Sivu 1/1

Hiusten laminointi

Lähetetty: 02 Syys 2013, 17:51
Kirjoittaja ohtu123
Aika on varattu parin päivän päähän hiusten laminointiin. Onko joku muu laminoinut hiuksiaan?

Yleisesti Suomessa/Euroopassa hiusten laminoiti lasketaan afrohiuksisille, mutta nykyään Suomeenkin alkaa tulla hiusten laminoitikäsittelyä kiillon ja runsauden saamiseksi.

PK-seudulla tuntuu olevan vain pari paikkaa, jotka on edes kuullut laminoinnista.

Kenellläkään kokemuksia?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 02 Syys 2013, 18:58
Kirjoittaja siili
Googlasin kun vaikutti niin mielenkiintoiselta uutuudelta. Minkä hintainen tuo käsittely on? Laitahan kokemuksia, kannattiko, kauanko laitto kesti ja pysyykö kiiltävä runsas tulos pitkään.  :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 09:22
Kirjoittaja ellen
Tuollaisen laminoinnin voisi tehdä myös itse kotona, kun se itse tuote, joka hiuksia paikkaa ja kiillottaa, on gelatiini, eli liivate. Koska gelatiini valmistetaan eläintuotteista, se sisältää proteiinia ja tämä taitaakin olla laminoinnin hienojen tulosten lähde: proteiinit siis paikkaavat hiusta.

Häätyy varmaan tehdä tuollainen mömmö kokeiltavaksi, sillä netistä löytyy helppo ohje, johon tulee vain vettä, gelatiinia ja mitä tahansa tehistä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 09:40
Kirjoittaja Luscious
Mä kans eilen luin tosta laminoinnista kotona. Tulos ei ole ehkä yhtä vaikuttava kuin kampaajalla, mutta ehdottomasti kokeiltavan arvoinen ja lähes ilmainen!
Kiitos aloittajalle ideasta! Innoistuin niin että aijon testata heti tänään!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 10:25
Kirjoittaja kaarina
Tosi mielenkiintoinen juttu. En onnistu googlaamalla löytämään mitään järkeviä ohjeita, lähinnä kampaamojen hinnastoja. Voisiko joku ystävällinen kopioida kotiohjeen tai laittaa vaikka linkkiä? Kiitos!  :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 10:35
Kirjoittaja ellen
^ Etsi englanniksi sanoilla hair lamination, niin hakutulokseksi tulee ihan videoitakin massan valmistamiseksi.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:01
Kirjoittaja kaarina
^ Johan alkoi löytyä. Lisään tähän useimmin vastaan tulleen ohjeen, niin on helposti saatavilla.  :)

1 rkl liivatejauhetta
3 rkl vettä tai maitoa
0,5 rkl tehistä

Neste kiehautetaan. Lisätään liivate (hetken jäähtyneeseen nesteeseen). Annetaan seoksen jäähtyä hiustenpesun ajan. Lisätään tehis. Levitetään tukkaan pari senttiä juurista eteenpäin aina latvaan asti. Annetaan vaikuttaa suihkumyssyn ja pyyhkeen alla lämmössä tunti. Lämmitykseen voi käyttää hiustenkuivaajaa. Pestään pois. Tehis seoksessa helpottaa poispesua.

Kuulostaa kyllä niin helpolta, että pakko hakea liivatetta jauheena kaupasta! Raportoin tuloksista myöhemmin. Toivon ällistyväni.  ;D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:07
Kirjoittaja Louna
Mun on kans pakko kokeilla!  ;D Mitenhän pitkälle tukalle tuo määrä on tarkoitettu?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:15
Kirjoittaja Triina
Mielenkiintoista!  Onko tuo siis tarkoitus huuhdella vai pestä ihan shampoolla pois?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:21
Kirjoittaja kaarina
Ohjeiden mukaan se huuhdellaan vedellä pois. Seoksen jäähtyessä siis hiukset pestään shampoolla ja hoitoaineella, ja sitten pyyhekuivaan tukkaan levitetään tuo laminointiseos vaikuttamaan. Se tehis siinä tosiaan on helpottamassa poishuuhtelua.
Joissain ohjeissa sanottiin, että jos tukka on kovin pitkä tai erityisen paksu, niin massaa tarvitaan tätä ohjetta enemmän. Itse varmaan teen varuiksi ensimmäisellä kerralla vähän enemmän, ettei vain lopu kesken, vaikka hiukseni ovat vain normaalipaksuiset ja noin kainalopituiset.

Joissain ohjeissa myös mainittiin, että tehistä (tai öljyjä, jos sellaisia lisää) ei kannata laittaa ylenmäärin, koska silloin laminointi ei onnistu niin hyvin kuin on tarkoitus.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:29
Kirjoittaja Hilippa
Jotain hyvää siinä että olen flunssaa potemassa kotona: minäkin varmaan jo tänään testailen tuota ;D Olisi mahtavaa jos tuo osoittautuisi toimivaksi kotihoidoksi.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:36
Kirjoittaja BlueBerry
Mielenkiintoista! Voikohan liivatejauheen tilalla käyttää liivatelehtiä? Nuita kun sattuisi löytymään kaapista jo valmiiksi... Ja mitenhän monta liivatelehteä tarvitaan vastaamaan esim. ruokalusikallista tuota jauhetta...

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 12:39
Kirjoittaja Luscious
Lisäksi suositellaan hiusten tehohoitoa ennen laminointia tai öljyhoitoa niin sen saa lukittua hiukseen.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 13:19
Kirjoittaja kaarina
^^ Minullakaan ei ole jauhetta, eikä sitä lähikaupasta löytynyt. Kakkuohjeiden mukaan yksi liivatelehti vastaisi yhtä lusikallista jauhetta. Tämän tiedon varassa ajattelin kokeilla illalla... Ellei kukaan ehdi korjaamaan.

Edit. Lehti taitaakin vastata teelusikallista. En ole mikään leipuri; ehkä kaksi lehteä sitten voisi olla sopiva määrä?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 14:59
Kirjoittaja ainokainen
ellen kirjoitti: Tuollaisen laminoinnin voisi tehdä myös itse kotona, kun se itse tuote, joka hiuksia paikkaa ja kiillottaa, on gelatiini, eli liivate. Koska gelatiini valmistetaan eläintuotteista, se sisältää proteiinia ja tämä taitaakin olla laminoinnin hienojen tulosten lähde: proteiinit siis paikkaavat hiusta.
Eli sama idea kuin hennauksessa tavallaan? Hennahan nimenomaan rakennepaikkaa hiusta ja siitä tulee sellainen ihana, muovinen tunne hiuksiin. Ihan siksi olen hennannut hiuksiani vuosia, siis pelkästään sen tuntuman vuoksi. Mikään ei tee hiuksista yhtä runsaan ja paksun tuntuisia!

Löytyisiköhän tästä metodista hennaamisen korvaava juttu? Pakko kokeilla!  ;D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 15:38
Kirjoittaja Horros
Hei, tämähän kuulostaa mainiolta! Pitänee kokeilla vaikka seuraavan pesun yhteydessä. Oma hiuslaatukin kun on ohuutta lukuunottamatta lähes afrotasoa.  ;D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 15:51
Kirjoittaja Hilippa
Hiukset nyt kuivat. Tein 1,5 -kertaisen annoksen varmistaakseni, että seosta riittää kunnolla kaikkialle hiuksiini. Tuo määrä olikin varsin sopiva mulle. Pesin hiukset ensin shampoolla enkä käyttänyt hoitoainetta. Levityksen jälkeen kiedoin hiukset suihkumyssyn alle ja päälle laitoin pyyhkeen. En käyttänyt hiustenkuivaajaa lisälämpönä.

Sekoitus oli hiuksissa 40-50 minuuttia. Aine oli tosi helppo huuhdella pois enkä senkään jälkeen käyttänyt mitään hoitista, koska halusin oikeasti nähdä mihin tämä pelkkä sekoitus riittää.

Alkutilanne hiuksissa ei ollut mikään paha vaan hiusten kunto on ollut suht hyvä. Minulla on kuitenkin ärsyttäviä hiusten seasta töröttäviä joko katkenneita tai uusia ”vauva”hiuksia, jotka normaalisti saavat hiustenpinnan näyttämään pörröiseltä. Nyt nuo kuitenkin näyttävät huomaamattomammilta. Eivät toki kokonaan ole sentään hävinneet näkyvistä, mutta siloitusta on selvästi tapahtunut. Muutenkin hiukset ovat nyt erittäin pehmeät ja hieman aiempaa kiiltävämmätkin.

Ensiarvio: Ehdottomasti tulee tehtyä tätä uudelleenkin. Ja eri tyylillä myöskin aion kokeilla eli ehkä sen lisälämmön kanssa ja tuohon sekoitukseenkin voisin jotain erilaisia extra-ainesosia kokeilla.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 16:19
Kirjoittaja Louna
Onpa kiva, Hilippa, kun kokeilit jo!  :) Kuulostaa tosi hyvältä. Vilkaisin nopeasti ohjeita mitä löysin ja ainakin kanamunaa oli lisäksi jossain ohjeessa. En tiedä että kannattaako sen kanssa lämmittää hiustenkuivaajalla?  ;D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 17:50
Kirjoittaja kaarina
No niin! Täällä sitä nyt istutaan gelatiinit muhimassa!  :D
Oma sovellettu ohjeeni on tässä:

- kaksi liivatelehteä liotettuna ja puristettuna
- kuusi lusikallista keitettyä, kuumaa vettä (tarkoitukseni oli käyttää maitoa, mutta unohdin)
- vajaa lusikallinen Tigin O&H:ta sekoitettuna jäähtyneeseen liivatelitkuun

Kaikki meni. Oli tosi hankala levittää, koska seos oli kuin sellaista laihaa ketsuppia koostumukseltaan. Avuksi olisi tarvinnut ehkä sutia? Lisäksi tukkani on märkänä/kosteana aina ihan takussa, joten en voi olla varma, sainko kaikkialle leviteltyä tasaisesti... Föönillä lämmitin hetkisen verran aluksi koko pyyhekomeutta. Puoli tuntia olisi vielä sinniteltävä täyteen tunnin vaikutusaikaan.

Tässä vaiheessa lähinnä naurattaa, kuinka innoissaan sitä etukäteen kaikenlaisesta hömpötyksestä voikin olla!  :P

Edit.
Tulokset ovat kyllä hyvät! Siis oikeasti aika yllättävät, vaikka innolla suhtauduinkin etukäteen. Huuhtelu kävi nopeasti lavuaarissa mutta kuivaus kesti ihan älyttömän kauan, eli jo siinä vaiheessa eron alkoi huomata. Jotenkin tosi vaikea selittää, millä tavalla hoito auttoi - tukka on niinkuin ennenkin, mutta mystisesti parempi. Kuin sitä olisi enemmän kuin ennen. Tosi tuuhean näköinen ilman hiuspuutereita ym. muotoilutuotteita, mitä yleensä käytän! Hiukset näyttävät kuntonsa puolesta samalta kuin ennen, mutta yksittäisiä kaksihaaraisia on vaikeampi löytää. Kiillon kanssa minulla ei ole ollut mitään puutteita entuudestaankaan, mutta nyt kiilto on tavallaan kokonaisvaltaisempaa, eli se ilmeisesti jonkinverran lisääntyi. Aivan varmasti uusin käsittelyn viikon tai kahden kuluttua!



Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 19:07
Kirjoittaja tipson
^ Tuohon liivatteen annostukseen: jos yksi lehti vastaa yhtä teelusikallista liivatejauhoa niin silloin liivetelehtiä pitäisi käyttää kolme, jotta saadaan 1rkl vastaava määrä. Olisikohan siksi tuo seos ollut niin laihaa?

Ainiin ja pitääpä ehdottomasti itsekin kokeilla tätä laminointia!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 19:13
Kirjoittaja janniina
Mullakin on nyt liivatemössö päässä! Jänskättää :)

e: hiukset saivat semmosta "rakennetta" kovasti. Itse laitoin koko hiukseen vaikka ohjevideossa, jonka katsoin ohjeistettiin laittamaan muutaman sentin päähän latvasta, mutta mulla on nyt kyllä tuuhee tukka! Kannatti laittaa koko päähän :D Pesin siis ennen liivatemössöä XZ'n suklaashampoolla ja sitten vaan laitoin ton päähän. Tuntuu latvoihin tosin kun ois rekkua laittanut, ne ovat nyt karkeat mutta eivät kuitenkaan kuivat.

Mössöni ohje:

Kaksi liivatelehteä
6 rkl vettä
1 rkl Cutrinin Green tehistä

Pehmensin siis liivatteet eka runsaassa vedessä, sitten vähän jäähtynyt kiehautettu vesi niiden päälle ja tehistä. Hämmentelin hetken ja mössöstä tuli kivan paksu, ei valunut minnekkään ja levitys onnistui hyvin :)

Hyvä hoito, aion tehdä uudelleen :)

e2: nyt huomaan et hiukset on suoristunu selkeästi! ihanaa halusinkin just tämmösen tukan :3

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 19:25
Kirjoittaja Jewely
Minä ostin tänään K-marketista Dr. Oetkerin liivatejauhetta ja purkissa lukee että 1tl vastaa kahta liivatelehteä.

Pakkohan tätä on itsekin kokeilla, kuulostaa mielettömältä! Mutta saan kokeilla varmaan vasta perjantaina, huomenna on aikainen herätys ja hiusten pikapesu, mutta perjantaina on vapaapäivä niin on enemmän aikaa muhitella!

Yksi juttu jäi mietityttämään, eli liivajauhetta ei siis sekoiteta kylmään veteen kuten purkin ohjeessa (ns turpoamaan) vaan suoraan kuumaan veteen? Hyytelöityykö tuo mössö päässä?

Teidän tuloksia odotellessa, jänskää! :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 03 Syys 2013, 22:00
Kirjoittaja BlueBerry
Jees, mäkin googlailin, että kaksi liivatelehteä vastaa yhtä teelusikallista tuota jauhetta, eli kuusi lehteä vastaisi ruokalusikallista jauhetta.. Kuulostaa hurjan paljolta!

Tein seoksen vyötärömittaisiin hiuksiini seuraavanlaisesti: 8 liivatelehteä, 5 ruokalusikallista vettä ja reilu ruokalusikallinen tehistä. Mössöstä tuli paksua ja liimamaista, oli aluksi vaikeahko levittää, mutta kun hieroi käsissä niin levittyvyys parani. Määrä oli aika sopiva vaikka näyttikin ensin melko vähäiseltä.

Annoin vaikuttaa 1,5 tuntia suihkumyssyn ja pipon alla. Hiukset tuntuivat osittain kuivahtaessa kovettuvan ja pelästyinkin miten ikinä saan huuhdeltua seoksen pois! Noh, onneksi lähti hyvin helposti huuhtelemalla vedellä :) Nyt hiukset ovat saaneet kuivua rauhassa ja tuntuvat ihanan sileiltä ja paksuilta. Ero aikaisempaan ei ole mitenkään päätä huimaava, mutta sen huomaa. Tätä lisää!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 04 Syys 2013, 09:58
Kirjoittaja Shirley
Kokeiluun menee, ehdottomasti. Kaapista näyttäisi löytyvän liivatelehtiäkin. Pitänee odottaa kuitenkin viikonloppuun, että voi rauhassa kokeilla, vaikka noita teidän kokemuksia lukiessa tekisi mieli testata heti.  :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 05 Syys 2013, 08:19
Kirjoittaja kaarina
Toistin eilen käsittelyn. Kävin ostamassa liivatejauhetta, mutta taas unohdin maidon... Tein perusohjeesta tuplasatsin, kaikki kului. Ohjeeseen tuli siis kaksi lusikallista jauhetta, kuusi lusikallista vettä ja melkein kaksi lusikallista O&H:ta. Vaikutusaika oli noin 45 minuuttia kelmun ja pyyhkeen alla, jota lämmitin föönillä muistaakseni kolme kertaa. Tulos on ehkä hitusen vielä edellistä parempi, mutta mikä mainittavaa: hiusten kuivaus föönillä kesti puoli tuntia! Tavallisesti tähän menee minulla aikaa ehkä maksimissaan viidestä kymmeneen minuuttia. Mistä tämä johtuu, osaisiko joku kertoa?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 05 Syys 2013, 16:02
Kirjoittaja tipson
Uskaltaisikohan noi mömmöt päässä istua saunassa vai onkohan jo liian kuumaa :D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 05 Syys 2013, 19:26
Kirjoittaja kaarina
^ Itse olisin mennyt saunaan ihan varmasti, jos sellainen mahdollisuus olisi ollut! Muistaakseni jossakin video-ohjeessa mainittiin, että lämpö on yksi avainasioista hoidon onnistumiseen.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 05 Syys 2013, 22:04
Kirjoittaja ohtu123
siili kirjoitti: Googlasin kun vaikutti niin mielenkiintoiselta uutuudelta. Minkä hintainen tuo käsittely on? Laitahan kokemuksia, kannattiko, kauanko laitto kesti ja pysyykö kiiltävä runsas tulos pitkään.  :)
Laitan toki kokemuksia sitten.

Tuollainen hiusten laminointi ei toki ole mikään uutuus maailmalla, afrotukkaiset ovat vannoneet "brasilian keratine treatment":in tai "Brasilian Blowout":in nimiin jo vuosia. Siinä lähinnä keratiinikäsittlyn seurauksena on luoda liukas pinta hiukseen, joka suoritstaa sen.

Nyt uutuutena sitten monet yritykset ovat kehittäneet tuotteet (onko kyseessä ilmeisesti jopa samat sarjat?) myös muuhun tarkoitukseen kuin pelkästään suoristamiseen.

Huomenna on aika, katsotaan. Itselläni on aika hennot ja kiiltonsa menettäneet hiukset.
ellen kirjoitti: Tuollaisen laminoinnin voisi tehdä myös itse kotona, kun se itse tuote, joka hiuksia paikkaa ja kiillottaa, on gelatiini, eli liivate. Koska gelatiini valmistetaan eläintuotteista, se sisältää proteiinia ja tämä taitaakin olla laminoinnin hienojen tulosten lähde: proteiinit siis paikkaavat hiusta.

Häätyy varmaan tehdä tuollainen mömmö kokeiltavaksi, sillä netistä löytyy helppo ohje, johon tulee vain vettä, gelatiinia ja mitä tahansa tehistä.
Joo, paitsi nuo kampaamossa käytettävät tuotteet ei toki ole gelatiiniä. Esim varhaisia versioita tuosta "Brasilian Keratin Treatmentistä" on kritisoitu, koska se sisälsi haitallista formalehydiä aikoinaan. Voit kuvitella, ettei sitä ole liivatteessa.

Olet toki oikeassa, että varsinkin venäläisillä sivustoilla on tosi paljon ohjeita kotiliivatekäsittelystä. 

http://pedaheh.blogspot.fi/2012/05/gela ... tment.html


Tässä on lyhyt selostus, miten tuon "Keratin treatment" tehdään kampaajalla. Ideana on, että siinä käytetään just keratiinia, joka kiinnittyy hiukseen, kun se "poltetaan" kiinni raudalla. Kestää sit hiuksen pinnalla 3-4kk.

http://www.modernmom.com/blogs/kristin- ... n-blowouts


Peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen


Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 08:50
Kirjoittaja ellen
^ Mutta eihän hiusten laminointi ole sama asia kuin brasilialainen keratiinikäsittely, jossa hiuksista tehdään suorat erilaisten kemikaalien sekä keratiinin avulla, kun taas laminointi tehdään pelkästään hiusten kunnon parantamiseksi ja "kuorruttamiseksi" jollain suojaavalla aineella, eikä hiusten suoristamiseksi. Laminointia voisi varmaankin verrata kampaamoissa tehtävään rakennepaikkaavaan tehohoitoon, esimerkiksi L'Anzan Ultimate Treatment -käsittelyyn, joka sekin antaa kiiltoa ja kuohkeutta sekä paikkaa kuluneita hiuksia.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 10:55
Kirjoittaja Shirley
Kokeilen laminointia eilen ja ihan hyvältä vaikuttaa. Kiiltoa tuli ainakin, tosin sitä nyt on jo entuudestaan. Rakennettakin sain ehkä vähän lisää hiuksiin. Saatoin laittaa aavistuksen liikaa tehistä liivatemössön sekaan. Seoksesta tuli myös aika litkua, kun laitoin 7 liivatelehteä ja 4rkl vettä, vähempi neste olisi riittänyt. Ensi kerralla pitää olla tarkempi noissa. Mutta siis, ei mitään pahaa sanottavaa ja varmaan teen uudelleenkin.  :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 11:55
Kirjoittaja Luna
Kokeilin into pinkeänä hiusten laminointia tuolla anannaksen postaamalla ohjeella, tämä ei nyt kyllä mennyt ihan kuin Strömssössä. Liivate ja vesi sekoittuivat hyvin, mutta tekeytyessään muuttuivat kökkäreiseksi liisteriksi. Ajattelin että tuo pieni määrä tehistä (O&H) korjaa asian, eikä mitä, tuli vaan astetta isompi satsi kökköliisteriä. Noh, laitoin sen parhaani mukaan hiuksiin, käärin muoviin ja pyyhkeeseen, tunnin sisällä neljästi lämmitin hiustenkuivaimella ja huuhtelin. Dadaa - pahin karkea takkupakko ikinä on syntynyt! Sain hiukset joten kuten selviteltyä ja ei tämä kuivana niin paha enää ole, mutta selkeästi tukka oli parempi ennen tätä kokeilua. Tekisi mieli saada tämä laminointi onnistumaan, onko ideoita missä meni vikaan?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 12:56
Kirjoittaja kaarina
^ Hmm, voisiko kyseessä olla "yliannostus" rakennepaikkausta?
Tai pääsikö tukka kuivumaan siellä kelmun alla, jos se sitten kuivahtaneena suuttui lämmöstä?

Veikkaisin ensimmäistä, mitään tieteellistä faktaa ei kyllä löydy. Olen kuitenkin käsityksessä, että tämä käsittely sekä rakennepaikkaa että suojaa hiusta. :)

Nuo kökkäreet tuskin ovat syypäitä, tai ainakin omalla kohdallani tuossa jälkimmäisessä käsittelyssä massa oli sellaista ryynimäistä, ja tulos oli silti oikein hyvä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 13:10
Kirjoittaja Luna
^ Mietin tuota itsekin, että josko olisi tullut yliannostus rakennepaikkausta. Jotenkin se tuntuu vain oudolta jos tämän käsittelyn pitäisi nimenomaan jäädä myös hiuksen pintaa silottamaan eikä olla ns. tavanomainen rekku.

Tein kaksinkertaisen annoksen, mutta ehkä mun pitää kokeilla tehdä vielä suurempi satsi niin menisi varmemmin koko hiuksistoon. Ehkä syynä voi tosiaan olla se, että hiukset jotenkin kuivuivat kelmun ja pyyhkeen alla jos sekoitus levittyi huonosti. Täytyy kokeilla uudestaan lähipäivinä, tuun raportoimaan sitten niin josko tästä mun epäonnisesta kokeilusta saataisiin "älä tee näin" -vinkit jakoon  ;D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Syys 2013, 19:36
Kirjoittaja ohtu123
ellen kirjoitti: ^ Mutta eihän hiusten laminointi ole sama asia kuin brasilialainen keratiinikäsittely, jossa hiuksista tehdään suorat erilaisten kemikaalien sekä keratiinin avulla, kun taas laminointi tehdään pelkästään hiusten kunnon parantamiseksi ja "kuorruttamiseksi" jollain suojaavalla aineella, eikä hiusten suoristamiseksi. Laminointia voisi varmaankin verrata kampaamoissa tehtävään rakennepaikkaavaan tehohoitoon, esimerkiksi L'Anzan Ultimate Treatment -käsittelyyn, joka sekin antaa kiiltoa ja kuohkeutta sekä paikkaa kuluneita hiuksia.
No tämä on hyvä kysymys. Toki siis hiusten laminointia ei tehdä hiusten suoristamiseksi, mutta mun ymmärräyksen mukaan "Brasilian Keratine Treament" on ihan samantyylinen käsittely kuin hiusten laminointi. Kummassakin siis käytetään nestämeistä keratiinia ja se "poltetaan" hiusten pintaan kiinni kuumuudella.

Mä kyllä itse väittäisin, että tuon hiusten laminointi on lähisukua Brasilian Keratine Treatmentille. Pitää toki lukea lisää netistä.




Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 07 Syys 2013, 14:07
Kirjoittaja ainokainen
Mun mielestä Santen kasvivärit sisältää jotain outoa vehnäproteiinia, joka saa hiukset tuntumaan uskomattoman liukkailta ja kuohkeilta pari viikkoa käsittelyn jälkeen. Siinä varmaan on sama perusidea, että ne hiukset tavallaan laiminoituu sen vehnäproteiinin vaikutuksesta.
Ja Santen värit siis käsketään sekoittamaan nimenomaan ihan kiehuvaan veteen, päinvastoin kuin hennat ja kasvivärit yleensä. Hennaamallakin saa laminoidun tuntuiset hiukset, mutta tuo Sante jäi erityisesti mieleen sellaisena tukan superkiillottajana.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 08 Syys 2013, 18:12
Kirjoittaja Jewely
Noniin nyt minäkin kokeilin laminointia! 2rkl liivatejauhetta, 6rkl vettä ja ehkä 1rkl NutriGlossia, 45 min vaikutusaika ja sinä aikana lämmitin föönillä kolmesti. Mömmö oli ensin kuin löysää jogurttia mutta levitysvaiheessa tuntui enemmän liimalta :D Tukka oli suihkussa ihan järkyttävän karhean tuntuinen ja takussa vaikka aine huuhtoutuikin hyvin pois ja mietin että onko mun tukka sitten kuivanakin ihan karhea ja koppura. Ei sinne päinkään, tukka on nyt ihan sileä, takuton ja tuuhea  0_0  Tuntuu että tukkaa olisi enemmän ja tukka tuntuu sellaiselta jäntevämmältä, ei niin lötköltä mitä aiemmin. Ihme käsittely, teen kyllä tämän toistekin, sen verran helppo juttu oli ja eron huomaa.

Tätä voisi kutsua sellaiseksi My hair but better-käsittelyksi :D

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 08 Syys 2013, 22:12
Kirjoittaja leeinsane
Onko kukaan kiharapää kokeillut? Miten toimii? Kauanko toi kestää hiuksissa?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 08 Syys 2013, 22:52
Kirjoittaja janniina
leeinsane kirjoitti: Onko kukaan kiharapää kokeillut? Miten toimii? Kauanko toi kestää hiuksissa?
Jep, mulla on aika laineikas tukka luonnostaan (tosin kaikkien yökampausten kanssa olen saanut epätasaista laineikkuutta vähän pois hetkellisesti) ja mulle ainakin autto ärsyttäviin laineisiin mukavasti laminoiniti. Aion vielä tehdä uudelleen tämän, jos saisi vielä suoremman tukan!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 09 Syys 2013, 12:39
Kirjoittaja kaarina
leeinsane kirjoitti: Onko kukaan kiharapää kokeillut? Miten toimii? Kauanko toi kestää hiuksissa?
Mulla on spiraalikiharaa vain märkänä ja rutisteltuna, muutoin söheröä lainetta. Tämä käsittely suoristi, ja ensimmäisten pesujen jälkeen myös lattanoitti, kun on niin silkoinen pinta.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 10 Syys 2013, 06:26
Kirjoittaja Trillian
^ Eli kiharat palasivat takaisin jossain vaiheessa kuitenkin? :) Tämä kuulostaa tosi kiinnostavalta, kiitos kun jaatte kokemuksianne! Taidan keitellä miehelle sekoituksen lähipäivinä, sillä on superpaksu pitkä tukka, joka on kesän jäljiltä vähän kuivanpörheä. Lisärakenne ja kiilto houkuttelisi itseäkin, mutta kiharoiden menettäminen taas ei. Höh. :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 10 Syys 2013, 15:17
Kirjoittaja Luscious
Mun hiusten taipuisuuteen ei vaikuttanut suoristavasti lainkaan. Menin kosteilla hiuksille nukkuun joten sekin vaikuttaa, mutta aamulla oli hyvinkin taipuisat.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 10 Syys 2013, 16:29
Kirjoittaja Ophelia
Onko toi loppuvaiheen föönillä kuivaaminen oleellinen osa käsittelyä, vai voisko hiusten vaan antaa kuivua itsekseen? En ehkä millään jaksaisi föönata, varsinkin jos siinä saattaa mennä puoli tuntia, mutta jos koko homma on sitten yhtä tyhjän kanssa ilman föönausta niin sitten toki föönaan.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 10 Syys 2013, 22:06
Kirjoittaja karenne
Tulipa nyt tätäkin kokeiltua  :D Laitoin seokseen 2rkl liivatejauhetta, 6rkl maitoa, 1tl hunajaa ja reilun satsin tehistä. Laitoin ensin sen lusikallisen tehistä, mutta sekoitin mössön turhan ajoissa ja se kerkesi tekeytymään saunan lämmetessä paksuksi puuroksi, niin sotkin sekaan reilusti lisää tehistä, että sain sen kaurapuuroksi menneen sössön päähäni. Istuin hailakassa saunassa 45min. Huuhtomaan mennessä pelkäsin viemärin menevän tukkoon tätä puurosta, mutta lämmössä kaikki ryynimäisyys oli hävinnyt ja seos oli tosi helppo huuhtoa pois. Hiuksista tuli mukavan ilmavat ja todella sileät ja kiiltävät. Hiuksia on silti todella helppo käsitellä, eivät ole ollenkaan niin liukkaat, kuin ennen hoitoa. Teen ehdottomasti toistekkin!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 15 Syys 2013, 00:25
Kirjoittaja Marika_
Osaisko kukaan sanoa mitä hiustenpidennys tykkäis tästä?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 18 Syys 2013, 22:36
Kirjoittaja Mustakuu
^Mulla on muistikuva, ettei ainakaan normi-rekkuja suositella pidennyksille. En toki voi 100% oikein väittää muistavani, enkä tiedä voiko tästä nyt puhua rekkuna..

Mulla on mössö ollut nyt puolisen tuntia päässä pussin ja pipon alla. Koska mun täytyy tehdä aina kaikki omalla tavallani ja oon laiska tekemään hirveästi muhitteluja, yhdistin suoraväriä liivatteeseen tehiksen sijaan. Olen henkisesti varautunut korpputukkaan, jota täällä on jotkut kokeneet, mulla on omatekoisista rekkukokeiluista vain huonoja kokemuksia, jostain syystä mun hiukset ei tykkää suuresta määrästä rakennepaikkaavaa kerrallaan ("överit"?)

Värin luulisi kuitenkin paranevan ja perjantain punk-keikalle ei haittaa vaikka olisikin vähän sotkuisa pää  :D

Edit. Huuhtelin vajaan tunnin jälkeen sotkun pois, hius oli takkuisen karkea. Hieroin päästä latvoihin x-tran silikoonitonta hoitoainetta (tällä ylimääräiset hiusvärit pois päänahasta ja pieni silotus, käytin tahallani kuitenkin tätä vähätehoisempaa hoitista, että varsinaisen laminointituloksen näkee) ja annoin sen olla muun suihkun ajan. Huuhdellessa hoitoaineen alta paljastui taas karkeat hiukset, jollaiset ne olivat myös kuivuessaan. Kuivuttuaan ne ovat kuin silkkiä, takut tipahtivat itsestään auki, ja kiilto parani. En siis saanutkaan karkeaa kampaustenpohjaa aikaan  ;D Eivät nämä oikei ryhtiäkään saaneet, tosin mulla on ohut, lasimainen hius jo luonnostaan, joten...

Varmaan kokeilen toistekin :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 25 Syys 2013, 18:55
Kirjoittaja tragedia
No pitihän tätäkin tietenkin kokeilla!  ;D

Minäkään en lähtenyt edes metsästämään liivatejauhetta vaan käytin liivatelehtiä kun niitä sattui kaapissa jo valmiiksi olemaan. Käytin seuraavaa seosta: 4 liivatelehteä, 6rkl maitoa, 1rkl Aubrey Organics Honeysuckle Rose -hoitsikkaa , mikä oli aika sopiva määrä keskipaksuun rintsikkapituiseen tukkaan.
Pesin hiukset Herbinan syväputsarilla ja laitoin Giovannin Smooth as Silk hoitsikkaa, jonka jälkeen pyyhekuivasin hiukset ja levitin liivatemössön.
Seos oli aika lirua, mutta yllättävän helppo levittää ja tuntui jäävän hyvin hiusten pintaan, tukka tuntui silleen hassusti jämäkältä ja joustavalta levityksen jälkeen. Laitoin suojaksi suihkumyssyn ja lämmittelin komeutta hetken aikaa hiustenkuivaajalla, jonka jälkeen vielä lisäsin päälle folioa - mikä tietenkin kirvoitti mieheltä liudan hassunhauskoja foliohattu-vitsejä - ja pipon. Annoin muhia noin 1,5h. Möhjö huuhtoutui pois yllättävän helpolla, märkänä tukka tuntui melko karhealta ja takkuiselta, mutta takkuisuus ja karheus hävisi tyystin föönatessa. Föönaaminen kuivaksi kesti todella pitkään ja vielä föönauksen loppuvaiheessa tuntui, että joihinkin kohtiin jäisi yhteenliimautuneitten hiusten kuivia klimppejä, mutta kaikki nuo hävisivät kun tukan sai kuivaksi, en tiedä miten olisi mennyt jos olisi antanut kuivua vapaasti. Tukasta tuli kyllä kiva, todella pehmeä, sileä ja ilmava - ehkä hiukan sellainen juuri kampaajalta tullut tuntuma tukassa. Mulla ainakin tukka myös suoristui selvästi mihin föönaaminen varmasti osaltaan vaikutti, mutta on myös pysynyt suorempana kun yleensä pelkän föönauksen jälkeen alkaa verää voimakkaasti laineille jo muutamassa tunnissa.
Olisin kuitenkin odottanut käsittelyltä enemmän jämäkkyyttä ja käsiteltävyyttä tukkaan ja sitä ei kyllä tullut. Tulen varmasti kokeilemaan uudestaankin ja varmaan toimii hyvin esim.juhlia edeltävänä iltana jos haluaa varmistaa hyvän tukkapäivän, säännölliseen käyttöön käsittely tuskin kuitenkaan jää sillä vaikka tulos olikin oikein kiva, niin ei silti mitään todella päräyttävää ja vastaavaan lopputulokseen pääsee toisinaan pienemmällä vaivalla onnistuneella, pesu+hoitsikka+muotoilutuote-föönauksella ja tuntuisi, että vaikutus tukkaan on enemmänkin meikkaava kuin hoitava, joten panostan muhitteluissa mieluummin kosteutukseen. Saattaa olla, että paljon rakennepaikkausta kaipaava tukka hyötyisi laminoinnista paljon enemmän, omani kun on nykyään melko hyvässä kunnossa ja kaipaa enemmän kosteutusta ja pärjää hyvin vähällä rakennepaikkauksella.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 09 Loka 2013, 00:31
Kirjoittaja calypso
Tämähän kuulostaa mielenkiintoiselta menetelmältä. Pitänee kokeilla joku kerta kun on vapaata, eikä haittaa jos lopputulos on haastava tai aivan karsea. :D Se vaara kuitenkin kun on olemassa.. Tuntuu että hiukset on muutenkin ollut rakennepaikkaavan tarpeessa pitkään, sillä minulla ei hetkeen ole ollut mitään kunnon paikkaavaa tehistä. Tai no yksi, mutta en ole sitä kunnolla muhitellut. Kuten en ole mitään muutakaan oikein jaksanut muhitella pitkään aikaan.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 23 Loka 2013, 18:33
Kirjoittaja nima
Menee ilman muuta kokeiluun huomenna! :) Kuulostaa niin hyvältä etten voi jättää välistä :D

edit. Nyt on tukka laminoitu, tein sörsselin 6 liivatelehdestä, 6rkl vettä, ja 1rkl kerastasen aurinkosarjan tehistä. Pienempikin vesimäärä olisi riittänyt, oli aika juoksevaa kun levitin kuontalooni tuon mössön ja koko vessa oli liivatteessa. Päälle iskin kerroksen kelmua, foliota ja pipon, jota lämmittelin n.10min välein föönillä. Kokonaisvaikutusaika taisi olla 50min. Huuhdellessa irtosi tosi hyvin, mut kuivuminen kesti vähän kauemmin kuin normaalisti. En malttanut odotella luonnollista kuivumista, vaan huljautin föönillä kuivaksi. (ilman mitään lämpösuojia :O) Nyt on sen näköinen tukka kuin olisi raudalla siloteltu, vaikkei ole. Näyttää lähes hyväkuntoiselta :D Täysin kuolleille latvoille ei mahtanut tietenkään mitään, vaikka vähän niitä ehkä siloittelikin. Hiuksen pinnasta tuli hiukan jämäkämpi ja karheampi, kuin tavanomainen liukas hiukseni. Teen ilman muuta uudestaan!

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 17 Joulu 2013, 09:21
Kirjoittaja Puf
Hiusten laminointi tehty! Laitoin vyötärömittaisiin hiuksiini sekoituksen jossa oli 2½ liivatelehteä, 6rkl vettä ja ruokalusikallinen O&H hoitoainetta. Sekoitus näytti vähältä, mutta riitti hiuksiin todella hyvin kun laitoin vain pituuksiin ja tyvestä noin 10cm eteenpäin.

Liivate huuhtoutui hiuksista todella helposti, vaikka vielä ennen pesua hiukset olivat jäykät ja limaiset. Luulin että hiukset olisivat todella takkuiset ja karheat pesuvaiheessa, mutta ne tuntuivat jo silloin aika sileiltä ja huomattavasti paksummilta kuin tavallisesti. Kuivuttuaan hiukset ovat nyt kiiltävät ja pehmeät, mutta tuuheutta tai rakennetta niissä ei ole tavallista enempää. Kosteuttavien hoitotuotteiden kanssa hiukseni ovat lähinnä sileät, mutta eivät pehmeät. Hiuksissa on myös selkeästi sellainen täällä kuvailtu kampaamonjälkeinen tunne :D Tätä pitää koittaa vielä uudestaan! Seuraavalla kerralla pesen hiukset tavallisella shampoolla varmistuakseni vielä siitä, johtuuko käsittelyn jälkeinen upea kiilto syväpuhdistavasta shampoosta vai gelatiinista.

Kuinka usein käsittely kannattaisi toistaa?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 07 Tammi 2014, 03:39
Kirjoittaja bubbs
Kokeilin tätä joulun aikaan. Tein seoksen n. 8 liivatelehdestä, vajaasta desistä eli noin 6 ruokalusikallisesta vettä ja sen tarkemmin mittaamattomasta nokareesta Joicon Moisture Recoveryä. Soosi jäi vähän laihaksi, olisi ehkä pitänyt hyydyttää enemmän, oli hieman vaikea saada pysymään päässä. Jaksoin niskaa pitkin valuvaa liivatelientä parikymmentä minuutia ja sitten oli pestävä pois, peseytyi helposti. Kuivumisaika oli normaali (eli hyvin hidas) ja lopputuloksena oli tosi kaunis, sileä, pehmeä, suora hius. Ihan suoristetun näköinen. Tulokset kestivät seuraavaan pesuun, jolloin vastassa oli taas tuttu karhea, pörröinen kihara. Kauanko teidän aikaansaamanne tulokset ovat kestäneet?

Kokeilen joskus uudelleen, mutta sitten teen jähmeämmän soosin.. Jos sitten vaikka pystyisi antaa vaikuttaakin vähän pidempään.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 07 Helmi 2014, 15:14
Kirjoittaja tragedia
bubbs kirjoitti: Kauanko teidän aikaansaamanne tulokset ovat kestäneet?

Selkein tulos häipyy ensimmäisessä pesussa, mutta ainakin mulla tuntuis jotain vaikutusta jäävän vielä toiseen tai jopa kolmanteen pesukertaan asti.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 19 Kesä 2014, 20:03
Kirjoittaja nukka
Pitkään olen aikonut kokeilla ja kun nyt oli hyvä tilaisuus niin täälä sitä istutaan liivatemössöt päässä ;D Laitoin 8 liivatelehteä, 6 rkl vettä ja reilun köntin tresemmen tehistä. Oli aika lirua aluksi, mutta äkkiäpä se sitten alkoi jähmettymään. Eikä ollut mitenkään älyttömän helppo levittää hiuksiin. Laitoin suojaksi elmukelmua, foliota ja pyyhkeen. Alkuun lämmitin vähän hiustenkuivaajalla ja nyt olisi tarkoitus vielä mennä saunaan istuskelemaan :)

edit, Lopputulos oli yllättävän hyvä. Hassua kuinka helposti tuo mössö irtoaa hiuksista vaikka esim. poslinikupista sai ihan kunnolla huuhtoa pois. Hiukset tuntuu tosi silkkisiltä. Mulla on tosi pörröinen hiuslaatu niin tuon käsittelyn jälkeen ovat kyllä vähän sileämmät ja suoremmat. Näyttävät myös paksummilta kun ovat niin ilmavat. Kokeilen varmaan vielä uudestaankin.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 22 Kesä 2014, 16:16
Kirjoittaja Heiku
Mun on ehkä pakko myös testata tuota tänään, tai itseasiassa esivalmistelut on jo alotettu :D Mun tukka ei jostain syystä oikein tuosta rakennepaikkauksesta tykkää, vaikka on kyllä värjätty, vaalennettu, luonnonkihara ja vielä suoristelenkin päivittäin. Tukka on pesty syväputsarilla ja päässä on nyt muhimassa öljy-suoraväri-hoitisseos, jospa se vähän estäis niitä normaaleja rakennepaikkauksen jälkeisiä järkytysfiiliksiä. En oo kyllä tähän päähän kokeillut mitään rekkua ainakaan vuoteen, joten uteliaisuus vei nyt voiton. Lähikaupassa ei ollut kuin liivatelehtiä mutta malttamattomana en jaksanut oottaa huomiseen että oisin saanut ihan liivatejauhetta, lehdet saa nyt siis kelvata. Tuun raportoimaan tänne tilannetta kunhan saan mössön päähän :D


Edit1: tein seoksen neljästä liivatelehdestä, noin kuudesta ruokalusikallisesta vettä ja lusikallisesta hoitista. Seoksesta tuli tosi litkuista joten päädyin levittämään sen sudilla. Seos riitti nippanappa mun paksuun, olkapäitä pikkuhiljaa hipovaan tukkaan. Päähän muovipussi ja pipo ja infrapunasaunaan istuskeleen 40 minuutiksi :D Ja mies nauraa ja huutelee tuolla että onko nuin kylmä :D

Edit2: Huuhtelu oli tosiaan yllättävän helppoa ja nopeaa. En jaksanut alkaa föönäileen vaan annoin tukan kuivua itsekseen, kuivumiseen meni kolmisen tuntia joka on mulle ihan normaali aika. Tukka on tosi taipuisa ja latvat ihan siloiset ja pehmeät. Joko tästä vois päätellä että tää kombo oli toimiva tai että mun tukka on vihdoin oppinut hyväksyyn rakennepaikkauksen, ens kerralla kokeilen ilman etukäteismuhituksia. Lopputuloksesta tykkään kyllä tosi paljon, jää varmasti vakkarikäyttöön  :l

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 25 Loka 2014, 09:14
Kirjoittaja scoundrel
Prokrastinaation ihmeellinen voima ajoi mut kokeilemaan tätä eilen ;D Olin kokeillut tätä jo kerran aikaisemmin mutten lukenut ohjeita kunnolla niin lopputulos oli melko mitäänsanomaton. Nyt päätin tehdä oikein pitkän kaavan mukaan...

Sekoitin 3rkl kiehuvaa vettä ja 4 liivatelehteä. Menin suihkuun ja käytin shämpoota ja hoitoainetta, pyyhekuivasin hiukset ja lisäsin jäähtyneeseen liivateseokseen tehohoitoa ehkä 1-2 rkl. Levitin mössön päähäni, oli aika litkua eli roiskeita oli sitten ympäri kylppäriä. Sitten laitoin päähän muovipussin ja pipon ja lämmitin hetken hiustenkuivaajalla. Menin katsomaan Disneyn Fantasia 2000 -elokuvaa (oli muuten ihan kuraa verrattuna 1940 versioon), ja aina välillä kävin lämmittämässä päätä hiustenkuivaajalla. Tuntia myöhemmin huuhtelin hiukset. Muovipussin alta kuoriutuessaan hiukset olivat melko koppuran oloiset, hiukan hirvitti että miten tässä käy, mutta liivate huuhtoutuikin helposti pois ja jätti jälkeensä pehmeän oloiset hiukset.

Ensin en huomannut oikein mitään eroa, mutta kun hiukset kuivuivat niihin jäi sellainen hassu muovimainen tunne. Hiukan tuuheammalta ja kiiltävämmältä näytti myös (etenkin blondattu latva), ja pienellä haromisella sai muotoiltuakin melko hyvin. No, yöksi laitoin taas tuttuun tapaan pikkumyynutturan pään päälle, ja äsken kun avasin sen niin hiukset jäivät ehkä aavistuksen enemmän laineikkaiksi kuin yleensä (mulla on sellainen hiuslaatu että kiharaa on aika mahdoton saada pysymään). Tuntuvat myös edelleen tuuheammilta kuin yleensä. Hirveän huomattava muutos ei ole kyseessä, mutta selkeästi positiivinen kokeilu kuitenkin. :)

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 12:17
Kirjoittaja enkelisilta
Onko kukaan käyttänyt laminointivärejä?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 31 Tammi 2015, 13:33
Kirjoittaja ZEN
^Mikä on laminointiväri?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 22 Maalis 2015, 13:03
Kirjoittaja helini
Tein nyt itsekkin tän. :)

Eli sekoitin 7 liivatelehteä n. puoleen desiin vettä ja laitoin nokaree jotain idHair tehistä sinne sekaan.
Aluks meni nii takkusiks pituudet ja limaisiksi, mutta kun pesin niin tuli pehmeiksi.
Suoristin tukan nähdäkseni paremmin tulokset.
En oo nyt ihan 100% varma tykkäänkö tästä, vaikka tällästä tulosta vähän niinkuin hain. :D
Hiuksista tuli siis kiltävämmät ja silkkisemmän tuntuiset, mutta jotenkin luonnottomat.
Tuntuu omaan käteen jotenkin muovimaisilta..

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 11 Touko 2015, 22:23
Kirjoittaja millamagia
Tein itse viikonloppuna ensimmäistä kertaa hiusten laminoinnin. Hiuksista tuli todella sileät ja ilmavat ja hyväkuntoiset. Miten usein tuon laminoinnin voi tehdä? Tykkään enempi kuin öljymuhittelusta kun öljy tuppaa jäämään hiuksiin kiinni pesuista huolimatta.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 19:02
Kirjoittaja ellen
Tein laminointimössön, johon laitoin turauksen violettia suoraväriä ja hoitikseksi Alba Botanica Hawaiian Deep Conditioning Minute Mask Cocoa Butter -naamiota. Naamion tuoksu on niin kaakaoinen, että se peittää tosi hyvin liivatteen ällöttävän dunkkiksen.

Katsotaan mitä tästä tulee tuon suoravärin lisäyksen takia. Jos suoraväri toimii myös laminoinnin ohessa, niin tästä tuleekin helppo tapa saada hiuksille rakennepaikkausta ja keltaisuuden taittoa samaan aikaan.

Edit: suoraväri sopii kyllä tämänkin mössön sekaan oikein hyvin. Nyt vain tuli sen verran paljon violettia suoraväriä, että raidat muuttuivat violeteiksi, mutta muuten homma toimi hyvin.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 04 Elo 2015, 07:33
Kirjoittaja Angora
^ellen, millainen vaikutusaika tuossa sun suoravärissä on normaalisti ohjeistettu? Innostuin jo, että laittaisi sekaan Color Maskia, mutta niiden vaikutusaika jää kyllä tuota muuta mössöä huomattavasti lyhyemmäksi kun niitä kehotetaan pitämään päässä vain 5-10minl :-\

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 04 Elo 2015, 08:38
Kirjoittaja enna
^Miksi colormaskia ei voisi pitää ohjeaikaa kauempaa? Pidempi vaikutusaika joko ei tee ihmeempiä tai sitten syventää väriä/tarttuu paremmin.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 04 Elo 2015, 10:25
Kirjoittaja Angora
^Heh, mä oon näemmä niin tottunut käyttämään hapettavia värejä (vasta vajaan vuoden ollut ilman), että en oo tullut ajatelleekskaan, ettei suoraväreissä ole samaa vaikutusta yliajalla. ;D Kiitos taas enna ja ellen ja Juurikasvu mun herättämisestä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 04 Elo 2015, 11:17
Kirjoittaja ellen
^ Suoravärejä voi tosiaan pitää hiuksissa paljon kauemmin kuin mitä värien ohjeet ohjeistavat tekemään. Monet muhittelevat suoravärejä parisenkin tuntia, että väri varmasti tarttuu kunnolla. Ihan huoletta voit sekoittaa suoraväriä laminointiseokseen ja antaa seoksen vaikuttaa tunnin-pari, tai niin kauan kuin laminointi vaikutusaikaa tarvitsee.

Onko sulla minkä väriset hiukset ja minkä sävyistä väriä aiot sekoittaa laminointiseokseen mukaan? Niin kuin varmaan huomasit tuosta edellisestä kommentistani, suoravärin annostuksen kanssa kannattaa olla varovainen erityisesti vaaleiden hiusten käsittelyssä, ettei tee liian runsaspigmenttistä laminointiseosta :D .

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Elo 2015, 10:49
Kirjoittaja Angora
^Oon kasvatellut omaa väriäni ja tehostanut sitä miksaamalla Colormaskin Coffeeta 1/3 ja 2/3 Chocolatia. Oma väri on varmaan jotain seiskan ja kutosen väliltä. Pyyhettä ei tietenkään saa päähän pistettyä ton värin kanssa, mutta pitänee kokeilla joskohan onnistuis muhittelu ilman mitään sen kummempia härpäkkeitä tai sitten vois kokeilla elmukelmua tms.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 06 Elo 2015, 11:05
Kirjoittaja ellen
^ Muhittelussa elmukelmu toimii hyvin, samoin uintilakki ja tietty suihkumyssy. Colormaskia kannattaa sitten laittaa tosi varovaisesti siihen laminointiseokseen, sillä seos muuttuu nopeasti liian tummaksi ja pigmenttiseksi. Sain eilen tehtyä ihan muutamalla tipalla suoraväriä todella tumman seoksen, joten riittävän sävyttävät määrät laminointiseoksessa ovat todella pieniä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 11 Elo 2015, 14:03
Kirjoittaja Vuhi
Onko joku kokeillut Vegegeliä liivatteen tilalla?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 13 Marras 2016, 08:50
Kirjoittaja Puf
^ En, mutta Vegegelin kokeileminen kiinnostaisi. Mietin vain toimiiko vegaaninen liivate samalla tavalla rakennepaikkaavana osana laminointia kuin tavallinen liivate?

Tein eilen pitkästä aikaa laminointikäsittelyn saunassa. Käytin sekoitukseen tällä kertaa kahvia, Color mask Graphitea sekä XZ hoitoainetta. Seos ehti jäähtyä vähän liikaa (eli kriittiset 10-15 minuuttia) ja kökkäröityi puuromaiseksi geeliksi levitysvaiheessa. Color mask ja hoitoaine eivät lopulta oikein sekoittuneet liivatemössöön, koska taisin lisätä nekin kun seos oli jo jäähtynyt liikaa. Noh, pidin seosta saunassa puolisen tuntia suihkumyssyn ja hiuspyyhkeen alla. Pesuvaiheessa hiukset olivat vielä todella karheat, mutta nyt aamulla huomaan miten kiiltävät ja silkkiset hiukset taas ovat käsittelyn jälkeen. :l

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 13 Marras 2016, 09:54
Kirjoittaja ellen
^ Mie sekoitan mössön valmiiksi kuumassa vesihauteessa vispilän avulla, sillä tavalla seos pysyy hyvänä levitysvaiheeseen asti. Käytän vesihauteessa kiehuvaa vettä, niin mössö pysyy pitkään kuumana, ja seoksesta tulee tasainen, kun sen sekoittaa vispilällä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 17 Marras 2016, 16:43
Kirjoittaja Puf
^ Pitääpä tehdä suosiolla noin ensi kerralla. ;D

Käsittelystä ei ollut enää paljoa jäljellä ensimmäisen pesun jälkeen (vaikka en vaahdottanut shampoota latvoihin vaan pelkästään päänahkaan) ja nyt toisen pesun jälkeen hiukset tuntuvat olevan taas ennallaan. Täytynee tehdä jotain juhlia varten uusintakäsittely samana päivänä, että tulos on parhaimmillaan illalla.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 25 Elo 2017, 21:42
Kirjoittaja Morrigan
Hiukset on viimeaikoina tuntunut aika veltoilta ja märkänä ylipehmeältä mössöltä joten oli aika tehdä proteiinihoito. Proteiinihoitikset on loppu, joten tein laminointikäsittelyn. 0,5dl vettä, 2,5tl jauhemuotoista gelatiinia ja 1tl shea moisturen hiusnaamiota. Kiehautin veden vedenkeittimessä, kaadoin veden kippoon ja heitin gelatiinit sekaan, sekoittui helposti melko tasaiseksi tahnaksi.

Annoin mörskän vaikuttaa ainakin tunnin suihkumyssyn alla, lopuksi istuin vielä hetken saunassa. Huuhtelin hiukset ja levitin vielä pikahoitiksen perään ja huuhtelin. Teki tosi hyvää hiuksille. Hiukset on selvästi jämäkämmät ja erittäin sileät ja pehmeät.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 23 Touko 2018, 12:39
Kirjoittaja Vuhi
Ensimmäistä kertaa kokeilin minäkin tätä. Tuli puuromaista mössöä, vaikken mielestäni aikaillut seoksen kanssa. Laitin hanasta kuumaa vettä, vaikuttiko se?

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 23 Touko 2018, 12:50
Kirjoittaja bubbs
^Ehkä vesi ei ollut tarpeeksi kuumaa? Mä laitan liivatteet aina ihan kiehuvankuumaan, ja silti joskus on käynyt niin, että ne itse liivatteet ja niissä oleva kylmä esiliotusvesi pois puristeltunakin riittää viilentämään nestettä liikaa, ja tulee kökkäreitä.

Vs: Hiusten laminointi

Lähetetty: 27 Touko 2018, 23:43
Kirjoittaja Happy
Noin! Kokeilin itsekin ekaa kertaa.
Laitoin liivatejauhetta reilu 2rkl, kiehautettua vettä 3-4rkl ja 2rkl herbinan hoitoainetta. Seosta tuli aika runsaasti, mut sekoittui mukavasti. Vettä ja hoitista olisi voinut tietty olla vähemmän.

Ihan ensteks laitoin päähän oliiviöljyllä terästettyä XZ tyrniöljyhoitoa ja otin päikkärit. Sitten pesin Siberica shampoolla joka väittää olevansa sulfaatiton ja omistavansa itsessään laminoivan efektin. Skippasin hoitoaineen ja laitoin seoksen heti perään. Laitoin pään elmukelmuun ja pyyhemyssyn lisäksi. Annoin olla semmosen puoli tuntia ja huuhtelin pois. Laitoin perään vielä Garnier respons hiusnaamion ja kiellon päälle XZ omenahuuhdetta. Ehkä hieman ammuin yli, mut tuossa kun annoin tukan ilmakuivua (joka ei kestänyt sen pitempään kuin ennen) niin ihmettelin tekikö tämä nyt mitään. Tukan kunto on entuudestaan hyvä niin mitään korjausta en kaivannut, mut huomasin että tukka oli jotenkin pehmeämpi ja ilmava. Nyt kun olen antanut kuivua ja laittanut hiukset pinneille yön yli niin olen aivan varma että huomenna pää tuntuu niin ihanalta etten malta olla leikkimättä sillä.

Ajattelin että tämä voisi olla jatkossa hyvä lisäaskel öljyhoidon yhteydessä, jos se oikeasti lukitsee sen jotenkin paremmin.

Edit: Otin aamulla pinnit pois päästä ja harjasin tukan läpi. Tänään on selkeästi hyvä tukkapäivä. Hiukset tuntuu sileiltä ja ilmavilta, ei kuitenkaan sellaisilta liukkailta. Sillai tuuheilta mut latvaan saakka hyviltä. Vaikea sanoa, mutta tollainen multioperaatio tuntuu olevan mun hiuskille hyvästä :)