Öljyt hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

En uskalla sekoittaa mitään olemassa oleviin valmiisiin tuotteisiin. Mun kemian opettaja aikoinaan pelotteli arvaamattomilla kemiallisilla reaktiolla, mitä voi syntyä jos sekoittelee esimerkiksi shampoon ja hoitoaineen :D Joltakin hänen kaverilta oli tippunut paljon tukkaa kun oli itse tehnyt 2in1 shampoota sekoittamalla shampoota ja hoitista.

Etikkahan on etikkahappoa (etaanihappoa), joka reagoi helposti etenkin emästen kanssa. Öljyjen reagoinnista en tiedä...

Minulla on ohuet hiukset, joten olen aika paranoidi hiustuotteiden kanssa :D En halua menettää yhtään tukkaa.
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

^Väitän, että joko kemian opettajasi tai tämän ystävä valehteli. Shampoot ja hoitoaineet sisältää usein aika paljon samoja raaka-aineita. Öljy ja etikka ei reagoi keskenään hiuksissa sen enempää kuin salaattikastikkeessakaan.
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Talvi tuli ja pakkaset jälleen, virkistelen viestiketjua..:

Ostin täs ihan äskettäin pieniä eriä erilaisia kasviöljyjä ja muutaman -voin samalla. Kokemuksiani seuraavassa;

-Oliivivoi  -- aivan ihanaa hiuksille. Paksu käsitelty ja kihara tukka kiiltää ja samanaikaisesti muotoa. Laitan tätä hiusten ollessa damp-vaiheessa, sit kun wet-vaihe on takana.. (mikä ihme siinä on ettei näitä voi suomeksi kirjoittaa!?) Aavistus vahamaisuutta mukana, eli ei ohuille lasimaisille hiuksille. Lyttää.

-Mangovoi -- kaikille tuikituttu juttu.. oon sitä mieltä että on myös hiukan vahamainen hiuksiin laitettuna, mutta myös kaikista kokeilemistani kasvirasvoista se kuivimmalta tuntuvin - ja samalla imeytyvin. Pilaantuu aika äkkiä, tämän vuoksi suosin ultra-pieniä eriä.

-Sheavoi -- tätä ei voinut jättää sikseen vertailun vuoksi: rasvainen, nipin napin käy omaan tukkaan mihinkään käyttöön. Tarvii yhdistää jhnkin kuivalta tuntuvaan, imeytyvään kasviöljyyn. MCT-öljy on parasta!!

-Nilotica sheavoi -- tätä sai muistaakseni 2011 Pienestä Tuoksukaupasta lyhyen aikaa, sen jälkeen olen ostanut ulkomaisista nettikaupoista, silloin kun sitä on ollut tarjolla. Paras kasvivoi oliivivoin jälkeen. Notkeaa, pehmeää, kermaista.. ei tunnu vahamaiselta ja imeytyy hienosti.. iholle ja hiuksiin. Runsas kosteuden sitoja ja kuulenma antioksidantteja keskiarvoa enemmän.. love ya, nilotica..!

-Aprikoosivoi -- ylipehmeää huoneenlämmössä, ei kiva. Tuntuu iholla kuiteskin ohuemmalta ja imeytyy kohtalaisen pian käsiin hierottuna. Hiuksiin en ole kokeillut toistaiseksi. Käsitin, että tämä on keinotekoisesti kovetettua aprikoosiöljyä, hydrogenoitua. Mikä on, että tästäkin löytyy niin monta koostumusta, kuin on myyjääkin, kun kyse on kuitenkin manipuloidusta, raffinoidusta rasvasta??

-Avokadovoi -- mm.., joo, mm.. tykkään tämän koostumuksesta. Silkkipinta hiuksiin, jos vaan vähän onnistuu levittämään.

-Macadamiavoi -- rasvaa, rasvaa.. tuoksutonta kuten kaksi viimeistä kasvivoitakin. Jättää rasvaisen tunnun kuiviin käsiin ja on liian pehmeää normaalissa huoneenlämmössä. Missään en ole nähnyt  mainintaa ravinnesisällöstä. Kovetettua kasviöljyä tämäkin tietääkseni.

- Raision Munkkirasva -- joku täällä ollut joskus asenteellinen perushyvää munkkirasvaa kohtaan - ei saa!! Palmuöljy, mitä munkkirasva eniten sisältää on kookosöljyyn verrannollinen, mitä tulee hiuskuituun imeytyvyydessä. Tästä on todisteita... UGH!
Tämä aiheesta.. Verrattoman yleishyödyllinen ja halpa. Halpa. Halpa.
Käytän munkkirasvaa koostumuksensa vuoksi yhdessä kaakaovoin kanssa niin hiuskiillokkeisiin, hoitoaineisiin ja vartalovoihin yms.


Öljyosastolta seuraavaa:

-Puuvillansiemenöljy  --

oon hehkuttanut joskus vuosia sitten tässä tai toisessa ketjussa puuvillaöljyn ominaisuuksia. Menee äkkiä sekaisin pellavansiemenöljyn kanssa, nimet.
Viileässä jähmettyy - kertoo saturoituneiden rasvahappojen runsaudesta. Sisältää myös polytyydyttymättömiä rasvahappoja, joten imeytyy ja ravitsee. Tykkään kovasti käyttää hiusvoiteissa ja hoitoaineeseen sekoitettuna. Käsittääkseni Crisco-rasvan ainesosa - suomalainen vastine olisi tälle Sunnuntai leivontamargariini. Puuvillaöljyä ei toistaiseksi kaiketi saa Suomesta.

Luumuöljy: marsipaani tuoksuu ja imeytyy hetkessä rutisevan kuivaan hiukseen. What more can be asked?

Sheaöljy: on melko lailla rypsiöljyn kaltaista. Yllättäen nothing special. Olen yhdistänyt kovaan ja tavanomaiseen sheavoihin, jolloin tuloksena on nilotica sheavoin kaltainen koostumus. Ravitseva öljy tiettävästi.

hamppuöljy: mielestäni pahaa sisäisesti nautittuna, iholla verraton, hiuksissa toimii ja päänahkaa hoitaa fantastisesti. Sekoitan usein eteeristä rosmariini- ja piparminttuöljyä ja välillä myös pelkästään ylang-ylang tisle 3:sta. Näillä tehostan hiusjuurten hyvinvointia ja hilseen muodostumisen ehkäisyä. Love it!



-
Viimeksi muokannut irtohius, 18 Joulu 2017, 16:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Viestiä erikseen vielä, pitkä sepustus aiemmin, modet voivat yhdistellä..

Hyvän ystäväni T.Danielin blogista luvan kanssa lainattu yksinkertainen, huokea ja tehokas resepti..:



Vaahdotettu kookosrasva

-Kookosrasvaa
-Risiiniöljyä
-kasviöljyä (jotakin halpaa, ei niin merkitystä)

Sulata kookosrasva, ei tarvitse kokonaan nesteyttää. Sen verran että voi vatkaimella vatkata. Lisää risiiniöljyä n. 1/6 osa kookosrasvan määrästä. Sekoita. Titraa (säädä ylös- tai alaspäin) kasviöljyn määrää jotta koostumuksesta tulee miellyttävän pehmeä. Tämän voi todeta jäähdytysvaiheessa, sillä kookosrasva jämähtää pelkästään nopeasti. Vaahdotusta voi jatkaa vaikka kyytiin lisää öljyä. Vastaavasti voit lisätä vaahdon kovuutta peruuttamalla kookosrasvalla.

Risiiniöljyn tarkoitus on lisätä viskositeettia ja parantaa mikrokuplien syntyä vaahtoon, jolloin tulos on samettimaisempi.

You´re done - rejoice!
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä unohdin muhittelut moneksi vuodeksi, mutta nyt oon löytänyt takaisin niiden pariin. Levitän jojobaöljyä kuiviin hiuksiin, letitän hiukset ja annan muhia yön yli. Aamulla sitten normaali pesu shampoolla ja perään hoitoaine + mahdollisesti jätettävä. Musta tuntuu, että mun hiukset hyötyy öljymuhittelusta enemmän nyt oman värisinä kuin värjättyinä. Oon muhitellut 2-3 kertaa viikossa ja hiuksista tulee kyllä paljon kiiltävämmät ja sileämmät! :)
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Rakkauteni öljyihin kuulemma näkyy hiusteni kiiltona ja hyvinvointina. Totuus öljyistä on se että niitä voi käyttää miten vain. Ei ainoastaan ulkoisesti vaan myös nauttia kohtuudella sisäisesti. Esimerkkinä saksanpähkinäöljy, jota eräs lääkäri suositteli. "Voitelee" samalla aivot, kuulin sanottavan. Hamppuöljy, pellavansiemenöljy, camelinaöljy - näitä on.

Kasvatan kovaa kyytiä uutta pituutta hiuksiin. Tarkoitus saada syksyyn mennessä n. 7-8 lisäsenttiä. Nyt haluan latvoja suojella, joten olen tiimiyttänyt makadamia-, ja sinapinsiemenöljyä sekä lisänä sheavoita.
Kovasti tuntuu että nämä yhdessä sekä suojelevat kammatessa ylimääräiseltä kulumiselta ja antavat runsaammin kiiltoa kuin ilman öjyhoitoa.

Sheavoi jota käytän mihin tahansa kotona, on aina jalostamatonta/puhdistamatonta (unrefined). Vaikka se tuoksuukin hiukan savuiselta ja maanläheiseltä, omaa se parhaan hoitovaikutuksen esim. ihonhoidossa.

-makadamiaöljyä 1/4 osa
-sinapinsiemenöljyä 1/4 osa
-sheavoita 2/4 osaa
-mentolkiteitä ripaus

Sheavoi ja mentolkiteet vesihauteeseen ja kun lämmenneet ja kiteet liuenneet öljyyn riittävästi, yhdistetään samaan pulloon kahden muun öljyn kanssa. Sekoitus ja testaus iholle. Harvoin seos on liian vahvaa mentolin takia. En laske tai punnitse mentolin määrää, mutta aloitan pienellä määrällä.

Eteerinen piparminttuöljy korvaa mentolkiteet hyvin, mikäli kiteitä ei ole käsillä. Oma kokemukseni on se että päänahan ääreisverenkierto kiihtyy ja sikäli myös hiuspohjan hieronta on samalla tehokkainta. Viilentävä vaikutus voi myös tuntua epämiellyttävältä.


Teen pieniä eriä tätä öljy-yhdistelmää, koska rakastan lisätä erilaisia eteerisiä öljyjä mukaan. Ylang-Ylang on ikisuosikki, koska tuoksuu ylimaallisen ihanalta ja eri lähteistä riippuen on: ihohuokosia supistava (astringent), öljyisen ihon tasapainottaja - on mielestäni sen takia hyvä lisä öljyhoitoon sekä muuten rentouttava.

Rosmariini, jonka pääasiallinen käyttötarkoitukseni on hoitaa hiuspohjaa ja toivottavasti stimuloida hiustenkasvua ja vähentää ajoittaista (vuodenaikoihin sidottua!) hiustenlähtöä silloin tällöin käytettynä.

Tiesittekö, että on olemassa aivan hurmaavan ihania ja kiehtovia öljyihin valmistettuja kasviuutteita? Näitä ei yleensä Suomesta saa, vaan esimerkiksi skotlantilainen aromantic.co.uk myy runsaasti niitä. Hevoskastanjauute, timjamiuutteet ja vaikkapa salvia-, tai gingkouutteet ja oma suosikkini joskus oli neidonhiusuute (tämä oli glyseriinipohjaan tehtyä - ei siis öljy oikeastaan).

Edit.

Tahdon täsmentää vielä sitä miten näitä öljyjä käytän. Jota kuta voisi ihan huvin vuoksi asia kiinnostaa.

Tämä edellä mainittu öljyseos sakenee melkoisesti eli ei ole esim. kolmen vrk kuluttua enää juoksevassa muodossaan, johtuen runsaasta sheavoin määrästä. Sulaa nopeasti kun pullon sujauttaa kuumaan veteen. Laitan vedenkeittimessä kiehutettua vettä pieneen kattilaan ja lasia olevan öljypullon sinne. Tämä on yhtä kuin klassinen hot oil-treatment.

Iholle miellyttäväksi jäähtynyttä öljyä terästän vasta tässä vaiheessa eteerisillä öljyillä.. tämä kohta jäi mainitsematta ylempää.

Hieron hiuspohjaa samalla kun pienin erin tipoittain sinne öljyä tiputan. En usko että lähmäys tai latistuminen on helposti mahdollista, kun valitsee eteeriset öljyt nimenomaan rasvaisen ja öljyisen päänahan mukaan. Pesuun tulisi Khadin ohjeiden mukaan riittää yksi pesukerta shampoolla, ja mikäli näin ei ole, öljyä tulisi käyttää seuraavalla kerralla vähemmän.
Kun päänahka on saturoitunut öljyllä seuraa hiusten kampaaminen hiuspohjasta latvoihin varoen repimästä hiuksia, kuten aina.
Vaikutusaikaa olen kokeillut puolesta tunnista aina 12 tuntiin asti. Muovihuppu ja pyyhe hiuksilla ovat itselläni riittäneet lämmönlähteeksi kun tukka on samalla nutturalla päälaella. Vaikutusaika vaihtelee hiusten laadun ja kuluneisuuden mukaan. Tunti kaksi saa hiuksiin pehmeyttä, mikäli hiukset ovat huokoiset mutta varsin hyväkuntoiset vielä. Moni tavoittelee tätä vaikutusta, joten suosittelen sitä ensiksi.

Pidempään hauduttaessa hiukset ovat taipuvaisia tietyllä tapaa karhenemiselle, mikä ei ole hyvä asia, jos hiusten kunto ei kestä esimerkiksi hiusten harjausta katkeilematta latvoista. Latvat ovat itselläni joinakin aikoina olleet paljonkin erituntuiset tässä kohtaa liian pitkästä vaikutusajasta. Nyt puhun 12 tunnin muhituksista. Ei ole kiva kun latvat ja juuret näyttävät ja tuntuvat toisistaan erilaisilta.


Vielä eri öljyjen vaikutuksista haudehoitoja ajatellen. Kookosöljyä en suosittele pidemmäksi aikaa hiuksiin em. karhenemisen vuoksi kuluneempiin hiuksiin. Pehmeys on aivan huippua lyhyellä hoidolla ja superkarkea tulos 12h altistuksella. Kookosöljy poikkeaa kaikista muista kasviöljyistä joita suomesta helposti saa, nimenomaisen rasvahappokoostumuksensa ansiosta. Lauriinihappo, myristiinihappo, kapryylit ja muut lyhyemmät rasvahappoketjut tämän saavat aikaan.

Kertatyydyttymätöntä rasvahappoa esimerkiksi öljyhappoa (oleic acid) sisältäviä öljyjä esim. oliiviöljy ja osin myös rypsi- ja rapsiöljy sekä monityydyttymättömiä rasvahappoja kuten linoleiini (linoleic acid) ja alfalinoleeni (alpha-linolenic acid) sisältävät öljyt kuten auringonkukkaöljy ja sitten jälkimmäistä rasvahappoa runsaasti sisältävät öljyt kuten pellavansiemenöljy ja camelinaöljy - ovat hyvin juoksevia. Näiden ominaisuudet hiustenhoidossa ovat suojaavia ja kosteuden haihtumista ehkäiseviä, sillä ne jäävät hiuksen uloimpaan kerrokseen eivätkä läpäise syvempiä hiuksen rakenteita.
Kyse on em. rasvahappojen asennoista sekä muodoista molekyylitasolla.

Tässä kohden haluan palata takaisin hyötyihin. Valitse kookosöljyä jos hiuksesi kaipaavat rakenteellista TLC:tä yms muuta huolehtimista. Älä muhita liian kauan jos pelkäät takkuja ja karkeutta.

Suosi esim. rypsiöljyä ja auringonkukkaöljyä kaivatessasi suojaa ja kuivuuden ehkäisyä.

Yhdistä näitä eri öljyryhmiä, jos epäröit mitä tarvitset ja mitä kaipaat hiuksillesi.

Edellä luetellut öljyt ovat hyvin edullisia ja helposti saatavilla.
Rasvahappojen eri koostumusten keskinäiset suhteet poikkeavat lopulta toisistaan melkoisesti, joten tässä vain hyvin lyhyt ja pinnallinen otos.

Kokeile kaikkea ja riemuitse löytäessäsi yllättäviä ja itsellesi tehokkaita sekoituksia! Ja käytännöllinen kemia on äärettömän kiehtovaa!



Viimeksi muokannut irtohius, 28 Huhti 2018, 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Happy »

Cocktailit jäänyt vähemmälle, mut yks pitää yhä kutinsa. XZ-tyrniöljyhoito on ollut ala-asteelta saakka luottotuote ja ennenpitkää sitä jää puteliin sen verran että turha edes yrittää koko päähän levittää. Miksailin viimeksi joukkoon risiiniöljyä, oliiviöljyä ja teepuuöljyä. Sitten reipas ravistus, levitys ja toimii ihmeellisen hyvin. Pullokin on niin pirun kätevä että tulee välillä tehtyä niihin kavereille lahjaksi omia öljysekoituksia. Repii vaan vanhat tarrat irti ja laittaa jotain söpömpää tilalle. Pieni rusetti pullonkaulaan ja valmis!
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Kukaan kokeillut khadi hiusöljyjä?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mulla on ollut Khadin Amla-hiusöljyä. Alkuun hölväsin sillä liikaa ja poispeseminen kovan veden alueella oli työlästä. En muista että olisi tehnyt mitään sen kummempaa hiuksille, päänahan hyvinvointiin kylläkin oli ihan passelia. Minulla toimii hiuksissa parhaiten kookos sekä arganöljy. Kookosöljyä kevyesti latvoihin asti ja pesu seuraavana päivänä. Hiukset eivät jää rasvaisiksi vaan sileiksi ja tulos kestää muutaman viikon riippuen siitä kuinka usein hiuksia pesee. Arganöljyä olen käyttänyt muutaman tipan jätettävänä. Ostin tänään testiin Cultivator'sin Neem-öljyn. Ei ole seos vaan puteli on kylmäpuristettua Neem-siemenöljyä. Joissain ohjeissa suositellaan laimennettavaksi koska on aika voimakasta, jätin väliin tämän vaiheen. Levitin öljyn lähinnä päänahkaan tehohoidoksi. Haju on aika kauhea, mutta se oli tiedossa. Vähän pähkinäinen ja sipulimainen. Vertaisin sitä käsiin jotka haisevat sipulille ja joita on vain huuhtaistu vedellä. Kuminen sipuli ;D Neemiä suositellaan akneen, talipunkkiin, ja erilaisiin ihottumiin. Minulla ei ole noista mitään päänahassa, mutta toisinaan kasvoihin iskee jokin kutiseva  ihottuma. Pohdin että miksi arganöljyjen koostumuksissa on eroja. Olen kokeillut Flow tuoksutonta joka on aika juoksevaa, Inun-verkkokaupan arganöljyä, sekä aikoinaan jonkun Bio-merkin argania. Inun öljy oli noista koostumukseltaan paksuinta. Pitäisi nauttia öljyjä kyllä sisäisestikin, mutta maut eivät oikein iske. Hamppuöljyn maku tulee korvista ulos. Camelinaöljykään ei järin hivellyt makuhermoja. Mutta jos laittaisi vähän vähemmän :P
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Löysin Neem-öljylle muutakin käyttöä. Neem uutteita,shampoita ja öljyä on käytetty täiden häätöön. Joku apteekissa myytävä täishampoo oli Neem-pohjainen. Tyttäreni eskarissa on ollut viime syksystä asti sitkeä täikierre, edes joululoma eskarista ei katkaissut sitä vaan heti lomaltapaluun jälkeen oli ilmoitus että taas on löytynyt. Toistaiseksi meiltä ei ole mitään löytynyt mutta en usko Neemöljystä olevan haittaakaan. Ainakin päänahka kiittää öljyämisestä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Mä olen jättänyt öljyt nyt vähemmälle, ellei lasketa hiuksiin jätettäviä ”latvasuojia” eli öljyjä, joissa mukana myös silikonia.

Olen kokeillut muhitteluja ennen pesua mm.manteliöljyllä, arganöljyllä ja kookosöljyllä. Ihan sellaisenaan tai hoitoaineeseen sekoitettuna. En huomannut mitään erityistä muutosta hiuksen tai päänahan kuntoon. Päänahassa mulla ei ongelmia ole ollut. CwC-pesu tuntuu toimivan ilman öljyjä hyvin, hoitoaine ennen pesua suojaa latvoja ja pituuksia pesun ajan hyvin.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Olen käyttänyt avokadoäljyä hoitiksiin sekoitettuna, viimeinkin öljy, joka toimii! Voi sekoittaakin ihan käsissä hoitikseen, ei ole mahdottoman valuvaa. Ei tihennä pesuväliä ainakaan merkittävästi eikä tee hiuksista rasvaisen näköisiä. Käytän tarkemmin sanoen osana shampoopesua välittömästi seuraavassa hoitispesussa/-muhittelussa.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Mikä paras öljy kuivuuteen taipuville hiuksille? Biozelin hiusöljyä kehuttu netissä, mutta voiko marketti sarja olla oikeesti hyvä. Olaplexin hiusöljyä kokeillu kaverilta mutta eil vaikuta niin hyvältä hintaansa nähden.
Anelma
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Elo 2021, 08:32

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Anelma »

Xhex0879 kirjoitti: 26 Joulu 2021, 10:17 Mikä paras öljy kuivuuteen taipuville hiuksille? Biozelin hiusöljyä kehuttu netissä, mutta voiko marketti sarja olla oikeesti hyvä. Olaplexin hiusöljyä kokeillu kaverilta mutta eil vaikuta niin hyvältä hintaansa nähden.
Mä käytän oliivi- ja kookosöljyä muhitteluissa. Parhaimman hyödyn saan kun muhitan tunnin hiustenpesun jälkeen hoitoaineen kanssa. Kevyt huuhtelu ja hiukset eivät jää rasvaisiksi. Tosin mulla on luonnonkiharat ja hyvin paksut hiukset joten kokeilemalla selviää mitkä öljyt ja mikä käyttötapa on sun hiuksille parhaat.
Jotkut öljyävät hiukset ennen pesua ja jotkut pesun jälkeen. Jotkut myös käyttävät jätettävänä öljyä, silloin riittää vain pieni tippa.
Oliivi- ja kookosöljy ovat niitä jotka pystyvät imeytymään hiuksiin.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Re: Öljyt hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Louna »

Xhex0879 kirjoitti: 26 Joulu 2021, 10:17 Mikä paras öljy kuivuuteen taipuville hiuksille? Biozelin hiusöljyä kehuttu netissä, mutta voiko marketti sarja olla oikeesti hyvä. Olaplexin hiusöljyä kokeillu kaverilta mutta eil vaikuta niin hyvältä hintaansa nähden.
Jos tarkoitat Biozellin arganöljy eliksiiriä, niin se on ainesosalistan perusteella hyvin silikonipitoinen tuote, jossa on mukana öljyjä. Just tuota en ole itse kokeillut, mutta mulla tuollaiset silikoni/öljyseokset toimivat latvojen hoitoaineena kuin pelkkä öljy, mutta kokeilemalla tietysti selviää, mikä itselle on paras. Markettituotekin voi olla hyvä :)

Ja Anelman tavoin käytän itsekin puhtaista öljyistä oliivi- ja kookosöljyä nimenomaan hoitoaineeseen miksattuna ja pitkällä vaikutusajalla, pelkkällä öljyllä en ole saanut hyvää lopputulosta vaikka olen kokeillut sekä ennen shampoopesua että sen jälkeen.
2c F ii
Vastaa Viestiin