Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja enna »

Voiko MSM:n vaikutukset ihoon näkyä jo viikon käytön jälkeen? Mulla tietenkin on vähän ongelmainen iho ilman mitään lisäravinteitakaan, joten en osaa sanoa onko näillä yhteyttä vai mistä johtuu, mutta otsaan tuntuu syntyneen lisää näppyjä. Saa nähdä onko tästä suunta vielä huonompaan ja jos on, niin miten pitkään raaskin jatkaa. Biotiinia kun syön niin vähän, etten usko sen olevan syypää (ja pii ei varmaan kummemmin ihoon vaikuta). Tosin MSM:ääkän en syö vielä täydellä annoksella, vasta teelusikallista päivässä ja ruokalusikallisessa sitä on 7g.

Ja toinen kysymys, eli voiko näihinkin aineisiin totuttautua eli syödä ensin pientä annosta ja hiljalleen nostaa sitä niin, ettei iho-ongelmia tulisi (vaikka suoraan isolla aloittamisella niitä tulisi)? Kaipaisin kovasti myös täytettä mun hiusrajaan, ja jos MSM ei auta siihen ongelmaan, haluan tosiaan kokeilla vaikka sitä 2,5mg biotiinia päivässä, sen isompaa määrää en uskaltaisikaan kokeilla.

En kyllä ole ottanut vielä sinkkiä tähän ohelle käyttöön, joten se on yksi vaihtoehto mihin voin yrittää vielä tukeutua.
höpönasu

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Ekaa kertaa kun aloin popsia biotiinia vai msm:ää kumpaa nyt olikaan, niin huomasin kyllä jo viikon käytössä ihossa muutoksia. Tuli sellaisia ihonalaisia punaisia paukuroita kasvoihin ja finnejä outoihin paikkoihin (esim. rintakehälle, jossa mulla on hyyyvin harvoin, viimeksi silloin kultaisena teini-iän aikana ;)). Suosittelisin ainakin puolittamaan ton sun msm-annoksen, ehkä jopa niin että ensin oot vaikka viikon ilman ja pikkuannoksilla eteenpäin. Niin ja se sinkki sitten vielä, sitäkin kannattaa kokeilla. Kumman nyt ite näet parhaammaksi tavaksi. :)
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mullakin Biotiini Strongin vaikutukset näkyivät alle kahdessa viikossa. Kun siinä kohti lopetin käytön, niin kahdessa viikossa ne myös olivat poissa. En olisi ehkä vielä huolissani siitä, jos kasvoissa on vähän enemmän sellaisia näppyjä, jotka kuitenkin ovat tavallisen kaltaisia. Useimmillahan nämä ikävät vaikutukset lisäravinteista ovat olleet sen verran tavallisesta poikkeavia, että ne kyllä tunnistaa jostain muutoksesta johtuviksi. Itsellänikin, kuten monella tuossa yllä, oli kyse syvistä ja kipeistä, tulehtuneista märkäpaisesta, joita ilmaantui äkisti myös ennestään "puhtaille" alueille.
1cFii, oma väri.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Olen taas uskaltautunut ottamaan lisäravinteita. Ostin Evoniaa paketin apteekista kun se oli tarjouksessa. Syön sitä vain silloin tällöin. Yleensäkin vaihtelen vitamiineja melkein päivittäin. Joinakin päivinä otan biotiinia ja C-vitamiinia, toisina päivinä MSM-jauhetta ja sinkkiä. Ihan tuntemusten mukaan siis.  :D Syön myös harvakseltaan magnesiumia. Sitä pitäisi ottaa useammin, koska kärsin kramppailevista lihaksista.

Otan lisäravinteita siinä toivossa, että hiukset pysyy terveinä.  ::) Pitäisi ensimmäisenä huolehtia siitä, että kroppa saa kaikki tarvitsemansa ravinteet pääasiassa monipuolisesta ruokavaliosta.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja enna »

^^ Okei, tuo onkin hyvä huomio. Tosiaan mulle tuli ennemminkin sellaisia mun iholle aika tyypillisiä näppyjä, mutta jos en nyt ihan kuvittele niin otsa näyttää hivenen paremmalta. Ei siis johtunut näistä ravintolisistä.

Pitää kyllä kehua tuota Puhdistamon MSM+C -jauhetta, koska se ei ole lainkaan hullumman makuista. Tämän ketjun perusteella MSM -jauhe saattaa pahimmillaan maistua aika kamalalle, mutta tämä mun jauhe menee tosi helposti kurkusta alas lisätyn limettimehujauheen ansiosta.
Nostin annostusta nyt teelusikallisesta astetta isompaan lusikalliseen, mikä on kuitenkin ruokalusikallista pienempi.
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja MNi »

Moni tuntuu syönneen eläinpuolen biotiinia.. No osaisko joku fiksumpi sanoa, että kun mulle on tulossa tällainen tonkka koirille, niin voisko siitä hyötyä itekkin?  ;D 20 kilosille koirille annostus on 1/3 teelusikallista.
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja MNi »

enna kirjoitti: ^Tuossa on 10g valmisteessa (n.ruokalusikallinen) 10mg biotiinia, joten ihan niin paljoa ei varmaan kannata syödä. En tiedä tehoaisiko tässäkin hyvin, jos aloitat pienestä annostuksesta, tyyliin juuri ⅓-½ teelusikallisesta ja hiljalleen lisäisit halutessasi ehkä max. puoleen ruokalusikalliseen = 5mg biotiinia, mikä on semmonen aika iso annos (josta on tässä ketjussa sanottu että aiheuttaa niitä iho-ongelmia ja on lopetettu sen takia kesken). Eli vähän oman tuntemuksen mukaan :)

Ja korjatkaa mua, jos mulla meni pilkut ja milligrammat sun muut ihan sekasin ;D
Biotiini Strong Hair&Nail:issa on 5mg biotiiniä, enkä oo huomannu että se olis naaman kukkimiseen erityisemmin vaikuttanut. Mulla tosin on ollut sitä taipumusta melko vähän muutenkin, vrt. ikätovereihin. En tiiä miten sitten metioniini tai sinkki vaikuttaa asiaan. Miten te käyttäisitte tota jauhetta tai onko joku maistanu? Ei kuitenkaan ehkä ihan lusikalla suuhun ja vettä perään?  :D
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja almiros »

enna kirjoitti: Pitää kyllä kehua tuota Puhdistamon MSM+C -jauhetta, koska se ei ole lainkaan hullumman makuista. Tämän ketjun perusteella MSM -jauhe saattaa pahimmillaan maistua aika kamalalle, mutta tämä mun jauhe menee tosi helposti kurkusta alas lisätyn limettimehujauheen ansiosta.
Nostin annostusta nyt teelusikallisesta astetta isompaan lusikalliseen, mikä on kuitenkin ruokalusikallista pienempi.
Todellakin! Menee alas ihan hyvin, toisin kuin pelkkä msm.  ;D Mä otan tota msm+c -jauhetta kaksi kertaa päivässä. Olen saanut sen käsityksen, että on hyödyllisempää jakaa päiväannos moneen osaan, sen sijaan että ottaisi kaiken kerralla.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
hullukissanainen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja hullukissanainen »

Nyt olen syönyt kolme viikkoa biotiinia ja MSM:ää. Rinnalla sinkkiä. Ei kyllä ole vaikuttanut ihooni mitenkään merkittävästi, pari näppyä on tullut, mutta en osaa sanoa johtuuko noista lisäravinteista vai ihan joistain muusta.

Ajattelin, että voisin varmuuden vuoksi lisätä sinkin määrää. Syön iHerbin Nature's Wayn 30mg kapseleita. Mitä nyt vähän googlettelin sinkin suositusmääristä, niin mainittiin, että sinkkiä voisi syödä huoletta jatkuvassa käytössä 30-50mg päivässä. Olisikohan se 60mg eli kaksi kapselia päivässä liikaa?  Sinkin liikakäytön kerrotaan aiheuttavan anemiaa, joka minulta löytyy kyllä jo omasta takaa.. Mutta onko se 10mg lisää sitten liikaa? Uskaltaisikohan sitä lisätä annosta vai ei :D

Mitä määriä te olette syöneet yleensä sinkkiä biotiinin ja MSM:n rinnalla?
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ No kyllähän se sinkki estää raudan imeytymistä, joten jos tosiaan sairastaa anemiaa tai hemoglobiini on kovin matala, niin kannattaa kyllä harkita, syökö sinkkiä lainkaan lisäravinteena. Sinkin puutetta harvoin suomalaisilla edes on, jos ei ole rajoituksia ruokavaliossa. Anemia ei kuitenkaan ole leikinasia. Lisäksi anemi aiheuttaa (kuin myös sinkin puute) hiustenlähtöä, joten hiustenkin kannalta rauta/sinkki tasapainon on hyvä olla kunnossa :) Jos välttämättä haluat sinkkiä syödä, niin sitten kannattaisi lisätä myös raudan määrää ruokavalion ja mahdollisesti rautalääkkeiden korkeamman annostuksen avulla. Sinkki pitäisi sitten nauttia eri aikaan kuin rauta, että kummatkin imeytyisi hyvin. Olossahan yleensä huomaa kyllä, jos hemoglobiini menee liian alhaiseksi eli omaa oloa kuuntelemalla ne sopivat annostukset löytyy tai käymällä ihan mittaamassa labrassa, jos huolettaa.

Itse olen löytänyt tasapainon syömällä 15 mg vuorokaudessa sinkkiä ja menkkojen aikaan syön rautaa 50-100 mg päivässä (ruoka+rautatabletit). Tällä tavalla hemmoglobiini pysyy mulla välillä 120-125. Rautatabletit ärsyttää kuitenkin sen verran vatsaa, etten viitsi niitä jatkuvasti syödä.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Täytyy kyllä todeta, että Biotiini strong hair& nail toimii. Olen syönyt kohta 2 kk ja hiukset ovat kasvneet nopeammin ja uusia hiuksia on kasvanut valtavasti.Iho hieman oireilee, mutta tämän loppukuun vielä kestän ja sitten pidän tauon.
Viimeksi muokannut Jonttu, 25 Loka 2014, 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raidoitettu bsl. 2aM ii
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Tässä taannoin lueskelin suomi24.stä että biotiini nopeuttaa hiusten lisäksi myös kaikkien muidenkin karvojen kasvua. Sinänsä loogiseltahan se kuulostaa, tuskin elimistö osaa sen kummemmin erotella, että mihin kohtaan kroppaa sitä karvojen kasvunopeutta kohdentaa. En kumminkaan pidä suoli24.ää erityisen luotettavana tietolähteenä  ::) joten kysynpä asiaa täällä, luotettavammalla foorumilla.

Lisääkö biotiini myös muiden karvojen kasvua? Tarviiko biotiinipurkin lisäksi ostaa myös tukkupakkaus ladyshavejä?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kyllä minusta on ihan selvä, että jos se hiustenkin kasvua nopeuttaa, niin totta kai myös muiden karvojen. Itse jouduin Biotiini Strongia ottaessa epiloimaan sääret joka toinen päivä... Ei kiva.
1cFii, oma väri.
höpönasu

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Mä en ole biotiinia syödessäni huomannut muiden karvojen kasvavan yhtään sen nopeammin. :P Tosin nyt en edes välitä jalkojen sheivauksesta kun ei tarvi käyttää hameita tai sortseja.
ÄiskäVärjääTaas

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ÄiskäVärjääTaas »

Tosin ripsien ja kulmakarvojen tuuheutuminen olisi todella tervetullut sivuvaikutus, eikä niillä muilla karvoilla ole niin väliä tähän aikaan vuodesta  ;D Parin viikon ajan olen nyt popsinut biotiinia. Aika moni on täällä maininnut tuon pari viikkoa olevan kriittinen raja iho-oireiden suhteen mutta mitään semmoista ei ainakaan vielä ilmestynyt (huh). Karvastojen suhteen taitaa olla vielä turhan aikaista sanoa mitään. Liikoja en edes odottele, hyvä jos superhidas hiusten kasvu kiihtyisi edes suurin piirtein keskiverto vauhtiin.
Vastaa Viestiin