Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja miolla »

Olen poistellut kerrostettua hennaa kahdesti ja siinä Elean värinpoisto on kieltämättä tehokkain. Poistaa vanhaa väriä parhaiten, mutta ei tosiaan ole se hellävaraisin. Garnierin perinteinen värinpoisto on paljon hellävaraisempi, hoitavia ainesosia on enemmän, mutta tehot eivät niin hyvät. Olen kokeillut myös L'Orelin supervaalentavia (ja samalla sävyttäviä) värejä, mutta niistä mulle ei liiemmin jäänyt oikein mielipidettä, joten eivät varmaankaan olleet susihuonoja, mutta eivät parhaitakaan.
dramia

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja dramia »

Osaisikohan kukaan täällä auttaa..  Miulla on ollut platinan vaalea blondi jo monta vuotta ja haluisin nyt kuitenkin tummentaa väriäni hiukan vaaleanruskeaan tai tumman blondiin (9 tai 8 sävy). Oma luonnollinen värini kuitenkin on tummanruskea, joka vaalenee helposti vaalennusaineella valkoiseksi. Onko mahdollista vaalentaa juurta värillä (esim tosi korkealla hapettella?), jos haluaisin sen jäävän tummemmaksi? Vai tulisiko aina ensiksi tehdä juureen vaalennus ja sen jälkeen laittaa siihen vasta väri?
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Liina »

^Suosittelen mietoa vaalentavaa väriä esim. Poly color 11 tai Casting creme gloss 801, joita olen itse käyttäny. Tosin oma hiusvärini on vaaleampi 6-7. Värjään juurikasvun ja laitan lopuksi muutamaksi minuutiksi latvoihin vaikuttamaan. Nuo vaalentavat 1-2 astetta eli noin 8:ksi, jolloin lopputuloksena on aika luonnollinen liukuvärjätyn näköinen hius (latvoissa auringon valkaisemaa hiusta). Noilla ei tule koskaan kerralla liian vaalea tulos ja eivät rasita hiusta liikaa. Mulla on kans se ongelma että saan 9 tai 10 väreillä nopeasti puhtaan valkoiset latvat vaikka yritän värjätä vain juurta. Kummallakaan noilla ei tule minulle oranssia/keltaista tulosta.

Onkohan nuo kuitenkin liian mietoja sinulle dramia?
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Onkohan nuo kuitenkin liian mietoja sinulle dramia?
Ovat. Nuo ehdottamasi värit eivät tehoa tummanruskeaan omaan väriin.
juttaelina

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja juttaelina »

Moikka,
kaipailisin vähän piristystä kampaajalla laitettuun ruskeaan väriin ja ajattelin kokeilla jotain hellävaraisempaa vaalennusta kuten tuota Lorealin Casting Creme Jellyä tai vastaavaa mitä kaupasta nyt satun löytämään. Mietin tässä vain että mitä mahtaa tapahtua kun tummanruskea väri on laitettu alunperin vihertävän vaaleanruskean päälle. Hiukseni ovat myös todella huokoiset eivätkä kestä vähään aikaan värikäsittelyjä. Niin vaalentuuko tuo ruskea väri vai tuleeko sieltä se vihertävä vaaleanruskea? Kun nuo aineethan ainakin väittävät vaalentavansa väriä muutamalla asteella riippuen montako kertaa laittaa...

EDIT. Ja vinkkejä tämänkaltaisista tuotteista saa mielellään antaa! :) en siis kaipaile mitenkään huomattavaa muutosta eli minkäänlaisilla kunnollisilla vaalennusaineilla tai pesuilla en lähde yrittämään. Samoiten askorbiinihappokäsittely vaalentaa aivan liikaa :)
Viimeksi muokannut juttaelina, 01 Huhti 2015, 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Jos hiukset ei kestä värikäsittelyä niin sinuna en laittaisi siihen tuota jellyäkään tai mitään muuta vaalentavaa. Nuohan on vaalentavia aineita niin ne rasittavat enemmän kuin tummaväri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

juttaelina kirjoitti: Moikka,
kaipailisin vähän piristystä kampaajalla laitettuun ruskeaan väriin ja ajattelin kokeilla jotain hellävaraisempaa vaalennusta kuten tuota Lorealin Casting Creme Jellyä tai vastaavaa mitä kaupasta nyt satun löytämään. Mietin tässä vain että mitä mahtaa tapahtua kun tummanruskea väri on laitettu alunperin vihertävän vaaleanruskean päälle. Hiukseni ovat myös todella huokoiset eivätkä kestä vähään aikaan värikäsittelyjä. Niin vaalentuuko tuo ruskea väri vai tuleeko sieltä se vihertävä vaaleanruskea? Kun nuo aineethan ainakin väittävät vaalentavansa väriä muutamalla asteella riippuen montako kertaa laittaa...

EDIT. Ja vinkkejä tämänkaltaisista tuotteista saa mielellään antaa! :) en siis kaipaile mitenkään huomattavaa muutosta eli minkäänlaisilla kunnollisilla vaalennusaineilla tai pesuilla en lähde yrittämään. Samoiten askorbiinihappokäsittely vaalentaa aivan liikaa :)
Epäilen, että se vihertävyys tulee sieltä esiin, jos vaalennat sitä. Se tummanruskea väri on todennäköisesti laitettu sen takia, koska se peittää sen viherryksen. Jos alat nyt hieman vaalentamaan, niin joudut todennäköisesti laittamaan sen vaalennuksen päälle vielä jonkun värin, ettei viherrys tule taas läpi. Turhaa työtä :(.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Liina »

Kokeilin eilen L'orealin Casting Sunkiss Jellyä (02) juurikasvun häivyttämiseen ja raitojen kirkastukseen. Hyvin toimi! Oma hiusväri on päältä 7 ja alta 6, värjätty noin 8:ksi ja marmoroituja raitoja päällihiuksissa. Töpötin geelin juureen, lämmitin hiustenkuivaimella ja levitin loput kammalla. Tein raitoja vetämällä värjäyssudilla pituussuunnassa pitkin hiuksia. Pidin päässä noin 3 h ja pesin normaalisti. Juurikasvu ei ole tietenkään kokonaan hävinny, mutta oman värin harmaus hävisi ja väri on freesimpi. Todella riittoisaa tavaraa, kun yhdellä käsittelyllä saa jo tällaisen tuloksen. Ei tarvitse pelätä että vaalentaa liikaa. Mun alahiuksiin se vahvempi versio vois kyllä olla parempi.

Mulla on ongelmana että vaalennetut kohdat tummuu ja kellastuu ajan myötä. Hopeashampoo auttaa kellastumiseen, muttei tummumiseen. Jelly toimii siihen hyvin silloin kun aurinkoa ei ole riittävästi hoitamassa hommaa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Kiivi

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

Kristiina kirjoitti:

Mietin minäkin, että uskaltaako tätä Elumenia alkaa poistamaan. ColourB4 tms. värinpoistajaa varmaan kokeilen, jos siitä on mihinkään. Jos joskus alan edes vaalentamaan, en tiedä.
Kyllä se Elumenkin reagoi ihan tavallisiin vaalennusaineisiin :) Mä olen kaksi kertaa vaalentanut mun tummanruskean, Elumenilla kunnolla kerrostetun, tukan aivan vaaleaksi. Tuo ColourB4 ei taas ainakaan mulla tehonnut Elumeniin. Asteen verran ehkä vaaleni.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Osaisiko joku verrata L'Oréalin Preference Les Blondissimes Extreme Platinum -vaalennusainetta muihin vaalennusaineisiin? Itse olen omaa tyveä vaalentaessa käyttänyt ainoastaan tuota joten kaipaisin kokemuksia muilta. Schwarzkopfin L1++ -vaalennusaineesta löysin hyviä kokemuksia netistä, osaisiko joku verrata noita kahta? Olisiko jotain muuta suositusta kun hakusessa olisi noin 6-asteiseen hiukseen mahdollisimman viileä väri?

Huomasin tänään Anttilan mainoksesta että Lorkulle oli tullut tuohon Preference Les Blondissimes -sarjaan 11.11 -sävy, kukaan ei varmaan ole vielä ehtinyt kokeilla?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
pikkudevil
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 58
Liittynyt: 20 Loka 2006, 04:36

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja pikkudevil »

Tää ketju taas vaan vahvistaa sitä ajatusta, että kyllä minä tästä punaisesta saan vaalean tai sen pinkin mikä on niin souläästsiison mutta ku tahon!&nbsp; ;D Luin koko ketjun ja kaivoin sieltä vinkit ja tässä on nyt sitten se ideani millä lähden liikkeelle:
Eli lyhyt toispuoleinen hius jossa punainen väri ollu kauan. Sivut ja takaa siili. Viimosin värjäys 3 vkoa sitten kestolla/Elumenilla kun olin värimallina. Pidemmässä osassa värikokeiluna Elumenilla turkoosia ja liilaa (näkyvät vain tummempina). Annan nyt haalistua tään värin tovin ja sitte tositoimiin:
Ensin kookosöljyhoito alle
Vaalennus Elean värinpoistolla - pikapurkutekniikkaa aattelin kokeilla eli vartin vaikutusaika ja sitten uusi perään
Vaalennus koko päähän lopuksi värinpoistolla (oma väri aika vaalea ja ei tarvii kuin yhden värinpoiston/vaalennuksen)
Tarvittaessa vaalennussävy joka taittaa kylmään
Toiveena tässä vaiheessa sävy johon voi jo sen pinkin laittaa päälle - eli mylittlepony/hattara pinkki olisi sävy toiveena.

Tekisittekö jotain toisin? Ehdottaa saa. Tää on vasta siis ajatuksissa tämä prosessi.


Etsii omaa lookkian, blondista punaiseen - lopulta tummaan. Ja sama rumba alusta :D
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Ehdin jo avautua tuonne Schwarzkopf-ketjuun, mutta parempi siirtää tänne. Mulla kävi siis niin, että värinpoisto loppui kesken ja en saanut väriä laitettua tasaisesti. Nyt on tummemmat lähtit molemmilla puolilla päätä&nbsp; :ts Ja selkeillä värisudin rajoilla kruunattuna. No, mahtaakohan Rialilla saada noita tummempia kohtia tasoitettua? Ehdin jo lykätä laimennetun suoravärinkin siihen päälle siinä toivossa, että ne rajat ei näkyisi niin pahasti.&nbsp; ;D
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Olen etsinyt hyvää vaalennusainetta juurikasvun vaalentamiseen, sellaista joka ei vaalentaisi liikaa (ettei juuri muutu ihan keltaiseksi) mutta kuitenkin riittävän stydiä, jolla saisi oikeasti hiusta selkeästi vaalenemaan.
Ei hirveästi inspiroi maksaa satasta kampaajalle kerran kuussa hommasta, joka on helppo tehdä itsekin.
Oma hiuksistoni on noin 7-asteinen maantienharmaa.
Olen nyt löytänyt L'Orealin Recital-sarjasta hyvän värin, eli sävyn Stockholm:

Kuva

Tää on oikeasti ihan loistavaa. Tässä on sekä vaalennus että sävyte samassa, eli vaalennustehoa löytyy (ei kuitenkaan sisällä vaalennusjauhetta, vaan ainoastaan sävytteen ja kehitteen) ja silti lopputulos on selvästi tuhkaan taittava.

Mulla on aina vaalennusaineiden kohdalla ongelmana keltaisuus/oranssisuus, joka puskee tosi vahvasti läpi, jos lähden liian stydeillä aineilla vaalentamaan. Tällä tuotteella olen kuitenkin onnistunut saamaan ihan selvästi tuhkaisen vaaleaa sävyä tyveen. Suosittelen!
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Kuulostaa hyvältä! :) Kuinka paljon tuo vaalentaa? Tuleeko siitä väristä sulla (edes lähelle) noin vaalea kuin tossa pakkauksen kuvassa?
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

^^ Pliis pliis pliis saisko ennen/jälkeen kuvaa tai fotoa siitä sun omasta väristä?&nbsp; :D Mulla ikuinen battle kampaajan ja omatoimisuuden välillä ja viime kampaajakäynti kun maksoi 180€ niin alkaa taas itse vaalenettu houkuttelemaan&nbsp; :o ;D Ja mulla on kans n. 7-tason maantie, paikoitellen tummempaakin, olisi siis kiva nähdä että onko sulla suunnilleen samansävyinen niin uskaltaisin tuota Stockholmia kokeilla..
Vastaa Viestiin