Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Tänne kokemuksia ja keskustelua hiuksiin jätettävistä hoitoöljyistä!

Mun hyväkuntoiseen polkkatukkaan nää öljyt tuntuu olevan helposti vähän tuhteja, mutta pidempään hiukseen varmasti ihania. Olen kokeillut Moroccanoilin ja L'Oreal Elvitalin öljyjä. Elvital on hyvin alkoholinen. L'Anzan hiusöljy kiinnostaa myös kovasti, onkohan sekin alkoholia sisältävä kun lupaa nopeuttaa hiusten kuivumista?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Strix

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Strix »

Olen kuluttanut kohta gliss daily oil elixirin loppuun ja innoissani käännyn kokeilemaan muita. Olen käyttänyt glissin öljyä esihoitona, jätettävänä pestyihin hiuksiin, kuiviin hiuksiin siloitukseen. Toiminut erinomaisesti kaikkiin tarkoituksiin, mutta hankala vertailla kun ei ole kokemuksia muista. Tuoksu on voimakas, mutta pidän itse. Toimii luonnontukkaan oikein hyvin ja käytänkin eräänlaisena lukitsijana voidemaisen jätettävän päällä. Koostumus on paksuhko, väri kellertävä ja käsiin hierottuna tuntuu ihan vähän tahmealta, mutta tahmeus ei tunnu hiuksissa.

Erityisesti biozellin vastaava herätti huomioni. Useimmissa tuntuu olevan arganöljy yhtenä raaka-aineena. L'orealin hoitoöljy kiehtoo jo ihan lasipullon takia, mutta aprikoin normi ja värjätyille hiuksille tarkoitetun välillä. Onko niillä merkittävää eroa?
Reese
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1099
Liittynyt: 19 Heinä 2007, 21:35

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Reese »

Olen kokeillut Cutrin Premium Oil Treatmentia ja Moroccanoilia, mutta molempien voimakas tuoksu sai kokeilut jäämään pariin kertaan. Varsinkin Cutrinin miesmäinen tuoksu oli mielestäni ihmeellinen valinta tuotekehittelijöiltä; Moroccanoilin tuoksu oli muuten vain omaan nenääni ällö.

Sen sijaan L'Orealin Mythic Oil on jäänyt vakikäyttöön. Tuoksu on hennosti kukkaisen makea, muttei jää häiritsevästi hiuksiin (vaikka mielestäni jopa saisikin jäädä), ja näin parin kuukauden käytön jälkeen nämä karheat ja vaalennetut kainalopituiset latvanikin ovat pehmeät ja siloiset, mitä ei ole tapahtunut vuosiin, jos koskaan. Osansa tuloksesta on varmaan muilla kuin öljyainesosilla, mutta itseäni se ei haittaa, sillä tämä ei ole edes aiheuttanut pahempia näppylöitä tai ihon tukkeutumista, joihin useimmat latvojen siloitukseen tähdänneet tuotekokeiluni varsinaisten silikoniseerumien yms kanssa ovat päättyneet. Käytän tätä siis pyyhekuiviin hiuksiin, pituuksiin about korvista alaspäin.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Ensimmäinen käyttämäni hoitoöljy oli muistaakseni Gliss daily oil elixir, joka oli todella hyvä ja tuntui tekevän ihan ihmeitä latvoille! Koostumus oli kuitenkin hitusen verran liian paksua mun makuun eikä tuoksu paras mahdollinen, joten sen jälkeen olen metsästänyt sitä ihan täydellistä hoitoöljyä :)

Seuraava kokeilu oli L'oreal Elvive extraordinary oil for all hair. Hyvin samankaltainen Glissin kanssa, kuitenkin hieman juoksevampi. Omani ostin Feeluniquesta, ja siksi pullossa luki Elvive sen tutumman Elvitalin sijaan :)

Pelkkä näytekoko puolestaan Moroccanoil oil treatmentista riitti näyttämään, etten ikinä ostaisi täysikokoista pulloa :P Imeytyi huonosti hiuksiin eikä silottanut latvojakaan läheskään yhtä hyvin kuin kaksi edellä mainittua tuotetta.

Biozell arganöljyeliksiiri on myös ollut pettymys, koska tuntuu hiuksissa lähinnä vain silikoniselta latvasuojalta enkä sitä hoitavuutta huomaa mitenkään. Onneksi pullo löytyi alehinnalla.

Macadamia healing spray oilin kuvittelin tuoksuvan yhtä hyvältä kuin saman sarjan naamion. Sen sijaan tuoksu on todella vahva ja partavesimäinen ja tätäkin hoitoöljyä vaivaa se huono imeytyvyys. Tämä on ollut suurin pettymys.

Africare vitamin E golden hair oli (iHerbistä) on toistaiseksi vähiten kokeiltu. Ei ole silikoni-öljyseos kuten kaikki edellämainitut, vaan on silikoniton, muttei kuitenkaan sisällä vain pelkkää öljyäkään, joten siksi mainitsen tässä ketjussa. Ainakin annostuksen kanssa joudun olemaan todella tarkkana ja ihan pieni tippa riittää, muuten lähmää. Tuoksuu kaikista mainitsemistani tuotteista parhaimmalta.
Viimeksi muokannut Hilippa, 16 Huhti 2013, 06:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Triina »

Itselläni ei ole hiusöljyjä, mikä nyt tarkemmin ajateltuna on omituista, koska yleensä kyllä haalin kaikkea mahdollista kokeiluun  ;D

Äidilläni on Bonacuren Miracle Oil ja siellä tulee joskus tuota laitettua, äitini kun aina värjää hiukseni. Todella silottavalta ja hiukan hoitavaltakin tuo värjäyksen rääkkäämässä hiuksessa tuntuu, eikä maltillisella muutaman tipan annostelulla ole lähmännytkään, kun varoo laittamasta muualle kuin latvoihin ja pituuksiin. Itselläni on BSL-mittaiset ja latvoista paljon kaikkea imevät hiukset.

Pullossa ei ole inciä ja googlettelin sitä tätä kirjoittaessa. Törmäsinkin tähän blogiin, jonka perusteella Glissin Daily Oil Elixir olisi tismalleen samaa tavaraa. Taidanpa käydä sellaisen ostamassa itselleni, kun sisällössä tosiaan on ihan öljyjäkin silikonien lisäksi ja tuo ei ole hinnalla pilattu. Bonacuren pullo on kyllä paljon nätimpi.

Muuten käytän tavallisia öljyjä hiusten hoitoon, mutta ne lähmäävät helposti jätettävänä.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Syossin öljy on myös samaa tavaraa Glissin ja Bonacuren kanssa, niillä on sama valmistaja :D Syoss on myös litrahinnaltaan yleensä edullisinta. Mulla on toi syoss ja tykkään kyllä ihan älyttömästi, tuntuu että mikään ei saa latvoja niin sileiksi ja hyväkuntoisen tuntuisiksi, ihan ihmeainetta.
Seuraavaksi ajattelin kokeilla L'oreal Elvital öljyä, muistaakseni se värjättyjen hiusten versio oli suurimmaksi osaksi alkoholia, mutta normiversion inci on parempi.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mä olen kanssa käyttänyt kohta pullollisen Glissin öljyä, ja olen kyllä ollut tyytyväinen. Hiukset ovat tosi huonokuntoiset, takkuntuvat ja katkeilevat, mutta öljyn avulla olen saanut niitä selviteltyä suihkun jälkeen. Öljy-silariseos on osoittautunut paremmaksi kuin kumpikaan yksistään, joten siinäkin mielessä aion ostaa uuden pullon.

Kysymys onkin vaan, että mitä seuraavaksi? Elvital värjätyille hiuksille on poissa laskuista alkoholimäärän takia. Oliko se niin, ettei normaalihiusten Elvital sisältänyt ollenkaan kuivattavaa alkoholia? Toisaalta iHerbissäkin oli joku versio, senkin voisi laittaa tilaukseen.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Kokeiltu on Macadamia healing oil treatment - loistavaa kamaa, ei lähmää vaan hoitaa ja antaa upean kiillon. Silikonin ja öljyn yhdistelmä toimii todella.

Myös Gliss Daily Oil Elixir hyvää ainetta, joskaan tuoksu ei vedä vertoja edelliselle  :D Hintansa puolesta tietenkin kannatettavampi ostos.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
jinna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 01 Syys 2010, 09:31

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja jinna »

Gliss Daily Oil Elixir ON kyllä hyvää kamaa. Se pehmentää hiuksia huomattavasti ja itse jopa pidän tuoksusta. Tuote tuntuu tällä hetkellä päihittävän (tuoksunsakin puolesta..) BioSilkin Silk Therapyn, jota olen tähän asti pitänyt luottotuotteena latvojen siloittamisessa. Saa nähdä toimiiko Gliss yhtä hyvin jatkossakin, vai onko tämä vain kuherruskuukautta uudenlaisen tuotteen kanssa.
2a M ii. Iho kuiva, herkkä ja atooppinen.
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Pohdiskelin tossa aiemmin seuraajaa Glissin öljylle, ja ihan vahingossa törmäsin tänään siihen! Tarjoustaloon oli ilmestynyt Tresemmen uusi Keratin Smooth -sarja, johon kuuluu myös öljy. Sattuipa olemaan vielä halvennuksessa (6,90, norm. 7,35), joten lähti mukaan. En ole päässyt vielä testaamaan, mutta jonkinasteisen incilukutaidon omaavana purkin tausta näyttää ihan pätevältä!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Moriem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Helmi 2012, 23:50

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Moriem »

Itsellä käytössä L'Orealin normihiuksille tarkoitettu Elvital-öljy. Kuiviin laitettaessa ei mitään eroa ennen laittoa, eipä onneksi lähmääkään. Tykkään enemmän märkiin hiuksiin jätettävän sijaan käytettynä, parhaiten tuntuu kyllä toimivan jos sekoittaa johonkin vähän vähempitehoiseen hoitoaineeseen. Kamalan usein en tätä kyllä käytä, mutta sen verran kyllä että osaan jo arvioida tätä. Olisi kiva saada vertailukohteita, jospa ton pullon ottaisi tehokäyttöön :D Auttaa kyllä pörrön "latistamisessa" muttei juurikaan silottamisessa.

Minulla on siis luonnostaan laineikas hiuslaatu joka on joko iän tai käsittelyjen ja leikkauksen myötä muuttunut kiharaksi. Väreillä rääkätty mutta kuitenkin hoidettu.

Pakko vielä sanoa että oon 17 :D Kuulosti ihan kauhealta tuo iän myötä...
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Itse olen käyttänyt nyt n. parin vuoden ajan erilaisia hoitoöljyjä, raakaöljyistä erilaisiin kampaamotuotteisiin. Mikään niistä ei ole oikein ollut pelastaja ainakaan mun luonnonkiharaan tukkaan.

L'orealin hiusöljy ei tuntunut sopivan mulle ollenkaan, se vaan kuivatti ja jätti ihan pörröiseksi hiukset. En tiedä johtuuko se siitä että siinä on alkoholia vaiko siitä, että silikoni+öljyn seos ei vaan toimi mun letille.

Tällä hetkellä on kokeilussa myös Lushin Shine so Bright -latvasuoja, jossa on useampaa eri öljyä. Se on ollut ihan kiva kun laitan märkiin latvoihin ja etuhiuksiin. Ei lähmää ja auttaa hiukan mun säkkäriin otsahiuksiin jotka lentelee sinne tänne kuin oisin sähköiskun saanut  ;D

Nyt ei heti tule mieleen mitä muita hoitoöljyjä mulla on ollut, mutta mielellään kokeilisin jälleen jotain uutta :)
ainokainen

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mulla on kokemusta toistaiseksi vain Moroccanoilista ja Glissin ölystä. Noista kahdesta Moroccanoil voittaa 6-0. Mutta ei tuo Gliss mitään huonoa ollut, sekään.
Olen kirjoittanut Moroccanoilista enemmän kyseisen tuotemerkin omaan ketjuun.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Mä olen testannut ainoastaan Amargan Oilia, joka on myöskin siis tällaista öljyn ja silikonien sekoitusta. Tuo toimii mulla oikein mainiosti latvasuojana, mutta yhtään reippaammin pituuksiin levitettynä lähmää. Mulla tosin on muutenkin niin liukkaat ja lasimaiset hiukset, että minkäänlaisia öljyjä ei kärsi laittaa muualle kuin aivan latvoihin. Tähän tuotteeseen olen kyllä ollut oikein tyytyväinen: Tuoksu on ihana ja öljy silottaa latvoja, mutta ei kuitenkaan aiheuta samanlaista tahmaa kuin normaalit latvasuojat.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
leeinsane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 412
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 21:08

Vs: Hiuksiin jätettävät hoitoöljyt

Viesti Kirjoittaja leeinsane »

Mun hiusöljyssä sanotaan ettei auringonpaisteeseen. Mitäs keksi tän tilalle kesäksi? Vaalentaako se vai miksei saa käyttää?
Vastaa Viestiin