Tuuheutta tukkaan

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Kathy »

Mulla on todella liukas tukka, jossa ei edes tavallinen tupeeraus pysy kunnolla. En myöskään ole vielä törmännyt mihinkään toimivaan tuuheutusaineeseen. Kokeiltu on Kevin Murphyt, suolasuihkeet ja Batisten XXL-kuivashampookin. Batistella saan hetkellisen kohotuksen, mutta viimeistään parin tunnin päästä tukka on taas kuin lehmän nuolema.

Parhaiten mun tukassa toimii kevyt tupeeraus + tupeeratun kohdan painelu tyvikohotusraudalla. Painotan tuota kevyttä tupeerausta, koska hiukset pitää käsittelyn jälkeen harjata kunnolla auki ja supertiukkaa tupeerausta ei ole kiva repiä. Raudankaan ei tarvitse olla mikään kallis Björn Axen, itse ainakin käytän vitosen maksanutta minirautaa. Yleensä laitan vielä lopuksi vähän Batistea, niin tukka on seuraavana päivänäkin kuohkea heti sängystä nousemisen jälkeen.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
Biiver
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 23:21

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Biiver »

Tämä Iltalehdenkin sivuilla uutisoitu artikkeli tuuheampaan tukkaan kuulosti musta vähän kyseenalaiselta. Artikkelissa siis ihan vaikuttavilla ennen ja jälkeen kuvilla höystettynä juttu toimittajasta joka aloitti pesemään tukan levittämällä ensin hoitoaineen ja vasta toiseksi shampoopesu. Jutussa mainitaan että ennen nainen aina hieroi hoitoaineen juurista latvoihin  ::) Oliskohan tähän parempaan tulokseen päästy ihan vaan sillä, että ei levittäis hoitoainetta ihan sinne juuriin asti! Kenties myös vaihtaminen vähemmän latistavaan hoitoaineeseen auttaisi.

Ja eikö olisi melkein sama pestä sitten ihan vaan shampoolla, kuin huljauttaa tukkaa nopeasti hoitoaineessa, joka heti pestään shampoolla pois?  ::)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mä pesen joskus hiukset noin päin, etenkin jos käyn saunassa. Silloin tulee laitettua hoitoaine koko päähän vaikuttamaan, jonka pesen lopulta pois enkä käytä enää hoitoainetta. Mulla ainakin hoitoaineen tuntu jää vielä vähän osaan hiuksiin (tosiaan ei siis lähelle päänahkaa) mutta käytän hoitoainetta ennen kaikkea takuttomuuden vuoksi, en varsinaisesti kiillon tai silotuksen tmv takia.

Luin itsekin tuon vinkin ja musta tuntuu, että saattaa toimiakin lyhythiuksisemmilla kuin minulla. Itse en varsinaisesti huomaa omassa tukassani eroa, vaikka hiustenpesu olisikin tehty perinteisestä poikkeavasti "päinvastoin".

Mä oon kuitenkin samaa mieltä, että ihan samalla tavalla artikkelin nainen voisi käyttää hoitsikkaa vain latvoihin, ja kenties vaihtaa käyttämänsä tuotteen toiseen. ::)
Biiver
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 23:21

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Biiver »

^Joo itseasiassa mäkin pidemmällä tukalla tein välillä noin päin, kun halusin muhitella hoitoainetta pitkään käymättä ensin suihkussa, mutta silloin nostin latvat kokonaan sivuun shampoopesun ajaksi. Mun tukassa hoitoaine toimii parhaiten, jos sen huuhtelee puolihuolimattomasti nopeasti vedellä pois.

Tarkemmin mietittynä hoitoaine ennen shampoota tosiaan avaisi takut kivasti, jos niitä on syntynyt ja ei halua laittaa shampoota suoraan takkuihin ja mahdollisesti pahentaa tilannetta.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla on omasta takaa aika tuuheat hiukset, mutta koska enemmän on enemmän, haussa on jatkuvasti oikeasti hiusmassaa muhkeuttavia tuotteita erityisesti iltakäyttöön, arkena hiuspuuteri riittää tuomaan ryhtiä. Hiuslaatuni kanssa useimmat tuuheuttavat tuotteet eivät kuitenkaan tunnu tekevän yhtään mitään, kun paksuhko, bsl-mittainen tukka on aika raskas nostettavaksi. Poikkeuksen sääntöön tekee KMS Californian Add Volume, joka tekee tukasta ISON, erityisesti kerrostaessa vielä kesken föönauksen. Myyntipuheissa tämän luvataan tuovan hiuksiin 70% lisää massaa, ja luulenpa, että kerrankin tuote pystyy seisomaan mainoslupausten takana. Voin vain kuvitella, mitä tämä tekisi ohuemmalle, kevyemmälle hiukselle.

Tämän kuitenkin nyt vedellessä viimeisiään ostin kokeiluun Fudgen Pump Upin, joka ei ensikokeilulla aikaansaanut kyllä mitenkään äärimmäistä wow-elämystä, mutta jatketaan kokeiluja, ehkä runsaammalla kädellä annosteltuna.. Nettiarvostelut olivat niin positiivisia, että pakko vielä luottaa.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta! Mitä niistä Add Volume -sarjan tuotteista siis käytät? Minkälainen tuoksu?
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Ohhoh, sori epämääräisyydestä! Volumizing Spray siis on kyseessä. Tuoksu on jännä, mun nenääni vähän yrttinen tai mojitomainen (ilman alkoholin tuoksua kuitenkin..), ei mielestäni lainkaan paha mutta käyttövaiheessa selkeä, kuivaamisen jälkeen en sitä enää haista. Ebaystä saa tätä alle kympillä ja beautybaystä 14 eurolla, mitkä tuntuvat mielestäni jo tosi kohtuullisilta hinnoilta, Sokoksella joutuu pulittamaan kolmisenkymppiä.

Edit.
Ihan ei taida olla yrttinenääni luottaminen, tuoksun aikaansaajat taitavat olla eukalyptus ja kaneli! Tässä inci:
Water / Aqua / Eau, VP/VA Copolymer, Sorbitol, Propylene Glycol, Panthenol, Benzophenone-4, Eucalyptus Globulus Leaf Extract, Lactic Acid, Cinnamomum Zeylanicum Bark Extract, Malic Acid, Carbomer, PEG-40 Hydrogenated Castor Oil, Tetrasodium EDTA, Aminomethyl Propanol, Laureth-23, Trideceth-9, Glycerin, PCA, Tartaric Acid, Pyruvic Acid, Glycolic Acid, Citric Acid, Methylisothiazolinone, Fragrance / Parfum, Orange 4 / C.I. 15510, Green 3 / C.I. 42053, Red 33 / C.I. 17200, Ext. Violet 2 / C.I. 60730.
Viimeksi muokannut bubbs, 04 Huhti 2014, 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lalla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1589
Liittynyt: 25 Helmi 2008, 21:44

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Lalla »

Biiver kirjoitti: Tämä Iltalehdenkin sivuilla uutisoitu artikkeli tuuheampaan tukkaan kuulosti musta vähän kyseenalaiselta.
Mun silmään noiss akuvissa ei ole edes mitään radikaalia eroa - tuuhennuskuvassa hiuksia on vaan laitettu  ::) Mitään ihmetuotetta en minäkään ole löytänyt, muuten kuin että ei silikonia shampoossa tai hoitoaineissa ja Batisten kuivashampoot on myös ok. En tykännyt hirveästi siitä XXL-versiosta, mutta tokana päivänä sillä oli tukka tuuheampi. Siitä tuli muuten mun makuun liian karheat hiukset, mutta jos pitäisi olla hiukset kunnossa yön yli reissun jälkeen niin laittaisin tuota. Muuten tuuhennusta en ole saanut aikaan kuin tupeeraamalla, mutta sekään ei älyttömän kauaa kestä sillä en tykkää siitä karhennuksesta  ;D

Hiuksiin saa hiukan nostetta myös sillä, että nukkumaan mennessä "nostaa hiukset ylös" tyynyllä eli haroo päänahkasta ylöspäin tyynyn reunaa kohden. Käyn ennen nukkumaan menoa suihkussa, joten ihan kuiviin hiuksiin ei varmaan toimi, mutta kuivatuskikkana kyllä jos menee kosteilla hiuksilla nukkumaan  :)
juuriska
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 08 Loka 2008, 15:36

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja juuriska »

Kiitokset bubbsille Volumizing spray -vinkistä!&nbsp; <3&nbsp; Ainakin ensimmäisen käyttökerran perusteella aivan loistava tuote.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

bubbs kirjoitti: Mulla on omasta takaa aika tuuheat hiukset, mutta koska enemmän on enemmän, haussa on jatkuvasti oikeasti hiusmassaa muhkeuttavia tuotteita erityisesti iltakäyttöön, arkena hiuspuuteri riittää tuomaan ryhtiä. Hiuslaatuni kanssa useimmat tuuheuttavat tuotteet eivät kuitenkaan tunnu tekevän yhtään mitään, kun paksuhko, bsl-mittainen tukka on aika raskas nostettavaksi. Poikkeuksen sääntöön tekee KMS Californian Add Volume, joka tekee tukasta ISON, erityisesti kerrostaessa vielä kesken föönauksen.
Olisi pari kysymystä ko.tuotteesta:&nbsp; Toimiiko kuivassakin tukassa vai vaan kosteassa? Kuinka paljon yleensä suihkit tuota ja laitatko ennemmin tyviin vai latvoihin/kaikkialle?
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Taitaa olla enemmän kostean tukan tuote. En ole kokeillut kuivaan, mutta kuvittelisin tämän toimivan nimenomaan yhteisvaikutuksessa föönaamisen kanssa. Suihkin aika runsaalla kädellä, mutta vain tyveen.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

^
Kiitos vastauksesta! Hommasin tuon mutta opettelen vielä käyttöä kun ei tuntunut tekevän hirveästi mitään. Pitää kokeilla suihkia sitä enemmän :)
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mulla toimii nykyään Sepastian Volupt Spray. Se tekee hiuksista tuuheemman tuntuset ja karkeemmat. Saattaa olla pidempään tukkaan liiankin karhentava, mutta lyhyehköön polkkaan toimii hyvin. Siinä on myös hyvä pito, vaikka se tuntuu alkuu kevyeltä.

Varma keino pidentää kampausten kestoa on mulla Klorane kuivashampoo (ei-aerosoli-versio). Sitä kun tupsuttaa kevyesti juuriin muotoilun jälkeen niin hiukset ei rasvoitu ja lässähdä kosteudesta niin helposti päivän aikana.

Vielä kun löytäisi tuotteen, jolla saa sileän ja tuuhean tuloksen...Se taitaa olla mun lasitukalla liikaa pyydetty.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
juuriska
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 08 Loka 2008, 15:36

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja juuriska »

Olen kokeillut vaikka mitä muotoilutuotteita ohueeseen ja lasimaiseen, lyhyeen tukkaani, mutta mikään ei toimi pitkään ja tukka alkaa lässähtää jo ennen puolta päivää. Ensin moni tuote voi tuntua hyvältä, mutta jo parin kerran jälkeen teho ikäänkuin hiipuu, mikä on sangen kummallista.&nbsp; ??? Tähän astisista paras ja jo viikkoja hyvin toiminut tuote on - ylläri pylläri - magnesiumöljy, joka on tarkoitettu levitettäväksi iholle. Yksi ainoa kunnon suihkaus, jonka levitän käsien kautta hiuksiin,&nbsp; tekee hiukset kivalla tavalla karheammiksi ja jämäkämmiksi, mutta ei takuta. Kaksi suihkausta on jo tälle hiusmäärälle liikaa. Saan tällä paljon paremman "surffitukan" kuin millään suolasuihkeella. Käytän muotoiluun magnesiumöljyn lisäksi 99%:sta aloe vera -geeliä. Magnesiumöljy ei vahingoita hiuksia, sillä sitä voi levittää päänahkaankin vähäksi aikaa ennen pesua.
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.
arianna

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja arianna »

Lalla kirjoitti:
Biiver kirjoitti: Tämä Iltalehdenkin sivuilla uutisoitu artikkeli tuuheampaan tukkaan kuulosti musta vähän kyseenalaiselta.
Hiuksiin saa hiukan nostetta myös sillä, että nukkumaan mennessä "nostaa hiukset ylös" tyynyllä eli haroo päänahkasta ylöspäin tyynyn reunaa kohden. Käyn ennen nukkumaan menoa suihkussa, joten ihan kuiviin hiuksiin ei varmaan toimi, mutta kuivatuskikkana kyllä jos menee kosteilla hiuksilla nukkumaan&nbsp; :)
Minä teen näin :)&nbsp; kun hiukset ei ole ihan päänahkaa myöten, ne rasvoittuvat hitaammin (uskoisin). Ja pitkähiuksisena on kiva kun hiukset on yöllä "pois tieltä", eli eivät ole pään ja selän alla kun yöllä kääntyilee...

Vastaa Viestiin