Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
helka

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja helka »

^ Tosi kivannäköinen malli!
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Milly »

Kiitos. Itse en vielä oikein osaa sanoa juuta enkä jaata siitä mitä mieltä olen, peilikuva säikyttää joka kerta  ;D Lähes kaksi ja puoli tuntia istuin saksittavana. En ollutkaan tietoinen miten pikkutarkkaa lyhyen mallin leikkaaminen voikaan olla. Mielestäni kuitenkin leikkasi hyvin, sikäli mikäli kun yhtään osaan sanoa.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
helka

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja helka »

Munkin silmään tuo näyttää hyvin leikatulta, ja mun tukka on monta kertaa leikattu huonosti lyhyeksi eli tiedän mistä puhun.  ;D Kampaajan taito mitataan lyhyiden mallien leikkaamisessa, sen olen kantapään kautta oppinut.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Hyvältä näyttää tuo uusi hiusmalli! :) ja nätti väri. Kyllä se kasvaa taas, vaikka aikansa vie, jos kasvatteluun haluat ryhtyä joskus. Itselle kävi samanlailla, vedin kotona siiliksi sitten hiukset. Nyt on mennyt 3 vuotta, ja hartiamitta on seuraava. On tää hidasta kasvua.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja tnn »

Täällä ollaan vaalennuspuuhissa ja tarvitsisin vähän apua. Haaveena olisi suunnilleen 9-asteinen kylmänsävyinen hiuksisto. Värjäsin puolisen vuotta Loreal Casting creme glossin 613 -sävyllä, ja nyt olen parin viikon sisällä vetänyt hiuksiin pari värinpoistoa ja Casting creme glossin sävyn 801, jotta sain peitettyä keltaoranssin kauhistuksen. Nyt tilanne on se, että väri on aika tasainen, mutta hieman vaaleammaksi vielä haluaisin. Juuresta 10 cm taittaa lämpimämpään, latva taas tuhkaisempaan ja on himpun vaaleampi.

Mietin että a) laittaisinko raitoja hupulla (jos osaan itse?) jotta kokonaisuus näyttää vaaleammalta, b) laitanko vaikkapa vielä vaalennuspesua/Rialia tms ja sitten vaikka jonkun 9.1 -värin vai c) saa ehdottaa :D Tukka on ihan hyvässä kunnossa muuten, mutta latvasta ajattelin nappaista vähän pois kun se on melkoisen kuiva. Olen tässä nyt hoidellut tätä kosteuttavilla tuotteilla ja tehiksillä.

Tässä vessan valoissa otettu (näyttää yllättävän tasaiselta, huijaakohan valo :o
Kuva
Pihalla otettu:
Kuva
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Milly »

Kiitos Kristiina :)

tnn, mä laittaisin kampaajalla raidat. Toisaalta oman kauhukokemuksen jälkeen voi mennä tovi ennen kuin lakkaan pelkäämästä  ;D
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja tnn »

Hmm. Otin vielä paremmalla kameralla kuvia niin nämä kyllä ovat vielä kylmemmän sävyiset kuin noissa näyttää. Voi olla että sittenkin menen tällä päällä vielä hetken aikaa kun on niin tasainen ja hyvä 8! Mä olen tämmöinen kotiparturi niin en kampaajalle lähde, ehkä jossain vaiheessa koitan itse laittaa vähän vaaleaa raitaa.. Kuitenkin tulee isompi katastrofi jos alan vetämään vaalennuspesua koko päähän :D
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Milly »

Onhan noita raitahuppuja kotikäyttöönkin, itse vaan olen supersäikkynä nyt  ;D

Mulla myös hinku saada viileämpi sävy hiuksiin, koska oma sävy on viileä luonnostaan ja sopii minulle paremmin. KC:n latte lähti eilen kampaajalta mukaan ja muuta en voikaan käyttää kunnes päänahka paranee. Voisiko tuohon latteen kuitenkin sekoittaa silveriä ja näin saada aikaan kylmemmän sävyn hiuksiin?

Muistaakseni coffee kyllä olisi kylmäsävyinen, mutta aivan liian tumma.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Entä jos kokeilisit silveriä pelkältään? Mun kokemukseni mukaan nuo hopeasävyt eivät ihan äkkiä harmaaksi vedä, ainakaan, jos lähtötilanne ei ole ihan valkoinen.
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Milly »

Mulla on kyllä pehko laten alla ihan platina, latvat aavistuksen kellertävät. Platinaa en kuitenkaan halua, vaan luonnollisemman vaalean. Siksi mietin onnistuisiko silveriin sekoittaminen ihan vain kylmemmän sävyn aikaansaamiseksi. Hopeashampoosta tuskin olisi iloa enkä niin tujakkaa uskaltaisi vielä käyttääkään.
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Noniin, terveisiä kampaajalta.
Mulla on tapana hoitaa suuretkin värimuutokset itse, ja suuremmilta katastrofeilta on aina vältytty.
Tällä kertaa ajattelin kuitenkin vaalentaa tummaa ruskeaani kampaajan tuolissa saadakseni tasaisen värin, mutta olin niin väärässä.
Mulle laitettiin värinpoisto ja jonkinlainen tuhkainen sävyte, ja tulos on alta tummanruskea punertava, ja päältä keltaoranssi. Tähän tulokseen, korjaan, tasaisempaan tulokseen olisin kyllä päässyt kotonakin ja huomattavasti yli 100€ halvemmalla.
Kampaajalla oli niin kova kiire ettei hän ehtinyt korjaamaan enää tulosta ja minua jäi kovasti harmittamaan kuontalon läikikkyys, itse olisin ensimmäisen värinpoiston jälkeen sukinut toisen värinpoiston pelkästään tummiin osiin.
En ole kampaaja, mutta järkeilen olevan aivan selvä että jos osassa päätä aine vaikuttaa 15 min ja osassa 30min, on tulos aika varmasti eri värinen.
Myös sävytteen tulosta olisi voitu vähän tarkistaa.
Kampaamo oli vakkaripaikkani jossa olen käynyt vuosia (silloin harvoin kun ylipäänsä käyn) mutta kampaaja oli uusi, vasta työnsä kyseisessä salongissa alottanut joten minulla ei ollut hänestä kokemusta, olisi pitänyt ottaa vain suosiolla tutumpi tai hoitaa homma itse.
Toki kerroin tyytymättömyyteni kampaajalle, mutta kun kiire on niin minkäs siinä sitten voi.


Edit: Nyt olen poistanut väriä tummista kohdista ja saanut tukan lähes tasaväriseksi, hieman on eroa eri kohdissa muttei paljon. Väri on nyt tummimmista kohdista ehkä tuollainen http://www.pro-clipper.com/095.030.010@ ... 4.htm  ja vaaleimmista http://www.mediclix.co.uk/Garnier-Belle ... e-9-3.aspx
(Pahoittelen huonoja kuvia, ainoat sopivat jotka löysin  8)

Mitenkäs tätä lähtisi värjäämään neutraalimpaan suuntaan? Ajattelin Lorkun CCG 801, mutta onko riski että vetää liian tummaksi?
Olisiko joku vaaleampi vastaava joka purisi noihin kuparikultaisiinkin osiin, vai pitäisikö vaalentaa lisää? Kaikista mieluisin vaihtoehto olisi joku kevyt taittosävy.
Viimeksi muokannut Saranna, 09 Maalis 2014, 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
yvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 53
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 17:07

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja yvi »

Mun on pakko tulla hehkuttamaan kookosöljyvaalennusta!!
Kerkesin jo ahdistua, kun vaalennuksia on takana useampi, mutta tukka on kaamean pastellin oranssi hamppukasa.. Sitten muistin jostain joskus lukeneeni kookosöljyn käytöstä vaalennuksen aikana ja viimeisimmän käsittelyn tein sen kanssa. Tulos on uskomaton! Tukka tuntuu pehmeältä kuin sitä ei olisi ikinä värjättykään. Ja takana on kumminkin useampi punainen kestovärjäys parin kuukauden välein koko viime syksyn ja talven, ja nyt parin viikon sisään 4-5 erilaista vaalennusta.

Katsokaa vaikka kuvasta ero. Ensimmäinen on toiseksi viimeisimmän vaalennuksen jäljiltä, Lorealin Very Platinum, jonka jälkeen hiukset menivät todella kuiviksi ja katkeilivat. Hätäpelastuksena tein oliiviöljy-hunaja-hoitoainemuhittelun, jonka toivoin hieman myös vaalentavan. En tiedä vaalensiko mutta siloitti kyllä ja ihan kuin sävy olisi vähemmän kirkkaan oranssi, tai sitten se on vain valo-olosuhteet. Toinen kuva on siis sen hoidon jälkeen ja viimeisin kuva nyt kookosöljyisen tukan päälle tehty Schwarzkopfin 10.2 vaalennusvoide. Keltaisuus ei tahdo lähteä, tuo oli kai niin kevyt aine ettei kunnolla purrut värjättyyn tukkaan, mutta tästä tämä kaiketi hoituu hopeatuotteilla parempaan suuntaan eikä ole enää ainakaan oranssi. Pääasia että hiukset on päässä ja hyväkuntoiset! Tai, ainakin hyvän tuntuiset, en tiedä onko tämä vain lumetta joka kuluu shampoopesuilla pois vaiko oikea muutos. Aion kumminkin käyttää kookosöljyä näiden hoidossa nyt säännöllisesti jos sen avulla saisin kasvatettua näistä taas uudestaan pitkät... (Jouduin leikkaamaan vyötäröpituudesta reippaasti pois tokan vaalennuksen jälkeen, ne meni aivan hampuksi jo silloin ja indigo ei lähtenyt vaan latvat oli kirkkaan siniset..)

Ei muuta kuin että voin suositella lämpimästi kaikille! On kai ulkomailla aika paljon käytetty metodi.

Kuva
Viimeksi muokannut yvi, 20 Maalis 2014, 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Hei tyhmä kysymys... eli haluaisin vaalentaa omaa noin 7-asteista maantienharmaata tukkaani asteittain. Toistaiseksi olen käyttänyt tähän 8-asteista tuhkaan taittavaa vaaleaa kestoväriä (yleensä LÓreal Recital). Laitan joka kerta värin ihan koko tukkaan, en siis pelkästään juureen vaan pituuksiin myös.

Kysymys kuuluu, vaaleneeko hiukseni tällä tavalla ajan kanssa aina vaan vaaleammaksi? Toistaiseksi en ole huomannut tällaista efektiä, vaan hiukseni ovat aina latvasta suunnilleen sitä 8-astetta. Mutta kestovärihän sisältää vähän vaalentavaa peroksidia, eli jos joka kerran laitan värin koko tukkaan, niin vaaleneeko se latva asteittain selkeästi vaaleammaksi? Jotain liukuvärjätyn tyyppistä tässä siis havittelen.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^^onnea projektin etenemiselle! Itse juuri sain suhtkoht tasaisen platinan monen kuukauden projektin jälkeen. Lähtöpisteenä oli monen vuoden ellut, hennat ja suoravärit :D Kookosöljy on ollut itsellä ihan pelastaja juuri tuossa tarkoituksessa, varmaan juuri sen ansiosta tukka vielä päässä ja hyvässä kunnossa. Kärsivällisyyttä vaan peliin, kyllä se tasainen väri sieltä vielä tulee! Nimim. pinkkejä länttejä siellä sun täällä ::)
sv1
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Maalis 2014, 12:11

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja sv1 »

ainokainen kirjoitti: Hei tyhmä kysymys... eli haluaisin vaalentaa omaa noin 7-asteista maantienharmaata tukkaani asteittain. Toistaiseksi olen käyttänyt tähän 8-asteista tuhkaan taittavaa vaaleaa kestoväriä (yleensä LÓreal Recital). Laitan joka kerta värin ihan koko tukkaan, en siis pelkästään juureen vaan pituuksiin myös.

Kysymys kuuluu, vaaleneeko hiukseni tällä tavalla ajan kanssa aina vaan vaaleammaksi? Toistaiseksi en ole huomannut tällaista efektiä, vaan hiukseni ovat aina latvasta suunnilleen sitä 8-astetta. Mutta kestovärihän sisältää vähän vaalentavaa peroksidia, eli jos joka kerran laitan värin koko tukkaan, niin vaaleneeko se latva asteittain selkeästi vaaleammaksi? Jotain liukuvärjätyn tyyppistä tässä siis havittelen.
Mun mututuntuma on, että jos ei tähänkään mennessä oo mitään huomattavaa vaalennusta tapahtunut, niin ei varmaan myöhemminkään. Se 8-asteinen vaan kuivattaa turhaan sitä latvaa. Että varmaan jotain balayage-tyyppistä raitaa tai ihan sitten liukuvärjäys blondaamalla sinne pituuksiin, jos vaaleampaa haluaa.
Vastaa Viestiin