Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Tänään nelosen jossain muodonmuutosohjelmassa (niitähän riittää) kampaaja laittoi hennaa sen muutoksessa olevan naisen hiuksiin. Se miekkonen selitti, että hennasta työntyy proteiinia hiuksen sisään, mutta samalla se pukkaa kosteutta ulos. Sanoi, että hiukset voivat tuntua karheammilta, mutta ovat kuitenkin paremmassa kunnossa hennauksen jälkeen, koska niihin on pumpattu proteiinia. Puhuikohan tuo mies ihan omiaan?  ???
Viimeksi muokannut Humppasusi, 22 Huhti 2013, 23:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

En tiedä nuista proteiineista mitään, mutta minun mielestäni todella monet ovat hehkuttaneet pehmeää ja sileää tukkaa. Ja kuulostaa kummalliselta ajatella, että henna imis kosteuden hiuksista. Eihän se silloin ole hyväksi hiuksille ollenkaan.
Mie olen ymmärtäny, että henna ei niinkään hoida hiuksia, vaan sulkee hiussuomut. Onhan siitä sanottu, että se tekee hiukset semmoseksi ja tämmöseksi, mutta en muista mistään lukeneeni mitä se sitten oikeasti tekee ja miten.
???
Viimeksi muokannut Mustikka, 11 Touko 2006, 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Humppasusi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1026
Liittynyt: 28 Tammi 2006, 17:48

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Humppasusi »

Niin, en tiedä sitten. Tuossa ohjelmassa kampaajat muutenkin puhuivat vähän hulluja (minun mielestäni). Siinä esimerkiksi vaalennettiin yhden naisen hiukset, ja se kampaaja väitti, että kyseinen vaalennusväri on hoitavaa, koska se sulkee hiussuomut  :o Ei kuulemma vahingoittanut tukkaa yhtään, päinvastoin... Vaalennus?! Nuo jutut veivät vähän uskottavuutta noista hennahöpinöistäkin. Aika ihmeaine saisi olla, että pumppaisi hiukset täyteen proteiinia, ja näin parantaisi rakenteen.
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja deko »

Humppasusi kirjoitti: Tänään nelosen jossain muodonmuutosohjelmassa (niitähän riittää) kampaaja laittoi hennaa sen muutoksessa olevan naisen hiuksiin. Se miekkonen selitti, että hennasta työntyy proteiinia hiuksen sisään, mutta samalla se pukkaa kosteutta ulos. Sanoi, että hiukset voivat tuntua karheammilta, mutta ovat kuitenkin paremmassa kunnossa hennauksen jälkeen, koska niihin on pumpattu proteiinia. Puhuikohan tuo mies ihan omiaan?  ???
Kyllähän henna vähän kuivattaa, mutta toisaalta antaa hullua kiiltoa ja tuuheutta. En mene sanomaan että se jotain proteiinia hiukseen ymppäisi (ei, henna ei ole proteiinia) mutta väripigmentti kerrostuu kyllä melko hyvin hiukseen ja ehkä jollain tasolla kunnostaa hiuksen rakennetta.
this too shall pass.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Meijän äiti on ainakin mulle aina sanonut että henna hoitaa hiuksia ja sen mä olen itsekin todennut kun hiukset kiiltää ja on paremmassa kunnossa hennaillessa. Siihen en kyllä usko et ne mitenkään imis kosteutta ulos..
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Todia »

Mitä kokemuksia teillä on muuten hennan hoitavuudesta? Entä turvottaako henna hiusta kuten kestovärit?  Ekan hennavärjäykseni jälkeen tukka tuntui kyllä paksulta, mutta myös aika karhealta... ???
Hennapakkauksien kyljissähän kovaan ääneen kehutaan hennan hoitavuutta jne.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Ryövärintytär
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 06:30

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Ryövärintytär »

^Henna ei turvota, vaan jää hiuksen pinnalle ja muodostaa siihen kovan kerroksen, keratiinin tapaan.. Sen takia värjäystä ei suositella tehtävän kovin toistuvasti, kun väri kerrostuu, hius tummuu ja kovettuu. Voisin kuvitella, että parhaiten hoitoefekti toimii huonokuntoiseen hiukseen ja/tai siloiseen ja ohueen, mutta karhealle hiukselle, joka on luonnostaan jo tönkkö, kovettavuus ei ole niin plussaa.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.
Nala

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Nala »

No niin. Laitoin sitten viime viikolla Urtekramin brownia. Testiraidassa en huomannut oikeastaan mitään eroa vanhaan väriin, joten annoin koko pään värjäyksessä seoksen olla vähän pidempään päässä (ja sekoitin jauheen vahvaan teehen). Tulos oli juuri sellainen, mitä olin ajatellutkin! Väri on tavallaan sama kuin ennenkin, mutta harmaan/vihertävän sävyn sijaan siinä on kaunis lämmin hohde. Hiukset ovat myös terveemmän näköiset ja tuntuiset. Sainkin pari kommenttia tyyliin "Näyttäpä sun tukka hyvältä" tavallisen "Ai, oot värjänny hiukset"-toteamuksen sijaan. Henna on mahtavaa! :-* En halua enää palata kemiallisiin käsittelyihin.
Todia kirjoitti: Mitä kokemuksia teillä on muuten hennan hoitavuudesta? Entä turvottaako henna hiusta kuten kestovärit?  Ekan hennavärjäykseni jälkeen tukka tuntui kyllä paksulta, mutta myös aika karhealta... ???
Hennapakkauksien kyljissähän kovaan ääneen kehutaan hennan hoitavuutta jne.
Mä olin etukäteen kuulut kokemuksia siitä, että henna saattaa kuivattaa hiusta, joten annoin hiuksilleni tehokosteutusta hennauksen jälkeen. Pesin vain CO-pesuilla ja laitoin kosteuttavia naamioita ja jätettäviä. Lisäsin myös varmuuden vuoksi itse hannaseokseen pähkinäöljyä. En tiedä millainen tulos olisi ollut ilman kosteutuskuuria, mutta tukka ei ole tuntunut ainakaan normaalia kuivemmalta, oikeastaan päinvastoin. Mun hiukset on siis normaalisti tosi kuivat. Hennasin viikko sitten ja jatkan edelleen kosteutuslinjalla. Tänään pesin hiukset taas CO-pesulla ja nyt kuivana ne tuntuvat ihanan pehmeiltä, tekisi mieli vaan koko ajan kosketella niitä... (Suihkussa hiukset tuntuivat jännän "nahkamaisilta", hyvällä tavalla.  ::))

Edit. Kiitos teille hennatietäjille avusta  :-*, tästä tuli juuri sellainen kuin halusinkin (tai ehkä jopa parempi)!
Viimeksi muokannut Nala, 09 Elo 2006, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Todia »

Upea juttu Nala, että toimi sulla noin hyvin!!! Kauan pidit hennaa päässä? Raportoihan sitten, miten väri pysyy! Mulla ei enää paljoa väri näy, sellanen pieni, kuparinen kiilto kylläkin.
Seuraavan kerran kun värjään, laitan ruskeaan sekoitukseen indigoa (kiitos Mustikalle!!), ja annan vaikuttaa reilusti kauemmin.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Nala

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Nala »

^ Pidin hennaa päässä reilut 2,5 tuntia. Yritän muistaa laittaa tänne raporttia värin pysyvyydestä. Tai väriinhän tässä ei tullut kamalasti muutosta, sellaista kauniinsävyistä hohdetta enemmänkin. Mutta toivottaavasti se pysyy pitkään! Toisaalta, jos henna kerran hoitaa hiusta näin hyvin, niin ei mua haittaa hennata useamminkin. Kunhan saisin jatkossakin näin kivan tuloksen...
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja SC »

Mikä saattaisi olla syynä hennan aiheuttamaan karheuteen? En siis puhu normaalista värjäyden jälkeisestä karheudesta vaan hiukset muuttuivat hennavärjäyksen jälkeen ihan koppuraisiksi eivätkä mitkään silikonimömmöt auttaneet. Hunaja ja oliiviöljymuhittelulla sain hiukset taas pehmoisiksi, mutta mistä tuo olisi voinut johtua? Kyseessä ollut henna oli Turkista eräästä maustekaupasta ostamaani hennaa (ei ollut valmiiksi pussitettua) enkä yhtään tiedä mitä hennaa se saattoi olla. Oletin sen olevan puhdasta hennaa ja se toimi hyvin myös hennatatuoinnin tekemiseen. Heitin tuon hennan pois käyttökelvottomana.
Viimeksi muokannut SC, 08 Syys 2013, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
ainokainen

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Se karheus johtuu todennäköisesti siitä, että hiukset on niin läpikotaisin rakennepaikattu, että alkaa tuntua heinäiseltä ja takkuiselta. Mulle kävi aikoinaan samoin, kun hennasin liikaa. Eli nyt kannattaa pitää taukoa hennaamisessa. Ja tuossa tilanteessa en lähtisi kyllä värinpoistoa tekemään vaan odottaisin, että hiukset ovat paremmassa kunnossa.

Hunajasta luin jostain, että se kuivattaa hiuksia. En siis usko, että siitä on kauheasti apua. Pikemminkin suosittelisin ihan vaan kuurina tosi kosteuttavia tuotteita nyt, ja silikonia ehdottomasti koska se on ainoa millä saat ne takut selvitettyä. Moroccanoilia kannattaa kokeilla myös (sehän nyt onkin lähes yksinomaan silikonia, mutta toimii!)
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja SC »

En ole rakennepaikannut hiuksia melkein yhtään (rekkumuhitus kerran kuukaudessa) ja muuten pessyt hiukset CO:lla. Tuo hennaaminen oli ensimmäinen kerta pitkästä aikaa ja alla oli oman hiuksen päällä vain yksi tumma kestoväri. Ennen kestovärin päälle hennaaminen ei ole ollut ongelma.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Voi myös olla, että sulla on luonnostaan hiuslaatu, jonka henna heittää ns. ylikuntoon. Mulla on itselläni karhea ja paksu hiuslaatu ja hennatessa saa aina varautua alun takkuisuuteen ja tukan karheutumiseen.

Liputan kosteuttavien tuotteiden puolesta ja suosittelen niinikään silikonipitoisia suojatuotteita. Kyllä se aina siitä sitten pikkuhiljaa helpottaa se karheus yms.

Yksi auttava keino on myös "laiminlyödä" hiustenhoitoa noin viikon ajan ennen hennausta, eli skipata hoitoaineet ja jätettävät kokonaan. Silloin henna ei räjäytä tukkaa ylikuntoon vaan paikkailee sopivasti.
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hennan vaikutus hiusten kuntoon

Viesti Kirjoittaja SC »

Hassua ettei aikaisempina vuosina ole näin käynyt, en hoida hiuksiani mitenkään eri tavalla. Ehkä se henna vain oli erilaista. Silikonia ja kosteuttavia sitten vain kehiin ja ensi kerralla tuttua ja turvallista Satva-hennaa.
Viimeksi muokannut SC, 08 Syys 2013, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Vastaa Viestiin