Logona

JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Logona

Viesti Kirjoittaja JoJo »

En löytänyt sopivaa ketjua, joten aloitin uuden. Toivottavasti muillakin on kokemusta Logonan väreistä!

Minulla oli kyseessä ensimmäinen kokeilu millään kasvipohjaisella värillä. Tähän asti olen värjäillyt pääasiassa kampaamojen kevytväreillä. Lähtötilanne oli n. 6-tasoinen lämpimän ruskea (viimeksi wellan color touch 5.37, jos en väärin muista). Hiukset bsl-mittaiset.

Kokeiluun otin Logonan voidemaisen värin sävyssä Teak, joka oli tummin tuosta sarjasta: http://www.biodelly.com/Logona-Color-Cream-Teak

Laitoin ensin siveltimellä tyveen (noin parin sentin tyvikasvu perus 6-asteinen) ja sitten hieroin ja levitin latvoihin asti samalla kertaa. Huput  ja pipot päähän pariksi tunniksi ja kerran vähän föönillä lämmitin.

Tulokseen olin tyytyväinen! Tosi tasainen lämmin ruskea, ehkä hieman punertavampi valossa kuin ennen, mutta edelleen selkeästi ruskea. Tyveen tarttui yllättävän hyvin, koska olin varautunut vähintäänkin kuparinoranssiin tyvikasvuun. Mutta rajaa vanhan ja uuden värjäyksen välillä ei edes huomannut!  Hiusten kiilto oli aivan huima! Yksi väripurkki riitti myös hyvin, ei mitään ongelmaa.

Väri on myös säilynyt hyvänä kuukauden päivät ja haalistunut tasaisesti sen, minkä on haalistunut, koska tällä värjättyä tyveä ei vieläkään erota muista hiuksista. Kuitenkaan raja omaan uuteen tyvikasvuun ei ole hirveän selkeä, joten toimii oikein mainiosti!

Voin siis suositella lämpimästi näin yhden kerran perusteella ainakin, jos ei hae mitään radikaalia tummennusta ja pieni lämmin vivahde sävyssä ei haittaa!  Auringonvalossa tietysti henna antaa kuparista sävyä!
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Logona

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Työkaverin suosituksesta tutustuin Logonan Cream-väreihin. Yllätyin, kun tutkailin tarkemmin sisältöä, että näissähän (nimenomaan Creameissä) ei ole lainkaan indigoa. Edes tummimmassa sävyssä eli Teakissa ei ole :o

Mä olen päättänyt, että hapetteelliset värit ja indigo ovat tästä lähtien pannassa, kunnes tukka on taas kunnossa. Varsinkin näin auringon paistaessa oman värinen kasvu + epäonnistuneet vaalentelut + tummaksi jämähtänyt indigo + harmaantuminen koettelee hiukan huumorintajua. Suoraväreillä olen yrittänyt häivytellä, mutta se on niin kamalan sottaista puuhaa. Joten tämä Logona on aivan täydellinen vastaus ongelmiin!

Levitysvaiheessa väri oli aivan hirvittävän räikeä oranssi, mutta tulos kaunis tummempi keskiruskea kultaisella sävyllä. Levitys oli helppoa ja nopeaa kosteaan tukkaan, eikä tähän bsl-reuhkaan saanut 150 ml:n tuubista imeytymään kuin n. puolet. Annoin vaikuttaa 2,5 tuntia (ohjeessa 30 min-2 h). Huuhtelu oli puruhennasekotuksiin nähden tosi helppoa ja nopeaa! Katsotaan vielä, kuinka kauan kestää. Odotan myös, josko hennan korjaavia ominaisuuksia olisi tässäkin tallella. Kestosta huolimatta olen tainnut löytää vakkarivärini. Hinta 20 eskoakaan ei kirpaise, kun muuta vaihtoehtoa ei ole!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Logona

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Mutta hennaahan niissä kuitenkin on, eli jämähtävätköhän yhtä takiaismaisesti hiuksiin kuin henna? Eli odottelen mielenkiinnolla raporttia siitä, kuinka kauan väri kestää ;)
* 1b F ii *
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Logona

Viesti Kirjoittaja JoJo »

Oon kans käytellyt tuota teakia nyt kolmisen kertaa( ja laittanut nyt pari kertaa vaan tyveen) ja hyvin se on pysynyt!  Aioin myös jatkaa samalla linjalla, koska mulle tuo indigottomuus on kans ehdoton, koska joskus on varmaan tarkoitus laittaa vähän vaaleampaa raitaa sekaan tuomaan eloa. Aivan mainio tuote siis!  :)
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Logona

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Nyt yhden pesun jälkeen muutama pointti on selkiytynyt. Pesussa väriä ei lähtenyt yhtään vrt. Biozell-sävytteen ruskea vesi viikkoja. Hius tuntuu myös parempikuntoiselta. Normihennasta tulee selkeästi jämäkkätuntu, tästä enemmän pehmeä ja kosteutettu. Ehdin jo hehkutella, että puoli tuubia riitti bsl-pituiseen reuhkaan, mutta papermpi ehkä olisi ollut kuivattaa hiusta syväpuhdistuksen jälkeen enemmän ja laittaa koko tuubi hiuksiin. Hienoinen epätasaisuus johtuu kyllä varmasti myös tosi epätasaisen värisestä pohjasta.

Tyytyväisenä jatkan kuitenkin käyttöä ja viilaan käytäntöjä vielä parempaan suuntaan!
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Vastaa Viestiin