Sivu 1/1

iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 23:41
Kirjoittaja Chaos
Eli tänne keskustelu iHerbin shampoista ja shampoopaloista :)

Mä kyselisin, että mitä shampoita suosittelette te, jotka värjäätte hiuksia eli väriystävälliset shampoot haussa! Ja sulfaatittomat nimenomaan kiinnostaa. Varsinkin kiinnostaa Alba Botanican Gentle, Shikain kosteuttava, Beauty Without Cruelty kosteuttava, Mill Creek Aloe Vera, Hugo Naturals Color Protecting, Nature's Gaten Color Protecting ja Pure & Basic Natural Moisturising shampoo, Cherry Almond. Toki mitä vain saa suositella :) Mutta noi varsinkin kiinnostais. Kun oon huomannut, että mitä enemmän öljyjä on shampoossa, niin se ainakin tuntuu vievän väriä. Siksi ois kiva kuulla, mitä hiuksia usein/säännöllisesti värjäävät ovat tykänneet iHerbin valikoimasta! Varsinkin Hilipan kommentit kiinnostais, kun mustahiuksisia ollaan ;)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 11 Tammi 2013, 06:43
Kirjoittaja Hilippa
^ Heh, mitään noita mainitsemiasi en ole ainakaan koskaan kokeillut :)
Nyt on iHerbiltä käytössä Acure organicsin shampoo. Arkistoidussa ketjun osassa olen kerennyt sitä kommentoimaan, mutta tässä uusiksi lyhyesti:

Tuoksuu ihan coctailkirsikoilta, joista en tykkää :P Inci on hyvä, vaikka lopussa onkin jonkin verran just niitä öljyjä. Ei ole kuitenkaan tuntunut niistä huolimatta vievän multa väriä yhtään normaalia enempää. Joillakin ilmeisesti vaikuttaa kiiltoon (siis vähentää sitä), mutta mulla ei ole ollut ongelmaa senkään kanssa.

Tuo on ainoa shampoo jota tällä hetkellä käytän.
Kohta siis olen itsekin siinä tilanteessa, että pitäisi jo miettiä, mitäs ostaa seuraavaksi. Toisaalta voisin tilata vaikka jotain noista mainitsemistasi, mutta kun nykyään iHerbistä tilaaminen ei oikein enää innosta... Palashampoitakin kohtaan olen utelias, niitäkään kun en ole koskaan vielä kokeillut :) Tai sitten palaan hetkeksi Urtekramin shampoiden pariin. Hitsi, vaihtoehtoja, vaihtoehtoja! :D

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 19:10
Kirjoittaja peachvodka
Kokeilin eileen ensimmäistä kertaa tilaamaani Giovanni, Smoot As Silk, Deep Moisture Shampoota. En oikeen tiedä mitä mieltä tästä oon.. Ei ollut mitenkään kovin erikoinen kokemus. :o Vaahtosi ja pesi hyvin. Siinä se. Ihan perushyvä shampooksi :) Mukava sitruksinen tuoksu!

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 11:48
Kirjoittaja ellen
Ostin iHerbistä Nature's Gaten hennasampoon, joka on sulfaatiton, parabeeniton ja silikoniton. Sampoo on uudistunut ja iHerbin sivuilla oleva INCI on vanhan version ainesosaluettelo ja uusi versio on tosiaan sulfaatiton.

Tykkään sampoosta aivan hirmuisesti, sillä se antaa kiiltoa, jämäkkyyttä ja rakennetta hiuksiini. Lisäksi on kosteuttavan tuntuinen, mutta ei kuitenkaan tee hiuksia lähmäisiksi tai öljyisiksi. Pieni määrä vaahtoaa hyvin, joten iso pullo on aivan naurettavan edullinen käytössä. Tietenkin kirsikkainen/mantelinen tuoksu on myös plussaa, ainakin minulle ;D .

Tämä sampoo taitaa olla tähän asti kokeilemistani iHerbin sampoista suosikkini :-* !

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 12:38
Kirjoittaja Suvivilja
^ Mistä sitten voi tietää tilatessa, onko saapuva versio sulfaatiton vai ei, kun tuolla iHerbin tilaussivullakin oleva INCI on sulfaatillinen..?  ??? Eikä sivulla muutenkaan ole mitään mainintaa sulfaatittomuudesta ja uudesta versiosta.

Tuo hennashampoo nimittäin kiinnostaisi kovasti, ja varsinkin jos se tosiaan on sulfaatiton.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 14:11
Kirjoittaja ellen
^ Nature's Gaten sampoiden ja hoitiksien uudistumisesta on jo kulunut hyvä tovi, joten uskon iHerbin myyneen ensin vanhat pois uusien alta. Ja onhan iHerbin sivujen päivitys muutenkin ollut vähän niin ja näin. Esimerkiksi kun katsoo Nature's Gaten awapuhi-sampoon sivua, niin siellä on kuva uudesta pullosta, INCI on vanha ja tilatessa tuli uuden version awapuhi-sampoo kuitenkin.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 15:14
Kirjoittaja Suvivilja
^ Ok; Nature's gaten pomegranattishampoon sivulla (http://www.iherb.com/Nature-s-Gate-Hair ... 32-ml18881) taas on sulfaatiton eli ilmeisesti uusi INCI ;)
Mistä muuten tiesit tuosta uudistuksesta, kun ei se ainakaan tuolta iHerbistä ilmene?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 23 Tammi 2013, 16:57
Kirjoittaja ellen
^ Mulla on mennyt pulloittain Nature's Gaten hennahoitista tässä viime vuosina ja koska pullossa lukee uudistuneesta koostumuksesta sekä tietenkin pullon etiketti muuttui, niin uudistus oli helppo huomata.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 19:17
Kirjoittaja Hilippa
Earth science deep conditioning masque (olive & avocado) on ollut tosi hyvä mun hiuksille ja ilokseni huomasin että saman sarjan shampookin on tullut valikoimaan! Tilaisin shampoon heti jos voisin naamion parina käytettäväksi, mutta sepä on OOS... Ekan kerran kun shampoon iHerbin sivuilla huomasin, niin tuotteen tiedoissa luki että lisää tulisi varastoon n. 19. päivä tätä kuuta, mutta nyt arvioitu saapumispäivä on hävinnyt ja lukee pelkästään ettei sitä ole varastossa :P
Onneksi vielä hetken ehdin tuota odottelemaan ennen kuin joku shampoo on pakko tilata tai ostaa, koska nykyistä shampoota on sentään vielä puoli pulloa jäljellä ja CO-pesujen ansiosta se ei sentään ihan parissa viikossa ole kulumassa loppuun  :)

Edit. Yöllä on päivittynyt shampoon tietoihin että helmikuun eka päivä saattaisi sitä olla taas varastossa!  :T

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 00:39
Kirjoittaja hibiskus
Lukisin mielelläni käyttökokemuksia J.R. Liggett'sin Old Fashioned Bar Shampoosta, varsinkin jos joku kiharapää on kokeillut Herbal Formulaa. Oon ko tuotetta tilaamassa testiksi, jos vaikka piristäisi näitä minun laiskoja kiharoitani. Ilmeisesti tuon käytössä menee jonkin aikaa, ennen kuin hiukset ja päänahka siihen tottuu ja jäljestä tulee puhdasta?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2013, 21:12
Kirjoittaja Gekko
^ Mä pidän kovasti noista J.R. Liggett'sin paloista, mutta en ole toistaiseksi kyllä kokeillut kuin sitä perusversiota. Seuraavaksi mahdollisesti tilaan tuon yrttiversion, koska tykkään yrttituoksuista, mutta edellistä palaa on niin paljon jäljellä ettei tarvitse vielä vähään aikaan - varsinkaan, kun mulla on muitakin paloja käytössä. Todella riittoisaa ja hitaasti kuluvaa kamaa.

Hiukseni ovat kyllä lajiltaan suorat ja liukkaat, joten vaikutus kiharoihin on ihan hämärän peitossa, mutta omaan päähäni tuo pala on aika tehokas ja se onkin luottokamaani silloin, kun pitää öljymuhitukset pestä pois. Tähän päähän pesevyys ei ole mikään huono juttu, ja hapanhuuhtelun jälkeen siliää tukka aina hyvin. Eikä hoitistakaan välttämättä tarvitse, siis tähän hiuslaatuun. Tukkani ei ole ikinä ollut mikään hoitoainesyöppö.

Toinen iHerbin pala josta pidän kovasti on Clearly Naturals glyseriinisaippuat, joista tällä hetkellä on käytössä piparminttuversio. Tämä on hellemmin pesevä kuin tuo ensimmäinen, joskus tarvitsee vaahdottaa kaksi kertaa, mutta kyllä tälläkin puhdasta tulee. Kuluu nopeammin kuin Liggett's, ehkä siksi että tuossa on niin paljon sitä glyseriiniä. Mutta riittoisia silti, ja edullisia. Edit. Ja niin joo, tuo glyseriinisaippua on ihana myös vartalon pesussa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 07 Helmi 2013, 19:42
Kirjoittaja hibiskus
Kiitos Gekko vastauksesta.

Sain oman palani tällä viikolla ja eilen tein ensimmäisen pesun palashampoolla. Kuivana Liggett'sin yrttipala tuoksui varsin voimakkaasti, mutta vaahdottaessa tuoksu muuttui miellyttäväksi eivätkä hiukset haise tai tuoksu miltään pesun jälkeen. Tuote vaahtosi mukavasti kosteissa hiuksissa, vaikka vaahto olikin lyhytkestoista ja katosi sillä aikaa päästä, kun vaahdotin palaa toiseen kertaan. Huuhdellessa hiukset tuntuivat natisevilta ja viimeiseksi huuhtelinkin pituudet kylmällä vedellä. Lopputulos on pehmeän tuntuinen ja miellyttävän jämäkkä hiuksisto, hiukset tuntuvat saaneen lisää paksuutta. Tykkään.  :-*

Tämä ensimmäinen pesu ei ainakaan tuonut kiharoita esiin mikä on harmi. Vetäisi muuten lähes suoriksi, mutta latvoissa on laiskaa lainetta.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 12 Helmi 2013, 09:09
Kirjoittaja Ellenia
Olisiko iHerbissä jotain terhakkaa volume-shampoota, jossa ei kuitenkaan olisi sulfaatteja, silkkareita, mineraaliöljyjä tai parabeenejä? Jotain oikeasti toimivaa, kuohkeutta antavaa?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Helmi 2013, 09:51
Kirjoittaja Tazu
Heippa!

Osaako kukaan suositella iherbistä hyvää shampoota pitkille vaalennuksista kuivuneille hiuksille. Nämä kolme on jo käyneet testissä, mutta ennen hoitoaineen laittoa tuloksena järkyttävä takkuhamppukasa.

http://www.iherb.com/Desert-Essence-Shea-Butter-Shampoo-Repairing-12-9-fl-oz-382-ml/22228
http://www.iherb.com/Desert-Essence-Shampoo-Coconut-8-fl-oz-237-ml/22453
http://www.iherb.com/Giovanni-Smooth-As-Silk-Deep-Moisture-Shampoo-8-5-fl-oz-250-ml/6419

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Helmi 2013, 10:23
Kirjoittaja ellen
^ Tässä joitain todella kosteuttaviksi havaitsemiani sampoita. Ovat järjestyksessä niin, että eka on kaikkein kosteuttavin/öljyisin/lähmäävin.

Alba Botanica Gentle Shampoo Advanced Botanical Color Protection
Shikai Natural Moisturizing Shampoo
Acure Organics Moroccan Argan Oil + Argan Stem Cell Shampoo
Nature's Gate Henna Shine Enhancing Shampoo

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 06 Maalis 2013, 20:58
Kirjoittaja Ulpu
Mä tarttisin kosteuttavan, herkälle päänahalle sopivan shampoon (ja hoitiksen). Nature Gate kiinnostaisi, onko Aloe Veralla rauhoittavaa vaikutusta? Ts. millaisia kokemuksia, ärsyttääkö herkästi? Entä Aloe Veran tuoksu? Eikös joissain noissa ole kirsikkainen/mantelinen tuoksu, se on ihan nou nou mulle. Tai joku muu hyvä, suosituksia kaipaisin, kiitos.  :)

Mulla on ollut Desert Essencen hajusteeon sh ja hoitis ja ne kyllä rauhoittivat ärtyneen päänahan. Halusin kuitenkin säännöllisessä käytössä, että shampoossa ja hoitiksessa olisi tuoksua. Nyt on Redkenin All Soft ilmeisesti ärsyttänyt päänähan, kutiaa ja tulee näppyjä. Oon pessyt nyt muutaman kerran Desrt Essencen shampoolla ja se onkin rauhoittanut päänahan hyvin, mut se tuoksu ei houkuttele säännölliseen käyttöön...

Muoks. Mites sit Avalon Organicsin, Extra Moisturizing Shampoo, Olive & Grapeseed? Ilmeisen hyvä kans, vaikkakin tuoksuton...

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Maalis 2013, 19:55
Kirjoittaja Hilippa
Earth science olive & avocado deep conditioning masque on minulle HG-tuote ja vihdoin noin kuukausi sitten sain saman sarjan shampoonkin tilattua kokeiltavaksi. Se on siis aika vastikään tullut iHerbin valikoimaan. Koska naamio on niin hyvä, niin shampooltakin odotin paljon. Shampoo ei onneksi sentään lainkaan narskuvaksi hiuksia pese, mutta ei aivan niin kosteuttavankaan tuntuinen ole kuin esim. Acure organics Moroccan argan oil + argan stem cell shampoo.

Olive & avocado sarjan shampoosta ja naamiosta siis shampoo jää hyvyydessä jonkin verran naamion jalkoihin, muttei huono ole sekään. Mutta koska mun IHerbrin wishlistillä on pari muuta shampoota joita haluan kokeilla niin heti en ainakaan uutta pulloa tuota osta.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 12 Huhti 2013, 08:21
Kirjoittaja susQ
Oisko kellään suositella shampoota täältä, kaupan/kampaamooden shampoot on liian kuivattavia, ja sitten taas mopin hydrating olisi kyllä ihanan kosteuttava mutta ei ilmeisesti pese tarpeeksi, hiukset on lähmäset jo heti pesun jälkeen.  ???  Eli jotain näiden väliltä, ja tietysti ilman silikoneja . :) Hiukset kuivat luonnonkiharat.

Edit. Oli pakko saada jotain tilaukseen heti niin otin tosta ellenin listasta ton Shikain shampoon kokeiluun, toivotaan että se pesee tarpeeksi. :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Huhti 2013, 21:58
Kirjoittaja Hilippa
Minulla ainakin Shikai moisturizing shampoo tuntuu pesevän tarpeeksi - niin että esim. aiemmin hiuksin laitetut öljyiset jätettävät puhdistuvat hiuksista - muttei silti liikaa eli että kuluttaisi esim. hiusväriä liikaa tai rasittaisi päänahkaa liian paljon. Se vaahtoaa todella paljon ja tuoksu on mieto mutta miellyttävä. Tähän mennessä iHerbistä shampoista kaikkein parhaimmalta minun hiuksiin on tuntunut Acure organics Moroccoam argam oil + agan stem cell shampoo, jota varmasti ostan myöhemmin lisää. Myös tämä Shikai jää uudelleenostettavien listalle.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 30 Touko 2013, 18:29
Kirjoittaja NarnianQueen
Tuuheuttavaa effektiä toivoville suosittelen ehdottomasti Grandpa's tervasaippuaa -
Grandpa's Wonder Pine Tar Soap

Olen pessyt tällaä pitkät hiukseni useampana iltana peräkkäin käyttäen viinietikkahuuhtelua perään. Kyllä on ihanan raikkaat ja tuuheat kutrit tässä helteessäkin, eivät liimaudu enää niskaan, kuten monella shampoolla on käynyt.
Ihanaa... Tervan voima on tunnistettu muuallakin kuin Suomessa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Heinä 2013, 22:02
Kirjoittaja peachvodka
Shikai moisturizing shampoo kokeiltu nyt myös itsekkin! Tykkäsin koostumuksesta ja tuoksu oli myös miellyttävä. Tämä on aika riittoisaa ainakin omassa käytössä, kun pieni määrä riitti koko päähän. Vaahtosi ja pesi hyvin. Ei jättänyt takkuja. Kyllä mä tästä diggasin ja varmasti ostan lisää! (-:

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Syys 2013, 11:17
Kirjoittaja Rosilda
Olisiko iHerbin tuotteissa jotain hyväksi havaittua syväpuhdistavaa shampoota? Käytän harvakseltaan syväpuhdistavaa shampoota eikä kokemuksia ole muista kuin Herbinan ja VO5:n syväpuhdistavista, molemmat kyllä ajaneet ihan hyvin asiansa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 28 Syys 2013, 15:06
Kirjoittaja peachvodka

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 28 Syys 2013, 20:02
Kirjoittaja Sinimusta
Olisiko jollakin suositella shampoota, joka sopii taliköhnä-ongelmasta kärsivälle? Päänahka ärtyy herkästi, mutta rasvoittuu myös nopeasti. Hiukset tarvitsevat jonkin kosteuttavan ja aika hellävaraisen shampoon. Sen on oltava sellainen, joka puhistaa, mutta ei kuivata.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 08 Loka 2013, 16:03
Kirjoittaja Hilippa
Desert essence coconut shampoo ei ole tuntunut liian kuivattavalta ja yllättävän hyvin siedän kookoksenkin tuoksua :) Takuttaa kuitenkin jonkin verran hiuksia joten hoitoaineen käyttö on ollut pesun jälkeen välttämättömyys. Tästäkin huolimatta shampoo on mielestäni parempi kuin saman sarjan hoitis joka tuntui niin perushoitikselta kuin vaan voi.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 14 Loka 2013, 20:35
Kirjoittaja juuriska
NarnianQueen kirjoitti: Tuuheuttavaa effektiä toivoville suosittelen ehdottomasti Grandpa's tervasaippuaa -
Grandpa's Wonder Pine Tar Soap
Kiitos NarnianQueenille tästä vinkistä!  :D Aivan ihana hiustenpesun lopputulos etikkahuuhtelun kanssa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Loka 2013, 12:21
Kirjoittaja peachvodka
Noniin! Kehuttu Acure Organics Moroccan Argan Stem Cell + Argan Oil shampoo testattu! Haju oli mielestäni aika kuvottava, minä kun en niinkään tykkää noista yrttisistä tuoksuista. Ainakin omaan pehkoon tuotetta joutui annostelemaan melko reippaasti. Vaahtosi suht. hyvin, mutta mielestäni tuotteella oli vähän hankala pestä, kun takutti aika paljon ??? Shampoo pesi silti hyvin, vaikka huuhtelun jälkeen tukka oli edelleen vähän takussa. No, ei muuta kuin hoitsikat päähän, ja voi että sitä riemun määrää kun hoitsikat huuhteli pois! Oli niin siliä ja takuton tukka! <3 (yleensä mulla on jäänyt aina vähän takkuja jopa hoitoaineen huuhtelun jälkeen.)

En oikein osaa vielä sanoa, että päihittääkö ko. shampoo mun tämän hetken rakkauden, eli Shikain.
Mutta kyllä Acure Organics silti todellakin pääsee hyväksi havaittujen listalle!

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Marras 2013, 22:37
Kirjoittaja peachvodka
Taas täälä ::) No, laitan nyt kuitenkin uuden viestin, kun tosta edellisestä on jo hetki.

Avalon Organics Clarifying Lemon shampoo on hellävarainen, mutta syväpuhdistaa silti tosi hyvin! Ei takuta kauheasti. Huomattavasti parempi ja mukavampi pesukokemus, kuin esim. markettien herbina, axe ym. syväpuhdistavilla shampoilla. Loistotuote! <3

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 25 Marras 2013, 22:11
Kirjoittaja versicolori
^ ähh, tuota Avalonin syväpuhdistavaa oon himoinnut jo jonkin aikaa ja melkein jo laitoin viimeisimpään iHerbin tilaukseen&nbsp; :P&nbsp; en anna itseni vielä tilata, kun kaapissa on Herbinan ja Dermosilin syväputsarit.&nbsp; Mulla on heikko kohta sitruunaisiin (hius)juttuihin ja kuulostaa muutenkin toimivalta tuotteelta.

Grandpa's Wonder Pine Tar Soap pala on toiminut mulla hyvin niinä aikoina, kun päänahka on kiukkuillut. Tällä en saa kovin helposti lähmää aikaan.
Nubian Heritage Mango butter soap palalla saa kivan jäntevän ja kuohkean loppputuloksen. Kuivat latvat ja päänahka tykkää.
J.R Ligget's old fashioned shampoo bar Tea Tree & Hemp Oil parin käyttökerran jälkeen en ollut kovin vakuuttunut niinpä pala jäi hyllylle. Kai tuolle pitäisi antaa toinen mahdollisuus tai suosiolla heittää menemään.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 26 Marras 2013, 08:06
Kirjoittaja Hilippa
Avalonin syväpuhdistavaa olen minäkin yhden pullon käyttänyt ja se tosiaan hoitaa tehtävänsä hyvin. Nyt kuitenkin tilasin &nbsp;syväpuhdistavaksi shampooksi vaihtelun vuoksi Giovanni Golden wheat deep cleanse shampoon. Tajusin just että edellisestä syväpuhdistavasta pesusta onkin jo toista kuukautta, joten jo oli aikakin heti testata shampoota kun sen eilen sain! Ei liian kuivan tuntuiseksi tuokaan hiuksia pese joten onnistuneeksi ostoksesi totean Giovanninkin :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Joulu 2013, 15:46
Kirjoittaja mar.ia
Avalon Organics, Biotin B-Complex Therapy, Thickening Shampoo
Olen nyt käytellyt tätä useamman viikon ja sopii mun tukalle ja päänahalle oikein hyvin. Ei mikään HG mutta tähän mennessä paras löytämäni shampoo tälle käsittelemättömälle kasvustolle. Mulla rasvoittuu päänahka ja hiukset todella nopeasti ja useimmat shampoot joko pahentavat rasvoittumista tai eivät pese hyvin, tämä on kuitenkin tarpeeksi hellävarainen ja pitää hiukset suhteellisen puhtaina joka toinen päivä pesemällä. Olen sen verran kyllästynyt shampootestailuihin että käyttänen tätä useammankin purkin kunnes jaksan taas alkaa metsästämään parempaa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Tammi 2014, 20:30
Kirjoittaja Mena
^ Tuo Avalonin biotiinishampoo oli aiemmin mun lemppari ennen kuin löysin Herbinan Marjaspan. Käytännön syistä en sitten enää tilannut tuota Avalonia, tosin nykyään kun pitää olla hajusteetonta niin voisinkin taas ottaa tuon biotiinishampoon kokeiluun. Pesi hyvin mutta ei narskuvaksi, jätti ilmavan lopputuloksen ja saattoi tuuheuttaa tai sitten vaan kuvittelin niin. :D

J.R Ligget's old fashioned shampoo bar Tea Tree & Hemp Oil
Yritin kovasti tykästyä tähän mutta ei. Pesi todella narskuvaksi asti ja lopulta mun päänahka oli vähän kipeä ja alkoikin sitten puskea rasvaa ihan huolella seuraavan vuorokauden puolella. Ei siis sopinut. Mulla on tämä vielä jossain kylppärin kaapissa jemmassa, suunnittelin käyttäväni tämän käsisaippuana sitten kun nykyinen pala loppuu mutta noita käsisaippuapalojakin on jonossa eikä ne tunnu kuluvan sitten niin millään...

Avalon Organics clarifying lemon shampoo
Parin käyttökerran perusteella ei voi kuin kehua. Pesee kunnolla mutta ei takuta kuten Herbina teki. :ts Ihana raikas sitruunatuoksu plussaa, enkä ainakaan vielä huomannut tämän ärsyttävän ihoa (hajustekosketusallergia).

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 06 Tammi 2014, 19:58
Kirjoittaja janniina
Nature's Gaten hennashampoo on alkuvaikeuksien jälkeen ihastuttanut (samoin kävi myös Lushin R&B jätettävässä :D) ja tykkään siitä todella paljon! Pesee puhtaaksi, pitää puhtaana, mutta ainakaan CWC-pesun kanssa en ole huomannut mitään kuivattamisongelmaa. Toisinaan päänahka kutiaa, mutta se nyt on normaalia kaikkien shampoiden kanssa ainakin itsellä.

Laitoin eilen uuden iHerb-tilauksen vetämään, johon laitoin myös biotiinishampoota. Innolla odotan! :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 06 Tammi 2014, 21:25
Kirjoittaja höpönasu
Tilasin syksyllä Avalon Organicsin Scalp Normalizing Shampoo Tea Tree Min Therapyn sekä Thickening Conditioner Biotin B-Complex Therapy, jotka bongasin satunnaisesta blogista ja noiden tuotteiden kautta tutustuin koko iHerbiin. Mä en oo kauheen hyvä shampoiden käyttäjä koska käytän vähän kaikkea sekaisin ja mulla on aina käytössä eri shampoo- ja hoitismerkit.

Näitä kyseisiä oli ainakin omaan päähän jotenkin vaikee levittää läträämättä koko kämmenellistä. En voi sanoo mitään tehosta koska käytin silloin tällöin mutta ei mitään ihmeitä niinä käyttökertoina tehnyt kun käytin. Ei tehnyt siis mitään ja shampoo oli mielestäni tosi, tosi vähän puhdistava. Muistelen että hiukset jäi likaisiksi tai lähmääntyivät. Nämä on nyt kaapissa odottamassa käyttöä. Aion sitten käyttää vain noita ja kattoo että mitä tapahtuu mutta vielä ei oo inspaa. Olis vaikka mitä puteleita käyttämättä vielä.
;)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 07 Tammi 2014, 20:02
Kirjoittaja Shirley
^^ Nature's Gaten hennashampoo on ollut käytössä täälläkin ja tykkään kyllä. Alkuun hiukset tuntuivat kummallisen nahkeilta pesun jälkeen, siis nimenomaan kosteina. Lopputulos on kuitenkin ollut hyvä ja pesee juuri sopivasti kuivattamatta päänahkaa. Olen tainnut tottua siihen nahkeaan tunteeseenkin, kun en enää kiinnitä siihen mitään huomiota. Tuoksu on kyllä melkoisen erikoinen, vaikkei kuitenkaan mun nenään mitenkään kamala. Mietin pitkään, mitä tuoksu muistuttaa ja sitten keksin, että liköörikonvehteja!&nbsp; :D Tosin tämä voi olla kyllä ihan mun mielikuvituksen tuotetta, kun en noita konvehtejakaan ole pariin vuoteen syönyt.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 07 Tammi 2014, 21:53
Kirjoittaja janniina
^ Just tuosta nahkeudesta kosteana unohdinkin sanoa. Alkuvaikeuksilla tarkoitin siis sitä, kun pelotti että se shampoon jättämä nahkeus nimenomaan kosteissa hiuksissa kuivattaisi, mutta en ole vielä huomannut mitään kuivumista ja pian 4 kk olen shampoota käytellyt. Nahkeuteen kyllä tottui aika nopeasti :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 30 Tammi 2014, 20:31
Kirjoittaja janniina
Nature's Gaten biotiinishampoota olen kokeillut nyt pariin otteeseen. Takutti ekalla pesulla vietävästi, mutta nyt pesutulos aika samanlainen kuin hennashampoolla, pesee samalla tavalla puhtaaksi semmoisella nahkealla tavalla :D Tuoksuu vahvasti jollekkin piparmintulle tai hammastahnalle, mutta onneksi en ole hiusjutuissa kovin tuoksuherkkä :-)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 13 Helmi 2014, 20:26
Kirjoittaja ZEN
Uutena kokeiluun meni BRöö Shampoo, Frizzy to Sleek, Silky Spice, jonka ostin lähinnä hauskan nimensä takia. Tuote on miltei kaikin puolin hämmästyttävän täydellinen kokemus -- lukuunottamatta tuoksultaan, joka onkin sitten aivan kamala. Piparkakulta tuo tuoksuu, ja vaikka se ei ehkä ensi ajatukselta kuullosta niin kamalalta, niin se kyllä on. Tässä on sellainen tungettelevan paksu joskin varsin autenttinen tuoksu, josta jatkuvasti tulee mieleen joulu (inhoan joulua!). Ja makeuteenkin saa varautua, vaikka nimi viittaisikin enemmän mausteisuuteen.

Mutta jos piparkakun tuoksu on mieluinen jollekulle, niin tässä on aivan loistava shampoo. Mielettömän riittoisaa, ihanasti vaahtoavaa ja ensimmäinen shampoo, joka tuntuu hoitavan hiuksia. Vaahdotuksen jälkeen jää todella kosteutetun oloiset ja pehmoisat hiukset, joskaan pahimman hamppulatvan takkuja edes tämä ei pelasta. Kuitenkin päänahkakin on ollut erittäin tyytyväinen (ei kutise) ja puhdas jälkeenpäin, mitä en ehkä osaisi kuvitella näin hoitavalta shampoolta.

Lähden ehdottomasti kokeilemaan merkin muitakin shampoita, josko sieltä löytyisi joku yhtä ihana mutta paremmalta tuoksuva! :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 13 Helmi 2014, 21:14
Kirjoittaja Shirley
Kuulostaapa hyvältä! Siis tuoksuineen kaikkineen. :D Ja mitä nyt tsekkasin, niin on kaiketi sulfaatitonkin vielä. Pääainesosa on olut, mutta se ei kuitenkaan nouse esiin tuoksussa? Piparin tuoksusta tykkään, mutta oluesta en

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 13 Helmi 2014, 21:22
Kirjoittaja ZEN
^Hmm, kävinpä oikein ajatuksella nuuhkaisemassa tuota. Jotain hieman imelää ja sellaista olutvaahdon tuoksua kyllä aistin tuon piparkakun seasta, joten jos se on ehdoton nou, en ehkä voi suositella. :P Ei kuitenkaan sellainen hiivainen tai "kusinen" tuoksu niinkuin joissain kaljoissa, tämä on todella pehmeä ja paksu.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 13 Helmi 2014, 22:10
Kirjoittaja Shirley
Ehkäpä se ei sitten haittaa. :) Seuraavaan iHerb-tilaukseen mukaan siis. Tosin mun on pitänyt tehdä tilaus sinne jo ties kuinka kauan, joten en tiedä, milloin saan aikaiseksi. Mulla on kyllä vielä Nature´s Gaten hennashampootakin rutkasti jäljellä, joten sinällään tarvettakaan ei olisi, mutta kun tahtoo kokeilla. :D

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Helmi 2014, 21:00
Kirjoittaja Katzenparade
Suositelkaapa mulle jotakin mukavaa kosteuttavaa shampoota, sellaista perusshampooksi sopivaa? :)

Pohdiskelin tilaavani Pure&Basicin Natural Moistuizing Cherry Almond-shampoota, kun olen samaisesta hoitiksestakin tykännyt, mutta pitäähän tähän saada muiden mielipiteitä :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 18 Helmi 2014, 21:00
Kirjoittaja catjuska
Olen pariin otteeseen pessyt Granpan tervalla: http://www.iherb.com/Grandpa-s-Wonder-P ... -92-g/6433 ja ilmeisesti tarvitsisin sen etikkahuuhtelun perään. Varsinaista lähmälähmää ei ole ollut, mutta hiukset tuntuvat kyllä vahamaisilta. Hankaan saippuapalaa käsissäni ja vaahtoaa kyllä sen mitä itse pesuhetkeltä kaipaan&nbsp; :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 08:43
Kirjoittaja Puf
Clearly Natural Pure and Natural Glycerine Soap (unscented)
Käytän tuota saippuaa shampoopalana ja tuntuu toimivan todella hyvin. Ei lähmää oikeastaan yhtään, mutta pyrin silti käyttämään aina etikkahuuhtelua hoitoaineen poispesun jälkeen. Jos etikkahuuhtelu jää välistä, hiuksissa näkyy hiukan lähmää, mutta sen kanssa pystyy silti elämään toisin kuin joidenkin muiden palashampoiden kohdalla. Pala tuntuu kosteuttavalta ja miedosti pesevältä. Käytän pesujen välissä yleensä jotain toista shampoota tai co-pesua, sillä pidempään käytettynä pala alkaa kerryttää hiusten tyveen hilseen näköistä saippuajäämää (tai jotain). Pala maksaa jotain 2 dollaria ja ostaisin kyllä uudestaankin :) Olen nyt pessyt sillä hiukseni kymmenisen kertaa eikä pala ole kulunut juuri yhtään. Pesen sillä suihkussa myös naamani ja totta kai saippuaa voisi käyttää myös vartalon pesuun, mutta käytän siihen tarkoitukseen yleensä hajustettuja saippuoita.&nbsp;

En osaa Muttulle suositella mitään kummempaa, mutta jos haluat sulfaatitonta shampoota niin sulfaatittomat shampoot -ketjussa on muutamia todella hyviä listoja iHerbin kosteuttavista shampoista :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 19 Helmi 2014, 19:27
Kirjoittaja Chaos
Osaisko joku suositella hyviä sulfaatillisia shampoita iHerbistä? Mun päänahka ainakin kaipaa välillä ihan sulfaattejakin! Tosi vaikea semmosia etsiä nimittäin, tuntuu kun eniten tulis vastaan sulfaatittomia.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 24 Helmi 2014, 20:43
Kirjoittaja hubbabubba
Syväpuhdistava hakusessa! En ole juuri koskaan syväpuhdistavaa käyttänyt joten lienee paikallaan sellainen tilata. Hento ja värjäämätön tukka kyseessä.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Helmi 2014, 17:59
Kirjoittaja höpönasu
^ Tässä olis yks: http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Cl ... =null&ic=1

Mulla ei toiminut ennen eilistä hiustenpesua. Pulloa täytyy siis oikeasti ravistaa kunnolla ettei se jää litkuksi.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 21 Maalis 2014, 09:23
Kirjoittaja ellen
zeprah kirjoitti: Uutena kokeiluun meni BRöö Shampoo, Frizzy to Sleek, Silky Spice, jonka ostin lähinnä hauskan nimensä takia. Tuote on miltei kaikin puolin hämmästyttävän täydellinen kokemus -- lukuunottamatta tuoksultaan, joka onkin sitten aivan kamala. Piparkakulta tuo tuoksuu, ja vaikka se ei ehkä ensi ajatukselta kuullosta niin kamalalta, niin se kyllä on. Tässä on sellainen tungettelevan paksu joskin varsin autenttinen tuoksu, josta jatkuvasti tulee mieleen joulu (inhoan joulua!). Ja makeuteenkin saa varautua, vaikka nimi viittaisikin enemmän mausteisuuteen.

Mutta jos piparkakun tuoksu on mieluinen jollekulle, niin tässä on aivan loistava shampoo. Mielettömän riittoisaa, ihanasti vaahtoavaa ja ensimmäinen shampoo, joka tuntuu hoitavan hiuksia. Vaahdotuksen jälkeen jää todella kosteutetun oloiset ja pehmoisat hiukset, joskaan pahimman hamppulatvan takkuja edes tämä ei pelasta. Kuitenkin päänahkakin on ollut erittäin tyytyväinen (ei kutise) ja puhdas jälkeenpäin, mitä en ehkä osaisi kuvitella näin hoitavalta shampoolta.
Mun oli pakko tilata tämä sampoo vain tuon piparkakun tuoksun takia :D , mutta mun hiuksille tai päänahalle tämä sampoo ei ollut mikään erityisen hyvä. Sampoo tuntuu olevan todella hellävaraista ja pesussa muodostuva vaahto on todella kermaisen paksua, mutta jostain syystä sampoo tekee hiuksistani hiukan mattaisen ja kiillottoman näköiset, vaikka sampoo tuntuukin olevan todella kosteuttavaa. Lisäksi päänahka kutiaa sampoon jäljiltä. Eikä tuoksukaan mielestäni ole ihan pelkkää piparkakkua, vaan enemmänkin sekoitus hiivamaista pullataikinaa ja piparkakun tuoksua. Pesun aikana tuo hiivamaisuus tuoksuu, mutta harmi vain, etteivät kuivat hiukset mielestäni tuoksu oikeastaan yhtään piparkakulta.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 12 Touko 2014, 08:02
Kirjoittaja ZEN
^Harmi, ettei sinulla toiminut. Mulla jättää kyllä hyvinkin kiiltäväksi hiukset. Tuo tuoksu ei kyllä tosiaan ehkä ole mikään puhdas piparkakku, vaikkakin voimakkaasti tuo mielestäni jouluista tunnelmaa suihkuun.

Kokeilin kuitenkin tuon innoittamana vielä BRöö Shampoon Dry to Hydrated, Warm Vanillaa, joka ei valitettavasti millään tasolla yltänyt tuon Silky Spicen tuloksiin. Ensinäänkin oli nimestään huolimatta aika pesevää, ei lainkaan niin riittoisaa, eikä myöskään kosteuttavaa tai muulla tavalla erityisen hoitavaa. Tuoksu oli siedettävämpi, aika mausteinen vanilja, mutta ei suinkaan niin herkullinen, että viitsisin toiste ostaa. Kokeiltavana olisi vielä se (nimensä mukaan) pesevin noista Bröö:n shampoista, mutta saa nähdä, tulenko sitä koskaan hankkimaan.

Viimeisin kokeilu oli Giovannin Smooth as Silk shampoo, joka oli saanut hurjan hyvät kehut iherbin sivuilla. Koska pidän niin kovasti Giovannin hoitoaineista, päätin myös kokeilla tuota shampoota. Arvostelujen perusteella kuvittelin tuon olevan vähemmän pesevä, mutta aika ätäkkää tavaraa tuokin on. Koostumus on varsin lirua ja sitä uppoaa aika paljon myös hiuksiin, joten järin riittoisa tuo ei ole. Tuoksu on mielestäni taas jälleen varsin vastenmielinen, jotenkin puhdistusainemainen (:P), ehkä hieman omatekoiselta simalta tuoksahtava. Hyvin peruskauraa siis pesutehoiltaan, tuoksu sen verran paha etten kyllä osta toiste.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 01 Kesä 2014, 09:40
Kirjoittaja maxine
Onko kenelläkään kokemusta Iherbin hilseshampoista? Olen käyttänyt jo vuosia Vichyn Dercos shampoota ja se toimii todella hyvin. Olen hiljattain kuitenkin siirtynyt täysin luonnonmukaisiin hiustenhoitotuotteisiin ja haluaisin löytää siis nyt myös toimivan luonnonmukaisen hilseshampoon. Muutama vuosi sitten värjäsin ja vaalensin hiuksiani puolen vuoden sisällä oikein urakalla ja sen jälkeen tuntuu että päänahka reagoi heti johonkin ainesosaan (jota en valitettavasti tiedä) shampoossa tai muussa hoitotuotteessa ja hiusrajaan sekä päänahkaan tulee punaisia laikkuja ja hilseileviä kohtia. Mulla on myös aika paksut hiukset joten mietin voisikohan osa ongelmaa olla se että shampoon jäämiä jää päänahkaan vaikka yritän kyllä tosi hyvin huuhtoa. Onko joku kokeillut esim. Jason Natural, Treatment Shampoo, Dandruff Relief tai Pure & Basic, Natural Anti-Dandruff Shampoota?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 07 Kesä 2014, 11:29
Kirjoittaja miolla
Jason Natural Aloe Vera-shampoo

Kirkas geeli/shampoo joka lupaa kosteutusta. Pesutehot tuntuvat ihan riittäviltä, hiukset ovat just ja just liian narskuvan puhtaan rajalla. Tuoksu sellainen perinteinen aloe vera, ei mielestäni kovinkaan hyvä, mutta toisaalta aika neutraali. Kokeiltu on kaksi kertaa, vielä en osaa sanoa likaantuuko hiukset nopeammin, kuten välillä on käynyt kosteutavien shampoiden kanssa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 21:38
Kirjoittaja Puf
Haulla ei löytynyt kokemuksia Avalon Organics, Extra Moisturizing Shampoo, Olive & Grape Seed, Fragrance Free -shampoosta, joten olisin kiinnostunut kuulemaan sellaisia kyseistä shampoota kokeilleilta :) Etsinnässä olisi hajusteeton ja sulfaatiton shampoo, en tosin ole ihan varma onko tuo shampoo täysin sulfaatiton.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 22:40
Kirjoittaja ellen
^ Uudistetussa versiossa on sulfaatteja :( . Olen käyttänyt Rainbow Researchin hajusteetonta pesunestettä hiuksiin ja mielestäni se sopii siihen hommaan hyvin, eli voin suositella kokeilemaan. Lisäksi Thorne Research Thorne Organics Shampoo with Vitamin E Unscented Blend on laadukas hajusteeton sampoo.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 23:05
Kirjoittaja Wooster
Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 18:19
Kirjoittaja miolla
^ En valitettavasti pysty hirveästi auttamaan, mutta koin African Black Soap-pesunesteen oikein mukavana myös shampookäytössä. Pesi juuri sopivasti, vaahtosi tosi hyvin jne. Pesuväli pysyi tuolla samana kuin mikä minulla yleensäkin on, eli joka toinen päivä pesen hiukset. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva hiuspohja, vaan aika keskiverto. Tuoksu oli vahva ja sitä on vaikea kuvailla, ehkä vain yleinen "mausteinen" tarkemmin erittelemättä vastaisi sitä parhaiten. Vaikka tuoksu on vahva, niin en kokenut sitä ongelmaiseksi. Ei kuitenkaan ole mikään puhtoisenraikas niinkuin shampoolta itse toivoisin, vaan sellainen mausteinen ja lämmin (kuin viiniä kuvailisi :D)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 18:23
Kirjoittaja miolla
miolla kirjoitti: Jason Natural Aloe Vera-shampoo

Kirkas geeli/shampoo joka lupaa kosteutusta. Pesutehot tuntuvat ihan riittäviltä, hiukset ovat just ja just liian narskuvan puhtaan rajalla. Tuoksu sellainen perinteinen aloe vera, ei mielestäni kovinkaan hyvä, mutta toisaalta aika neutraali. Kokeiltu on kaksi kertaa, vielä en osaa sanoa likaantuuko hiukset nopeammin, kuten välillä on käynyt kosteutavien shampoiden kanssa.
Lisäystä: Pesuväli pysyy ko. shampoolla ihan samana kuin millä tahansa muullakin, eli kahden päivän välein on hiustenpesu. Hiukan noottia on annettava huonohkosta vaahtoavuudesta. Pullo ei ole yhtä riittoisa kuin saman sarjan hoitoaine koska sitä tulee lisättyä jotta vaahtoaisi ja pesisi kunnolla.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 18:47
Kirjoittaja Puf
ellen kirjoitti: ^ Uudistetussa versiossa on sulfaatteja :( . Olen käyttänyt Rainbow Researchin hajusteetonta pesunestettä hiuksiin ja mielestäni se sopii siihen hommaan hyvin, eli voin suositella kokeilemaan. Lisäksi Thorne Research Thorne Organics Shampoo with Vitamin E Unscented Blend on laadukas hajusteeton sampoo.
Kiitos ellen! Täytynee kokeilla Thornen shampoota, kiitos vinkeistä :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 21:31
Kirjoittaja Wooster
miolla kirjoitti: ^ En valitettavasti pysty hirveästi auttamaan, mutta koin African Black Soap-pesunesteen oikein mukavana myös shampookäytössä. Pesi juuri sopivasti, vaahtosi tosi hyvin jne. Pesuväli pysyi tuolla samana kuin mikä minulla yleensäkin on, eli joka toinen päivä pesen hiukset. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva hiuspohja, vaan aika keskiverto. Tuoksu oli vahva ja sitä on vaikea kuvailla, ehkä vain yleinen "mausteinen" tarkemmin erittelemättä vastaisi sitä parhaiten. Vaikka tuoksu on vahva, niin en kokenut sitä ongelmaiseksi. Ei kuitenkaan ole mikään puhtoisenraikas niinkuin shampoolta itse toivoisin, vaan sellainen mausteinen ja lämmin (kuin viiniä kuvailisi :D)
Kiitos, kyllä tälläkin jo alkuun pääsee! Mulla on ollut NH:n Black&nbsp; Soap -palasaippua (jolla pesin myös muutaman kerran reissussa hiukset ihan ok lopputuloksella) ja siinä oli myös muistaakseni tosi voimakas, ehkä vähän kukkainen tuoksu. Jos Lemongrass & Tea Tree olisi saatavana nestesaippuana, tilaisin varmaan sitä - palasaippuaversioita on kulunut mulla jo useampikin :D

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 21:59
Kirjoittaja miolla
Mulla on nyt ensimmäistä kertaa tuo palasaippua ja muistini mukaan nestemäisen tuoksu oli hiukka erilainen, mutta joo, samaa tasoa. Palasaippualla en ole pessyt kuin kasvoja,

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 17 Kesä 2014, 23:19
Kirjoittaja Morrigan
Wooster kirjoitti: Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D
Mulla on käytössä coconut & papaya ja mango. Ne on ainakin ihan erilaisia. Mulla on tosi kuiva luonnonkihara ja toi coconut & papaya on ihan parasta. Koostumus on tosi kermainen ja se vaahtoaa hurjasti, pesee hellästi mutta sopivasti. Tuoksu on ihana; ei yhtään kookos vaan sellainen raikas ananasmainen. Suihkusaippuana myös ihana, tosin en raaski sitä kauheasti sellaiseen tuhlata. Sinun hiuksille tämä kyllä saattaa olla turhan lätsäyttävä.

Suosittelisin sulle näistä kahdesta tota mangoa. Se on selvästi pesevämpi, mun makuun aavistuksen turhankin pesevä joten siksi tämä on mulla jäänyt totaalisesti ton papayan varjoon. Tuoksu tässäkin on ihana. Tämä tosin taitaa olla iherbiltä usein loppunut, mutta kannattaa kokeilla.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 18 Kesä 2014, 21:35
Kirjoittaja Wooster
^ Kiitos! Mango voisi tosiaan olla kokeilemisen arvoinen, jos sitä joskus olisi saatavana. Pitänee tilata ilmoitus sähköpostiin :)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 09 Heinä 2014, 10:19
Kirjoittaja Kristiina
Arkistosta luin ketjua, että tässä shampoossa olisi silikonia. Ei kyllä omaan silmääni siltä näytä, vai onko sittenkin?

Andalou Naturals, Argan & Sweet Orange Moisture Rich Shampoo

Aloe barbadensis juice*, sodium laurylglucosides hydroxypropylsulfonate, sodium methyl cocoyl taurate, vegetable glycerin, glycine soya (soy) milk, vanilla planifolia and citrus aurantium dulcis (orange) extracts*, manuka honey, argania spinsosa (argan) and persea gratissima (avocado) oils*, amino acid complex (arginine, threonine, and serine), silybum marianum (milk thistle) extract, panthenol (pro-vitamin B5), fruit stem cells (malus domestica, solar vitis) and bioactive 8 berry complex*, tocopherol (vitamin E), hyaluronic acid, borago officinalis (borage), rosa canina (rosehip), and simmondsia chinensis (jojoba) oils*, glycol stearate, theobroma cacao (cocoa) butter*, butyrospermum parkii (shea) butter*†, aspalathus linearis (rooibos) and camellia sinensis (white tea) extracts*†, sodium benzoate, citric acid, potassium sorbate, ethylhexylglycerin, citrus aurantium dulcis (orange) oil*.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 09 Heinä 2014, 13:48
Kirjoittaja miolla
^ En löydä minäkään tuosta INCistä silikonia. Saman sarjan hoitoainetta olen tilannut kahdesti ja purkit ovat vaihtuneet välillä, ehkäpä shampootakin on muutettu ja mahd. silikoni poistettu?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 19 Heinä 2014, 15:07
Kirjoittaja Kristiina
Andalou Naturals, Argan & Sweet Orange Moisture Rich Shampoo, 11.5 fl oz (340 ml)

http://www.iherb.com/Andalou-Naturals-Argan-Sweet-Orange-Moisture-Rich-Shampoo-11-5-fl-oz-340-ml/39566#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=andalou%20shampoo&rc=6&sr=null&ic=2

Tämä shampoo vaahtoaa hyvin, ja on riittoisaa. Ei tarvitse kovin paljoa laittaa kerralla. Koostumus on geelimäistä. Tuoksu on kerman ja hedelmän sekoitus, tykkään. Pesi hyvin, ja yksi vaahdotuskerta riittää. Hellävarainen shampoo. Parasta tässä on se, että tämä vaahtoaa, tuoksu on hyvä, ja shampoo on riittoisaa. Ostan kyllä uudelleen :).

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 19 Heinä 2014, 18:11
Kirjoittaja kaarina
Saako tässä ketjussa kysellä vinkkejä - mikä iHerbin shampoovalikoimasta sopisi pidennystenkin kanssa käytettäväksi? Oma hiuslaatuni on kevyt, hento, ja siksi nopeahkosti rasvoittuva, mutta muotoilutuotteista ja luonnonkiharasta johtuen kuivakka. Pitäisi siis sopia myös omalle laadulleni kylmäkeratiinipidennyksen kanssa, jonka olen aikeissa laitattaa parin viikon kuluttua. Pidennyshius on intialaista remyä. Oma kampaajani suositteli ainoastaan hoitoaineita, ja shampoon "saan" valita itse.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 02 Loka 2014, 15:34
Kirjoittaja Kristiina
^Esim. BWC kosteuttava shampoo, tai Shikai kosteuttava shampoo. :)

Mitä mieltä olette Nature´s Gate Henna Shampoosta? Pullo on aika iso, ja jos onkin huonoa niin ei hyvä :D. Olen kyllä lukenut montaa mielipidettä tuosta shampoona. Harmi, ettei tuosta ole saatavilla enää niitä pieniä näytepulloja.

Nature´s Gate Henna-hoitoainetta voisikin ehkä ostaa, niin hyviä kommentteja se on saanut.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 02 Loka 2014, 18:17
Kirjoittaja Shirley
^ Olen tykännyt Nature´s Gate Henna Shampoosta. Jättää kosteana vähän nahkean tunteen, mitä alkuun ihmettelin, mutta lopputulos on hyvä. Ei kuivata päänahkaa, mutta pesee kuitenkin tarpeeksi. Tuoksu on aika erikoinen ja se voi joitakin häiritä.&nbsp; Saman sarjasta hoitista olen myös käyttänyt ja se on ihan syystäkin kehuttua. Ihanan paksu koostumus ja kosteuttaa mukavasti.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Loka 2014, 20:34
Kirjoittaja Kristiina
Shikai Moisturizing shampoossa INCI-luettelossa näkyy olevan olefin sulfonatea.

INCI
Purified water, aloe vera gel *, ShiKai Extract (acacia concinna†), olefin sulfonate, cocoamidopropyl hydroxysultaine, cocamide MEA, glycerin (vegetable), panthenol, salt, diazolidinyl urea, natural fragrance.

Luin täältä toisesta keskustelusta, että tuo olefin sulfonate on todella pesevä ainesosa, ja päänahalle saattaa olla myös huono vaihtoehto. Onkohan sitten hiuksillekaan hyvä vaihtoehto tuo shampoo. Minulle tuo ei ole mitään aiheuttanut, mutta tuskin ostan toiste tuota shampoota, vaikka ihan hyvä se on ollut käytössä; pesevä kyllä.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Loka 2014, 12:40
Kirjoittaja Margot
^ No, mä vähän ihmettelinkin, miten se tuntui niin pesevältä MOPin Hydratingin jälkeen. Ihan kiva shampoo, mutta odotin sen olevan hellempi ja jättävän tukan pehmeämmäksi ja selvitetymmäksi.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Loka 2014, 13:41
Kirjoittaja Kristiina
^Niimpä. Ihan kiva perusshampoo, mutta ei sen enempää. Aion kokeilla kyllä jotain hellävaraisempaa shampoota, esim. Nubian Heritage Coconut Papaya pesuneste sopii myös shampooksi. Tuo lienee aika hellävarainen.
Andalou Naturals, Argan & Sweet Orange Moisture Rich Shampoosta olen kyllä tykännyt, se on hellävaraisempi, jos vertaa Shikai Moisturizing shampooseen. Mutta aina hellävaraisempi etsinnässä.

Katselin Nature´s Gate Henna shampoon inciä, ja onhan siinäkin alussa jotain ihme sulfaatteja, tai sen tapaisia. Mun pitänee ottaa selvää tarkemmin, mitä ne on. Jos Henna-shampoolla tulee nahkea pesutulos, niin ne alkupäässä olevat voi olla sen aiheuttajina.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Marras 2014, 13:08
Kirjoittaja Margot
Haluaisin testata jotain uutta Nubian Heritage Body Washia. Oon jo testannut Mango Butterin ja Coconut & Papayan, joista jälkimmäinen on ehdottomasti enemmän mun mieleen. Mitä suosittelisitte? Vai onko toi Coconut & Papaya vaan paras ja kannattaisi pysytellä siinä?

Ja nimenomaan shampoona näitä käytän.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 28 Joulu 2014, 10:42
Kirjoittaja Milly
Kaipailisin kokemuksia NG Hamppu shampoosta ja body washista? Rakastuin hoitoaineeseen ja nyt haluaisin tilata koko setin.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 03 Tammi 2015, 23:07
Kirjoittaja Margot
Giovannin Smooth as Silk on ihan mun uusi lemppari! Hiuksista tulee aivan järjettömän kiiltävät. On hellävarainen (ja sulfaatiton), tosin ehkä pientä takuttamista havaittavissa. Mulla tää nousi kyllä ihan listan kärkeen, varsinkin kun MOP Hydrating on nyt ilmeisesti lopetettu.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Tammi 2015, 10:27
Kirjoittaja nukka
Tutkailin vähän tuota palashamoiden valikoimaa ja on aika niukka tai ainakaan "shampoo bar" hakusanalla ei kovin montaa tulosta tullut. Seuraavaan tilaukseen voisin laittaa tuollaisen J.R. Liggett's:n palan, onko kellään niistä kokemuksia?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 06 Tammi 2015, 20:31
Kirjoittaja Mena
Mulla on ollut J.R. Liggettsin hajustamaton pala. Se pesi aivan liikaa, ihan narskuvaksi asti. Kuivatti mun päänahkaa niin että tuli ihan kipeäksi.
Kokeilin myös Nubian Heritagen African Black Soap palaa hiusten pesuun. Ensin tuntui hyvältä ja jätti hiukset ilmaviksi, ei yhtään lähmäisiksi. Alkoi kuitenkin vajaa parin viikon pesujen kohdalla hilseilemään pää ihan tosissaan. Siihen jäi mun kokeilut, ja käytän tuon NH:n palan loppuun käsien ja selän pesussa.

Mulla on aika rasvoittuva pää, pitää pestä päivittäin tai pesevämmän shampoon kanssa joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen päivä CO-pesulla. Eli ihan herkästi ei kyllä mun päänahka yleensä kipeydy / selkeästi kuivahda. ::)

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 06 Tammi 2015, 22:03
Kirjoittaja Kristiina
Nubian Heritage, Body Wash, Coconut & Papaya On kyllä kaiken kehumisen arvoinen tuote. Makea, hyvä tuoksu. Monikäyttöinen tuote, sopii erittäin hyvin hiusten pesuun. Vaahtoaa hyvin ja on todella riittoisaa! Hiukset olivat aika likaiset, joten pesin kahteen kertaan, mutta ei kuivattanut silti yhtään. Poisti myös meikin iholta hyvin. Tästä tuli heti yksi suosikki, koska on niin monikäyttöinen. Suosittelen.

http://www.iherb.com/Nubian-Heritage-Body-Wash-Coconut-Papaya-13-fl-oz-384-ml/15733

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 11 Tammi 2015, 23:49
Kirjoittaja miolla
Verrattuna tilaamiini hoitoainemääriin olen kokeillut todella harvaa iHerbin shampoota. Voisin kuitenkin luetella ne muutamat kokemukseni:

- Dessert Essence Coconut: ihana tuoksu ja kiva koostumus. Halusin tykätä tästä tuoksun vuoksi, mutta päädyin lopulta antamaan tämän kaverilleni. Shampoo tuntui pesevän hyvin, takuttikin, mutta silti jo seuraavana päivänä hiukset olivat likaisen/ lähmäisen oloiset. En sitten osaa sanoa johtuiko tämä siitä, ettei shampoo pessyt tarpeeksi?

- Jason Naturals Aloe Vera: kirkas aloe veran tuoksuinen geelishampoo. Ei vaahtoa mitenkään erityisem hyvin. Pesee minun hiukset narskuvan puhtaiksi. Takuttaa sen verran, että hoitoaineiden selvitystehot ovat vähän kovilla. Sama vaikutus kuitenkin kuin tuolla kookos-shampoolla, eli heti jo seuraavana päivänä hiukset ovat matat ja likaisen oloiset. Ei jatkoon.

- Nubian Heritage Black Soap Body Wash: toimi shampoona, vartalopesuna ja sheivausaineena oikein hyvin, ei vain ollut niin kiehtova, että olisin uudelleen vielä tilannut. Vaahtoaa erittäin hyvin ja on riittoisaa. Tässä on jotain kuorivia pieniä kiteitä, mutta ei ne menoa haitannut ollenkaan.

- Nubian Heritage Black Soap palasaippua: kokeilin shampoona, mutta pesee niin narskuvaksi, ettei juuri mikään hoitoaine sitä takkukasaa enää selvitä, että olen jättänyt suosiollla tuon pelkäksi kasvojen pesuaineeksi.

Hiukseni ovat kohta BSL-pituiset, käsitellyt ja hennatut. Uloimmat latvat tarvitsevat ylimääräistä kosteutusta jätettävien muodossa, korviin asti hius on liukasta ja ihan hyväkuntoista. Pesuväli normaalisti 2-3 päivää. Hiukset menevät melko helposti takkuun ja siloittavuus on tuotteissa hyvä juttu, sillä helposti reuhka on leijonaharjaksen näköinen peikkotukka.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 09:51
Kirjoittaja elly
Nubian Heritage Body Wash, Coconut & Papayaa täytyy munkin tulla kehumaan. :)
Tekee hiuksista tosi kiiltävät ja pehmeät, sekä tuoksu on hyvä. Tuote vaahtoaa runsaasti ja vaahto on tosi pehmeää, joten on riittoisaa. Itse tosin joudun tilata pari pulloa tätä varastoon, koska mieheni on innostunut pesemään partansa tällä "koska se vaahtoaa just sillee sopivasti ja parta on tosi pehmee ja kiiltävä sen jälkeen." Kaiken lisäksi mies lotraa ja vaahdottelee oikein kunnolla, eli meidän taloudessa taitaa menekki tämän tuotteen kohdalla olla aika suuri.&nbsp; ;D Vissiin oikeasti hyvä tuote parran pesuun, kun ei tuo makea ja naisellinen tuoksukaan häiritse.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 11:20
Kirjoittaja nukka
Tilasin joku aika sitten Nubian Heritagen Mango butterin, en ole vielä hiuksiin sitä kokeillut, mutta tarkoitus olisi.

Mietein vaan, että onkohan tuo mennyt jotenkin pilalle, jäätynyt kuljetuksen aikana tms? Kun sitä levittää iholle niin se jännästi ikään kuin rullaantuu. Sitten pitää lisätä paljon vettä, että käyttäytyy normaalin saippuan tavoin. Muuten kyllä toimii ihan hyvin, mutta koostumus on vähän kummallinen.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 11:40
Kirjoittaja ellen
^ Ihan tavallista tuolle saippualle, se käyttäytyy jostain syystä eri tavalla kuin muut Nubian Heritagen pesunesteet, joten ei tarvitse huolehtia, että tuote olisi mennyt pilalle. Mango-pesuneste on vain jostain syystä todella jänkkiä ja paksua, mutta senpä takia se onkin todella riittoisaa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 21:03
Kirjoittaja Aivina
Musta tuo Natures Garen kehuttu hennashampoo on vähän turhan pesevä. Tukka tulee ihan narskuvan puhtaaksi ja päänahkaa kutittaa.&nbsp; ???

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 22:15
Kirjoittaja Milly
Mä olen pitänyt NG:n hamppu shampoosta, jopa enemmän kuin Nubian Heritagen Coconut Papayasta (joka mielestäni haisee oksennukselle. Ehkä mulla on vaan joku pilaalle mennyt kappale?).

En ole tarvinnut kummankaan kanssa hoitoainetta, eivätkä kumpikaan ärsytä päänahkaa siitä molemmille plussaa. Hamppu jättää hiukset ilmavammaksi ja helpommin käsiteltäviksi.


Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 22:17
Kirjoittaja Kristiina
^Vaahtoaako tuo NG:n hamppu shampoo? Minkälainen tuon shampoon koostumus on?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 04 Helmi 2015, 22:53
Kirjoittaja Milly
Yhdellä vaahdotuksella olen pärjännyt, kun kunnolla vaahdottaa. Likaisempi tukka/pitkä pesuväli saattaisi vaatia tuplavaahdotuksen, paha tosin mennä varmaksi sanomaan, kun itse en hirveämmin muotoilutuotteita ole viimeaikoina käyttänyt ja pesuväli 2-3vrk. Herkästi rasvoittuville hiuksille tämä ei varmaan sopisi ilman, että jossain välissä käyttäisi myös tujumpaa tavaraa.

Koostumukseltaan ei ohutta, ei tosin paksuakaan. Levittyy helposti, eikä paljoa tarvitse lotrata.

Mainittakoon vielä, että tämä shampoo tuo kiharan/laineen hiuksissani kauniisti esille. On syntisen ihanaa antaa tukan kuivaa ja mennä vaan ilman vaivannäköä&nbsp; ;D

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 07 Helmi 2015, 19:36
Kirjoittaja elly
Melly, jaksaisitko vielä vastata millaiselta tuo shampoo tuoksuu?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 09 Helmi 2015, 16:26
Kirjoittaja Milly
En tiedä, miltä hampun oikeasti kuuluisi tuoksua, mutta mausteinen/yrttinen tuo on, vähän kuin kaneli/glögi, muttei kuitenkaan muistuta kumpaakaan. Omaan nenään miellyttävä tuoksu.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 20:00
Kirjoittaja nukka
Onko kellään kokemuksia Everyday shea shampoista?

http://www.iherb.com/Everyday-Shea-Sham ... =null&ic=8

http://www.iherb.com/Everyday-Shea-Mois ... null&ic=10

Onko noissa inceissä jotain erityisen hyvää/huonoa?

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 21 Helmi 2015, 18:54
Kirjoittaja Kristiina
nukka kirjoitti: Onko kellään kokemuksia Everyday shea shampoista?

http://www.iherb.com/Everyday-Shea-Sham ... =null&ic=8

http://www.iherb.com/Everyday-Shea-Mois ... null&ic=10

Onko noissa inceissä jotain erityisen hyvää/huonoa?
Muistelisin, että joku kirjoitti tuosta shampoosta (ensimmäinen linkki), että ei vaahtoa paljoa. Se on tietenkin makuasia, tykkääkö vai ei. Minulle se on miinus, jos ei vaahtoa. Molemmissa näyttäisi olevan hyvät INCI:t.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 12:00
Kirjoittaja nukka
Itsekin kyllä tykkään enempi kunnolla vaahtoavista shampoista. Meinasin jo tilata tuon, mutta postikulut pompsahtivat aika korkeiksi tuon tuotteen kohdalla :-X

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 22 Helmi 2015, 12:14
Kirjoittaja almiros
Nubian Heritage Body Wash, Coconut & Papaya on ollut nyt juuresten innoittamana käytössä pari kertaa. Tosi miellyttävä pehmeä vaahto! Tulee myös sopivasti puhdasta ja hiuksista tulee pehmeät. Tykkään.&nbsp; <3

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Huhti 2015, 15:50
Kirjoittaja elly
Onko juureksilla tietoa onko NH Coconut & Papayan sisältö muuttunut vai sainkohan minä vain maanantaikappaleen? Sain juuri toisen pulloni kyseistä tuotetta, mutta tuoksu ja näppituntuma ovat erilaiset kuin aiemmassa.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 14:40
Kirjoittaja peachvodka
Tilasin mäkin kokeiluun tuon Nubian Heritage, Body Wash, Coconut & Papaya. Vaahtosi hyvin ja hiuksista tuli pehmeät! Tykkäsin kyllä <3

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 16:46
Kirjoittaja Kristiina
^Tuo on minun suosikki myös. Mitenköhän eroaa saman sarjan Mango-versiosta?

Edit. Mango-versio ei näköjään ole niin hyvä kuin Papaya, kun luin kokemuksia. Hiusten pesuun ajattelin, mutta tämä on siitä hyvä tuote, kun on niin monikäyttöinen.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 10:35
Kirjoittaja elly
Nature's Gaten hamppushampoo oli hyvä ostos, kiitos suositelleille! :) Pesee hellävaraisesti, vaikka omista vakkarituotteistani tämä pesevin onkin. Tuoksua en voisi kuvailla paremmin kuin aiemmalla sivulla, eli mausteinen ja jotenkin glögimäinen, mutta omaan nenääni ehdottomasti miellyttävä tuoksu. Hinta ja laatu on kohdallaan, tämän myötä laitoin saman sarjan hoitoaineenkin tilaukseen.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 18 Elo 2015, 11:59
Kirjoittaja Kristiina
Morrigan kirjoitti:
Wooster kirjoitti: Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D
Mulla on käytössä coconut & papaya ja mango. Ne on ainakin ihan erilaisia. Mulla on tosi kuiva luonnonkihara ja toi coconut & papaya on ihan parasta. Koostumus on tosi kermainen ja se vaahtoaa hurjasti, pesee hellästi mutta sopivasti. Tuoksu on ihana; ei yhtään kookos vaan sellainen raikas ananasmainen. Suihkusaippuana myös ihana, tosin en raaski sitä kauheasti sellaiseen tuhlata. Sinun hiuksille tämä kyllä saattaa olla turhan lätsäyttävä.

Suosittelisin sulle näistä kahdesta tota mangoa. Se on selvästi pesevämpi, mun makuun aavistuksen turhankin pesevä joten siksi tämä on mulla jäänyt totaalisesti ton papayan varjoon. Tuoksu tässäkin on ihana. Tämä tosin taitaa olla iherbiltä usein loppunut, mutta kannattaa kokeilla.

Nubian Heritage Body Wash Honey Black Seed Ei toimi hiustenpesussa minulla. Se jättää hiusten tyveen klimppisen tuloksen, eikä huuhtoudu hiuksista siis kovinkaan hyvin pois. Tämä näkyy myös hyvin siinä, kun tällä pesee ihon; kun tuotetta levittää iholle, se ei leviä tasaisesti, vaan sinne tänne jää valkoisia kohtia pesuaineesta. Arvelisin, että ainesosana shea butter tekee tuon efektin. NB Coconut & Papaya pesuneste ei ole ollenkaan tällainen, vaan se huuhtoutuu hiuksesta hyvin pois, pesee hyvin, mutta hellävaraisesti. Ainoastaan Honey Black Seed- pesunesteessä on aivan ihana tuoksu, jopa parempi, kuin Coconut & Papayassa.

Nubian Heritage Body Wash Indian Hemp & Haitian Vetiver Tässä on hyvä tuoksu, koostumus vähän kevyempi, kuin NB Coconut & Papayassa. Tämä on väriltään tummankeltaista, tuoksu on kukkainen, ei kovin vahva omaan nenääni. Riittoisaa, pesee hellävaraisesti. Helppo huuhdella ihosta ja hiuksista pois. Tämä on eniten samankaltainen Coconut & Papayan kanssa ominaisuuksiltaan. Ehdottomasti ostaisin tätä, jos haluaa kokeilla muutakin tästä sarjasta. Shea Butter ainesosana on näköjään sellainen, että se hankaloittaa pesua.

Coconut & Papaya Body Wash on näistä kokeilemistani paras, ja toisena on Indian Hemp & Haitian Vetiver Body Wash. Raw & Shea Butter Body Washia en aio edes kokeilla, koska Honey Black Seed-versio oli niin huono hiustenpesussa.


Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 05 Tammi 2016, 20:23
Kirjoittaja korkkiruuvi
Olen kolme kertaa pessyt hiukseni Desert Essencen Coconut-shampoolla. Shampoo toimii hyvin, puhdistaa muttei ärsytä. Tuoksu on kookoksinen mutta ei mitenkään överisti. Joku vertasi pina coladaan ja itsellenkin tulee vähän vastaavia mielikuvia kun käytän tätä. Shampoo on tuubissa, joten on hyvä ettei koostumus ole vetinen. Katsotaan, miten toimii pidemmässä käytössä.

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Lähetetty: 16 Touko 2016, 21:39
Kirjoittaja saila
Olen kokeillut seuraavia shampoita, mutta näistä ei ole vielä löytynyt mitään itselle sopivaa. Listattuna "vanhimmasta uusimpaan" (käyttökokemus).

Avalon Organics, Biotin B-Complex Therapy, Thickening Shampoo
Pesi hiukset narskuviksi asti ja kuivatti.

Giovanni, Root 66, Max Volume Shampoo
Tämä oli oikeastaan ihan hyvää ja toi pikkaisen tuuheutta lisää. Tämäkin pesi narskuvaksi.

Nubian Heritage, Body Wash, Coconut & Papaya
Tämä taas rasvoitti päänahkaa liikaa, muuten kiva (kokeilin käyttää erilaisia määriä, ei vaikutusta tuohon rasvoittumiseen).

Nature's Gate, Awapuhi Volumizing Shampoo
Blaah! Kamala koostumus, ei tuuheuta yhtään ja lisäksi pesee narskuvaksi asti. Tämä on nyt käytössä ja oikein ärsyttää kun on iso pullo.. Tuntuu ettei lopu koskaan&nbsp; :-[


Nyt siis pitäisi löytää joku shampoo. Tällä hetkellä pesuväli on joka päivä ja vähän tuntuu, että johtuu tuosta kun kaikki tähän mennessä pessyt narskuvaksi asti hiukset (liian peseviä vai mistä johtuu, sillä en laita hoitoainetta päänahkaan ollenkaan??). Mites Natures Gaten hennashampoo tai chamomile tai aloevera, onko mitään kokemuksia kellään? Tai olisiko jotain muuta parempaa ehdottaa? Haluaisin päästä takaisin siihen pesurytmiin, että joka toinen päivä riittäisi. Mulla on siis ohuehkot, päätämyöten menevät hiukset ja rasvoittuu nyt nopeasti. Kasvojen iho melko kuiva, joten kait se päänahkakin on? Välillä päänahka kutiaa vaikka on juuri hiukset pessyt.