Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Minäkin otin käyttöön Puhdistamon MSM + C -jauheen. Mulla on aiemmin ollut MSM:ää tabletteina, mutta niiden käyttö tyssäsi kyllä alkuunsa. En muistaakseni saanut tabletteja alas niistä saman tien liuenneen, yökötysrefleksin aikaansaavan maun takia. Eipä tämä jauhekaan hyvää ole, mutta olen sentään saanut alas. Mulla tuntuu jonkinlainen raja menevän 1/2 tl per 2 dl vettä kohdalla, sitä vahvempana alkaa olla jo ikävää juotavaa. Eihän tällä siis toki väliä ole, voihan sitä vettä käyttää ihan niin paljon kuin haluaa.
1cFii, oma väri.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

^Minä olen suosiolla sotkenut MSM-jauheen ihan pieneen määrään tuoremehua ja jos jauhe ei liukene ja jää suuhun pyörimään niin otan vaan pienen määrän mehua vielä maun karkottamiseksi.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mulle ei sovi edes Piimax C+ biotiini! Selkä ja rinta tuli täyteen pientä röpeöä, joka kutisee ja meinaa tulehtua (keratosis pilaris tyyppistä). Toki taipumusta näppyihin oli ennen kuuriakin, mutta tilanne paheni moninkertaisesti. Viime keväänä söin muutaman viikon Biotin Strongia, jolla sain kasvot ja päänahan ihan hirveään kuntoon. Nyt kasvojen iho on niin kuiva ettei se ole reagoinut mitenkään. Ajattelin että Piimaxissa on niin vähän biotiinia, että varmasti sopii, mutta ei. Kulmakarvat ja ripset tykkäsivät taas kuten viime keväänäkin kuurista. Hiuksissa ei 4 viikon jälkeen näy muutosta.

Onko kellään muulla ollu ongelmaa Piimaxin kanssa vai onko mun iho vaan niin ylikierroksilla että kaikki lisäravinteet onl liikaa? Tosin mulla ei sovi öljykapselitkaan, kun öljy tulee ihosta ulos...
Viimeksi muokannut Liina, 25 Helmi 2015, 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ En huomannut itselläni selkeää ongelmaa Piimaxin kanssa, mutta en silti ole enää ottanut mitään, missä on biotiinia, kiitos Biotiini Strongin. Onhan tuossa Piimaxissa toki pieni annos sitä verrattuna noihin varsinaisiin biotiinivalmisteisiin, mutta varmasti se pienempikin voi olla jollekin liikaa. Hulvatonta kyllä, miten ainakin joidenkin luontaistuotteiden kohdalla sanotaan, ettei biotiinilla ole lainkaan haittavaikutuksia... Kyllä mä pitäisin ihon hervotonta paksuuntumista ja kystistä aknea ihan tuntuvana haittavaikutuksena. Hmph.

Ehdottomasti kannattaa käyttää harkintaa tosiaan öljykapseleidenkin (ja ihan kaiken muunkin) kohdalla. Esim. Iho Omegat rasvoitti mun ihoa ihan karmeasti. Kalaöljykapselit ja muut omega-3:t ovat kyllä ihan ok, mutta muita rasvahappoja en ota, ainakaan niin kauan kuin iho on normaali tai rasvainen.

MSM+C:tä olen ottanut nyt vaihtelevia annoksia päivittäin reilun viikon ajan, enkä ainakaan vielä ole kokenut mitään ikävää. Mä en muistanut tätä aloittaessani, että täällä on mainittu MSM:nkin kohdalla ikäviä vaikutuksia ihoon, mutta jotenkin en usko, että ainakaan tällä tasapainoisella cocktaililla sellaisia omalla kohdallani voisi olla. No, sen toki näkee lähiviikkoina.
1cFii, oma väri.
Marge
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 605
Liittynyt: 13 Maalis 2006, 19:51

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Marge »

Onko MSM aiheuttanut muilla hiusten rasvoittumista? Olen noin kuukauden verran käyttänyt MSM:ää lähes päivittäin ja hiukset rasvoittuvat nyt ihan älytöntä vauhtia. Jos ennen pesuväli oli 2-3 päivää, nyt edellisiltana pestyt hiukset ovat jo seuraavana päivänä rasvaiset. En keksi mitään muutakaan syytä, koska ruokavaliossani ei ole tapahtunut muutoksia ja shampoot ja muut aineet ovat samoja kuin ennenkin. Ripset ja muut karvat tuntuvat kasvavan todella nopeasti, vaikka en sitä olekaan tavoitellut, kun kokeilen MSM:ää lähinnä nivelvaivoihin.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja enna »

^Silloin kun käytin MSM:ää, en muista että hiukset olisivat rasvoittuneet useammin tai harvemmin. Käytin sitä päivittäin ja oesin hiukseni normaalisti joka toinen päivä.

Tilasin multivitamiinitabletteja ja niissä on 300 mcg biotiinia. Ainakin se on enemmän kuin piimaxissa (oliko siinä 60mcg), mutta saa nähdä huomaako vaikutusta. Tosin multivitamiinitabletissa nyt moni tekijä saattaisi vaikuttaa hiustenkasvua edistävästi. Nyt vain odottelemaan tilauksen saapumista!
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Olen syönyt MSM-jauhetta nyt n. kuukauden verran, ei iho-oireita. Maku on tosiaan hirveä, mutta huomasin että se monesti johtuu siitä, että jauhe ei liukene kunnolla vaan jää juomaan isommoksi klönteiksi, vaikka kuinka sekoittaa. Onneksi minulla on sellainen pieni siiviä (halk. 5cm) ja siivilöin jauheen juoman sekaan ja sitten sekoitan. Rutiiniksi on tullut laittaa pari teelusikkaa C-vitamiini poretablettijuomaan, niin maku on ok ja siinä saa samalla sen C-vitamiinin.

Jos muistan, otan sitten vielä pari teelusikkaa lisää esim. mehun kera myöhemmin päivällä.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mun hieroja kysy syönkö MSM:ää ja hän kertoi, että syö sitä itse jonkun fruktoosijauheen kera. Oli joku ihme nimihirviö, enkä sitä nyt muista :( Enkä kehdannut pyytää häntä kirjoittamaan paperille, kun olen niin daiju.

Osaisiko kukaan sanoa, mitäköhän lisäainetta hän tarkoitti? Kertoi että hänelle MSN ei tehnyt yhtään mitään, ennen kuin  yhdisti sen tuon toisen kanssa, puhui nivelten "liukastajasta".
Viimeksi muokannut Kalevalatar, 28 Heinä 2015, 15:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Olisikohan hän voinut tarkoittaa glukosamiinisulfaattia?  Fruktoosihan on hedelmäsokeria, sitä hän ei varmaankaan tarkoittanut. Glukosamiinisulfaattia käytetään juurikin nivelten hyvinvoinniksi.
Pikkunäätä
Haiven
Haiven
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Elo 2009, 20:14

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Pikkunäätä »

^^ Vai olisikohan se ollut kondroitiinisulfaatti?
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Itse ainakin syötin MSM + glukosamiini + kondroitiinisulfaattivalmistetta edelliselle koiralleni nivelvaivoihin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Hmm, molemmat nimet kuulostavat tutuilta.

Löysin verkkoapteekista tällaisen tuotteen, onko kenelläkään kokemuksia?

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apt ... catalog%29

Mietin vain, pitäisikö kokeilla MSM:ää tablettimuodossa, vai onko se yhtä tyhjän kanssa?

Edit: jotkut väittää että glukosamiini ja kondroitiinisulfaatti estävät toistensa imeytymistä ja näillä potilailla esim. nivelrikot vain paheni. Mulla ei toki ole nivelrikkoa, mutta koitan miettiä minkä tuotteen pistän kokeiluun.
Viimeksi muokannut Kalevalatar, 29 Heinä 2015, 10:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Kalevalatar kirjoitti: Hmm, molemmat nimet kuulostavat tutuilta.

Löysin verkkoapteekista tällaisen tuotteen, onko kenelläkään kokemuksia?

http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apt ... catalog%29

Mietin vain, pitäisikö kokeilla MSM:ää tablettimuodossa, vai onko se yhtä tyhjän kanssa?

Edit: jotkut väittää että glukosamiini ja kondroitiinisulfaatti estävät toistensa imeytymistä ja näillä potilailla esim. nivelrikot vain paheni. Mulla ei toki ole nivelrikkoa, mutta koitan miettiä minkä tuotteen pistän kokeiluun.
Ovat todella yksilöllisiä vaikutuksiltaan, kokeilu yksin selvittää, mikä tehoaa kenelläkin.
Isäni aloitti (vihdoin vuosien puheitten ja lääkärin suosituksen jälkeen...) glukosamiini-kondroiittikuurin, kyseessä apteekin Arthro-jokin.. MSM hänellä olikin käytössä jo jauheena, eli juotavassa muodossa.
Itse en ole toistensa poissulkevaa vaikutusta kuullut, mutta pikemminkin yhdistelmän tehokkuudesta verrattuna yksin käytettynä. Mene ja tiedä sitten.. Vain kokeilu auttaa, valitettavasti.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Taitaa olla sama tuote jonka tsekkasin, Arthobalans plus. Ei ollut ihan mielettömän kallis, ehkä kokeilen :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Joo, ArthroBalans. Kannattaa verrata eri pakkausten ja purkkien kokonaishintaa. Siinä Plussassa taitaa olla MSM mukana, sitä suosittelisin ottamaan mieluummin nesteeseen sekoitettuna jauheena...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Vastaa Viestiin