Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ainokainen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Olen syönyt Aptusin Biorion -biotiinivalmistetta, ja kyllä tää jotain tekee, koska säärikarvat rehottaa, samoin ripset on selvästi saaneet pituutta ja tuuheutta.

Hiusten kasvuun mun on vaikeampi sanoa mitään. Kasvatan nyt omaa väriä takaisin (taas vaihteeksi), joten juurikasvusta ei enää näe kasvuvauhtia. En tiedä onko tämä vain toiveajattelua, mutta ihan tuntuu siltiä, kun mun hiukset olisi vähän saaneet buustia kasvuun.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Hain tänään Life-myymälästä Solgarin L-lysiiniä 1g vahvuisena, Bioteekin Biotiinia 5,5mg vahvuisina tabletteina joissa mukana L-metioniinia (saa tuotteen haisemaan kaalilaatikolle) ja kalsium-magnesium -tabletteja. Cocovin MSM-jauhetta on kaapissa kesältä, jolloin käytin sitä samaan tarkoitukseen ja leikkaushaavan paranemisen nopeuttamiseksi. Kaikkiin muihin käytön indikaatioihin tehosi paitsi nimenomaan hiustenkasvu tyssäsi. Suututti. Nyt kokeilen sitä eri taktiikkalla edellä mainitun placebo-hömpän kera.

Kaikki vain siksi, että just eilen perehdyin hiustenlähtöä koskeviin tiedejulkaisuihin.. näissä oli mainintaa erityisesti l-lysiinistä  -- en rehellisesti ole koskaan kuullutkaan siitä...

edit.

Tykkään em. tuotteista hyvin paljon. Nyt on reilu kaksi viikkoa kulunut kuurin aloituksesta. Biotiini ei ole aiheuttanut mitään iho-oireita ja l-lysiini, no.. jospa se komppaisi yhteen.
Tuloksia luulen ilmenneen hieman. Kynnet ovat kasvaneet aavistuksen nopeammin samoin tyvikasvu hiuksissa näyttäisi kiihtyneen.
Viimeksi muokannut irtohius, 07 Tammi 2018, 03:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Käytössä edelleen uskollisena tämä, usean paketin jälkeen..
Vitabalans Biotini Strong
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Heh, olisinpa tajunnut aikanaan kysyä tohtori Googlelta näistäkin asioista. Olen siis varmaan puolet elämästäni mussuttanut biotiinia kuuriluonteisesti ja epäsäännöllisesti, nyt 30+ ja toisella Isotretinoin-kuurilla akneihon vuoksi. Ei varmastikaan mikään maailman paras kombo juuri saamamme tiedon valossa. Onneksi olikin työn alla olevan biotiinipurkin pohja jo näkyvissä.. :D Harmi, se on todella vaikuttanut positiivisesti kuontalon kasvunopeuteen ja kynsien kuntokin heikkenee ihan silmissä, kun kuuri tulee päätökseen.  :(

Hiuksille haluaisin kuitenkin jotain lisäbuustia etenkin tämän rajun lääkekuurin helpotukseksi (kuurin jälkeen jokunen käyttäjä valitellut sulkasatoa) ja kävin ottamassa haltuun pussin MSM-pulveria. Ketjua jos olisin lukenut edemmäs, olisin voinut todeta senkin siis voivan aiheuttaa kukkimista? Alkaa vähän käydä keinot vähiin. Oletteko todenneet kukkimisen jatkuvan käytön myötä vai rauhoittuuko ollenkaan? Jotkut kertovat saaneensa akneen helpotustakin MSM:n käytöllä.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Nyt täytyy sanoa etten ole aivan vakuuttunut biotiinin tai l-lysiinin tehosta hiusten kasvunopeuteen. Sama kuin MSM-jauheen kohdallakin, vaikutelmaksi jäi että kasvu sen sijaan hidastui. Kahden viikon verran uusvanhoja hiuspohjaa stimuloivia temppuja & tekeleitä, niin ainakin muutama millimetri tullut enemmän kuin ilman. En suoralta kädeltä suosittelisi, mikäli etsii apua hiusten kasvuun. Oheneminen tai kaljuuntuminen voi olla eri asia.
Ihoni on voinut yllättäen paljonkin paremmin.

hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Olen selaillut tätä keskustelualuetta ja miettinyt, että onko ravintolisistä mitään todellista hyötyä hiusten kasvatuksessa. Viime vuoden lopussa minun hiukseni tuntuivat kasvavan nopeasti, enkä mielestäni tehnyt mitään taikatemppuja kasvua jouduttaakseni. Ainoastaan D-vitamiinia olen ottanut säännöllisesti sekä silloin tällöin magnesiumia sekä useampaa B-vitamiinia sisältäviä tabletteja. Stressitöntäkään ei elämä ollut.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
vadelma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Marras 2009, 13:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja vadelma »

^ Minulla on nyt sellasia kokemuksia noista lisäravinteista useamman kuurin/jakson perusteella, että MSM lopettaa hiustenlähdön/pitää ne päässä. Muutaman kerran kovan stressin plus onnettoman ravinnon ja muun seurauksena alkanut sulkasato on pysähtynyt ehkä eniten MSM:n ansiosta. Rauta-foolihappo ja C-vitamiini, D-vitamiini sekä sinkki rinnalla vahvistaa tulosta, mutta jostain syystä MSM toimii parhaiten. Monivitamiinitabletit, proteiinipitoinen ruoka ja MSM saa uutta tukkaa kasvamaan, mutta väitän, että kasvunopeuteen ei itselläni auta mikään. Ne hiukset kasvaa samaa tahtia aina, jos ovat kasvaakseen. Oon myös miettiny, onko tässä jotain lume-vaikutusta, mutta sen verran selkeästi on monta kertaa se hiustenlähtö rauhottunut n. parin viikon sisällä nimenomaan MSM tableteilla, että mulle on ihan sama mistä vaikutus tulee, jos kerta tehoaa. Jatkossa koetan muistaa pitää ne jatkuvassa käytössä.

vaalennettu long bob
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Täältä kyllä myöskin akuutti suositus MSM:lle. Aloitin sen käytön uudestaan hiusten tippuessa ennätysvauhtia isotretinoiinihoidon jälkeen ja alan jo varovasti uskoa, etten kaljuunnukaan ihan täysin. Toki nyt vaikuttaa myös varsinaisen hiustenlähdön aiheuttajan poistaminen kuvioista, mutta vaikutus oli samanlainen myös edellisellä kerralla kun aloitin MSM:n pistelyn. Saa nähdä, mitä naama tykkää - joka tapauksessa olen mieluummin hiuksekas ja rupinen kuin kalju ja rupinen.  ::)
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Mikä on MSM?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Onko joku kokeillut kollageeni valmisteita ihon ja hiusten hyvinvointiin? Itse syönyt nyt kuukauden, enkä ole ainakaan näin lyhyen käytön jälkeen huomannut mitään eroa. Pitääkö syödä pitempään että huomaa muutosta
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Eipä ole kollageenin syönnistä mitään hyötyä ollut. En tiedä pitäskö kokeilla jotain muuta merkkiä vai jättää ne suosiolla kaupan hyllylle.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

En ole kovin hyvin tutustunut hiusravinteiden maailmaan, mutta mun on vaikea kuvitella että niistä olisi erityisemmin hyötyä tasapainoista ruokavaliota noudattavalle henkilölle. Eri asia sitten jos on puutostila kyseisistä ravintoaineista huonon ruokavalion, ravinteiden imeytymisongelman tai jonkin sairauden vuoksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Syön Vitacostin biotiinia. Tällä hetkellä taukoa. Paljon lyhyitä hiuksia sojottaa siellä täällä. Otan myös sinkkiä ja d-vitamiinia. Aloitin tässä syömään joka aamu maca jauhetta. Auttaako se myös hiusten kasvuun?
miero
Haiven
Haiven
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Tammi 2020, 03:58

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja miero »

Kummasti MSM syönti unohtuu hiustenlähdön tauottua. Paitsi nyt alettuani täältä lukemaan kasvatteöuvinkkejä pistin taas lusikoiden. Toistaiseksi en ota muita (D- ja B12 otan säännöllisesti muutenkin, Sinkin ja C kuureissa), biotiinista tule 10v sitten kummia paisefinnejä, eikä vain kasvoihin..
vadelma
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 54
Liittynyt: 27 Marras 2009, 13:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja vadelma »

Oon nyt elänyt sen verran epäsäännöllistä ja stressaavaa elämää, että kun muut syömiset on epäterveellisyyden huippua niin monivitamiinia, rautaa, MSM-tabletteja ja rahkaa (eli proteiinin ja kalsiumin lähdettä) oon yrittänyt syödä päivittäin. Tajusin että hiukseni ovat kasvaneet tolkutonta vauhtia viime aikoina. Onko se sitten siitä, että rauta-vitamiinikombo ja MSM alkaa vihdoin korjata veriarvoja vai mitä mutta juurikasvua saisi olla vaalentamassa ihan yhtenään. Ja kun haluaisin nyt pysytellä long bob -pituudessa niin latvojakin sais leikata joka toinen kuukausi. Hyvä sinänsä, että katkenneet pätkähiukset alkaa vähitellen yltää myös kiinni ja puhkiblondattu latvusto kasvaa pois, mutta rasittaa jatkuva mallin ja värin freesaus. Koskaan ei siis hyvä  ::)

vaalennettu long bob
Vastaa Viestiin