Tuuheutta tukkaan

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
jnnfrm

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja jnnfrm »

Oon tässä miettinyt uutta lähestymistapaa tukan tuuhennukseen: kiharahiustuotteita. Käsittääkseni monet kiharoille tarkoitetut shampoot/hoitikset tehostavat kiharoita - toimiiko sama vaikutelma kaltaisilleni ei-kiharoille mutta hieman laineikkaalle tukalle laineiden "jykevöittäjänä" -> selkeämmät laineet -> paksuuden tuntua ja ilmavuutta tukkaan? Onko kellään kokemusta? Vai onko se väitetty kiharantehostusefekti niin minimaalinen että ei "normitukalle" tee mitään?
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

Volymaster&nbsp; <3 Olen aivan rakastunut tähän vempaimeen. En tarvitse muotoilutuotteita ja saan helposti ja nopeasti lopputuloksen joka kestää seuraavaan pesuun. Lisäksi ei vie hiuksista kiiltoa kuten minulla tekevät fööni, suolasuihkeet, tuuheuttavat shampoot- ja muotoilutuotteet. Plussaa myös siitä että voin käyttää todella hoitavia tuotteita ilman pelkoa päätä myöten menevistä hiuksista.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja SC »

jnnfrm kirjoitti: Oon tässä miettinyt uutta lähestymistapaa tukan tuuhennukseen: kiharahiustuotteita. Käsittääkseni monet kiharoille tarkoitetut shampoot/hoitikset tehostavat kiharoita - toimiiko sama vaikutelma kaltaisilleni ei-kiharoille mutta hieman laineikkaalle tukalle laineiden "jykevöittäjänä" -> selkeämmät laineet -> paksuuden tuntua ja ilmavuutta tukkaan? Onko kellään kokemusta? Vai onko se väitetty kiharantehostusefekti niin minimaalinen että ei "normitukalle" tee mitään?
Normaalille ja kiharille hiuksille tarkoitetuissa tuotteissa on erilaiset kohteussuhdanteet hiuksille, esimerkiksi kiharat hiukset ovat paljon kuivemmat kuin normaalit hiukset, joten en osaan sanoa tehostavatko ne kiharoita.
1aFMii,&nbsp;kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Auttaisikohan tuo matrixin amplify ohuisiin ja lyhkäisiin hiuksiin tuuheuden suhteen? Tosin jos noita kuohkeuttavia shamppoita ei saa jatkuvasti käyttää, niin millä ne hiukset sais sitten tuuheammilta näyttämään ilman hurjia muotoilutuotteita&nbsp; 0_0

Kunpa olisi olemassa leikkaus jossa hiukset näyttäisi aina tuuheilta!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Kasvattaja

Tuuheammat hiukset !

Viesti Kirjoittaja Kasvattaja »

Haluisin paljon tuuheammat hiukset, ja en tiiä miten saisin, mulla on just semmoset hiukset minkälaiset haluisinki, mutta paljon tuuheammat ! entiiä yhtää miten saisin tuuheammat, joten oisitteko kilttejä, ja kertoisitte vinkkejä, miten saisin tuuheammat hiukset, ilman mitään partureita tai tableteita !
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Tuuheammat hiukset !

Viesti Kirjoittaja Milly »

Tokkopa tälle tarvitsi omaa ketjua.

Parturi ei saa hiuksistasi mitenkään tuuheampia.. Kerrostamalla toki ilmavuutta.
Ilman tabletteja et tosin saa hiuksistasi luonnollisesti tuuheampia, mitenkään.

Voit toki tupeerata..
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
Kasvattaja

Hiuksista vahvemmat/tuuheammat

Viesti Kirjoittaja Kasvattaja »

Mulla on ohuet vaaleat hiukset, ja ongelmani on että en saa niistä mitenkään tuuheampia tai vahmempia. Haluaisin edes vahvemmat hiukset, koska jos harjaan hiuksiani hiuksia saattaa lähteä harjatessa n. yli 20, ja se että harjaan tosi kevyesti, en painamalla hiuksia kovakouraisesti.
Tykkään hiuksistani tosi paljon muuten, minulla on luonnonkiharat.
Voisiko joku täällä kertoa miten pesette oikein keskipitkät hiukset?
Minulla menee tosi oudon tuntuiseksi hiukset, kun olen esim. nukkunut, tai harjannut, niistä tulee jotenki rasvaisen tuntuiset.
pesen hiukset 2-3 kertaa viikossa, onko totta että intialainen päähieronta auttaa pään verenkiertoa, ja se saa hiukset kasvamaan.
Kaikista oudointa tässä on että hiukseni on kasvanut viikossa ! Minun hiukset kasvaa tosi nopeasti, ja haluaisin myös tietää millä väriaineella saa parhaimman tuloksen, esim. väri ei kulu heti pois, tai se ei vahingoita hiuksia paljoa !
Käyttekö yleensä värjäämässä hiukset kampaajalla? Itse olen yleensä värjännyt, ja sen jälkeen tuntuu että se olisi ollut virhe, koska tuntuu että hiuksia olisi lähtenyt tosi paljon..
Harjaatteko minkälaisella kammalla hiuksenne? ja miten?
Minkälaista shampoota suosittelisitte minun kaltaisille hiuksille, jotain tuuheuttavaa, olen etsinyt tosi paljon shampoita, ja kokeillutkin mutta en ole vieläkään löytänyt sitä oikeaa.
Hoidan hiuksiani muuten tosi hyvin, en käytä mitään fööniä, tai suoristusrautaa (ennen käytin)
olen ollut jo n. 3kuukautta ilman suoristinta, ja se on auttanut, juon joka päivä vettä, ja syön ruisleipää, weetabixiä (terveellinen muro)
Haluisin olla nytten värjäämättä hiuksiani, koska en haluaisi vahingoittaa hiuksia enää yhtään, minun juurikasvu on kohta kuitenkin kilometrin pituinen, ja se ei näytä oikein hyvälle..
jnnfrm

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja jnnfrm »

Matrixin Amplifyt kyllä tuuheutti kiitettävästi mutta tukka tuntui olevan takkuisempi ja vaikea selvittää näiden jäljiltä. Kokeilin jossain mielenhäiriössä (markettituotteisiin kun en ole pariin vuoteen juuri koskenut) Fructiksen Nordic Volume-shampoota ja hoitista ja täytyy sanoa että tykkäsin niistä enemmän kuin noista Matrixeista. Silikonittomuuden ansioista rasvoittuva päänahkani oli näiden jäljiltä paremmassa kunnossa kuin aikoihin, mutta hiukset oli silti helposti selvitetyt ja hyväkuntoisen oloiset eikä ollenkaan kuivat ja takkuisat. Tuntui jopa kosteuttavan pituuksia jonkin verran mikä tuuheutustuotteissa on oman kokemukseni mukaan harvinaista. Ja tuuheutta todellakin tuli reippaasti!

Nyt sorruinkin sitten tekemään ensimmäisen Iherb-tilaukseni ja sieltä lähti mukaan Avalon Organics Biotin B-Complex Therapy Thickening -shampoo & hoitis. Näiden lisäksi myös biotiinikapseleita joten aion siis kyllästää itseni nyt biotiinilla oikein kunnolla sekä sisäisesti että ulkoisesti. :D Katotaas mitä pää tykkää... Voi kyllä olla että jos näiden kohdalla tulee pettymys niin palaan tuohon Fructikseen, koska niistä mulla ei kertakaikkiaan löydy mitään huonoa sanottavaa.

EDIT: No niin, nyt on Avalon Organicsin Thickeningit kokeiltu ja kyllä se selkeästi paksumman tuntuiseksi teki hiukset. Mitään pysyvää muutosta ei toki tullut, mutta kyllä mä toimivuudesta annan tälle kuitenkin pisteet! Havuinen tuoksu kuitenkin ei ollut meikäläisen mieleen ja hiukset takkuuntui herkästi. Tällä hetkellä on käytössä Tigin Your Highness -pönikät, ei niissäkään juuri moittimista, tykkään parfyymituoksusta, ilmavuutta tulee ja päänahkakin pysynyt suht hyvässä kuosissa verrattuna muiden Tigien rasvoittavuuteen. Kovin selvittäviä nämäkään eivät tosin ole. Niinpä mä kyllä edelleen liputan kaikkein eniten (yllättävää kyllä)&nbsp; Fructiksien puolesta!
Viimeksi muokannut jnnfrm, 26 Marras 2012, 04:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Mulla ei varsinaisesti oo mitään ongelmaa ns."lättätukan" kanssa, mutta tykkään silti tehdä tukastani tuuhean. Oon ite tykänny tosi paljon Klippoteketin kuivashamppoosta, jolla saa aika ilmavaaki jälkeä sekä Big Sexy Hairin tupeeraus pullosta-suihkeesta. Joku tuolla aikaisemmin kyseli kokemuksia Tigin Freak of naturen tuuheuttavasta muotoilutuotteesta, mulla on se kyllä mutta aika harvalle käytölle on jäänyt, koska se tekee mun tukasta tosi karhean ja takkuisen oloisen (mutta tuuhean). Tää sama efekti on nuissa muissakin tuuheuttavissa muotoilutuotteissa mikä toisaalta on ihan ymmärrettävää, sillä eihän tukkaan saa rakennetta muuten. Tässä nyt ollaanki vähän umpikujassa, eli onkohan olemassa mitään tuuheuttavaa muotoilutuotetta, joka ei tekis tukasta karheaa, takkuista ja kiillotonta vaan sileän ja kiiltävän :D?


Luultavasti tuommosta tuotetta ei ole olemassakaan, eikä mun maailma siihen kaadu, jatkan vain sitten näillä tähän asti käytössä olleilla keinoilla :)
Halina

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Halina »

En olisi kasvattamisen alussa uskonut että tästäkin asiasta tulee vielä ongelma mutta tässä se nyt on, ylihoidetut hiukset!
Tukka on aivan silkkisensileä ja menee aivan päätä myöten, entisestä tuuheudesta ei ole tietoakaan. Ei ole ollut apua vaikka pari viikkoa sitten jätin kaikki jätettävät hoitoaineet pois ja lopetin tresemmen naturals hoitoaineen boostaamisen oliiviöljyllä. Värjäsinkin nämä tälläviikolla kaksi kertaa suoravärillä mutta tämä asia ei noista värjäilyistä muuttunut. Mitä ihmettä nyt teen, käyn leikkauttamassa ilmavamman mallin? Räjäytän tukan jolloin, mutta millä? Suoristamistankin kokeilin, ennen moinen käristys sai tukan ihan pörröksi mutta ei, tulos oli sileä edelleen... Kaipaan niitä vähän huonompikuntoisia mutta niin tuuheita hiuksia, menee hermo tähän lirulettiin joka tuntuu olevan immuuni kaikenlaisille tuhoamistoimille&nbsp; >:(
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Halina kirjoitti: En olisi kasvattamisen alussa uskonut että tästäkin asiasta tulee vielä ongelma mutta tässä se nyt on, ylihoidetut hiukset!
Tukka on aivan silkkisensileä ja menee aivan päätä myöten, entisestä tuuheudesta ei ole tietoakaan. Ei ole ollut apua vaikka pari viikkoa sitten jätin kaikki jätettävät hoitoaineet pois ja lopetin tresemmen naturals hoitoaineen boostaamisen oliiviöljyllä. Värjäsinkin nämä tälläviikolla kaksi kertaa suoravärillä mutta tämä asia ei noista värjäilyistä muuttunut. Mitä ihmettä nyt teen, käyn leikkauttamassa ilmavamman mallin? Räjäytän tukan jolloin, mutta millä? Suoristamistankin kokeilin, ennen moinen käristys sai tukan ihan pörröksi mutta ei, tulos oli sileä edelleen... Kaipaan niitä vähän huonompikuntoisia mutta niin tuuheita hiuksia, menee hermo tähän lirulettiin joka tuntuu olevan immuuni kaikenlaisille tuhoamistoimille&nbsp; >:(
Oletko kokeillut jotan syväputsaavaa shampoota? :) Itselläni on Herbinan syväputsari sekä Dermoshopista tilattu shampoo. Ne eivät räjäytä tukkaasi kuivaksi, mutta tekevät narskuvan puhtaaksii! Minulla ainakin hyvin poistavat ylimääräiset silikoonit tai jos olen käyttänyt liian runsaasti öljypohjaisia hoitotuotteita.

Jotkut käyttää syväputsaavia shampoita kerran kuukaudessa. Itse käytän ehkä n. kerran parissa viikossa. Joskus kyllä unohtuu ja saattaa mennä monta kuukautta, etten käytä ollenkaan. Mutta sen sitten huomaakin, kun tukka alkaa olemaan juuresta liian hoidettu ja latvasta takkuuntuu ja näyttää kuivalle.
Halina

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Halina »

Aivan, miten en ollut koko syväpuhdistusta muistanut! Kiitos hurjasti, tänään kokeilen sitten tuota, kuulostaisi kyllä ihan loogiselta syyltä lirutukkaan&nbsp; :)
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja kemp »

mulla on auttanut ihan hirmuisesti Kevin Murphy Full Again Thickening Lotion.
ok, se on hintava, ei tuoksu kovin hyvälle (tuoksu tosin haihtuu nopeasti) ja purnukka on aika epäkäytänöllinen (niin kuin kaikissa KM tuotteissa) mutta se vain TOIMII!!!
mulla on aika litsis lätsis lättänä tukka, mutta tuuhea tulee kun tuota levittää pyyhekuiviin hiuksiin ja föönää. tuo siis tarvitsee föönin toimiakseen, mutta siinä ei ole lämpösuojaa joten sitä on laitettava myös.

Evakkosiili
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 12 Syys 2013, 21:19

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Evakkosiili »

Jos törmäätte jossain Pureology Pure Volume Blow Dry Amplifieriin, niin voin kertoa, että tällä saa ISON tukan.

Kyseessä on siis muotoiluneste, joka turvottaa ja karhentaa hiusta. (Big Sexy Hairilla oli joku muotovaahto jota mainostettiin tyyliin "backcomb in a bottle". Sama kuvaus sopii tähän.) Ei kantsi käyttää paljoa kerrallaan tai tulee tönkkö.
Elinaelina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Loka 2009, 23:35

Vs: Tuuheutta tukkaan

Viesti Kirjoittaja Elinaelina »

Kalevalatar kirjoitti:
Halina kirjoitti: ---Tukka on aivan silkkisensileä ja menee aivan päätä myöten---
Oletko kokeillut jotan syväputsaavaa shampoota? :) Itselläni on Herbinan syväputsari sekä Dermoshopista tilattu shampoo. Ne eivät räjäytä tukkaasi kuivaksi, mutta tekevät narskuvan puhtaaksii! Minulla ainakin hyvin poistavat ylimääräiset silikoonit tai jos olen käyttänyt liian runsaasti öljypohjaisia hoitotuotteita. ---
Jos tukka on aivan silkinsileää ja kaikelle immuuni ilman mitään hoitorutiinia? Syväpuhdistava kyllä puhdistaa, mutta kun alkujaankaan ei ole mitään hoitotuotteita käytössä, niin ero ei ole enää niin radikaali.

Lopetin värjäämisen pari vuotta sitten ja tukka on kasvanut lyhyestä mallista pituutta siitä asti. Nyt se alkaa olla aivan mahdoton. Rasvoittuva päänahka toisaalta pitää huolen siitä, että kasvava tukka on tervettä ja kiiltää enemmän kuin värjätyt useimmilla muilla ihmisillä, mutta mikään ei saa tätä edes pysymään ponnarilla, vaikka hiukset alkaa vasta päästä hartiamittaan ja ovat ohuet.

Suolasuihke? Päivittäiseen käyttöön?

Mitä on cornstarch? Maissiajuhoa?
Vastaa Viestiin