Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Mulla oli joskus Now Foodsin neem-öljyä, ja senkin haju oli niin lamaannuttavan voimakas, että roskiin jouti se puteli. Ja niinkuin anannaskin kuvaili, se jäi leijumaan pitkään ja kauas. Tarttui myös vuodevaatteisiin. :-X Kenties ihmiset kokevat tuon tuoksun jotenkin eri tavalla? Juuri tuota Alaffiaakin on moni arvosteluissa ruotinut sietämättömäksi.
Cogito ergo doleo.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Testattiin tuossa miehen kanssa ja todettiin, että iholta tuo tuoksu ei kyllä katoa mihinkään. Jää leijailemaan sillain ikävästi ympäriinsä. Hiuksista kuitenkin häviää tosi nopeasti. Parempi olla laittamatta iholle, mutta lotrata tukkaan senkin edestä.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Anita »

Minulla on kaupassa Neem-öljyä 5,70€/100ml. Mielestäni se tuoksuu vahvalle ja kyllä siitä tuommoisen pähkinäisen vivahteen löytää kuten Aivina kuvaili. Täytyypä itsekin testailla hiuksiin, toistaiseksi olen käyttänyt sitä vain koirasaippuan tekoon  :)
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja maatis »

Olen poistanut hiuksista hennaa värinpoistoilla ja saanut siksi hiukset erittäin kuivaan kuntoon. Kokeilin eri öljyjä eri hiustenhoitoaineiden seassa ja toimivin kombinaatio omille haivenille on tämä: 1 rkl XZ Niittyvilla kosteuttavaa tehohoitoa + 1 tl arganiaöljyä (ostin Pienestä tuoksukaupasta). 10 minuutin vaikutusaika ja hiukset on valehtelematta yhtä hyväkuntoisen näköiset kuin ennen värinpoistoja. Kuitenkin vaativat tämä hoidon joka pesun jälkeen - tai oikeammin en ole uskaltanut kokeilla muuta sen jälkeen, kun löysin tämän, joka toimii.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Harmi, kun netistä ostamalla ei pääse ensin haistelemaan tuotetta... Minä en yleensä kammoksu hajuja, mutta se neem, jota olen joskus käyttänyt - - - pahimman hajuinen asia ikinä. Myös mieheni oli täysin tyrmääntynyt siitä eikä suostunut nukkumaan samassa huoneessa, jos käytin sitä.  :D Ehkä jollain hyvällä tahdolla sitä voisi joku kuvailla "pähkinäiseksi", mutta kyllä se enemmän haisi yhdistelmälle mätää kananmunaa, keväistä koirankakkaojaa ja viikon vanhaa tiskivettä. Siksipä epäilenkin, että nuo Anitan ja Aivinan neemit ovat jostain syystä eri tuoksuisia.
Saako sinulta, Anita, tilattua näytteitä?  :)

edit. Lisättäköön, että neem on minusta ihan voittamaton kevyesti epäpuhtaalle tai punoittavalle iholle. Se tasaa ihonvärin yhdessä yössä ja vähentää tulehdusta. Olisi muuten ihan HG, mutta se löyhkä...
Viimeksi muokannut kaarina, 28 Maalis 2015, 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Anita »

^ Eiköhän se järjesty. Laitan sinulle yv:n.

edit: olet estänyt yv:t, joten laitatko minulle?
Viimeksi muokannut Anita, 28 Maalis 2015, 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Voisiko olla mahdollista, että erityisen pahanhajuinen neem olisi pilaantunutta? Jos öljyn luontainen hajukin on "aika voimakas", niin härskiintyessään varmasti muuttuu "aika ikäväksi".
Minä oon laittanut tuota ihan pienen nokareen hiusten latvoihin ja siitä nokareestakin leviää varsin voimakkaasti tuoksu, joka muistuttaa lähinnä maapähkinävoita. Isoja määriä en käyttäisi tuota ja uskon, että tuo ostamani 24 millilitran purnukka kestää käytössä aika kauan. Laitan sitä vain ihan kaikkein kuivimpaan latvaan.
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja maatis »

^ En usko, mielestäni tuore neem-öljykin haisee kuvottavalta. Sellainen tuli mieleen, että öljy on ehkä voitu puhdistaa siten, että haju on miedontunut. Ja sitten on vielä se, että ihmisillä on erilainen hajuaisti.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Ja erilaiset mieltymykset hajujen suhteen. Voi olla, että minun mielestä sama haju on mieto ja jokseenkin miellyttävä, joka toisen mielestä on ihan kamala ja toisinpäin. Minun mielestä useimmat hajuvedet haisevat aivan kauhealle.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja nukka »

En ole aiemmin jaksanut tehdä yön yli muhituksia, mutta nyt keksein siihen niin näppärän tavan, että taidan ottaa muhitukset ihan tavaksi :D Mua on inhottanut ajatus nukkua suihkumyssy/muovipussi ja pipo päässä ja muutenkin homma on vaikuttanut niin sotkuiselta ja hiostavalta, että en ole viitsinyt edes kokeilla. Eilen sitten laitoin öljyt hiuksiin, hiukset päälaelle nutturalle ja pelkästään nutturan päälle pieni muovipussi. Puhelinjohtoponnari piti muovipussin paikoillaan. Ei häirinnyt nukkumista ollenkaan :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Mä en lainkaan kikkaile kun laitan öljyjä hiuksiin vaan nukun ihan huonommilla tyynyliinoilla. Eli huonommat tyynyliinat menee heti vaihtoon ja pesuun. Koetan nyt muhitella hiuksia öljyssä ihan yli 12 tuntia, koska lukemani perusteella öljy imeytyy vasta parin tunnin jälkeen hiuksiin. Ja mitä pidempi vaikutusaika, sitä parempi.

Olen alkanut käyttämään pelkästään kookosöljyä koska se on ilmeisesti niitä harvoja jotka oikeasti imeytyy hiuksiin. Kookosöljyn laitan kuiviin hiuksiin ja aika tavalla  ;D Kookoksen haju on kyllä semmoinen joka ei ole mieleeni niin suurilla annostuksilla mutta onneksi se ei jää kuitenkaan limboamaan hiuksiin pesun jälkeen.

Latvoja suojaamaan käytän kamelia-öljyä. Kamelia-öljykin ilmeisesti osittain penetroituu hiuksiin tutkimusten mukaan ( ja hiusblogien joita uskon aukottomasti). Laitan kamelia-öljyä kosteisiin hiuksiin ihan tipan pari ja lopputulos on loistava. Sitä en osaa sanoa, kuinka paljon kamelia-öljy jää hiuksen päälle "kalvonmuodostajaksi", joka voisi estää kookosöljyn penetroitumisen. Niin pitkälle en uskalla lähteä hifistelemään. Parempi vain ettei mieti asioita turhan pitkälle  ;D

Ps: ihan mielenkiintoista nippelitietoa http://science-yhairblog.blogspot.fi/20 ... -hair.html
Lähteen aukoton todenperäisyys on kyllä arvailujen varassa. En ota kantaa tieteellisiin tutkimustuloksiin.
Viimeksi muokannut EllaBella, 07 Kesä 2015, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja enna »

Minä en harrasta öljymuhitteluja lainkaan, vaan käytän niitä vain joko kuiviin tai koskeisiin latvoihin/pituuksiin. Avokadoöljy on ehkä tehokkaamman oloinen, mutta jojobaöljy tuntuu "kuivemmalta" eikä lähmää läheskään yhtä paljon. Pidemmän päälle en tykkää kookosöljyn hajusta.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Niin, jojobaöljyhän ei ole oikeasti öljy vaan nestemäinen vaha.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja enna »

^Enpäs olekaan tiennyt! Ei siis ihme, kun se on niin paljon miellyttävämpi käyttää kuin öljyt yleensä.
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja tipson »

Lueskelin ketjua ja huomasin, että moni vaahdottaa useita kertoja shampoolla, jotta öljy lähtisi pois hiuksista, joten tuli mieleen, että oletteko kokeilleet pestä öljyä pois siten, että vaahdotatte shampoon kuiviin hiuksiin? Törmäsin tähän vinkkiin psoriasiksen käypähoito-oppaassa, jossa neuvotaan tekemään öljymuhituksia ja pesemään öljy pois em. tavalla. Itse en ole tuota tapaa kokeillut, mutta seuraavalla kerralla kyllä kokeilen. Juurikin kookosöljy tarvii itsellä useita pesuja, mutta jospa sekin peseytyisi paremmin pois, kun ei kastele ensin hiuksia.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Vastaa Viestiin