Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Ok vertailen. Saatan kuitenkin mennä siihen plussaan, koska vaikka olen syönyt MSM jauhetta jo muutamia kuukausia, niin en päivittäin, koska jotenkin se tuppaa unohtumaan  :P
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen ottanut parin viikon ajan lisäravinteena Berocca vitamiiniporetta. Tuossa on biotiiniakin. Välillä syön oluthiivahiutaleita, ne maistuu niin hyviltä, että voisin pelkästään herkkuna syödä.  :D MSM-jauhetta otan kuureina. Jostain syystä Berocca käy aamulla otettuna vatsaan, mutta ei sitten ollenkaan jos otan iltapäivällä.  ???

Nyt pidän viikonlopun tauon kaikista vitamiineista, ehkä kropan on hyvä antaa niistäkin levätä.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
ainokainen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Olen syönyt yli vuoden Piimax C Biotiini Kromia, ja kampaajakin ihmetteli, miten hitaasti mun hiukset kasvavat. Hädin tuskin sentti kuussa. Ei toimi siis ainakaan mulla!  :-[
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja MNi »

Apteekkiin oli tullut tutun ja turvallisen, jatkuvasti kallistuvan Vitabalans Biotiini Strong Hair & Nail -valmisteen viereen Apteq Biotiini Extra. Farmaseutti tiesi heti kertoa, että muuten samanlaisia, mutta Apteq valmisteessa on lisänä bambu-uutetta, B6-vitamiinia ja pantoneenihappoa.. Lisäksi tämä uusi tuttavuus oli jokusen euron halvempi, joten päätin ottaa testiin.

En ole koko kesänä syönyt biotiinikuuria ja nyt Apteqin paketin puolivälissä, voin jo todeta että vaikutukset on kyllä silminnähtävät! En osaa arvioida vaikutuksia hiusten kasvun nopeuteen, kun en ole sitä muutenkaan kerinnyt seuraamaan kesän aikana, mutta tukka tuntuu selkeästi vahvemmalta ja elinvoimaisemmalta. Sen lisäksi kynnet on pitkästä aikaa sormen pituuden yli, ne on melko kovat ja kestävät, eikä ole tietoakaan liuskottumisesta. Hiusten pesuväli joka toinen tai kolmas päivä on pysynyt samana kun ennen kuuria. Tykkään  :)
aurinkoinen_murmeli

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja aurinkoinen_murmeli »

Oman värin kasvatus kun on meneillään, niin kaikkia keinoja hiusten kasvun nopeuttamiseksion tullut kokeiltua  ;D

Biotiinia söin keväällä noin 4kk. Hiuksissa ei mitään muutosta, mutta kynnet kasvoi kyllä supervauhtia ja todella vahvoina, mikä ei ollut ihan toivottu vaikutus, kun ne muutenkin jo kasvaa nopeasti ja vahvoina. Mitään iho-oireita tai muitakaan sivuvaikutuksia en huomannut. Purkista on vielä 3kk verran jäljellä, joten voisi kai sen tässä syksyn aikana syödä kuitenkin pois .

Msm-jauhe on ollut käytössä noin 3 kk vaihtelevilla annostuksilla. Hiuksiin en ole huomannut vaikutusta, mutta muiden positiivisten vaikutusten takia tämä jää kyllä käyttöön.

Silicaa söin pari kk, ei vaikutusta hiuksiin tai mihinkään muuhunkaan.

Yrityksenpuutteesta mua ei ainakaan voi syyttää :D
vadelma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Marras 2009, 13:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja vadelma »

Jaanpa minäkin omia kokemuksiani.

Noin vuosi sitten tukkani koki kovia vahvan vaalennuksen, stressin, laihdutuksen ja huolimattoman hoitojakson aikana. Syksy alkoi tiputtamaan reilusti hiuksiani ja pituutta piti leikkauttaa pois huonon kunnon vuoksi kerralla 15 cm. Yhä kasvattelen latvoista huonoja pois. Aloitin silloin biotiini-MSM-sinkki-kollageeni-kuurin ja otin käyttöön tehokkaat hoitoaineet ja jätettävät. Hiusten tippuminen rauhoittui reilussa viikossa, uskon että MSM auttoi siihen. Alussa en huomannut muuta vaikutusta kuin biotiinista johtuvat iho-oireet, jotka talttuivat kun vähensin biotiinia ja lisäsin sinkkiä. Muutaman kuukauden kuluttua huomasin, että pitempien hiusten joukosta kasvoi lyhyttä hentoa uutta tukkaa ja bonuksena ripset kasvoivat pitempinä. :) Kasvuvauhti on kiihtynyt hieman, mutta mikä tärkeintä, uusi hius tuntuisi olevan hieman vahvemman oloista ja "vauvahiukset" ovat venyneet jo useaan senttiin. Jatkan ehdottomasti ainakin MSM-tablettien ja sinkin syömistä säännöllisesti ja otan väliin kuurin biotiinia ja kollageenia.
Viimeksi muokannut vadelma, 21 Syys 2015, 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vaalennettu long bob
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Onko kukaan kokeillut Vitacostin omaa biotiinia? Kuinka isoja on ja maistuuko millekään? Ostin tässä Biotiini Strongia 3kk ja huhhuh hintaa.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Nyt aloitin hevoskuurin biotiinia ja msm  ;D kirjaimellisesti heppojen kamaa jauheena. Tuo biotiinia maistuu tosi hyvälle, sisältää jotain sokeria mutta menee ainakin hyvin alas. Msm en ole aikaisemmin syönytkään mutta testiin meni. Ja ukko rukka joutuu syömään myös, kumpaakin, jos nivelvaivat helpottuisi ja tukka kasvaisi  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Mulla on pitkään ollut käytössä Piimax C + Biotiini, on saanut hentoja vauvahiuksia vahvistumaan ja pidentymään selvästi ja nopeuttaa kasvuakin. MSM olen käyttänyt myös, iherbistä tabletteja olisiko Doctor's Best ollut. Tuntuu, että hiusten irtoaminen hieman laantui kun tuota söi, nyt on taas lavuaarit tms. aivan hiustukkojen peitossa kun olen ihan unohtelun vuoksi pitänyt taukoa. Voi tietty olla sattumaakin. Pitänee syödä purkki tyhjäksi ennen kuin sisältö vanhenee ja katsotaan, näkyykö hiuksistossa.

Mitään jauheita en kestä ajatellakaan, jauhoisia seoksia, ei tule ylös kun ei mene alas. :P Sen sijaan helposti saan nieltyä pillereitä tms. niin olen vain sellaisessa muodossa valmisteita ostanut.
Linnea

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Linnea »

Vuosien tauon jälkeen hain luontaistuotekaupasta biotiinia. Aikoinaan kokeilin niin ihmisille kuin eläimille tarkoitettuja valmisteita, tosin ihan heppavoimakkuutta en testannut. En enää muista, tuliko biotiinilla mitään tuloksia, mutta nyt on aika taas kokeilla. Suurimpana syynä uudelleenaloitukseen on reilu vuosi sitten hetken mielijohteesta otettu peris, joka lätkäistiin moneen kertaan vaalennettuihin hiuksiin ja lopputulos oli varsinkin vähän ajan päästä sekoitus ysäri-Kikkaa ja Samatha Foxia, tummalla juurikasvulla höystettynä.

Permis on lähes kokonaan saksittu pois eli niin hiusten pituudessa kuin laadussa on ihan älyttömästi parannettavaa. Biotiini saa nyt luvan auttaa vähintäänkin vauhdittamaan hiustenkasvua. Tuotteena Natura Median 5000 mikrog vahvuinen biotiini, johon ei ole lisätty mitään muuta.
Tähkäpää

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Tähkäpää »

Itse olen syönyt biotiinia vajaan kuukauden, en osaa sanoa onko vaikuttanut pituuteen vai ei. Ei siitä inakaan haittaa ole ollut :) Mittauksiini en oikein luota, alussa mittasin hiukseni liian lyhyistä irtohiuksista ja nyt mittaa on jotain 36cm, aiemmin päästä mitattuna oli sentin vähemmän. Itse syön Piimaxin biotiini+kromi+C-vitamiini valmistetta. Kynnet ovat kasvaneet pitkiksi ja vahvoiksi, ja kromi on hallinnut makeanhimoa :)
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Voiko MSM-jauhetta laittaa kuumaan juomaan, kuten teehen tai kahviin? Olen toistaiseksi jättänyt yogurtit, puurot ja myslit pois ruokavaliosta, enkä oikein tiedä mihin tuota MSM-jauhetta survoisin. Maku on aika kauhea edelleen, vaikka olen käyttänyt tuotetta parisen vuotta, muutamia taukoja lukuunottamatta.


Vaihtoehtona olisi Arthrobalance Plus -tabletit. Olen käyttänyt myös niitä, mutta hinta huimaa päätä.
Od3ssa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2318
Liittynyt: 22 Tammi 2008, 09:37

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Od3ssa »

^Aloin joku aika sitten testaamaan osittain Tomi Kokon ruokavaliota ja siinä päivä aloitetaan juomalla litra vettä, jossa on 1 tl suolaa, 1 tl msm-jauhetta, puolikkaan sitruunan mehua ja oli vielä jotain superfoodia, jota en nyt muista. Mulla tuossa ainakin menee msm-jauhe ihan ok alas, aiemmin oon smoothieen sekoittanut ja eipä se sieltäkään seasta maistunut. Mä en nyt itse asiassa edes tiedä mille se maistuu, kun en ole yksinään maistellut :D
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

En mäkään ole sitä yksinään maistellut, mutta ne kerrat kun meni juomaan tai yogurttiin hiukan liikaa jauhetta, se maistui läpi ihan selvästi ja tuli sellanen yökkäys-reflekti  ;D 
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Jonsu kirjoitti: Jos hiuksia lähtee niin silloin mielestäni paras apu on MSM. Kun syön sitä niin hiuksia ei lähde läheskään niin paljoa. Tuttuni myös kärsi kovasta sulkasadosta ja nimenomaan pelkkää MSM:ää syömällä sai avun. Bonuksena MSM auttaa nivelvaivoihin ja mä huomaan että treenin jälkeen lihakset eivät ole niin kipeät silloin kun on kuuri päällä.
Käykö MSM kasvissyöjille ja vegaaneille? Mitä muuta pitäisi hankkia, jotta saisi tuuhean tukan? Auttaisikohan jokin superfood? Kaakaonibsejä löytyy kotoa. Olen syönyt D-vitamiinia tai Piimax c kalkki d:tä puolella annoksella. Nämä yleensä vuoropäivinä. Pitäisiköhän ottaa koko annos Piimaxia?

Minulla on myös akne.

Kokeilen nyt ottaa koko päiväannoksen tuota Piimax C-kalkki-D:tä ja lisäksi aamupuuroon 1 rkl seesaminsiemeniä (kalsium) sekä 2 tl kaakaonibsejä päivässä. Saapa nähdä, tuleeko muutosta. Lisäksi enemmän kasviksia. Kyllä vain, kasvissyöjäkin voi syödä liian vähän kasviksia.

Lisäravinteista minua kiinnostavat seuraavat:
https://www.hyvinvoinnin.fi/solgar-skin ... ir-formula
https://www.hyvinvoinnin.fi/piimax-c-biotiini

Hankin tuon Solgarin valmisteen. Ehkä hankin myöhemmin jälkimmäisenkin, kun vanhat Piimaxit loppuu.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 22 Elo 2016, 18:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Vastaa Viestiin