Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
huisku
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Touko 2017, 12:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja huisku »

Mikäköhän olisi miedoin mahdollinen vaalennusaine/sekoitus vaalentaa hiuksia mahdollisimman vähän? Mulla on siis ruman harmaat hiukset, jotka haluaisin sävyttää suoravärillä vähemmän rumaksi harmaaksi ja hiuksia pitäisi ehkä mahdollisesti grillata hiukan vaalennusaineella että väri tarttuisi paremmin. Kyseessä siis ihan neitsythiuksen vaalentaminen. Olen kasvattamassa hennaa pois hiuksistani, ja ajattelin ehkä vaalentaa/vaalennuspestä koko pään ja katsoa mitä tuolle hennatulle osalle tapahtuu ja jos tulos on kamala, leikkaan sen pois. Pidemmän aikavälin ajatus on kuitenkin siis kasvattaa oma väri takaisin ja sävyttää sitä suoravärein + vaalennella suoravärin tarttumisen vuoksi mahdollisimman kevyesti, jos se on tarpeellista.

Mulla sattuu olemaan käyttämätön Herman's Amazing-värinpoisto (eli vaalennusjauhe + 9% hapete) ja mietin josko siitä saisi laimennettua jonkunlaisen litkun/vaalennuspesun vai pitäisikö ostaa joku valmis tökötti.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Hapetetta voi hyvin laimentaa vedellä tai hoitoaineella miedommaksi. Vaalennusjauhetta voi käyttää vaalennuspesuun. Hennatulle osuudelle mieto vaalennus tuskin tekee paljon mitään, ainakaan jos on kerrostettu, kun tujumpikaan vaalennus ei välttämättä tehoa hennaan. Kokeilla toki voi. Mitä vähemmän vaalentavia aineita ja mitä lyhyempi vaikutusaika, sitä miedompi vaalennus. Selkeämpää ohjetta en valitettavasti osaa antaa.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja signe »

anannas kirjoitti: ^ Kannattaa lukea tämä keskustelu läpi: http://www.hairdyeforum.com/http://loca ... ic.php?t=6 .

Idea siis lyhykäisyydessään on, että vain kookosöljystä on hyötyä värjäystuhojen estämiseen. Muut öljyt eivät vaikuta samalla lailla. Tuo keskustelu sisältää linkkejä, joissa asia selitetään tieteellisesti. Kookosöljyn tulee antaa vaikuttaa ainakin pari tuntia ennen vaalennusta, eikä sitä missään tapauksessa pestä alta pois, vaan väri levitetään öljyiseen tukkaan. Öljyä pitää laittaa ihan kunnollinen satsi! Niin paljon, että tukka ui siinä, muttei sentään tarvitse valua. Öljyäminen saattaa nopeuttaa tai tehostaa värin vaikutusta samalla, kun se estää niitä vaurioita. Tähän kannattaa varautua.

Itse olen käyttänyt tuota kookosöljytekniikkaa hapetevärien ja vaalennuksien kanssa, ja voin todellakin suositella. Vaiva ei ole mikään iso, joten jos se auttaa edes hiukan, on se mielestäni kannattavaa.

Mainitaan nyt vielä, että mikään "munkkirasva" ei kelpaa, vaan kylmäpuristettu (luomu) kookosöljy, esim. Biona tai Cocovi.
Minkälainen lähtöväri on sulla ollu? Oma, värjätty - millä?

Montako kertaa vaalensit ennen kuin sait haluamasi lopputuloksen?

Onko joku tietty vaalennusaine jota voit suositella?

:) Mä oon nyt aika kyllästyny suoravärjäämään erilaisilla ruskean sävyillä. Kampaajan vaalennuskäsittelyyn ei oo kerta kaikkiaan varaa eikä se yks kerta varmaan edes riitä.

BTW, onks ne kampaajien kauhistelemat raidoituspaketit ihan toivottomia juttuja, siis onko aina varmasti lopputulos katastrofi. Mullakin on kymmenisen senttiä omaa väriä tyvessä joten raidotuksen saaminen tasaseksi siinä mielessä vois olla kyllä vaikeeta.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Nyt laitoit kyllä aika pahan, kun tästä on jo vuosia aikaa!  ;D Tuolloin mulla oli muistaakseni sellainen projekti meneillään, että olin hennannut neitsyttukan muutamaan kertaan kerrostaen, ja sitten halusin hennasta eroon ja palata omaan väriini. Siinä sitten vaalentelin ja sävytin tukkaa mahdollisimman lähelle omaa väriäni, eli 9-asteista helmiäiskultaa. En muista montako kertaa käytin mitäkin väriä, mutta kyllä siinä piti vaivaa nähdä. Mun hiukset on pehmeät, taipuisat, hennot ja vaaleat, eli ne ei tykkää yhtään mistään värjäämisestä, vaan menee tosi helposti pilalle ihan kevyistäkin käsittelyistä. Pääsin kuitenkin hennasta mielestäni kivuttomasti eroon, tukan kunto säilyi hämmästyttävän hyvänä näin jälkikäteenkin ajatellen.  :) Toisaalta tuon jälkeen on markkinoille tullut mm. Olaplex, jota suosittelen ehkä mieluummin nykyään kuin kookosöljyä, jos vain on mahdollisuus Olaplexiä käyttää.
Viimeksi muokannut kaarina, 02 Heinä 2017, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Ananas kirjoitti: Onko kenelläkään vaalentajalla kokemusta vaalean kestovärin laittamisesta haalistuneen sinisen päälle? Minulla on nyt 6cm tyvikasvua ja vaalea turkoosi väri muualla. Tekisi mieli vaalentaa juuret kestovärillä ja levittää samaa väriä latvoihin, mutta lopputulosta en osaa ennakoida.  :D
Ei purkanut tuolloin kestoväri suoraväriä. Täysin turha rasite oli minun hiuksilleni siis, erityisesti, kun kellertäväksi jäänyt tyvi sinisen kanssa oli ihan kamala. Onneksi on suoravärit, joten olen saanut pidettyä värin siedettävänä ja hiukset ovat saaneet levähtää ennen seuraavaa koettelemusta. Joka on:

Elea Cream hair lightener vaalea pakkaus, ei se vanha punertava. Pakkauksessa lukee, että vaalentaa sekä värjäämättömiä että värjättyjä hiuksia. Epäilyksiä aiheuttaa se, että paketti ei sisällä lainkaan jauhetta. Onko kellään kokemuksia tämän tehokkuudesta?

Edit. Ei ollut kunnon värinpoistoa tämäkään, minkä tosiaan jauheen puuttumisesta ja nimestä saattoi päätellä. Pätevästi vaalensi kauttaaltaan sekä värjättyjä että värjäämättömiä paitsi sinistä. Sininen taitaa olla niin hyvin imeytynyt hiukseen, että tuskin edes kunnon värinpoisto sitä poistaisi. Jos minulla ei olisi tätä ongelmaa, olisin tuotteeseen oikein tyytyväinen. Lopputulos kivan sävyinen juurissakin, vaikka taittosävyä en ole laittanut. Ihan vitivalkoista kuitenkaan tällä tuskin saisi. Kunniamaininta siitä, että hiukset jäivät pehmeiksi. Aina vaalentavien tuotteiden kanssa saa varautua räjähtäneeseen pehkoon, erityisesti jos on useampia käsittelyjä takana.  :ts
Viimeksi muokannut Ananas, 28 Heinä 2017, 09:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
signe
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 25 Joulu 2014, 17:12

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja signe »

Mistä tota Elea cream lightneria voi ostaa ja paljon maksaa?

Mikä sulla Ananas oli pohjalla värinä niissä kohden missä väri tuli kivan näköseksi?

Mulla on Elumenilla värjätyt hiukset, latvoissa kastanjaa mutta päälaella ja sivustoilla melkeen maantien väristä. Taitaa mennä oranssiks jos laitan.
Oiskohan vahvat raidat paras vaihtoehto....
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Ananas »

signe kirjoitti: Mistä tota Elea cream lightneria voi ostaa ja paljon maksaa?

Mikä sulla Ananas oli pohjalla värinä niissä kohden missä väri tuli kivan näköseksi?

Mulla on Elumenilla värjätyt hiukset, latvoissa kastanjaa mutta päälaella ja sivustoilla melkeen maantien väristä. Taitaa mennä oranssiks jos laitan.
Oiskohan vahvat raidat paras vaihtoehto....
Itse ostin tuota Tokmannilta ja hinta oli alle 5€, saattoi olla jopa 3,90€.

Mulla oli monenlaista sävyä hiuksissa, omaa 8-7 asteista juurikasvua usempi sentti ja lämpimän sävyisiä 8-10 asteista vaaleaa. Vaikea sanoa, riitäisikö tuote vaalentamaan sinulla riittävästi. Tietenkin, jos olet valmis tekemään useamman käsittelyn, ensin pahimmat Elumenit vaalentelisit ja lopuksi koko tukka.  :)

Halpahallissa näkyi muuten uudistuneissa pakkauksissa Cameleon vaalennusainetta. Pakkauksessa luki aiemmasta poiketen bleach, joskohan tuo olisi rehellistå värinpoistoa?
huisku
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Touko 2017, 12:33

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja huisku »

korkkiruuvi kirjoitti: ^ Hapetetta voi hyvin laimentaa vedellä tai hoitoaineella miedommaksi. Vaalennusjauhetta voi käyttää vaalennuspesuun ...
Kiitos tästä, tälleen neljä kuukautta myöhässä :D Nyt vasta olen ryhtymässä vaalennukseen, Hennattu osuus on aika lailla leikattu pois, joissain latvoissa ihan hitusen mutta peittynee suoravärin alle. Ajatuksena on tehdä laimennetulla hapetteella ensin vähän raitoja tukkaan ja sitten vielä vaalennuspestä koko pää kevyesti. Katsotaan mitä tapahtuu, tukka on tällä hetkellä niin lyhyt että mahdollisen katastrofin pois kasvattamisessa ei pitäisi mennä kovin kauaa :D
Sarita
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 130
Liittynyt: 16 Touko 2006, 16:12

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sarita »

Heeelp ! Onko mitään tehtävissä kotikonstein hiuksille, jotka 3kk sitten värjätty kevytvärillä ruskeiksi ja nyt värin jonkin verran haalistuttua käsiteltiin Garnier Nutrisse vaalealla kestovärillä, jonka piti vaalentaa 4,5 sävyä (vaikutusaika ohjeen mukainen 25min) , mutta lopputulos juurikasvun osalta aivan oranssi ja muualta harmahtavan kellertävä, eikä ainakaan vaalea.
Mikä tässä olisi oikeaoppinen tapa korjata katastrofi ? Tavoitteena vaaleampi sävy ja joku kylmähkö väri.
Voiko tällaiseen laittaa heti perään värinpoiston ja sen jälkeen jonkinlaisen värivaahdon ? Vai pitäisikö tehdä uusi käsittely vaalealla kestovärillä ? Tappaako tuo värinpoisto luonnonkiharat ja kuivat hiukset ihan totaalisesti ?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Jos pohjalla on ollut hapeteväri, niin ei siihen oikein muu auta kuin värinpoisto. Jos uskot että hius kestää niin laittaisin toisen värinpoiston ja siihen päälle kevytvärin taittamaan kusta pois. Vaikea sanoa hiusten tummuusastetta näkemättä, että riittääkö tuon värinpoiston jälkeen vielä mikään sävyvaahto taittamaan tarpeeksi viileään. Oma vähäinen kokemus vaahtosävytteistä on että pohja pitää olla tosi vaalea ennen kuin niistä on ollut hyötyä, joten sikäli kallistuisin mietoon hapeteväriin sen loppusävytyksen kanssa.

Ja luonnonkiharat ei tykkää yhtään, mutta kasvaahan se hius sieltä taas ;D Olaplexista ei varmasti haittaa olisi. Jos hius menee kovin venyväksi käsittelyistä niin proteiinihoidot kannattaa ottaa käyttöön jos ei jo ole.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Goldwellin Topchic vaalennusjauhe ja 9% hapete alkavat olla kotona loppu. Tänään tein tilauksen saksalaiseen kosmetiikkakauppaan (Hagel-shop.de) ja tilasin heidän omaa vaalennusjauhemerkkiä 2 x 500g ja 9% hapetetta 1000ml pullon. Ostokset maksoivat yhteensä 27e postikulut mukaan lukien.

Ensiksi aioin tilata pitkään himoitsemaani Schwarzkopfin Blond Me -blondaussarjasta jauheen ja hapetteen, mutta pohdin pitkään korkeaa hintaa ja kallistuin edellämainittuun komboon.

En ole tainnut ostaa kaupan vaalennuspakkauksia varmaankaan viiteen vuoteen lainkaan. Niissä on se että valmista seosta tulee niin vähän per pakkaus ja hinta siitä johtuen. Paljon blondaaville kyllä suosittelen ostamaan jauheen ja hapetteen erikseen vaikka sitten EU-alueelta, jos Biozellia ei jostain syystä sattuisi omalla paikkakunnalla olla kaupan.

hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja millamagia »

en tiedä kuuluuko tähän ketjuun, mutta vaalensin kampaajalla koko pään asteeseen 11 ja nyt mietin miten jatkossa? Ei ole varaa joka kk kampaajalla käydä värjäämässä tyvi. Oma sävy on joku 8 asteinen. Uskaltaako kaupan väreillä soveltaa, tuleeko liian harmaata. Haluan säilyttää tämän vaaleuden ja kirkkauden, ehkä vaahtosävyllä joskus sävyttää. Niin vai tilaanko jostain nettikaupasta hapetteen ja vaalennusjauheen itse ja laitan sitten juurikasvuun kun sen aika on?
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja irtohius »

^  Itse en välttämättä lähtisi tavoittelemaan omin neuvoin tyvien värjäämistä tavoitellen tyviin samaa astelukua kuin muussa hiuksessa. Syy: tahaton overlapping kun itse värjäilee. Puolen vuoden kuluttua hiuksia rupeaa katkeilemaan kun jossakin kohtaa blondausseos on osunut ajan mittaan esim. X 6 tahattomasti.
Mä voisin suositella jotakin perusvaalennusainetta, mitä näitä nyt on Schwarzkopfilla ja Lorealilla. Osta sellainen, missä ei luvata yhtään mitään supervaalennuksista tms. Ne tuhoaa hiukset sillä välin kun vielä olet puolivälissä tyvien käsittelemisessä. Rial on hyvä koska sen voi tehdä uudelleen eikä tule liian kiire levittämisen suhteen.

Jos ostaa erikseen jauheen ja hapetteen (mikä voi olla edullisinta ajan mittaan ja jos on päättänyt pysyä vaaleissa) niin ostaisin normikäyttöön enintään 6% hapetteen ja jonkin jauheen. Laatu ei katso hintaa mielestäni tässä kohtaa.


Mun oma hius on asteen 8 tai 9 vaalea luonnostaan. Värjään itse hiukset ja ongelma on aina kun vaalentaa, että kello tikittää vieressä ja alkaa olla kiire jossakin vaiheessa, jotta saa tasaisen tuloksen.

Edit.

Tarkennan oman 9% hapetteen käyttöäni: henna ja muut vaaleammat kasvivärit eivät tottele miedompia hapetteita vaan vaalennus jää joko 1 asteeseen tai eivät pure laisinkaan. Henna-sykli päättyy mulla usein (tai 2-3 vuoden värjäämisen jälkeen) vaalennukseen kun hennapuna tummuu mahongiksi ”pahimmillaan”. Color B4 ja muut pelkistävät hellemmät värinpoistot tarjoavat vain hetken ilon ja helpotuksen. Värimolekyyli on tarttunut tiukalle ja muodostuu uudelleen hiuksen pinnalla näkyväksi.
Värin räjäytys väkevillä vetyperoksidi-emulsioilla ja väkevillä vaalennusjauheilla tarjoaa mulla aina tien ulos.

En osaa tosiaankaan suositella kenellekään mitään pomminvarmaa metodia kemikaalien suhteen. Nämä ovat kuitenkin vain omista hiuksistani vuosikausien aikana kertynyttä kokemusperäistä tietoutta.
Se hetki kun tukka sulaa ja valuu viemäriin suihkussa on monen painajainen - näin ei ole käynyt tietääkseni kellään tuntemallani eikä itselläni, mutta paras pysyä tutuissa merkeissä ja tutuissa värjäysrutiineissa omat tarpeet ja rajoitteensa tuntien.
Viimeksi muokannut irtohius, 13 Syys 2018, 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Midnight

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Osaako joku sanoa, tekeekö kampaamot vaalennuksia jos vie omat vaalenteet sinne? En halua silikonia päähäni :-X
Ja sitten värjää sun aineilla?  Vai haluaako nem että maksat kaikista?
Mulla on Hermans Amazing jauhe ja aktivaattori. Ohjeet on niin tautisen pientä tekstiä, että ei toivookaa nähdä ilman suurennuslasia mitään tekstii :o Jollain jotain kokemuksia tästä? 
Viimeksi muokannut Midnight, 21 Joulu 2019, 11:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja enna »

Midnight kirjoitti: Osaako joku sanoa, tekeekö kampaamot vaalennuksia jos vie omat vaalenteet sinne? En halua silikonia päähäni :-X
Ja sitten värjää sun aineilla?  Vai haluaako nem että maksat kaikista?
En tiedä yhtään. Luulisin, että useimmat kampaajat eivät suostuisi moiseen, mutta voin toki olla väärässäkin. Kampaajat kuitenkin (oletettavasti) tietävät miten heidän omia aineita käytetään ja kuinka ne käyttäytyvät. Lisäksi heidän veloittamaansa hintaan sisältyy värit yms., joten ei oikein olisi hinnankaan puolesta järkevää värjätä asiakkaan omilla tuotteilla.

Kokeile soittaa jollekin kampaajalle ja kysyä?
Vastaa Viestiin