iHerbin shampoot + shampoopalat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Syväpuhdistava hakusessa! En ole juuri koskaan syväpuhdistavaa käyttänyt joten lienee paikallaan sellainen tilata. Hento ja värjäämätön tukka kyseessä.
höpönasu

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

^ Tässä olis yks: http://www.iherb.com/Aubrey-Organics-Cl ... =null&ic=1

Mulla ei toiminut ennen eilistä hiustenpesua. Pulloa täytyy siis oikeasti ravistaa kunnolla ettei se jää litkuksi.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja ellen »

zeprah kirjoitti: Uutena kokeiluun meni BRöö Shampoo, Frizzy to Sleek, Silky Spice, jonka ostin lähinnä hauskan nimensä takia. Tuote on miltei kaikin puolin hämmästyttävän täydellinen kokemus -- lukuunottamatta tuoksultaan, joka onkin sitten aivan kamala. Piparkakulta tuo tuoksuu, ja vaikka se ei ehkä ensi ajatukselta kuullosta niin kamalalta, niin se kyllä on. Tässä on sellainen tungettelevan paksu joskin varsin autenttinen tuoksu, josta jatkuvasti tulee mieleen joulu (inhoan joulua!). Ja makeuteenkin saa varautua, vaikka nimi viittaisikin enemmän mausteisuuteen.

Mutta jos piparkakun tuoksu on mieluinen jollekulle, niin tässä on aivan loistava shampoo. Mielettömän riittoisaa, ihanasti vaahtoavaa ja ensimmäinen shampoo, joka tuntuu hoitavan hiuksia. Vaahdotuksen jälkeen jää todella kosteutetun oloiset ja pehmoisat hiukset, joskaan pahimman hamppulatvan takkuja edes tämä ei pelasta. Kuitenkin päänahkakin on ollut erittäin tyytyväinen (ei kutise) ja puhdas jälkeenpäin, mitä en ehkä osaisi kuvitella näin hoitavalta shampoolta.
Mun oli pakko tilata tämä sampoo vain tuon piparkakun tuoksun takia :D , mutta mun hiuksille tai päänahalle tämä sampoo ei ollut mikään erityisen hyvä. Sampoo tuntuu olevan todella hellävaraista ja pesussa muodostuva vaahto on todella kermaisen paksua, mutta jostain syystä sampoo tekee hiuksistani hiukan mattaisen ja kiillottoman näköiset, vaikka sampoo tuntuukin olevan todella kosteuttavaa. Lisäksi päänahka kutiaa sampoon jäljiltä. Eikä tuoksukaan mielestäni ole ihan pelkkää piparkakkua, vaan enemmänkin sekoitus hiivamaista pullataikinaa ja piparkakun tuoksua. Pesun aikana tuo hiivamaisuus tuoksuu, mutta harmi vain, etteivät kuivat hiukset mielestäni tuoksu oikeastaan yhtään piparkakulta.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Harmi, ettei sinulla toiminut. Mulla jättää kyllä hyvinkin kiiltäväksi hiukset. Tuo tuoksu ei kyllä tosiaan ehkä ole mikään puhdas piparkakku, vaikkakin voimakkaasti tuo mielestäni jouluista tunnelmaa suihkuun.

Kokeilin kuitenkin tuon innoittamana vielä BRöö Shampoon Dry to Hydrated, Warm Vanillaa, joka ei valitettavasti millään tasolla yltänyt tuon Silky Spicen tuloksiin. Ensinäänkin oli nimestään huolimatta aika pesevää, ei lainkaan niin riittoisaa, eikä myöskään kosteuttavaa tai muulla tavalla erityisen hoitavaa. Tuoksu oli siedettävämpi, aika mausteinen vanilja, mutta ei suinkaan niin herkullinen, että viitsisin toiste ostaa. Kokeiltavana olisi vielä se (nimensä mukaan) pesevin noista Bröö:n shampoista, mutta saa nähdä, tulenko sitä koskaan hankkimaan.

Viimeisin kokeilu oli Giovannin Smooth as Silk shampoo, joka oli saanut hurjan hyvät kehut iherbin sivuilla. Koska pidän niin kovasti Giovannin hoitoaineista, päätin myös kokeilla tuota shampoota. Arvostelujen perusteella kuvittelin tuon olevan vähemmän pesevä, mutta aika ätäkkää tavaraa tuokin on. Koostumus on varsin lirua ja sitä uppoaa aika paljon myös hiuksiin, joten järin riittoisa tuo ei ole. Tuoksu on mielestäni taas jälleen varsin vastenmielinen, jotenkin puhdistusainemainen (:P), ehkä hieman omatekoiselta simalta tuoksahtava. Hyvin peruskauraa siis pesutehoiltaan, tuoksu sen verran paha etten kyllä osta toiste.
Cogito ergo doleo.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja maxine »

Onko kenelläkään kokemusta Iherbin hilseshampoista? Olen käyttänyt jo vuosia Vichyn Dercos shampoota ja se toimii todella hyvin. Olen hiljattain kuitenkin siirtynyt täysin luonnonmukaisiin hiustenhoitotuotteisiin ja haluaisin löytää siis nyt myös toimivan luonnonmukaisen hilseshampoon. Muutama vuosi sitten värjäsin ja vaalensin hiuksiani puolen vuoden sisällä oikein urakalla ja sen jälkeen tuntuu että päänahka reagoi heti johonkin ainesosaan (jota en valitettavasti tiedä) shampoossa tai muussa hoitotuotteessa ja hiusrajaan sekä päänahkaan tulee punaisia laikkuja ja hilseileviä kohtia. Mulla on myös aika paksut hiukset joten mietin voisikohan osa ongelmaa olla se että shampoon jäämiä jää päänahkaan vaikka yritän kyllä tosi hyvin huuhtoa. Onko joku kokeillut esim. Jason Natural, Treatment Shampoo, Dandruff Relief tai Pure & Basic, Natural Anti-Dandruff Shampoota?
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja miolla »

Jason Natural Aloe Vera-shampoo

Kirkas geeli/shampoo joka lupaa kosteutusta. Pesutehot tuntuvat ihan riittäviltä, hiukset ovat just ja just liian narskuvan puhtaan rajalla. Tuoksu sellainen perinteinen aloe vera, ei mielestäni kovinkaan hyvä, mutta toisaalta aika neutraali. Kokeiltu on kaksi kertaa, vielä en osaa sanoa likaantuuko hiukset nopeammin, kuten välillä on käynyt kosteutavien shampoiden kanssa.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Puf »

Haulla ei löytynyt kokemuksia Avalon Organics, Extra Moisturizing Shampoo, Olive & Grape Seed, Fragrance Free -shampoosta, joten olisin kiinnostunut kuulemaan sellaisia kyseistä shampoota kokeilleilta :) Etsinnässä olisi hajusteeton ja sulfaatiton shampoo, en tosin ole ihan varma onko tuo shampoo täysin sulfaatiton.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Uudistetussa versiossa on sulfaatteja :( . Olen käyttänyt Rainbow Researchin hajusteetonta pesunestettä hiuksiin ja mielestäni se sopii siihen hommaan hyvin, eli voin suositella kokeilemaan. Lisäksi Thorne Research Thorne Organics Shampoo with Vitamin E Unscented Blend on laadukas hajusteeton sampoo.
Wooster

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Wooster »

Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D
Viimeksi muokannut Wooster, 15 Kesä 2014, 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ En valitettavasti pysty hirveästi auttamaan, mutta koin African Black Soap-pesunesteen oikein mukavana myös shampookäytössä. Pesi juuri sopivasti, vaahtosi tosi hyvin jne. Pesuväli pysyi tuolla samana kuin mikä minulla yleensäkin on, eli joka toinen päivä pesen hiukset. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva hiuspohja, vaan aika keskiverto. Tuoksu oli vahva ja sitä on vaikea kuvailla, ehkä vain yleinen "mausteinen" tarkemmin erittelemättä vastaisi sitä parhaiten. Vaikka tuoksu on vahva, niin en kokenut sitä ongelmaiseksi. Ei kuitenkaan ole mikään puhtoisenraikas niinkuin shampoolta itse toivoisin, vaan sellainen mausteinen ja lämmin (kuin viiniä kuvailisi :D)
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja miolla »

miolla kirjoitti: Jason Natural Aloe Vera-shampoo

Kirkas geeli/shampoo joka lupaa kosteutusta. Pesutehot tuntuvat ihan riittäviltä, hiukset ovat just ja just liian narskuvan puhtaan rajalla. Tuoksu sellainen perinteinen aloe vera, ei mielestäni kovinkaan hyvä, mutta toisaalta aika neutraali. Kokeiltu on kaksi kertaa, vielä en osaa sanoa likaantuuko hiukset nopeammin, kuten välillä on käynyt kosteutavien shampoiden kanssa.
Lisäystä: Pesuväli pysyy ko. shampoolla ihan samana kuin millä tahansa muullakin, eli kahden päivän välein on hiustenpesu. Hiukan noottia on annettava huonohkosta vaahtoavuudesta. Pullo ei ole yhtä riittoisa kuin saman sarjan hoitoaine koska sitä tulee lisättyä jotta vaahtoaisi ja pesisi kunnolla.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Puf »

ellen kirjoitti: ^ Uudistetussa versiossa on sulfaatteja :( . Olen käyttänyt Rainbow Researchin hajusteetonta pesunestettä hiuksiin ja mielestäni se sopii siihen hommaan hyvin, eli voin suositella kokeilemaan. Lisäksi Thorne Research Thorne Organics Shampoo with Vitamin E Unscented Blend on laadukas hajusteeton sampoo.
Kiitos ellen! Täytynee kokeilla Thornen shampoota, kiitos vinkeistä :)
Wooster

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Wooster »

miolla kirjoitti: ^ En valitettavasti pysty hirveästi auttamaan, mutta koin African Black Soap-pesunesteen oikein mukavana myös shampookäytössä. Pesi juuri sopivasti, vaahtosi tosi hyvin jne. Pesuväli pysyi tuolla samana kuin mikä minulla yleensäkin on, eli joka toinen päivä pesen hiukset. Minulla ei ole erityisen rasvoittuva hiuspohja, vaan aika keskiverto. Tuoksu oli vahva ja sitä on vaikea kuvailla, ehkä vain yleinen "mausteinen" tarkemmin erittelemättä vastaisi sitä parhaiten. Vaikka tuoksu on vahva, niin en kokenut sitä ongelmaiseksi. Ei kuitenkaan ole mikään puhtoisenraikas niinkuin shampoolta itse toivoisin, vaan sellainen mausteinen ja lämmin (kuin viiniä kuvailisi :D)
Kiitos, kyllä tälläkin jo alkuun pääsee! Mulla on ollut NH:n Black  Soap -palasaippua (jolla pesin myös muutaman kerran reissussa hiukset ihan ok lopputuloksella) ja siinä oli myös muistaakseni tosi voimakas, ehkä vähän kukkainen tuoksu. Jos Lemongrass & Tea Tree olisi saatavana nestesaippuana, tilaisin varmaan sitä - palasaippuaversioita on kulunut mulla jo useampikin :D
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mulla on nyt ensimmäistä kertaa tuo palasaippua ja muistini mukaan nestemäisen tuoksu oli hiukka erilainen, mutta joo, samaa tasoa. Palasaippualla en ole pessyt kuin kasvoja,
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Wooster kirjoitti: Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D
Mulla on käytössä coconut & papaya ja mango. Ne on ainakin ihan erilaisia. Mulla on tosi kuiva luonnonkihara ja toi coconut & papaya on ihan parasta. Koostumus on tosi kermainen ja se vaahtoaa hurjasti, pesee hellästi mutta sopivasti. Tuoksu on ihana; ei yhtään kookos vaan sellainen raikas ananasmainen. Suihkusaippuana myös ihana, tosin en raaski sitä kauheasti sellaiseen tuhlata. Sinun hiuksille tämä kyllä saattaa olla turhan lätsäyttävä.

Suosittelisin sulle näistä kahdesta tota mangoa. Se on selvästi pesevämpi, mun makuun aavistuksen turhankin pesevä joten siksi tämä on mulla jäänyt totaalisesti ton papayan varjoon. Tuoksu tässäkin on ihana. Tämä tosin taitaa olla iherbiltä usein loppunut, mutta kannattaa kokeilla.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin