Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Mirkku

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

No nyt on sit n. 8.43 värinen tukka ja liian räikeä mun valkoiseen naamaan.
Onko ideoita miten saisin luonnollisemmaksi, beigemmäksi..?
Kaapista löytyy KC colormaskeja vanilla, caramel ja latte. Lisäksi Biozell Plum, silver ja cappuccino. Oisko noilla mahiksia saada jotain aikaseks...?
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Hyvä, että tulin vilkaisemaan tätä ketjua uudemman kerran. Oli jotenki menny ihan ohi toi kookosöljy vinkki! Olin jo miettimässä teenkö pelkän vaalennuspesun Rialilla vai uskallanko käyttää edes osan hapetteesta myös. Kookosöljyn kanssa uskallan laittaa hapetteen mukaan :)
Nyt vaan täytyy miettiä jaksanko tänään kauppaan ostamaan sitä vai meenkö huomenna, kun oon muutenkin asioilla ;D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
saramba

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja saramba »

Aah, värinpostoja ja tuhka-sävyjä miljoona (en jaksa laskee, monta kuitenki) takana, ja mun hiukset on vaaleen haaleen pinkit. Ensin oli platinanvaaleat. Sitten laitoin punaista!! ??? Sitten aloin taas vaalentamaan. Tietenki tuo punanen on nyt niin syvällä hiuksessa että se ei lähde millään... Vieläkö uskaltais yhden värinpoiston... Ja tarkotus ois siis että antais olla hopeaan taittavan vaaleat latvat ja oman värin kasvatusta sitten pikkuhiljaa..
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Kokeilin eilen ensimmäistä kertaa kookosöljyn kanssa värjäämistä ja hyvinhän se toimi. En tosin huomannut, että olisi tullut vaaleampaa kuin aiemmin tai toiminut nopeammin. Toisaalta käytänkin vaalennusvoidetta ja sillä ei varmaan vaan saa enää vaaleampaa vaan pitäisi olla värinpoistoa. Pidin öljyä pari tuntia päässä ja värjäyksestä ja huuhtelusta huolimatta latvat ja pituudet jäi ihan rasvaisiksi, kun tajunnut pestä erikseen. Nooh, onpahan ollut tänään kiiltävä nuttura.  ::)
1bMii, vaalennettu.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Kävin 11 joulukuuta vaalennuttamassa tukkani vaaleanpunakirjavasta 8-tason vaaleaksi, ja tukka on kyllä aika kuiva vielä mutta muuten aika ok. Vaalennuksen jälkeen piti leikata pari senttiä latvan etuosista kun kärähti. Alla on siis n. 4 vaalennusta tummanpunaisesta tähän. Uskaltaisinkohan tänään laittaa itse kotona 1,5% hapetteella vaalennusta, vai tippuuko tukka päästä... :-\
Tuon joulukuun jälkeen en ole tehnyt tukalle mitään käsittelyitä ja jätin fööninkin pois. Ei ole ihan kokonaan palautunut mutta en sitä olettanutkaan, aika kyytiä sai kuitenkin.
nuhainen
Haiven
Haiven
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Tammi 2014, 22:10

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja nuhainen »

Olen kasvattamassa omaa väriä takaisin, mutta koska hiukset on suunnilleen 30 kertaa hennatut ja oma väri on ehkä jotain 7-8, en usko pystyväni elämään niin poikkeavan tyven kanssa  ;D.

Siispä suunnitelmissa olisi raidoittaa hupulla käyttäen värinpoistoa ja kevytsävytettä ja kysynkin nyt sitten tässä vaalennustopicissa tästä vaalennuksesta. Ajattelin hankkia biozellin tökötit, mutta osaisikohan joku neuvoa, että kannattaisikohan minun nyt ostaa 2% vai 6% kehite (hapate?)? Minullehan siis riittää, että väri vaalenisi sen verran, että saisin siihen lähemmäs omaa väriä olevan kevytsävytteen päälle.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

nuhainen kirjoitti: Olen kasvattamassa omaa väriä takaisin, mutta koska hiukset on suunnilleen 30 kertaa hennatut ja oma väri on ehkä jotain 7-8, en usko pystyväni elämään niin poikkeavan tyven kanssa  ;D.

Siispä suunnitelmissa olisi raidoittaa hupulla käyttäen värinpoistoa ja kevytsävytettä ja kysynkin nyt sitten tässä vaalennustopicissa tästä vaalennuksesta. Ajattelin hankkia biozellin tökötit, mutta osaisikohan joku neuvoa, että kannattaisikohan minun nyt ostaa 2% vai 6% kehite (hapate?)? Minullehan siis riittää, että väri vaalenisi sen verran, että saisin siihen lähemmäs omaa väriä olevan kevytsävytteen päälle.
Jos mietit hennan poistamista/vaalentamista ja englannin kielen taidot riittää, kannataa vähä vilasta tätä keskusteluketjua: http://forums.longhaircommunity.com/sho ... hp?t=85463
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Jos teen huomenna värinpoiston, niin onnistuuko maanantai-iltana vielä suoravärillä värjääminen niin että väri myös pysyy?

Crazy colorin purple jämähti tukkaan siihen malliin, että entinen vaalea tukka on nyt harmaaanruskea. Ei kai auta kuin kevyt värinposto tai vaalennuspesu. Ennen sitä ei viitsi laitela mitään suoraväriä ::)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Onnistuu, ainakin minulla on onnistunut :) pääasia on, että se suoraväri on suht. lähellä oleva sävy mitä hiuksissasi on.
Jönssen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Jönssen »

Heippa, ekaa kertaa täällä kirjottelen koska olen avun tarpeessa. koitan selittää tän mahd. selvästi.
Mulla on molemmat sivut aivan lyhyttä 4mm tukkaa ja päältä keesimäisesti pidempi noin 7-8cm.

Torstaina väri oli: sivuilta omaväri, tyvi omaväri ja keesistä loput kulunutta ruskeaa kestoväriä.

Perjantaina tuttavani teki kestovärjäyksen sivuille ja tyveen tumman ruskealla, ja keesin loppu osan 2 x vaalennuksen.
Lopputulos: tummanruskea tyvi+sivut, oranssi keesi.

Lauantaina tein itse vielä 2 x vaalennuksen poly color 09:llä. (ohjeissa luki että tuo onkin kestoväri, luulin että oli vain sävyteshamppoo kuten paketissa lukee!?)
Loppotulos: pari astetta vaaleampi, eli nyt keltainen.

Menenkö suosiolla parturiin että saan halutun kylmänsävyisen blondin vai mitä seuraavaksi? Minulle ei ole tehty värinpoistoa? Mitähän hintaa mahtavat ottaa kun hiusalue mitä haluan on vain sen 5cm?

En ole miehenä täysin perillä mitä eroa näillä termeillä on: värinpoisto, vaalennus, -pesu, värjäys, blondaus. Olen aivan sekaisin kun foorumeilla puhutaan välillä niin ristiin.

Omistan Paul Mitchellin hopeashampoon jota ajattelin jatkossa käyttää pääni pesuun.

lisäyksenä kuva mitä tukkani nyt muistuttaa: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... Nw0NyTesG3
Viimeksi muokannut Jönssen, 26 Tammi 2014, 01:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Värinpoistoissa on aina jauhe mukana, vaalennusväreissä pelkkä värituubi. Vaalennuspesu taas on värinpoistoissa käytettävän vauheen ja kuuman veden + shampoon sekoitus.

Sulla saattaa hyvinkin olla jo tarpeaksi vaalea pohja värin taittamiseen, mutta jos tahdot vielä pelata varman päälle ja saada ihan platinanvaalean, niin voit toki laittaa vielä värinpoistonkin. Kaupasta löytyy ainakin Lorealilta ja Garnierilta värinpoistot:

Kuva Kuva

Heti värinpoiston jälkeen voi olla hankalaa saada hopeashampoon pigmenttejä tarttumaan. Tuota shampoota voit hyvinkin pitää vaikka kymmenen minuuttia päässä, niin vaikutus tehostuu. :)
Cogito ergo doleo.
Jönssen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Jönssen »

Kiitos zeprah selvennyksestä! Yritän nyt päntätä nuo päähäni, taas sitä oppii uutta ::)
Joo eli mulle ei olla tehty värinpoistoja. Vain tuolla vaalennusaineella ollaan lutrattu, eli kehite  ja vaalennusvoide.

En enää pääse tuttavallenikaan kylään, niin joko mun itse täytyy uskaltaa laittaa tuo värinpoisto tai sit parturiin. Joko tai se on kallista koska tiedättekö kuin *ttumaista on käydä ostaa tollanen iso puteli josta käytät vain sen 1/4!  ;D
Nyt varsinkin on itse hankala laittaapi koska tyvessä on tummaa, jonka haluan pysyvän. miten oikein suojaan sen? Mistä voisin ostaa sellainen väriaine"siveltimen" mitä käytetään levittämiseen?

Taidan nyt hetken antaa hiusten levähtää ja suunnitella seuraavaa toimenpidettä. Kyllä tämä "ketun"värinen keesikin ihan pähee on ;)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Värinpoisto on helppo tehdä itse kotona. Varsinkin, kun sulla on noin lyhyet hiukset. Osta se sivellin, esim. pullasuti käy ihan yhtä hyvin tarkoitukseen.. Eipä sitä tummaa hiusosaa oikein kait voi suojata, muuten kuin niin, että koitat olla levittämättä siihen sitä väriä ja teet sen siveltimellä.

Yksi värinpoistokerta sulle riittää (näin olettaisin), ja purkkihan on niin iso että siitä riittää ainetta seuraaviinkin kertoihin. Eli turha käyttää kerralla koko purkkia, vaan käytät osan. Sulje hapetepullo huolellisesti tämän jälkeen, ettei hapete mene pilalle ajan saatossa.  En kyllä osaa laskea, missä suhteessa laitat jauhetta + hapetteen, tähän voisi joku neuvoa (tieto kiinnostaa muutenkin..)
Viimeksi muokannut Kristiina, 26 Tammi 2014, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Täälä otti vaalennusprojekti kiukuttavasti takapakkia kun kävin kampaajalla pyytämässä ombrè-latvat ja sainkin tummaa ihan tyvestä alkaen vaaleilla raidoilla. Olen miettinyt pari pvää ja tullut siihen tulokseen että otan riskin ja vaalennan vielä kerran -en latvoja tosin, saavat olla ruskeat.  Läträän kookosöljyllä pään, käytän mietoa hapetetta ja toivon parasta. Voiko se platina olla näin vaikea saada... (vastaus: kyllä voi)
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Mulla on just värinpoisto päässä ja miun tukka on tällä hetkellä mintunvihreä  ;D Voi hyvää päivää... nyt näkee, että eipä ole turhan tiukkaan tarttunut se violetti suoraväri  ::)

Lopputulos voi olla varsin mielenkiintoinen. Schwarzkopfin L1 kyseessä, eli se miedoin värinpoisto ko. sarjasta.

edit. Nyt mulla on sitten vaaleanvihreä merenneitotukka ilman erilistä värjäystä... Näyttää itse asiassa aika hyvältä.
Viimeksi muokannut muori Pippuri, 09 Helmi 2014, 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin