MacUrth henna

chernyy

MacUrth henna

Viesti Kirjoittaja chernyy »

Haluaisin esittää muutaman kysymyksen kyseisestä merkistä. Rupesin eilen tutkimaan tarkemmin mitä pakkauksessa lukee, ja huomasin kohdan "Ainekset: Indigofera Tinctoria". Eli siis onko tuo jauhe nyt mitä? Pelkkää indigoa? Minulla tulee tuosta jauheesta jotenkin sinertävät hiukset (tai sellaiset sinimustat) tietyssä valossa, muuten on kyllä mustan näköiset. Jostain siis muistan lukeneeni että pelkällä indigolla saa aikaan juurikin tuollaista sinistä/violettia... Haluaisin kokeilla jotain toista merkkiä, mutta en löydä oikein mistään  :-\
Lisäksi olen huomannut että värjäyksen jälkeen särkee päätä kummasti, voiko viitata allergiaan? Päänahkaa ei koskaan ole kutittanut, mutta jos väriä menee muulle iholle niin sitten hieman. Olen kaupan värille allerginen, joten siirryin hennaan ja on nyt joku 6 kertaa tullut värjättyä.
ainokainen

Vs: MacUrth henna

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Jos siinä lukee indigofera tinctoria, se on indigoa. Jos tuoteselosteessa ei lue muuta, kyseessä on siis 100% indigo.
Yleensä indigo vaatii tarttuakseen hennatun hiuksen alle, eli neitsythiukseen indigo ei tartu. Kun väri kerrostuu, se on intensiivinen musta. Haalistuessaan väri voi näyttää harmaalta, vihertävältä tai sinertävältä.
Voit parantaa indigon tarttuvuutta sekoittamalla siihen hennaa (jota pitää liottaa 1 vrk ennen värjäämistä) ja samalla väri taittuu enemmän tummanruskean suuntaan.

Kasvisvärjäykset voi aiheuttaa päänsäryn, ainakin mulle on tullut joskus kova hedari kun olen hennannut. Ehkä se liittyy vaan siihen, kun hautoo päänahkaa pitkään -tai näin kuvittelisin. En usko, että kyse on mistään allergisesta reaktiosta, koska se näyttäytyisi todennäköisemmin kutinanan/ihottumana.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: MacUrth henna

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mitä eroa on punaisella ja voimakkaan punaisella? Molemmissa mainittu vain henna ainesosissa.
Vastaa Viestiin