Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Marie Corelli kirjoitti: Onko kokemusta L'Orealin Extraordinary Oil Cream-in-oil -tuotteesta? Sopiiko ohuille hiuksille ja jättääkö rasvaiseksi? Millainen tuoksu on? En esimerkiksi pidä Tresemmen Keratin Smooth-hiusöljyn tuoksusta, koska se on liian voimakas.
Ostin tämän pelkästä uteliaisuudesta ja kokeilin tuotetta tänä aamuna kuiviin hiuksiin. Tuntui ihan kivalta, mutta täytyy testata illalla pestyihin hiuksiin, koska hoitoaine tuntui imeytyvän enemmän kuiviin käsiini. Hiukset tuntuvat kyllä aika sileiltä, eivätkä ole lähmäiset. Tuoksu ei ole onneksi mikään voimakas, joten tätä uskaltaa varmaan laittaa töihin lähtiessäkin, enkä tukehdu kotonakaan tätä käyttäessäni.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Onko kukaan kokeillut Cutrinin hiusöljyä?

Muoks. Olihan tuolla alussa joku kokeillut  :)

Onko muita kokemuksia?
Viimeksi muokannut Kisumirri, 17 Helmi 2016, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Olen pitänyt vähän taukoa hoitoöljyjen käytössä (ihan vahingossa siis enkä tarkoituksella) ja käytössä on niiden sijaan ollut joko suihkemaisia tai voidemaisia jätettäviä. Mutta vähän aikaa sitten törmäsin merkkiin nimeltä Ojon ja valikoimassa näin kolme erilaista 3-faasista Rare blend oil -hoitoöljyä.

Kuva

Näistä Rejuvenating therapy (kuvassa vasemmassa reunassa) oli saanut parhaat arvostelut joten pikkuisen koon sitä tilasin kokeiltavaksi. Tuoksuu voimakkaasti sitrunaajuustokakulta eli tavallista sitruunaa makeammalta joten minusta ihan hyvältäkin kunhan tuoksu vähän haihtuu hiuksista...
Kun 15 millin pullon sain käsiini, niin naurahdin että eihän se riitä kuin viikoksi...! Tähän asti käyttämiäni hoitoöljyjä (sekä marketti- että kampaamomerkeiltä) olen yleensä siis voinut reilusti laittaa hiuksiini joten en tajunnut etukäteen olla varautunut siihen, miten herkästi lähmäävää Ojonin hoitoöljy onkaan! Tuntuu toimivuudeltaan ihan kohtalaiselta joten vähän silottaa ja hoitaakin, mutta tuotetta pitää annostella todella varovasti tai muuten on lähmäletti taattu!
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Sattuuko kenelläkään olemaan jäljellä syyskuun 2015 LivBoxista (bloggaajaboksi) saatua Cutrin Premium Oilia? Mulla on siitä vielä ehkä 1/4 jäljellä ja huomasin varmaan jo muutama kuukausi sitten että sen tuoksu on muuttunut. Se haisee nykyään vähän sellaiselta tunkkaiselta ja ns. vanhentuneelta vaikka sen pitäisi säilyä avattuna 24kk. Ajattelin laittaa Cutrinille ihan huvikseni viestiä tuosta. Olen säilyttänyt tuota ihan normaalisti vessan kaapissa eli tuskin säilytyskään on sitä pilannut.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Mulla on, mutta avasin sen vasta viime kesänä. Sitä ennen oli pahvipakkauksessaan vessan kaapissa. Ei ole mulla ainakaan tuoksu muuttunut tuossa ajassa, mutta tosiaan ei ole mitenkään kovin kauaa ollut aukaistunakaan.

Tuosta olen kyllä tykännyt tosi paljon! Silottaa hyvin, mutta ei lähmää vaikka laittaisi vähän reilumminkin. Ei ole niin tarkka annostelu kun monissa muissa öljyissä eikä jätä tukkaa yhtään rasvaiseksi. :)
Viimeksi muokannut Memmuuh, 01 Helmi 2017, 20:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mäkin tykkäsin tuosta kovasti mutta nyt sitä ei haluta enää käyttää koska se tunkkainen haju siirtyy hiuksiinkin vähäksi aikaa. Koostumus ei näytä muuten muuttuneen. Mulla meni aiemmin yksi Syossin hiusöljy pilalle ja se haisi myös tunkkaiselle ja sen väri muuttui sameaksi, mutta se olikin mulla tosi pitkään. Aiemmin melkein säästelin Cutrinin öljyä vaikka pullo onkin iso, koska ajattelin etten ehkä raaski ostaa itse uutta :D Laitoin Cutrinille nyt viestiä heidän sivujen kautta.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja enna »

Mullakin on tuo, ja olen avannut sen silloin kun se paketista tuli. En huomaa värissä tai hajussa muutosta. Olen säilyttänyt sitä huoneenlämmössä valolta suojattuna. Oon selvästikin hirveän huono käyttämään sitä, koska öljyä on edelleen takaetiketin yläreunaan saakka... ::)
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mä laitoin Cutrinille kysymystä tuosta öljystä ja he pyysivät mua lähettämään sen heille tarkempiin tutkimuksiin. Tänään sitten mulle tuotiin kotiovelle paketti, jossa oli hyvityksenä Cutrin Colorism shampoo, Moisturism suihkejätettävä ja kaksi eri Arctic berry drops-seerumia, toinen oli strength ja toinen shine. Olen tyytyväinen hyvityksestä, mutta seerumien ensitestailujen perusteella eivät korvaa Premium Oil Treatmentia :( Nämä eivät ole silikonipohjaisia, vaan mineraaliöljypohjaisia ja kuivaan tukkaan laitettuna vaikutti aika rasvaisilta tosiaankin. Märkään tukkaan varmaan toimii paremmin ja nyt kun seerumi on vähän imeytynyt kuivaan tukkaan niin latvat vaikuttaa kyllä aika pehmeiltä, mutta ei sillä tavalla sileiltä miltä ne tuntuu silikonisen jätettävän kanssa.

Hassua, että Cutrinilla ei tällä hetkellä ilmeisesti ole mitään tuollaista hoitoöljyä valikoimassa, vaikka käsittääkseni Premium Oil Treatment oli aika suosittu ja inciltäänkin niin yksinkertainen. Saakohan sitä enää mistään? Verkkokaupoissa ei oikein näytä olevan enää.
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Glissin hiusöljyn loputtua ostin Four Reasonsin Arganöljyseerumin, kun se oli tarjouksessa Sokoksella. Mitään valitettavaa en ole löytänyt tästä tuotteesta. Ei lähmää ja  hiuksista tulee sileät ja kiiltävät. Voisin ehkä ostaa uudestaankin.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja naapio »

Mulla on ollut kohta kuukauden testissä Sebastianin Dark Oil ja tykkään siitä! En ole aiemmin oikein innostunut jätettävistä hoitoaineista, annostelu meni aina pieleen ja pitkästä käsittelemättämästä tukasta tuli ryhditön ja likaisen näköinen luiru. Nyt kun tukkaa on paljon vähemmän ja pohjalla nelisen kuukautta vanhaa "rakennekäsittelyä" niin osti testiin tämän öljyn ja olen ihan myyty! En yleensä tykkää mistään tuoksutetuista tuotteista, mutta tämä on miellyttävän tuoksuinen. Laitan öljyä kuiviin hiuksiin ja se tuntuu virkistävän kiharaa, siloittavan latvoja ja tekevän niistä muutenkin erotellummat ja paremman näköiset. Ja ennen kaikkea tämä jättää hiukset kevyiksi ja pehmoisiksi, ei yhtään tunnu että hiuksissa olisi mitään tuotetta ja mikä parasta, harjaamisen tms jälkeen hiukset on helppo asetella uudelleen eivätkä ne jää pönöttämään oudosti.
Raitoja käpälään!
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla on muutama eri hiusöljy käytössä, mutta harmittavan moni on koostumukseltaan aika ohut. Ohuempia käytän usein aamulla kuivaan tukkaan, mutta kaipaisin yöksi jonkun paksumman ja hoitavamman öljyn, mutta kuitenkin siis tällaisen öljy-silikoni-seoksen. Onko suosituksia?

Mainitsen vielä, että esimerkiksi Four Reasons Argan Beauty Serum ja Bonacure Oil Miracle Rose Oil on mun makuun tällaisia ohuita ja Moroccanoil lähempänä sitä mitä haen. Jos en löydä muuta niin ostan uuden Moroccanoil-pikkupullon (myynnissä Sokoksella joulutuotteena, litrahinta pienempi kuin isossa pullossa!), mutta haluaisin kokeilla välillä jotain muutakin.
Viimeksi muokannut Jewely, 22 Marras 2017, 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mulla on kokemusta useista öljyistä ja sanoisin, että Glissin Ultimate Repair Daily Oil Elixir on koostumukseltaan kaikkein paksuin ja täyteläisin. Se jää kämmenellekin enemmän sellaiseksi nokareeksi kuin lammikoksi. Pullo on ollut mulla käytössä nyt neljä vuotta, koska öljyjen menekki on ihan häviävän vähäistä mun hiuksiini ja koostumus oli mun mielestä alkuaankin tuollaista. Mulla on myös pikkupullo Bonacuren Oil Miracle Rose Oilia ja se on ihan vesimäistä lirua tähän verrattuna. Samaten Ojon Damage Reverse Instant Restorative Hair Serum on hyvin ohutta. MoroccanOilia mulla ei ole juuri nyt käsillä, mutta sekin on ohuempaa kuin Gliss. System Professional Luxe Oil on tämän hetken suosikkejani, sekin on sellaista hiukan paksumpaa ja hoitavampaa kamaa, joka ei kuitenkaan hirmu pahasti lähmää.

Tämä on nyt lähinnä koostumusanalyysi, mun on siis vaikea verrata öljyjen tehoja, koska en voi käyttää öljyjä lyhyissä ja ohuissa ja erittäin rasvoittuvissa hiuksissa kuin hyvin varovasti, lähinnä sivulatvojen pahimman hapsotuksen taltuttajana. En voi oikein lisätä öljyjä pesujen välissä tai öisin saamatta katastrofia aikaiseksi.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Tilasin joku aika sitten Korealaisen Holika holika Biotin Damage Care Oil Serum. Nyt muutaman viikon käytettyäni voin todeta ettei hiukseni ole ikinä tuntuneet näin hyviltä. Hiukset tuntuu uskomattoman sileiltä ja kiiltäviltä. Laitoin öljyä vähän myös henna värin sekaan ja hiukset paljon paremman tuntuiset kuin yleensä värjäämisen jälkeen.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja princess »

Käyttääkö kukaan muu näitä pesun yhteydessä? Itse oon saanut parhaan avun levittämällä shampoopesun jälkeen öljyn ja pois huuhdeltavan hoitiksen. Onkohan tosta mitään haittaa?:)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä sekoitan hoitoaineeseen aina vähän arganöljyä. Hoitis on Lidlin Cien hajusteeton tällä hetkellä. Toimii hyvin. :)
Lisäksi ostin juuri Gliss daily oil-elixirin joka tuntuu aika hyvältä kuiviin latvoihin laitettuna.
Vastaa Viestiin