Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

No siis, mulla ei ole kuvaa mun juurikasvusta kun just värjäsin tolla, mutta voin kuun lopulla ottaa ennen & jälkeen -kuvat sitten taas kun on tyvivärjäyksen aika.

Mulla on siis tosiaan sellaiset noin 7-asteiset maantienharmaat hiukset joita on melko vaikea saada vaalennettua. Yleensä lopputulos on aina joko liian tumma, ja/tai oranssiin vivahtava, mitä vihaan yli kaiken!

Tällä Recitalilla sain kuitenkin vaalennettua ihan huoletta noin 9-asteiseksi -oman arvioni mukaan. Eli ei ihan niin vaaleaksi kuin kuvassa, mutta melkein. Yleensä mun hiukset vaativat vaalennusainetta jossa on myös vaalennusjauhe, jotta tehoja olisi riittävästi. Eli jauheettomilla kestoväreillä ei hius vaalene tarpeeksi. Sitten taas jos käytän jauheellista vaalennusainetta, tuloksena on tipunkeltainen... eli lopputulos on aina perseestä.

Siksi olin niin positiivisesti yllättynyt tästä tuotteesta, tässä kun ei ole sitä vaalennusjauhetta (kuten ilmeisesti noissa Les Blondissimes -väreissä, mikäli olen oikein ymmärtänyt) ja silti vaalennustehoa on mun tarpeisiin riittävästi.
Lupaan laittaa kuvia kuun lopulla kunhan nyt saan taas sitä juurikasvua tähän!
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Mustakin olis kiva nähdä kuvaa. :) Ja ainakin Les Blondissimes Extreme Platinumissa on vaalennusjauhe, varmaan noissa muissakin ton sarjan blondauksissa.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

ainokainen kirjoitti: No siis, mulla ei ole kuvaa mun juurikasvusta kun just värjäsin tolla, mutta voin kuun lopulla ottaa ennen & jälkeen -kuvat sitten taas kun on tyvivärjäyksen aika.
Mä nyt jäin jankkaamaan sori, mut itseasiassa riittää ihan kuva sun omasta väristäkin, jos sattuu löytymään? Mä oon nyt ihan malttamaton täällä kun omaa myyränväristä tyveä puskee siinä määrin, että pitäs kohta jotain tehrä ;D

Ja kaikki muutkin, jotka ootte tolla 10.21 Stockholmilla värjänneet, niin kuvat ois enemmän ku jees :ts Varsinkin siis jos hiusten oma tummuusaste on siinä seiskan kieppeillä.


Sit vielä asiasta toiseen; oottekko blondit kokeillu Color Mask Paint-suoravärihoitsikkaa siinä violetin tai laventelin sävyssä keltaisuutta taittamaan? Toimiiko? Itseäni alkaa vähän kyllästyttää violettishampoon kanssa läträily joka pesussa, kun se kuivattaa niin paljon..
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä oon kokeillut, ja musta se oli ihan tyhjän kanssa. Siinä ei ole pigmenttiä nimeksikään. Kyllä se hopeashampoo on paljon parempaa ja tehoaa, kun antaa sen vaikuttaa hetken ennen huuhtelua.
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

En jaksanut ootella, joten marssin kauppaan ja päädyin kokeilemaan Loreal Preferencen Les Blondissimes 03 vaaleista vaalein tuhka :ts Taitaapi jäädä luottotyviväriks! Lämpöä tietyssä valossa tyveen jäi, niinkuin aina, mutta noissa kuvissa ei ole mitään violettishampoota tms vielä käytetty, joten hieman kun taittelee niin tulee just hyvä ja luonnollinen vaalea. Suosittelen! Ja ei ollut tässä Les Blondissimes-paketissa vaalennusjauhetta, varmaan niissä tujuimmissa sitten.

Ennen:
http://aijaa.com/ak6n02

Jälkeen:
http://aijaa.com/pg6EaW
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja MNi »

ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Onko kellään kokemusta Mood -vaalennusaineista? Näitä saa nykyään Anttilasta (ja näköjään esim. shopping4netistä). Kiinnostaisi erityisesti tuo 107 Silver Blonde.

edit. Tilasin tuon Silver Blond -sävyn, voin kertoilla mitä tykkäsin kun olen käyttänyt. :)
Viimeksi muokannut ZombieQueen, 22 Touko 2015, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

No niin, nyt tulee niitä lupailemiani kuvia. En valitettavasti löytänyt mistään sitä sävyä Stockholm, joten ostin saman sarjan sävyn 10.1 Helsinki. Tämä ei siis ollut sitä Blondissimes-sarjaa, vaan ihan tavallinen Recital Preference.

Kuva

Vaalennustehot tässä oli yhtä hyvät kuin Stockholmissa, mutta juureen jäi nyt vähän enemmän punertavuutta mun mielestä... se näkyy kuvassakin tuossa ihan hiusrajan lähellä keskellä päätä. Riippuu vähän siitä, mihin asentoon hiukset kääntyvät ja miten valo osuu niihin. Uskoisin, että tuo neutraloituu hopeashampoolla kuitenkin.

Ennen:
Kuva

Jälkeen:
Kuva
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

No niin, sain nyt idean mennä vieläblondimmaksi kesän kunniaksi. Onko tämä blondireksiaa?
Nyt tarvittiin valennusjauhetta sisältävää vaalennusainetta, ja koska halusin pysytellä L'Orealin tuotteissa, päädyin tähän:

Kuva

Eli Récital Les Blondissimes Extreme Platinum. En kyllä sanoisi että lopputulos on platina, pikemminkin kananmunankeltuainen... nyt äkkiä ostamaan jotain suoraväriä, että saan tämän keltaisuuden piiloon!

Kuva
Viimeksi muokannut ainokainen, 26 Touko 2015, 08:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Oho, mulla toi Extreme Platinum on toiminut ihan hyvin (olihan sulla muuten Extreme Platinum, eikä toi Very Platinum, minkä paketti on kuvassa?)!
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^^Voi ei! ;D Mä en ole pitkään aikaan käyttänyt Lorkun vaalennuksia, koska mullakin ne vetävät juuri tuollaiseksi keltaiseksi. Omassa päässä Scwarzkopfin vaaleat värit toimivat parhaiten. Mun oma väri on kyllä vähän vaaleampi kuin sulla, mutta Live Atomic Blonde (joka on vaalentava kestoväri, ei siis sisällä sitä jauhetta) on nykyään mun vakkari kun vaalennan tyveä ennen punaisen suoravärin laittoa. Se aine muuttuu ihan harmaaksi hiuksissa ja taittaa tosi hyvin keltaisuutta.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

SuperHotFemale, kiitos huomautuksesta, olin tosiaan laittanut kuvan väärästä tuoteesta eli Very Platinumista, vaikka käyttämäni väri oli tosiaan tuo Extreme Platinum. Paketit näyttivät melkein samalta. Korjasin nyt kuvan edelliseen postaukseeni.

Mulla on ollut aina vaalennuksen kanssa toi keltaisuusongelma melkein väristä riippumatta, siis heti jos mennään näihin jauheellisiin vaalennuksiin. Ja niin tälläkin kertaa. Yritän nyt taitella tätä keltaisuutta pois hopeashampoolla ja suoraväreillä, laitan taas kuvaa myöhemmin kunhan saan tämän tipun tapettua. Pääsiäinen meni jo!
sv1 kirjoitti:Sit vielä asiasta toiseen; oottekko blondit kokeillu Color Mask Paint-suoravärihoitsikkaa siinä violetin tai laventelin sävyssä keltaisuutta taittamaan? Toimiiko? Itseäni alkaa vähän kyllästyttää violettishampoon kanssa läträily joka pesussa, kun se kuivattaa niin paljon..
Tuli sitten kokeiltua tämäkin, eli siis KC Color Mask Paint Lavender. Ihana tuote, mutta mun mielestä aika vähäpigmenttinen vaikka antaa ymmärtää muuta. Tällä ei todellakaan saa mitään pastellivioletteja hiuksia, ei lähimainkaan. Mutta keltaisuutta tämä taittaa kyllä hienosti pois, kannattaa kokeilla!
Viimeksi muokannut ainokainen, 26 Touko 2015, 08:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiusholisti

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja hiusholisti »

Kokeillaas, josko täältä löytyis vähän apua.
Eli tavoitteena olisi saada kesäksi pinkki tukka, mutta sitä ennen se pitäisi saada kunnolla vaaleaksi. Aika monta vaalennusta on jo pohjalla, mutta osaisikohan joku neuvoa OIKEASTI tehokkaan värinpoiston meikäläiselle (ja tietysti sitä toivoisi myös mahdollisimman hellävaraista, mutta jostain pitänee tinkiä..)? Oma hiusväri sellainen perus maantienharmaa, mutta yleensä tyvikasvua pois värjätessä se jää sellaiseksi vähän oranssihtavaksi ja tummemmaksi, jopa kampaajan jäljiltä, enkä muista olenko kertaakaan onnistunut saamaan tyveä oikeasti vaaleaksi. Alku- ja lopputulokset aika samaa luokkaa ainokaisen Helsinki -sävyn ennen ja jälkeen kuvien kanssa. Latvoissa on jo sen verran vaalennuksia takana, että ne ovat oikeasti vaaleat. Kahta värinpoistoa en mielelläni lähtisi tekemään.
Ja jotta oma tyvikasvu pelkkänään ei olisi ongelma, on mulla alahiukset värjätty erilaisilla punasävyisillä kestoväreillä sekä muutaman kerran pinkillä suoravärillä ja nyt ne ovat saaneet jokusen hetken haalistua ollen tällä hetkellä jotain punapinkin ja ruskean välillä. Nämäkin hiukset haluaisin värinpoistolla vaaleiksi ennen pinkin värin laittamista. Niihin tehtiin yksi värinpoisto ennen viimeisintä pinkillä värillä värjäämistä, mutta se ei muuttanut väriä juurikaan. Kysessä taisi olla Cameleon värinpoisto ellen väärin muista?

Etsinnässä siis mahdollisimman stydi (ja samalla hellävarainen) värinpoisto jolla lähtisi niin juurikasvu kuin punaisten värien jämät. Hiuslaatu on aika vahvaa ja paksua, eikä ainakaan vielä ole kovin huonossa kunnossa.
grace

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja grace »

^ Hellävaraiseen ja tehokkaaseen aineeseen en osaa ottaa kantaa, mutta suosittelen seuraavassa vaalennuksessa kokeilemaan neitsytkookosöljyssä muhitettuihin hiuksiin laittamista, ohjeet löytyy muistaakseni tästä ketjusta. Mä olen rasittanut hiuksiani värinpoistolla pariin kertaan tässä lyhyen ajan sisällä ja koen tuon kookosöljyn kyllä auttaneen jonkun verran pituuksien suojelussa. Mulla on 6/7-asteinen oma hius, joka vaaleni ihan kiitettävästi Nutrissen värinpoistolla.&nbsp; :)
annnu

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja annnu »

Kookosöljykikka kuulostaa ihanalta pelastuksesta&nbsp; <3 haluaisin taas vaihteeksi kasvattaa omaa väriä takaisin, vaikka kaikkien mielestä tämä tumma sopii minulle paremmin. On vaan jotenkin hankalaa tää ylläpito. Saa nähdä kauan maltan odottaa ennenkuin alan taas vaalentelemaan.
Vastaa Viestiin