyt ois hiukset noin 6 asteiset.. Mustasta siis lähdetty. Montakohan rinpoistoa näihin menis vielä että olis niin vaaleat että sais keltaisuuden taitettua kylmään vaaleaan?
Memi
Haiven
Haiven
Viestit: 34
Liittynyt: 20 Huhti 2008, 12:45

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Memi »

Mää oon ihan pihalla näitten vaalennusjuttujen kans ku koko elämäni menny mustilla hiuksilla :D No mutta, nyt oon saanu vaalenneltua siitä ikimustasta jo niinkin pitkälle että päässä on garnier olia 7.0, tosin melko keltasena versiona värinpoistojen jälkeen. Melko tasanen väri kumminki, hiukset vähä vajaa bsl. Mutta siis, pitääkö tähän joskus tulevaisuudessa heittää vielä uus värinpoisto jos haluan ysi-kymppitasoseks vai vaalentaako esim. les blondissimes väriä? Hiukset kumminki "jo" vahvan keltaset eikä enää oranssit :D Sen oon ymmärtäny että sit kun on sopiva vaaleus niin tuhkalla taitetaan, mutta mistäs mä sen tiedän onko väri liian tumma vai vaan liian keltanen?
1b M ii

leuka - hartiat - olkapäät - APL - BSL - midback
Vastaa Viestiin