Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Kiitos vastauksista.  :)  Ehkäpä minäkin alan suosiolla ottaa koko läjän aamulla!
1cFii, oma väri.
höpönasu

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Määkin oon aina ottanu kaikki samaan aikaan koska en ikinä muista ottaa pitkin päivää.
moderninainen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja moderninainen »

Mä oon koittanut ottaa vaan raudan eri aikaan, kun usein ruoan kanssa syön jotain maitotuotteita mikä ei ole (kai?) hyväksi raudan imeytymiselle. Muuten vetäsen biotiinit ja d-vitamiinit kaikki kerralla. Välillä kyllä huono olokin yllättää, että ehkä välillä vois miettiä tätä järkevyyttä.. :D
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Joo, rautahan kyllä kannattaa ajoittaa oikein, juuri maitotuotteita välttäen. Raudan imeytymistä edesauttaa c-vitamiini, joten rautatabletit voi nauttia vaikka jonkun hedelmäisen setin yhteydessä. Mm. viljatuotteitakin kannattaa vissiin fytaattien takia välttää raudan oton yhteydessä.

Kyllä kai monilla muillakin ravintoaineilla olisi joitain optimaalisia imeytymisolosuhteita jne, mutta en ole ikinä ottanut suuremmin selvää. Tietty kalsium ja d-vitamiini on tuttu pariskunta, ja olikohan se niin, että magnesiumkin tykkää imeytyä niiden kanssa yhdessä... No, varmaan se kuitenkin on parempi ottaa kaikki tabut kerralla, jos toinen vaihtoehto on unohtaa ne kokonaan, heh!
1cFii, oma väri.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mitä mieltä olette biotiinishampoista/ hoitoaineista? Vahvistaako biotiinishampoo tai hoitoaine jotenkin hiuksia? Enemmän uskon biotiini-lisäravinteisiin syötynä, mutta kunhan taas mietin näitä mahdollisuuksia kasvun nopeuttamiseksi.. 8)
Viimeksi muokannut Kristiina, 20 Tammi 2014, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kyllähän monet shampoot lupaavat edesauttaa hiustenkasvua, mutta luulen että todellisuudessa siinä on eniten kyse siitä, että päänahasta pestään kunnolla liika rasva pois, ja päänahkaa stimuloidaan hieromalla ja ehkä sitten vähän joillakin shampoon ainesosillakin, siis ikään kuin "ärsyttämällä". Olen käyttänyt monia shampoita, jotka ovat sisältäneet vitamiineja ynnä muuta, mutta en ole kyllä huomannut yhteyttä niiden ainesosien ja hiustenkasvun välillä. Enemmän vaikutusta on ollut tosiaan sillä, että päänahkaa harjaa/hieroo/rapsuttelee ja pesee tarpeeksi usein sellaisella shampoolla, joka ei raasta tukkaa liikaa mutta pesee päänahan puhtaaksi.

En ollenkaan väitä, etteikö ne vitamiinit ym. voisi vaikuttaa hiustenkasvuun, jos niitä shampoossa päähän hieroo (en tiedä totuutta), mutta en usko että vaikutus on ainakaan suurta verrattuna siihen, että niitä aineita saa ravinnossa. Sanoisin että parasta on hankkia ravintoaineet sisäisesti ja liikkua paljon ja hieroa päänahkaa, niin että ne ravintoaineet hyvän verenkierron mukana sinne hiusjuuriin asti kulkeutuvat!  :)  Tietenkin hiusten kunnosta huolehtiminenkin vaikuttaa hiusten pituuteen siinä, ettei hiukset sitten katkea sitä mukaa kun uutta kasvaa.
1cFii, oma väri.
saramba

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja saramba »

Biotiinni c-kalkki d nyt ollu käytössä muutaman viikon, ja tilattu msm:ää ja risiiniöljyä (luin että se päänahkaan hierottuna säännöllisesti vois jotain auttaa), omega3 kuuri aloitettu. Niin, jospa nää tästä lähtis kasvamaan. EN enää muista tilasinko msm jauhetta vai kapseleita ::)
Mehiläinen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Mehiläinen »

Mä muistan mainneeni noista "vauvahiuksista"; biotiini ja msm-kuurin aikana ne vauvahiukset vahvistui ja nyt ne kasvaa tossa muitten hiusten mukana, luonnollisesti vähän lyhempänä kuin muut, ja ne kyllä varsinkin sen muutaman sentin mittaisena aiheutti ärsytystä esim. ponnaria laittaessa. Nyt ne ei enää ole niin hassun näköisiä, vaan sulautuu muiden hiusten joukkoon. Tällä hetkellä itse vauvahiuksia ei ole kuin muutama eli suurin osa sellaisista haivenista on hävinneet ( niitä oli melko paljon ennen).

Nyt oon noin reilun vuoden käyttänyt biotiinia, msm:ää, silicaa, ja sinkkiä kuureittain, lisäksi kalaöljyä koko ajan. Kyllä nämäainakin hiusten vahvuuteen ja kuntoon vaikuttaa! Laittelin tässä taannoin siskoni hiuksia ja ihan ihmettelin että miten ne onkin niin ohuet ja hennon tuntuiset verrattuna omiin, vaikka meillä on aina ollut samanlainen hiuslaatu. Kasvunopeudesta en osaa sanoa, mutta ei sen niin väliä, kunhan kasvaa hyväkuntoista ja vahvaa hiusta!

Biotiini vaikuttaa edelleen kynsiin todella voimakkaasti, aina tauon aikana ne menee kamalaan kuntoon ja sitten taas
kasvaa vahvoina kun mitkä!
Iho saattoi hieman villiintyä biotiinikuurin aikana, mutta sinkin lisääminen auttoi, myöskin löysin ehkä hieman yllättävän tuotteen kasvoille, nimittäin kaakaovoin. Vetää ihon rasvaiseksi kuin mikä, mutta näpyt pysyy poissa! Noin kuukauden olin ilman ja voi sitä finnien määrää.. nyt taas käytössä ja oikein silmissä vähenee näpyt. Mulla on kuiva ja helposti rasvoittuva sekaiho, pikkunäppyjä tulee erittäin usein ja paljon. Erikoinen juttu, mutta onneksi uskalsin kokeilla :)
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja janniina »

Olen ollut nyt 1,5kk biotiini ja piimaa kuurilla. Oli pakko tauota hetkeksi, kun ensi viikolla on vanhojen tanssit ja iho aivan karseessa kunnossa :D Toivotaan että se ehtisi parantua ees vähän.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Millaisella annostuksella sä otit biotiinia? Onko joku vähäisempi annostus joskus ollut ongelmaton ihon kannalta, vai räjähtääkö jo pienestä lisästä? Olen just miettinyt tätä, että mitä siitä pidemmällä aikavälillä seuraa. Toistaiseksi olen saanut biotiinia aika vähän, pelkästään sen, mitä Piimax C + Biotiinissa on, eli ei kai paljoa tavallisen monivitamiinitabletin satsia enempää.
1cFii, oma väri.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja janniina »

^ Otan eläinten Biotiini Fortea eli onkohan siinä nyt 5mg vai mitä, lisäksi Piimax Pro-Vitaa, jossa on biotiinia muistaakseni 45 mikrogrammaa. Yleensä hetkittäinen käyttö ei aiheuta iho-ongelmia, mutta kun tuota comboa vetelee pitempään eli 1,5kk, sitten oli n. 2vko tauko, ja taas 1,5kk, yhdistettynä teini-ikäisen sekaihoon niin ohimot öljyilee ja finniä pukkaa. Harmi kun ei auta inhottavaan pintakuivuuteen&nbsp; ;D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Okei, no onhan tossa tietysti aika reilun kokoinen annos. Kiitos tiedosta! Mulla on kunnon rasvanaama, vaikka teini-ikä kaukana onkin, joten en taida sitten uskaltautua ainakaan biotiini-boostille!&nbsp; :D
1cFii, oma väri.
Vieras

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Mä otan 5000mcg biotiinia kolme kapselia päivässä ja ihan ekalla kuurilla tuntui että näppyä pukkas. Alotin syömään myös sinkkiä, vähän päälle kaksinkertanen annos päivässä suositellusta. Ei enää tuu näppyjä tai muutakaan. Mutta mulla on alkanu tehä pahaa aamulla pillereitten oton jälkeen. Kun syö ees vähän niin ei tuu huono olo kunhan syö ennen kun se huono olo tulee.

/ Hoplaa, siis otan MSM:ää kolme kapselia päivässä ja tota biotiinia yhden kapselin. Just otin kolme biotiinikapselia ja mietin MSM:iä ottaessani että nyt meni jotain väärin. ;D
Viimeksi muokannut Vieras, 09 Helmi 2014, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Syön biotiini fortea kaksi tablettia päivässä ja iho on ihan räjähtänyt&nbsp; ::) Auttaako tähän muu kuin sinkki?
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja MNi »

Mun luottotuote on hiusten kasvattamisen tukena ollu säännöllisen epäsäännölliset Biotiini Strong Hair&Nail -kuurit. Ohuista hiuksista on tullu vahvemmat, kasvutahti on nopea ja hiukset on pysyneet yleisestikkin tosi hyvässä kunnossa. Lisäplussana kynnet on vahvistunu, eikä liuskotu.
Vastaa Viestiin