Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja janniina »

^ Tuo kuulostaa jo aika hurjalta :D
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kaarina »

mandel kirjoitti: Kookosöljystä en pidä hiuksissa varsinkaan näin talvella, koska sisäilma ei ole 25 asteista, se muuttuu kiinteäksi ja hiussuortuvat koviksi.
Ihan pakko tarttua tähän, kun kuulostaa niin omituiselta.&nbsp; :D
Itselläni ei kookosöljy koppuroita hiuksia "alle 25 asteessa" - omat hiukseni "lepäävät" vartaloani, jonka lämpötila on hiukan alle 37 astetta, vasten (tai ainakin sen välittömässä läheisyydessä).&nbsp; ;) Jossain muuallakin olen kyllä törmännyt tähän ajatukseen, että kookosöljyn kiinteytyessä tukkakin koppuroituisi, mutta siis voisiko joku selittää tämän ilmiön jotenkin uskottavasti minulle, kun en usko mahdollisen koppuroitumisen johtuvan lämpötilasta? Tietysti sitten, jos ruumiinlämpö laskisi alle sen maagisen kookosöljyn kiinteytymislämpötilan...
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^^ Pipo päähän ja menoks! ;D
^ Mulla ainakin kookosöljytyt latvat pikkupakkasessa ja tuulessa selvästi "koventuivat", eivät olleet hupun tms. sisällä vaan liehuivat vapaasti. Ei ne muuten koppuroidu kookosöljyn takia.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Niin, pakkasessa tukka kyllä tuppaa koppuroitumaan tai klimppiytymään myös ilman kookosöljyä, ainakin itselläni (yleensä aina hiuksissani on kuitenkin melko paljon kaikenlaisia tuotteita, tuulessa menee sortuville ihan luomunakin). Mandelin alkuperäisessä viestissä puhuttiin "alle 25 asteen sisäilmasta", johon tartuin viestissäni, ja johon kaipasin jotakin perustelua.&nbsp; :)
höpönasu

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ juu toi onkin aika ekstriimi reaktio. En tiedä miten pilaantuneet öljyt käyttäytyy mutta voisko kyse olla kenties siitä? Itellänikin on melkein aina jotain öljyä hiuksissa ja tosiaan vasta pakkasessa koppuroituvat.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^^ Eikös siinä ihon ja hiusten välissä kuitenkin yleensä ole vaatteet, jotka eristävät vartalon lämpöä? ;) Mä laitan kookosöljyä hiuksiin ainoastaan ennen pesua, ja kääräisen vielä hiukset sykerölle, ja kyllä mullakin näin talvella hiukset kovettuvat ihan jäykiksi koppuroiksi tuosta öljystä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Saranna »

Mulla ainoa kokemus kookosöljyn "pilaantumisessa" oli se, että muuttui käsien välissä sulateltaessa vähän kokkareiseksi. Tämä ongelma oli viime keväänä ostetun purkin kanssa loppuvaiheessa, mutta uuden tuoreemman kanssa ei ongelmaa ole joten lienee johtuneen öljyn huonosta säilyttelystä?
Ei kyllä vaikuttanut millään lailla hoitotehoihin, joten käytin sen loppuun tyytyväisenä.

Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
chew
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 112
Liittynyt: 03 Syys 2011, 17:06

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja chew »

Saranna kirjoitti: Mulla ainoa kokemus kookosöljyn "pilaantumisessa" oli se, että muuttui käsien välissä sulateltaessa vähän kokkareiseksi.
Hmm, mun edellinen purkki kookosöljyä oli hiukan kokkareista jo avaamisesta lähtien. Siinä tuntui olevan sellaisia pieniä "helmiä". Olisi ehkä ollut aihetta viedä purkki takaisin Lifeen, mutta ollutta ja mennyttä jo tässä vaiheessa. :D
Sources or didn't happen.
Saranna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 70
Liittynyt: 17 Touko 2012, 19:39

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Saranna »

^^ Joo sellaisia pieniä helmiä minäkin tarkoitin.

Mitä teidän kampaajanne muuten tuumaavat öljyjen käytöstä? Hehkutin öljyjä kampaajalle ja tämä oli kummissaan, ei ollut koskaan kuullut että ravinnoksi käytettyjä öljyjä voisi sukia hiuksiin.
Myös eräs tuttu kosmetologi kikatti ajatukselle, kielsi ehdottomasti käyttämästä jojobaöljyä ihonhoidossa siksi että tämä hänen sanojensa mukaan taatusti tukkii ihohuokoset. Puolestaan kysymykseeni hänen kauppaamansa voiteen incisisällöstä hän ei osannut vastata. O:)
Parturi-kampaajaopiskelija, jolla puolipitkät, taipuisat 9,01 hiukset 8.13 raidoilla. Suosikit Elumen, Igora Royal, SIM system 4, Kc Luxima, Forme.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Minun tuntema kampaaja kannusti öljyjen käyttöön hiusten hoidossa. Hän mainitsi niistä silloin, kun joskus taannoin puhui värinpoistotukan hoidosta. Kyllä öljyt ovat auttaneet, minusta ne ovat todella suuri apu erityisesti vaalennetuissa hiuksissa, ja ennen värinpoistoa/ sen jälkeen käytettynä.
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja MNi »

Ostin kauppareissulla teidän innottamana purkin Cocovi -neitsytkookosöljyä. Nyt sitten kyselisinkin vinkkejä, että miten sitä kannattaa käyttää.

Olen pessyt hiukset viimeksi torstai iltana ja periaatteessa huomenna olisi hiusten pesu päivä, kun olen tottunut joka toinen päivä ne pesemään.. Tosin sillon kun ei ole menoa, niin olen ollut pidempäänkin pesemättä ja nytkin se olisi mahdollisuus (pesu vasta sunnuntai iltana). Huomenna, lauantai iltana, meillä on sauna ja kyselisinkin että onko saunasta mitään hyötyä öljyn käytössä? Kannattaako siis laittaa ennen vai jälkeen saunan ja kannattaako hiukset pestä ennen öljyämistä? Oletteko käyttäneet öljyä ainoastaan hiusten pituuksiin / latvoihin? Kiitos avusta&nbsp; :)
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mir »

^ Öljyjä voi laittaa tukkaan ennenkin saunaa, hiukset voi suojata vielä pyyhkeellä. Yleensä olen levittänyt öljyä koko päähän, hiustyven mukaan lukien siis, mutta kaikilla lienee omat tapansa. Enkä ole pessyt tukkaa ennen öljyämistä. Kannattaa kokeilla eri tyyleillä niin löytää sen itselle parhaan tavan. :)
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Mulla on kaikissa kookosöljypurkeissani tuntunut pieniä rakeita, jos öljy on päässyt kovettumaan. En koskaan ole ajatellut, että tuote olisi ollut "pilalla" - ne rakeet kyllä sulavat, kunhan kokkaretta jaksaa tarpeeksi pitkään käsissä lämmitellä. Mun mielestäni kookosöljyn ominaisuuksiin luonnontuotteena kuuluu se, ettei se kovettuessaan ole mitään täysin "tasakovaa" massaa. :)
MNi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 66
Liittynyt: 28 Helmi 2014, 21:19

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja MNi »

Päätin käyttää luovuutta ja päädyin sellaiseen ratkaisuun, että laitoin öljyn pituuksiin/latvoihin pari tuntia ennen saunaa, annoin vaikuttaa saunassa saunahatun alla ja saunan jälkeen huuhtelin vain vedellä. Nyt hiukset kuivuu itekseen ja tuntuu tosi pehmeiltä. Öljy saa nyt rauhassa vielä imeytyä jos jotain jäi hiuksiin ja huomenna sitten pesasen tukan normaalisti.
hopeareunus

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja hopeareunus »

Eilen sekoittelin päähäni oliiviöljyä ja hunajaa, kelmutin tukan ja laitoin piponkin yön ajaksi. Tänä aamuna pesin hiukset, laitoin hoitoainetta ja odottelin hiusten kuivumista. No, tietenkään mikään ei toiminut. ::) Mitään ei tapahtunut, paitsi että ohimolla on kiiltävä öljyläikkä, kun en nähtävästi pessyt tarpeeksi huolellisesti hiuksia. En tiedä vaikuttaako tulokseen sitten se, että omistan luonnonkiharan ja kuivan tukan, mutta hienoinen pettymys tämä silti oli. Asiaa ei tosiaankaan auttanut se, että kissanpentuni tuli nuolemaan öljyistä tukkaani yöllä, heräsin aamulla kissan naama piponi alla.
Vastaa Viestiin