Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä olen nyt vähän lotrannut öljyillä kun Kreikan reissun ja muutenkin kesän jäljiltä tukka on kuivaa heinää. Kookosöljystä tykkään, ja myös hiukset sekä päänahka tykkäävät. Miinuksena koostumus, pitää sulatella ensin ja se on jotenkin tosi ärsyttävää. Olen antanut öljyn olla 30-60min ennen pesua kuiviin hiuksiin levitettynä. Välillä suojaan latvat pesulta laittamalla arganöljyä, toimii. Jätettävänä lähmää kyllä heti, joten vain ennen pesua öljyhommat ja pesun jälkeen kuorrutan latvat silikonipitoisella jätettävällä.

Kokeilin tänään risiiniöljyä ja ei kyllä mene jatkoon. Laitoin sitä päänahkaan ja hieroin kunnolla. Latvoihin risiiniöljyä sekä rypäleensiemenöljyä. Tuo risiiniöljyhän on ihan kamalaa paksua tahmaista jankkia! Jouduin vaahdottamaan kaksi kertaa tehokkaalla shampoolla että sain sen tahman irti ja päänahka ei kyllä fanita tuota tuplavaahdotusta vaan kutisee taas kuivuuttaan. Oivoi. Taidan jatkaa vaan noilla kookos-/argan-/rypäleensiemenöljyillä.
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen

Viesti Kirjoittaja kuskus »

^Vähän off-topic, mutta mä olen todennut risiiniöljyn sopivan parhaiten silmämeikin poistoon. Tai lähinnä jos joskus on jotain erityisen pysyvää meikkiä, joka ei meinaa irrota mun tavallisella puhdistusrutiinilla, niin viimeistelen puhdistuksen risiiniöljyyn kostutetulla vanupuikolla. Jonkun huhun mukaan risiiniöljy myös vahvistaisi ripsiä ja kulmia, mutta siitä en osaa sanoa. Eli hiuksiin todellakin liian paksua ja tahmaista.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru

Viesti Kirjoittaja bast »

^^ Mun mielestä risiiniöljy toimii parhaiten jonkun muun öljyn kanssa seoksena. Pelkiltään se on tosiaan aika jankkia.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mulla hiukset pitävät eniten kookoksesta. Olen kokeillut argania, jojobaa, neemiä ja Patykan öljyseerumia. Patykan seerumia en kokeillut kuin kerran, on sen verta hinnakas. Kaikista muista jää sellainen jännä tahma hiuksiin, mutta kookos suoriutuu loistavasti. Neemiä käytän harvoin koska haisee ihan jäätävälle. Sellainen öljymuhitettu valkosipuli tai pilaantunut sipuli. Argan on hyvä pesun jälkeen sipaistuna, pelkästään latvoihin. Broccoli eli parsakaalin (siemen?)öljyä himottaisi kokeilla, olen kuullut sen olevan hyvin siloittava.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Yksi hyvä keino käyttää öljyä hiuksiin on sekoittaa sitä loraus shampooseen ja sekoittaa/vaahdottaa kunnolla (kyllä, se vaahtoutuu kivasti kermavaahto-tyyliin, joku kemiallinen reaktio siinä tapahtuu), ei tule sitä hankalaa poispesuvaihetta ollenkaan. (Pitää löytää itselle hyvä määrä, ettei mene klähmäiseksi jos tulee öljyä liikaa ja myöskin ettei jää täysin ilman vaikutusta, jos tulee liian vähän.) Antaa vaikuttaa hetken ennen huuhtelua ja hoitista. Kookosöljy on tehnyt näin mahtavaa jälkeä hiuksiini, haluaisin kokeilla risiiniöljyä samalla tavalla kunhan sitä jostain löytäisin.
Viimeksi muokannut Anamaria, 15 Syys 2022, 06:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru

Viesti Kirjoittaja Mena »

Jotain maagista tuon risiiniöljykäsittelyn jälkeen kyllä tapahtui. Mun päänahka ei ole enää rasvoittunut hullua tahtia sen jälkeen! Olen saanut pestyä co-pesuilla joka toinen päivä ja kerran viikossa shampoolla. Ennenkuulumatonta mulle, yleensä pesen shampoolla joka toinen päivä ja co-pesut välipäivinä jos ollenkaan. 0_0 Pitää tässä joku päivä uusia käsittely vaikka tuo olikin hirveä pestä pois. Menee vaan paljon aikaa tähän hommaan, kun hoidan myös suoravärisävytykset shampoopäivinä...

Edit. Tilasin mun risiiniöljyn cocopandasta.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Kiitos tiedosta! :)
Vastaa Viestiin