Virallinen vaalennustopic

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Täällä taas... Musta oli lähtötilanne. Sain Colour b4:n tyyppisillä aineilla hiuksistanoin 5-6 asteiset kupariin taittavat. Väriähän tähän vielä jäi, mutta se ei irtoa enää tuolla aineella. Ostin siis kaksi Elen värinpoistoa. Tavoitteena olisi ensin 8 asteinen vaalea. Ostin nimittäin myös Garnierin persikka/pinkki-sävyisen hiusvärin  ::) Myöhemmin ehkä sitä tuhkaa...
Sonjaja

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Sonjaja »

Mietin samaa kuin Memi. Nyt mun hiukset on n. 8 asteiset, keltaiset ja latvoissa vähän oranssia. Vaalentaako nuo vaalennusvärit, siis esim swartzkopf blonde, tai toi blondissimes mikä lie olikaan? Mulla on odottamassa tuola tuo swartzkopf silver blonde l101 mutta mietin vaan tehoaako se yhtään...
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mir »

Hupsista keikkaa! :o Tänään ajattelin vaalennuspestä tyveni taas pitkästä aikaa Biozellin 2% kehitteellä ja vaalennusjauheella. Boostasin vaikutusta kookosöljymuhituksella, iskin mössöt päähän ja odottelin, ja äsken sitten huuhtelin pääni seoksesta. Ja tyvi on täysin blondi! Pituudet jäivät vähemmälle huomiolle joten ovat hiukan tummemmat (oma väri on normi maantie). Olin hyvin huolimaton vaikutusaikojen kanssa koska yleensä näin mietojen aineiden kanssa ei radikaaleja muutoksia ole saanut aikaan mutta nyt kyllä... Tällä kertaa kookosöljy oli ainakin tunnin päässä, voiko näin suuri ero vaalennuksen tehossa johtua vain tuosta? ???
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Lila »

ainokainen kirjoitti: Olen nyt löytänyt L'Orealin Recital-sarjasta hyvän värin, eli sävyn Stockholm:

Kuva

Tää on oikeasti ihan loistavaa. Tässä on sekä vaalennus että sävyte samassa, eli vaalennustehoa löytyy (ei kuitenkaan sisällä vaalennusjauhetta, vaan ainoastaan sävytteen ja kehitteen) ja silti lopputulos on selvästi tuhkaan taittava.
Kiitos tästä vinkistä, tätä kokeilen seuraavaksi! Haluaisin, että tyvi nimenomaan jää vähän tummemmaksi kumminkin, ajattelen, että se ikäänkuin tulee "ankkuroimaan" tuota shokkiväriä omiin sävyihin paremmin niin. Mietin vaalennuspesua vaihtoehtona, mutta myös minulla hiusväri vetää herkästi keltaiseen jauhevaalennuksella - lähtösävykin on tosi lähellä sinun sävyäsi (ihme homma, että näin harmaasta saa vaalentamalla keltaista&nbsp; ::))
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Joo, mullakin on tuo ongelma että oma väri on hyvinkin maantienharmaa, mutta kun sille vähän näyttää peroksidia, se pissankeltainen murtautuu sieltä esille välittömästi. Erityisesti näin käy markettivärien kanssa, joiden hapetteissa ei yleensä ole vaalennustehoja riittävästi. Nykyään luotankin vain kampaajan tekemään vaalennukseen.

Tuo Stockholm on hyvää tavaraa, jos ei halua kovin vaaleaa, vaan just sellaista selkeästi vaalennettua mutta ei ihan platinaa. Mutta huom, laita väri kuivaan tukkaan jotta saat maksimaaliset tehot irti, ja pidä tukassa ainakin tunti.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Lila »

Vaalennusteho oli tosiaan juuri sopiva, mutta minun tukalleni ei tuo taittosävy riittänyt kylmäsävyiseen lopputulokseen. Aine oli kuivassa tukassa jopa yli tunnin. Mikään katastrofikeltainen ei tulos tosiaankaan ole vaan ihan perus lämmintaittoinen vaalea, luulen, että täysin passeli tuonne pinkin alle.&nbsp; :) Jos pinkki näyttää hyvältä tässä päällä, niin tällä vaalennan tyveä jatkossakin.

Muoksis - tulipa taas pinkki - ja tyvessä juuri hippunen enemmän syvyyttä, näyttää mainiolta!
Viimeksi muokannut Lila, 25 Loka 2015, 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Lila »

Palataanpa vielä tuohon Recitaliin. Ainoa ongelma shokkivärin kanssa oli se, että tuohon Recital-tyveen ei shokkiväri tartu ollenkaan niin hyvin kuin ihan kunnolla vaalennettuun tukkaan. Vaikka vaalennusaste olisi minusta ollut ihan riittävä, niin jouduin nyt&nbsp; kumminkin vaalentamaan tyven ihan kunnon vaalennusjauheellisella aineella.

Etsin tähän haullakin vastausta, mutta en löytänyt oikein mitään itseäni tyydyttävää.

Onko jauheellinen vaalennus ja värinpoisto yksi ja sama asia? Vai onko näissä jotain eroa? Jos on, niin mitä?

Olen itse molempia käyttänyt kotioloissa ja samat komponentithan niissä on (vaalennusjauhe, kehite ja vaalennusvoide) ja hajukin on samanlainen. Mutta onko koostumuksessa ja toimintatavassa jotain eroa.

MUOKSIS - Kiitos, Mimi :-*
Viimeksi muokannut Lila, 16 Marras 2015, 10:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Jauheellinen vaalennus ja värinpoisto on sama asia. En kylläkään itse tiedä miksi noissa kaupan väreissä on se vaalennusvoide jauheen kanssa kun pelkällä jauheella ja hapetteella pääsee samaan lopputulokseen. Joissakin ammattivaalennussarjassa on kyllä jotain voidetta joukkoon jonka pitäisi kai tehostaa vaalennusta ja taittoa (tai tehdä massasta helpommin levittyvät Ei kuivuva, en tiedä) mutta en semmoista ammattiaikoinani koskaan käyttänyt.
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Edellisestä blondausurakasta on jo aikaa lähes 3 vuotta tulevana tammikuuna. Värisyklinä näyttäisi olevan aika se sama: blondi (paljon vaaleilla sävyillä viimeinkin sen oman vaaleuden löytämiseksi - punapää (tiukkaa hennausta) - lakritsin musta (indigot yms. kasvivärit mukana). Nyt oon ollut 3 viikkoa vetyblondi suoraan 90-luvun tyyliin.. Lähtötaso oli äärettömän kerrostunut musta + pelkällä indigolla mustennettu x 4 about.. Omaa mustaksi värjättyä tyvikasvua kesästä n. 7 cm ilman indigoa. Värimania iski kertaheitolla ja aloitin Color B4:lla x 3-4. Tällä hiukset 6-tason punakupariksi. Sitten itsenäistä hiustenleikkuuta kylppärissä, jolla mustat latvat sai viimeisen leposijan roskiksesta. Tällä 7cm punapäällä rohkaistuin käyttämään Schwarzkopf:n teho blondauksia x 2 - väristä tuli kalpean keltainen ja hiukset yllättäen hyvässä kondiksessa. Nyt sitten v**iksi mennyt värin taitto Scott Cornwallin Brassy tones -taittosävyllä ---> salaatin vihreä väri... Yksi kevyt vaalennus, ja uusi yritys. Nyt Biozellin uudistunut (?) hopeashampoo, maski sekä Fudgen violet-shamppoo esille kaapin kätköistä. Raikas, puhtaan vaalea väri&nbsp; --and i'm in love&nbsp; <3 <3 <3 Biozellista sen vertta, että vaikutusaika on n. puolesta tunnista tuntiin muovit + pipo päässä - tällätavoin väri tarttuu omaan jo puhkiblondatttuun hiukseen parhaiten - olematta mauttoman liila tiivitaavi-kopio. Tai että pysäyttäisi liikenteen kaupungin kaduilla liikkuessa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
balleroona

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja balleroona »

Heippa. Mun edellisestä värikriisistä ei oo vielä kauheen pitkä aika, mut täällä taas. &nbsp;;D Värjäsin tossa lokakuussa platinanvaaleat hiukseni kirkkaanpunaisiksi. Eka väri laitettiin kampaajan toimesta, mihin ite laitoin kaks punasta kestoväriä päälle ja lisäks _paljon_ punasia suoravärejä. En tiedä vaikuttaako se, että hiuksessa ei lähtökohtasesti ollu oikeen ollenkaan pigmenttiä, vai oliko kyse vaan siitä et tukka oli niin huonossa kunnossa, mut väri ei vaan millään pysynyt latvassa. Ja tää oli siis kolmas kerta ku mun piti todeta asia käytännössä, silläkin uhalla et sitä vaaleeta ei saa takas sormia napsauttamalla. Voi olla et punasta kerrostamalla se joskus olis alkanu pysymään, mut eihän mulla oo kärsivällisyyttä sellaseen.

Eniveis, pari viikkoa sit aloin haalistelemaan sitä punasta c-vitamiinilla ja tiskiaineella ja sitruunamehulla ja syväputsarilla. Latva oli näiden jälkeen käytännössä vaalee, mut tyveen väri oli jämähtäny ihan kunnolla. Heitin päähän Lorealin värinpoiston, kookosöljyt tietty alla, ja lopputulos oli tosi haalea persikka latva ja vaaleenpunanen/neonpinkki tyvi. Aattelin odottaa viikon ennen seuraavaa vaalennusta, mut jotta kehtaisin mennä ulos, sävtin tukkaa hoitoainesekotuksella, missä oli liilaa ja mustaa color maskia, sitä kuuluisaa Wella Color fresh 7/19 (nyt ois muuten tullu harmaata, koklasin pelkästään &nbsp;;) ) ja Crestol Color glossin hopeenharmaata. Sain sen pinkin tyven kans aivan sairaan makeen My Little Pony -tukan! :D

No enhän mä sit kuitenkaan malttanut sitä viikkoa, ku inhoon jättää asioita kesken, ni tänään sitte koitin vaalennella niitä vaaleenpunasia osioita. Toi kookosöljy on muuten aivan huippu juttu, mun tukka tuntuu ihan yhtä hyvälle ku ennen vaalennuksia. Se oli aivan kauheessa kunnossa vuos sitte ni siks vähän jännitti tää homma, mut ei mitään hätää. Kuitenki, sain vaalennettua tukan muuten ihan haaleen keltaseks, mutta ne vaaleenpunaset kohdat on nyt haaleen persikanvärisiä, aika neon silti. Mulla ois tossa Igora Vibrance 9.5-1, eli tuhkasävy kyseessä. Mahtaiskohan toi taittaa vaaleeta oranssia vai meneekö hukkaan? Onks joku saanu haaleeta oranssia taitettua tuhkasävyllä? Ei kellään ois kokemusta just tosta Igorasta?

EDIT No melkkest kaikki oranssisuus lähti, mut kun muu tukka on tosi tuhkanen ni mun silmään sieltä paistaa persikka läpi. Ja niskassa on pari sitkeetä paikkaa, mitkä pitää vaalentaa vielä kertaalleen. Huoh. No jos mä ny annan olla, jos pysyis vaik tukka päässä. :D
Viimeksi muokannut balleroona, 03 Tammi 2016, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Tää nyt tulee sun kannalta varmaan ihan liian myöhään, mutta oikeasti tosi tehokas tapa taittaa oranssisuutta/punaisuutta pois on turauttaa reippaasti KC Color Mask Platinum -shampoota kuivaan tukkaan, antaa sen imeytyä kunnolla, lopulta vaahdottaa se veden kanssa ja antaa vaikuttaa vielä hetki. Mitä pidempään sen antaa vaikuttaa, sitä tuhkaisempi lopputulos.

Mä sävytin joku aika sitten Biozellin Cappuccino Color Maskilla mun tukkaa, kun halusin tähän vähän lämpimämpää sävyä. No what the hell, hiukset sävyttyivät lähes oransseiksi! Ai kun kiva. Heitin äkkiä värionpoiston päälle, kun menin paniikkiin. No sillä sain irroteltua ne pahimmat, mutta hiukset olivat silti ihan liian oranssit mun makuun.

Joudun kärvistelemään yhden päivän sillä oranssilla reuhkalla, mutta seuraavana iltana tein tuon KC Color Mask Platinum -shampookäsittelyn mistä kerroin edellä, ja kappas, oranssisuus lähti kuin kuppa Töölöstä. Nyt mulla on ihanan neutraalit, beigensävyiset hiukset joissa on selkeä hopeinen vivahde. Tykkään!
Christina
Haiven
Haiven
Viestit: 5
Liittynyt: 18 Tammi 2016, 11:59

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja Christina »

Heippa. Täällä yksi vaalentelija lisää.&nbsp; :)

Aloitin vaalentamisen kerrostuneesta mustasta, joka värjätty kevytväreillä, kestovärillä sekä Santen mustalla värillä. Tein kaksi Colour B4 käsittelyä ja sain näistä tumman kuparin väriset. Vanhoissa raidoissa kiva myrkynvihreä väri. Kokeilin haalistella tuota vihertävää väriä askorbiinihapolla, sitruunalla, syväpuhdistavalla ja ties millä. Ei apua. >:( Heitin kuitenkin värinpoiston ja eiköhän se vihreä puskenut vielä enemmän esiin. Vihreä ei haalistunut värinpoistollakaan yhtään joten ei kun saksimaan vihreät osiot pois. Juuri on nyt kellertävä ja latva tumma oranssi. Tein vielä vaalennuspesun oransseihin kohtiin ja sainkin ne hiukan vaaleammaksi. Kiitos kookosöljyn hiukset ei ole huonossa kunnossa vaikka pelkäsin pahinta.&nbsp; :D

Kaapissa olisi odottamassa Loreal Excellance sävyssä 8.1. Kysymys kuuluukin kuinka paljon uskallan vaalentaa ettei tuo mene harmahtavaksi? Kovin vaaleaa en ole tavoittelemassa ainakaan vielä enkä välttämättä ihan heti tuota oranssia&nbsp; uskalla alkaa vaalentamaan vaikka hyväntuntuinen hius vielä toistaiseksi onkin. Toisaalta tekisi mieli jossain vaiheessa laittaa vielä värinpoisto noihin oransseihin latvoihin, mutta pelkään hiusten kunnon puolesta.&nbsp; :-\
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

No kyllähän se harmaan aikaansaaminen vaatii ihan totaalista puhkiblondausta ja sen päälle vielä erikseen harmaaksi sävyttämistä. Harmaa on oikeasti tosi vaikeasti tavoitettava väri!

Jos sun hiukset on nyt kellertävät, ei se todellakaan muuttu harmaaksi Lorkun 8.1:llä, ei sinne päinkään. Noi Lorkun kestovärien tuhkasävyt ei ole edes kovin tuhkaisia, enemmänkin sellaisia vain vähän viileään vivahtavia vaaleita.
khissu
Haiven
Haiven
Viestit: 9
Liittynyt: 17 Tammi 2016, 23:41

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja khissu »

Täällä kans vaalentaja.
En oo sitä tehnyt kuin kahdesti elämässäni mutta nyt tavoite EI ole blodi. Mutta siis, hiukset ovat todella tumman ruskeat, melkein mustat. Tyvikasvua ei ole nyt ollenkaan joten kun levitän värinpoiston niin voinko laittaa tyveen asti vai pitääkö kohdistaa vain pituuksiin ja vikat minuutit tyveen..Vai voiko tehdä värinpoistoa jos on juuri hiljattain värjännyt tyvikasvun pois? Onko jotain aikarajaa kauanko pitää olla värjäämättä? Luonnollinen hiustenvärini on vaalea, ja nyt haluaisin vaaleanruskean/keskiruskean.&nbsp; Tarkoitus on laittaa vain ja ainoastaan YKSI värinpoisto ja siitä tuleva tulos näyttää sitten minkä sävyn laitan päälle mutta kahta poistoa en tee.
Ja vielä sellaista että onko kookosöljyn käytöllä jotain apua ehkäisemään vaurioita?
ainokainen

Vs: Virallinen vaalennustopic

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Neitsythius eli käsittelemätön hius vaalenee helpoiten. Jos olet värjännyt hiustasi tummemmaksi useamman kerran, väriä on latvoissa useampia kerroksia kuin tyvessä. Näin ollen tyvi vaalenee helpoiten, latva vaikeammin.

Levitä siis ainetta ensin pituuksiin, katso miten se lähtee puremaan, ja vasta viimeisenä tyveen. Tasaisen lopputuloksen saamiseksi saatat joutua tekemään käsittelyn useamman kerran.
Vastaa Viestiin