Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Tukkaa lähtee ja karvoja päässä tällä hetkellä ehkä kolme. Ajattelin turvautua lisäravinteisiin, mikäs nyt olis semmoinen aloittelijalle hyvä kombo? Finnit pelottaa, 10 vuoden roaccutan ja aknehistoria, en siis halua riskeerata, että naama kukkii. Onko biotiini se joka saa näpyt aikaan?
höpönasu

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Biotiini ja MSM ainakin aiheuttavat finnejä. Mulla on auttanut sinkin popsiminen silloin kun syö biotiinia.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Sama kokemus, itselläni tosin MSM:n kanssa annostus vaikuttaa.
Oma komboni on Piimax+biotiini (ohjeen mukaisesti, kolme nappia päivässä), lisäbiotiinia iHerbistä 5000 mcg vuorokausiannostuksella, MSM tablettina 1500 mg / vrk (isompi annostus aiheuttaa minulle finnejä) ja sitten sinkkiä, ihan jokin apteekista ostettu purkki, ja ohjeen mukaisesti annostellen. Näistä ehkä turhimmalta tuntuu tuo MSM, ja jos pitäisi valita vain yksi hyvä, niin tuo marketeistakin saatavilla oleva Piimax+biotiini on mielestäni kelpo toimivaa tavaraa.  :)
Söisin mielelläni myös vahvaa D-vitamiinia ja kalanmaksaöljyä, mutta D-vitamiini ei sovi minulle isoina annoksina, ja kalanmaksaöljykapselit aiheuttivat ihon tukkeutumista. Mieluummin siis olen ilman.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Jos hiuksia lähtee niin silloin mielestäni paras apu on MSM. Kun syön sitä niin hiuksia ei lähde läheskään niin paljoa. Tuttuni myös kärsi kovasta sulkasadosta ja nimenomaan pelkkää MSM:ää syömällä sai avun. Bonuksena MSM auttaa nivelvaivoihin ja mä huomaan että treenin jälkeen lihakset eivät ole niin kipeät silloin kun on kuuri päällä.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Kiitos vinkeistä. MSM kiinnostaa. Onko nuo iherbin MsM kapselit samaa tavaraa kuin jauhe? Käsittääkseni jauhe on karsean makuista joten jos nää ajaa saman asian voisin kokeilla.

http://www.iherb.com/Doctor-s-Best-Best ... -Tablets/3
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Mulla on juuri tuo sama purkki käytössä. Päädyin kapseleihin nimenomaan siksi, että olin lukenut jauheen kamalasta mausta.  :D Jauheena MSM:ää saa täysin puhtaana, tuossahan on "muitakin aineita" mukana tietysti (microcrystalline cellulose, stearic acid, magnesium stearate). Kapseli on iso ja siitä alkaa hyvin pian erittymään aivan kamalan-hirveän-pistävän-pahaa makua, jos sitä ei ekalla saa nieltyä ja se jää suuhun pyörimään - tällä kokemuksella en voisi kuvitellakaan ottavani samaa jauheena! Yleensä en ole kovin nirso makujen suhteen, ja esimerkiksi Molkosan maistuu mielestäni tosi hyvälle. Tuossa MSM:n maussa on jotain etäisesti samaa... Mutta terävämpänä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä otin muutama viikko sitten käyttöön Biotiini Strong Hair & Nailin. Joo ei. Lopetin parin viikon jälkeen, kun sääret oli epiloitava joka toinen päivä ja leukaan ilmestyi kystistä aknea. Blääh. Haluaisin elätellä toiveita, ettei se johtunut BS:stä (hehe), mutta ei nyt oikein muukaan järkevältä vaikuta. Kyllä tuosta varmaan olisi saanut hiuksiinkin rutkasti apua, mutta en mä nyt kyllä voi ainakaan aknea enää ottaa siitä hyvästä... Karvakoipia voisin vielä sietää. Palasin Kelasin-sinkkiin ja Piimax C + Biotiiniin, mutta jäi kyllä harmittamaan. :-\
1cFii, oma väri.
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja almiros »

Mä olen jotenkin aika skeptinen noita msm-tabletteja kohtaan. Mielummin syön jauheena, vaikka se ei herkkua olekaan. Mutta Puhdistamolla on MSM+C -jauhe, jossa on siis msm:n lisäksi amlaa ja limettimehujauhetta. C-vitamiinin (jota on runsaasti amlassa) pitäisi olla hyväksi juuri msm:n kanssa, ja lime saa jauheen maistumaan ihan siedettävältä.

Niin ja mä en ole huomannut msm:n vaikuttaneen ihoon huonolla tavalla. Päinvastoin! Ja mulla siis on/off-akne.

EDIT: Niin ja te jotka syötte sinkkiä! Sen kanssa olisi hyvä syödä myös karnosiinia. Sinkki voi yksinään olla haitallinen, ja karnosiinin syönti sen ohessa estää ne haitalliset vaikutukset. Koska oon superhuono selittämään asioita, niin suosittelen vaan googlettamaan aiheesta.  ;D Niin ja karnosiini ei siis liity hiusten kasvatukseen, vaan sinkin syömiseen.
Viimeksi muokannut almiros, 14 Elo 2014, 16:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
itachi

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja itachi »

Olen syönyt kesän alusta biotiinia (Strong Hair & Nail) 5 mg päivässä. Iho on pysynyt perussiistinä tai ei ole sattunut ainakaan mitään isompia räjähdyksiä, joista voisin ainetta syyttää.

Harmittaa, etten kartoittanut lähtötilannetta tarkemmin, sillä nyt olen huomannut, että hiusrajassa ja jakauksessa törröttää minitukkaa, enkä osaa sanoa varmaksi, onko se biotiinin ansiota. Toisaalta toimivuus epäilyttää, sillä muun karvankasvun en ole huomannut vahvistuneen tai kiihtyneen. Aion kuitenkin popsia kuluvan paketin loppuun ja ehkä kuurittaa uudemman kerran myöhemmin. Tauolla ajattelin jatkaa monivitamiinilla ja B-vitamiinilisällä, koska kasvispainotteisella ruokavaliolla toisinaan huolettaa riittävä vitamiinien saanti etenkin, kun olen laiska pitämään kirjaa syömisistäni.
Punatulkku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 09 Syys 2012, 22:28

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Punatulkku »

^ Minulla tuli ainakin biotiinien seurauksena hiusrajaan uutta vauvatukkaa, joka nyt on ehtinyt venähtää n. 5 cm mittaan. Törröttää erittäin typerännäköisenä tuossa otsalla, ilman että asialle voi pahemmin mitään tehdä  :-\ Muillakin olen vastaavanlaisesta kuullut, eli ihan mahdollinen biotiinien sivuvaikutus. (Periaatteessahan haluttu vaiikutus on juuri tuo tukan kasvu, mutta itse toivoin vaan pituuskasvun nopeutuvan enkä saavani tuollaista sarvea otsalleni).

Itsellä oli biotiini strongit tauolla kesän, ennen sitä tukka kasvoi kyllä hieman tavallista nopeammin - olin tosin vetänyt biotiineja varmaan 8kk putkeen. Nyt taas olen aloitellut uudestaan, mutta mulla vie suhteellisen kauan ennen kuin jotain eroa pystyy huomaamaan. Päätähuimaava ei biotiinien tekemä ero (minulla) ole, mutta kärsimättömälle kasvattajalle kullanarvoinen.
Lizzie

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Lizzie »

Olen muutaman kuukauden syönyt Piimax C + biotiinia ja monivitamiinia, joista hiukset ovat selvästi tykänneet, sillä kasvuvauhti näyttäisi olevan tällä hetkellä n. 2 cm kuussa  :l On siis tapahtunut erittäin positiivinen muutos tässä polkkatukan kasvatusprojektissa ja uskoisin olevan juurikin tuon biotiinin ansioita  :)
Viimeksi muokannut Lizzie, 07 Syys 2014, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Annoin kaikki superfoodini eteenpäin. Nyt on vitamiineista käytössä Möllerin Total pelkästään. Biotiiinia minulla on kapseleina, mutta en ole niitä kuukauteen ottanut. Ravitsemusterapeutti sanoi minulle, että ei oikein suosittele superfoodeja kenellekään, koska maksan on vaikea pilkkoa niitä. Eri asia tietysti suomalaiset superit, kuten vaikkapa mustikka tai nokkonen yms.

Niin, MSM-jauhetta vielä käytän, vaikkakin harvakseltaan.  :) Tuntuu hillitsevän hiustenlähtöä.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
hullukissanainen

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja hullukissanainen »

Sinne lähti mun ensimmäinen iHerb-tilaus! Tulossa olisi biotiinia, omega3 kalaöljyä, MSM:ää ja sinkkiä. Nyt en ole pitkään aikaan syönyt mitään hiuksiin varsinaisesti vaikuttavia ravintolisiä, viime syksynä taisin syödä viimeksi. Pelottaa kyllä biotiinin ja MSM:n vaikutus ihoon, itselläni kun on muutenkin hiukan aknea... Siksi tuota sinkkiä nakkasin myös mukaan.

Jospa näillä lähtisi hiukset kovempaan kasvuun!  :ts
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Onko muut huomanneet, että MSM-jauheesta tulisi vatsavaivoja? Epäilen, että se aiheuttaisi mulle vatsakipuja ja turvotusta, mutta en ole ihan varma syy-seurassuhteesta, vielä ainakaan.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Biotiini, MSM ym. kasvuun vaikuttava

Viesti Kirjoittaja enna »

^Olen itse ottanut msm-jauhetta nyt vasta toisen kerran, mutta ainakaan näillä kerroilla en ole huomannut että tulisi vatsavaivoja - ehkä se paljastuu sitten pidemmässä käytössä jos on paljastuakseen.

Otatko msm:n tyhjään vatsaan vai ruoan yhteydessä? Voisi luulla että tyhjään mahaan ottaminen voisi aiheuttaa herkemmin vatsakipuja.

Edit. Mun maha ei ilmeisesti tykännyt kun otin jauheen aamulla vähäisen aamupalan kanssa, jos nämä edes liittyivät toisiinsa. Otan kuitenkin jatkossa vasta iltapäivällä/illalla.
Viimeksi muokannut enna, 03 Loka 2014, 12:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin