Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

Entäs vaalennus pesu? Onko se hellempi vaihtoehto jos ei halua tehdä radikaalisti kaikkea kerralla. Hiukseni ovat todella lyhyet takaa joten on todella vaikeaa saada pelkästää pituuksiin osumatta lähelle tyveä : s Hiukset yltävät hieman yli leuan.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jos sulla on monta kerrosta tummaa kestoväriä siinä, en usko että vaalennuspesu puree.
khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

Olen about 3-4 kertaa värjännyt tummalla, mutta en kertaakaan mustalla. Silti latvat ainakin on päätynyt mustan väriseksi elikkäs taitaa olla kerrostumaa. Höh ja pöh. Tuleepa hankala projekti.. jättääkö vain suosiolla tekemättä ja kärsii 24/7 pad hairday päivästä.

Voin kuulla jo korvissa tuttujen sanovan "I told you so" kun varoittelivat tummaksi värjäämisestä.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kyllä se lähtee, mutta ei välttämättä yhdellä käsittelyllä, eikä varsinkaan tasaisesti. Eli suosittelen lämpimästi että annat asiansa osaavan kampaajan hoitaa homman.
khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

Voih, olisikin sellaseen varaa. Miksi parturit maksaa aina satasia nykyään :( Ei kotiäidillä ole sellaiseen todellakaan varaa.
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

Juu ei ole p*rsaukisella opiskelijallakaan pennin hyrrää kampaajille, mutta itse vastaavanlaisessa tilanteessa olleena parikin kertaa = mene suosiolla kampaajalle. Säästät vaikka pari kuukautta ja haalistelet öljyillä/syväputsareilla jos ahdistaa tummuus. Se että rupeaa härväämään markettiväreillä, lopputuloksena on luultavasti epäonnistuminen ja lähiöpissis-look. Sitten kun yrität vielä lisää korjailla, niin kohta huomaat että sen rahamäärän avulla olisit hyvin voinut täydentää kampaajabudjettia, mikä vaan lisää ketutusta ja stressiä - varsinkin niukan budjetin taloudessa.

Itse kävin kampaajaharjoittelijalla korjauttamassa omatekemät tumman värin vaalentelun virheet; kesti helvetin kauan ja väri jäi hieman väärän sävyiseksi (mikä korjaantui kotona parilla hopeashampoomuhituksella) - mutta silti lopputulos oli 1000% parempi mitä olisin itse koskaan saanut. ;D Ja maksoi 70 euroa.

Vertailuna värit mitä marketista ostin:
Tumma brune, minkä aluksi halusin= 13,90 e
Ei tullut hyvä, uus tumma päälle= 13.90 e
Blondausaine, kun kävi kaduttamaan= 11 e
Karmea oranssi, yritetään omatekoista ombrea= 8,90 e
Hyi veti vihreeks, paniikkivaalennus= 11e
Eli yhteensä 58,70 euroa pöntöstä alas..

Et sillai. ::)

khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

En todellakaan halua ryhtyä kertaheitolla tuollaiseen värin muutokseen, en kotona, en parturissa.  :(
Sain vinkkiä parturilta että raidat voisi toimia, raidoittaa hiukset ja laittaa päälle sopivan värisen sävytteen tai
kevytvärin (koska täysin vaaleat raidat tummassa pohjassa ei ole kivoja.)

Tää voisikin toimia koska en en en en halua kertaheitolla radikaalia muutosta, vaan hitaasti edetä.
Voisi ollakkin kiva kun on tumma pohja niin siihen tummanruskeita raitoja, rikkoisi tätä yksisävyisyyttä. :)


Netistä tosin löytyi TOSI vähän tietoa raitojen tekemisestä pelkästään schwarzkopf blonde sarjan raita-aineita,
mutta ei mitään tietoa siitä kuinka tummaan niillä pystyy raitoja luomaan.  ???
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Raidat voi olla tosi vaikeat tehdä itse jos joku ei auta. Huppuraidat on ehkä helpoimmat. Ettei raidat mene liian tummiksi jotta ne näkyvät on sävytteen väri valittava tarkkaan ja se riippuu myös raitojen väristä. Ja myös se että raidatkin saattaa joutua vaalentamaan kahdesti jos ovat epätasaiset saattaa olla mahdollista. Toisaalta jos haluat tummat raidat ei epätasaisuus haittaa niin paljoa.

Oletko koittanut c-vitamiini vaalennusta ja öljymuhituksia jotta tummuutta saisi vähän pois? Se voi helpottaa vaalennusta ja voi tasoittaa väriä. Ja mieti myös mihin pyrit, mitä teet kahden kuukauden päästä kun tyvikasvua on. Laitatko tyveen tummaa ja uusia raitoja vai jonkun vaaleamman ruskean ja miten se käy muun tukan kanssa, tämä helpottaa seuraavaa värjäyspaniikkia kun miettii hieman pidemmälle  :)

edit. Millä tavalla meinasit toteuttaa pikku hiljaa vaaleammaksi värjäyksen?  Raidoilla vai?
Viimeksi muokannut Mimi, 21 Tammi 2016, 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

Eipä se pointti ollutkaan, että kertaheitolla.. Vaan, että kun itse turaat niin lopputulos on luultavasti ei-toivottu verrattuna kampaajan tekemään - varsinkin siis kun puhutaan vaativista operaatioista (ellet ole tosi harjaantunut pro-kotiparturi) kuten raidoitus tai vaalennus (oli se sitten millä aikavälillä tahansa toteutettu). Eri asia joissain perustyvikasvun värjäilyissä, niissä onkin jo ihan eri lähtökohdat ja helpompi toteuttaa kotosalla.

Toki aina voi luottaa tuuriin, joskus saattaa onnistuakin. Itse en vaan uskalla enää arpapeliä pelailla hiusten kanssa, kun todennäköisyys huonolle lopputulokselle on aina suurempi. Tyvikasvu on maksimi mitä himassa uskaltaa värjäillä. ;D
khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

Joo tosiaan tuo huppuraidoitus minullakin käynyt mielessä, joskus tein anopille ja se oli suht yksinkertaista. En vaan kuollaksenikaan enää muista paketin nimeä ja mistä sellaisen saa. En osta sävytettä samalla kerralla, vaan ensin teen raidat, katson minkä sävyiset raidoista tulee ja sen perusteella ostan sävytteen. Säästyn näin vääriltä väri ostoksilta.

Pieni epätasaisuus ei haittaa ollenkaan jos pidän raitojen sävyn tarpeeksi tummana pohjasävyyn verrattuna, näin se hieman vain vaalentaa yleisilmettä tekemättä mitään radikaalia ja hiuksetkaan ei kärsi niin paljo. Samalla saan rikottua tyvikasvun ja tummuuden rajaa, joten kun ensikerralla värjään pois tyvikasvun valitsen selkästi vaaleamman sävyn. Tai vaihtoehtoisesti alan samalla säästämään parturiin ja ennen ristiäisiä laitan pään kuntoon ammattilaisella. Tämä olisi nyt tälläinen hätä ratkaisu. Parturiin menen vain nyt leikkauttamaan hiukset, se kun maksaa vain onneksi 26e. :)

Mimi kirjoitti: Raidat voi olla tosi vaikeat tehdä itse jos joku ei auta. Huppuraidat on ehkä helpoimmat. Ettei raidat mene liian tummiksi jotta ne näkyvät on sävytteen väri valittava tarkkaan ja se riippuu myös raitojen väristä. Ja myös se että raidatkin saattaa joutua vaalentamaan kahdesti jos ovat epätasaiset saattaa olla mahdollista. Toisaalta jos haluat tummat raidat ei epätasaisuus haittaa niin paljoa.

Oletko koittanut c-vitamiini vaalennusta ja öljymuhituksia jotta tummuutta saisi vähän pois? Se voi helpottaa vaalennusta ja voi tasoittaa väriä. Ja mieti myös mihin pyrit, mitä teet kahden kuukauden päästä kun tyvikasvua on. Laitatko tyveen tummaa ja uusia raitoja vai jonkun vaaleamman ruskean ja miten se käy muun tukan kanssa, tämä helpottaa seuraavaa värjäyspaniikkia kun miettii hieman pidemmälle  :)

edit. Millä tavalla meinasit toteuttaa pikku hiljaa vaaleammaksi värjäyksen?  Raidoilla vai?
Ilmeisesti sellainen raidoitus paketti on schwarzkopfilta kuin M4 raidat, mutta onko siinä huppu vai joku muu tapa levittää.. Mistä ihmeestä noita huppuraita juttui vois saada. Google ei paljo paskaakaan auta :D


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen
Viimeksi muokannut khissu, 23 Tammi 2016, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

L'Orealin Blondissimes -sarjaan on tullut kaksi uutuutta, sävyt 11.21 joka on hennosti pinkkiin /helmiäiseen vivahtava, kylmä, tosi vaalea sävy ja 11.11. joka on hieman violettiin vivahtava, kylmä, tosi vaalea sävy. Kokeilin jälkimmäistä.

Kuva

Näissä Blondissimes -sarjan väreissä ei ole vaalennusjauhetta vaan ainoastaan kehite ja väriemulsio, mistä annan plussaa, koska jauheelliset vaalennukset yleensä polttaa mun hiukset aina karrelle.

Aine oli violettiin /harmaaseen vivahtavaa ja tosi hyvin levittyvää. Kuivaankin tukkaan levitettynä tämä riitti vallan mainiosti tyven värjäämiseen ja pituuksiinkin olisi ainetta vielä riittänyt. Silmissä kirvelsi ja päänahkaa kuumotti, eli totesin, että lupaavalta vaikuttaa... pidin ainetta noin tunnin päässä ja huuhdoin, pesin hopeshampoolla, ja voilá: todella hyvin vaalentunut tyvi, jossa enää aivan inasen keltaisuutta jäljellä. Paljon vähemmän, kuin markettivaalennusaineilla yleensä. Eli vaalennustehoja tässä tavarassa todella riittää.

Ihan luodinkestävää kylmää vaaleaa tällä nyt ei ihan tyveen tietenkään saanut aikaiseksi, vaan kyllä mä kuvailisin sävyä enemmänkin lämpimäksi platinaksi, mutta jo aiemmin vaalennetut osiot vaalenivat kyllä ihan melkein valkoisiksi.
Voin suositella lämpimästi stydin vaalennuksen ystäville!
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja miolla »

En olekaan käynyt foorumilla pitkään aikaan, koska en ole värjännyt hiuksiani itse viime kesän jälkeen. Mä ajattelin palata kotivaalentamiseen, koska minullakin hirveästi rahamenoja nyt, eikä tosiaan varaa nyt muutamaan kuukauteen toistaa viimesyksyistä kampaamoreissua hintan 240 €. Kampaaja oli ihana, mutta nyt tuo on liian kallista.

Mun hiukset ovat pauttiarallaa 8-tason kullanvaaleat. Mietin, että hankinko jostain ihan puhtaan vaalennusjauheen, hapatteen ja sävytteen vai kokeilenko tuolla L'Orealin? Ne ovat aiemmin olleet tosi tehokkaita, vaikka pitäis olla niin, että "väri ei vaalenna väriä". Mulla on kotona myös Olaplexiä (koko setti), jonka tilasin eBaysta viime kesänä.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja SC »

^^ Pitää myös tulla kehumaan tuota 11.11 sävyä. Laitoin hetki sitten hiuksiin Casting Crème Glossin Honey Nougat (vaalea kuparikulta) värin ja se sitten jämähti oikein kunnolla (hiuksessa aikaisempia värinpoistoja).

Ostin kaupasta tuon 11.11 sävyn ja toisen vanhan luottovärin jos uusi ei tekisikään värille mitään, mutta koko väri lähti ensimmäisellä värjäyksellä (11.11) ja pääsin takaisin omaan väriini. Hiuksissa oli kookosöljyä, mutta kuivuutta tuli silti jonkun verran. Päänahka ei ole yleensä herkkä värinpoistoille, mutta tuon tökötti poltti päänahan oikein kunnolla.

Toimiva väri kyllä muuten ja jos miollalla ei ole kovin montaa kerrosta tuota väriä niin voisi olla kokeilemisen arvoinen  :).
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
balleroona

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja balleroona »

Minäkin eilen laitoin tuon 11.11 Preferencen 8-tason värillä värjättyyn ja hopea-aineilla erittäin harmaaksi taitettuun tukkaan. Yleensä kun koitan vaalentaa, pesen ensin esimerkiksi syväputsarilla, että saa nuo suoravärijämät pois hiuksesta, mutta nyt en jaksanut, kun en uskonut tuon Preferencen kuitenkaan vaalentavan tarpeeksi. Olis pitäny käydä täällä lukemassa kommentteja ensin. :) Tuloksena oli mulle latvasta valkonen ja tyvestä, mistä aiempi värjätty värikin oli tummempi ja lämpösempi, sävy jäi aavistuksen kellertäväksi. Varmaan saa hopea-aineilla taitettua mätsäämään latvaan. Siis todella hyvä tuote! Kiinnostaa kovasti, miten toimii juurikasvuun, kun sitä mulla ei ollut nyt lainkaan, halusin vaan eroon tosta tummanvaaleesta. Aine tosiaan poltteli päänahkaa melko muikeesti, mutta hiuksen kunto ei juurikaan kärsinyt, kuivahan tuo nyt toki on. Luulen siis, että miollallekin toimisi, mutta hänen viestistä on sen verran aikaa, että lienee jo tehnyt omat ratkaisunsa. :)
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Noniin kohta lähtee! ;D

Mulla siis ajatuksena vaalentaa tummanruskeaksi kestovärillä useasti värjättyä tukkaa pituuksista ja lisäksi raidoittaa. Tyvestä koitan jättää näkyviin omaa väriä siten, että väri olisi vähän liukuva eli ei mitään iha&nbsp; selvää tyvikasvun näköistä. Ensin laitan värinpoiston pituuksiin vähän häivyttäen niin, että tyvikasvun lisäksi jätän pari senttiä värjättyä osaa käsittelemättä (tai vedän siihen vähän vaan pensselillä jotain raidankaltaisia sitten kun värinpoisto on latvoissa jo vähän aikaa vaikuttanut) kun sekin kohta varmasti vaalenee nopeammin kuin latva ja on tällä hetkelläkin hieman latvaa vaaleampi. Katsotaan sitten minkä näköinen siitä tulee ja kuinka siitä jatkan. ;D

Olen varautunut käsittelyyn Olaplexilla, värinpoistolla, tummanvaalealla kestovärillä ja sinertävänvioletilla hopeashampoolla (sinertävä koska se häivyttää myös vähän oranssisuutta). ;D

3b F ii
Vastaa Viestiin