iHerbin shampoot + shampoopalat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Avalon Organics, Biotin B-Complex Therapy, Thickening Shampoo
Olen nyt käytellyt tätä useamman viikon ja sopii mun tukalle ja päänahalle oikein hyvin. Ei mikään HG mutta tähän mennessä paras löytämäni shampoo tälle käsittelemättömälle kasvustolle. Mulla rasvoittuu päänahka ja hiukset todella nopeasti ja useimmat shampoot joko pahentavat rasvoittumista tai eivät pese hyvin, tämä on kuitenkin tarpeeksi hellävarainen ja pitää hiukset suhteellisen puhtaina joka toinen päivä pesemällä. Olen sen verran kyllästynyt shampootestailuihin että käyttänen tätä useammankin purkin kunnes jaksan taas alkaa metsästämään parempaa.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Tuo Avalonin biotiinishampoo oli aiemmin mun lemppari ennen kuin löysin Herbinan Marjaspan. Käytännön syistä en sitten enää tilannut tuota Avalonia, tosin nykyään kun pitää olla hajusteetonta niin voisinkin taas ottaa tuon biotiinishampoon kokeiluun. Pesi hyvin mutta ei narskuvaksi, jätti ilmavan lopputuloksen ja saattoi tuuheuttaa tai sitten vaan kuvittelin niin. :D

J.R Ligget's old fashioned shampoo bar Tea Tree & Hemp Oil
Yritin kovasti tykästyä tähän mutta ei. Pesi todella narskuvaksi asti ja lopulta mun päänahka oli vähän kipeä ja alkoikin sitten puskea rasvaa ihan huolella seuraavan vuorokauden puolella. Ei siis sopinut. Mulla on tämä vielä jossain kylppärin kaapissa jemmassa, suunnittelin käyttäväni tämän käsisaippuana sitten kun nykyinen pala loppuu mutta noita käsisaippuapalojakin on jonossa eikä ne tunnu kuluvan sitten niin millään...

Avalon Organics clarifying lemon shampoo
Parin käyttökerran perusteella ei voi kuin kehua. Pesee kunnolla mutta ei takuta kuten Herbina teki. :ts Ihana raikas sitruunatuoksu plussaa, enkä ainakaan vielä huomannut tämän ärsyttävän ihoa (hajustekosketusallergia).
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja janniina »

Nature's Gaten hennashampoo on alkuvaikeuksien jälkeen ihastuttanut (samoin kävi myös Lushin R&B jätettävässä :D) ja tykkään siitä todella paljon! Pesee puhtaaksi, pitää puhtaana, mutta ainakaan CWC-pesun kanssa en ole huomannut mitään kuivattamisongelmaa. Toisinaan päänahka kutiaa, mutta se nyt on normaalia kaikkien shampoiden kanssa ainakin itsellä.

Laitoin eilen uuden iHerb-tilauksen vetämään, johon laitoin myös biotiinishampoota. Innolla odotan! :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
höpönasu

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

Tilasin syksyllä Avalon Organicsin Scalp Normalizing Shampoo Tea Tree Min Therapyn sekä Thickening Conditioner Biotin B-Complex Therapy, jotka bongasin satunnaisesta blogista ja noiden tuotteiden kautta tutustuin koko iHerbiin. Mä en oo kauheen hyvä shampoiden käyttäjä koska käytän vähän kaikkea sekaisin ja mulla on aina käytössä eri shampoo- ja hoitismerkit.

Näitä kyseisiä oli ainakin omaan päähän jotenkin vaikee levittää läträämättä koko kämmenellistä. En voi sanoo mitään tehosta koska käytin silloin tällöin mutta ei mitään ihmeitä niinä käyttökertoina tehnyt kun käytin. Ei tehnyt siis mitään ja shampoo oli mielestäni tosi, tosi vähän puhdistava. Muistelen että hiukset jäi likaisiksi tai lähmääntyivät. Nämä on nyt kaapissa odottamassa käyttöä. Aion sitten käyttää vain noita ja kattoo että mitä tapahtuu mutta vielä ei oo inspaa. Olis vaikka mitä puteleita käyttämättä vielä.
;)
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Shirley »

^^ Nature's Gaten hennashampoo on ollut käytössä täälläkin ja tykkään kyllä. Alkuun hiukset tuntuivat kummallisen nahkeilta pesun jälkeen, siis nimenomaan kosteina. Lopputulos on kuitenkin ollut hyvä ja pesee juuri sopivasti kuivattamatta päänahkaa. Olen tainnut tottua siihen nahkeaan tunteeseenkin, kun en enää kiinnitä siihen mitään huomiota. Tuoksu on kyllä melkoisen erikoinen, vaikkei kuitenkaan mun nenään mitenkään kamala. Mietin pitkään, mitä tuoksu muistuttaa ja sitten keksin, että liköörikonvehteja!&nbsp; :D Tosin tämä voi olla kyllä ihan mun mielikuvituksen tuotetta, kun en noita konvehtejakaan ole pariin vuoteen syönyt.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja janniina »

^ Just tuosta nahkeudesta kosteana unohdinkin sanoa. Alkuvaikeuksilla tarkoitin siis sitä, kun pelotti että se shampoon jättämä nahkeus nimenomaan kosteissa hiuksissa kuivattaisi, mutta en ole vielä huomannut mitään kuivumista ja pian 4 kk olen shampoota käytellyt. Nahkeuteen kyllä tottui aika nopeasti :)
Viimeksi muokannut janniina, 07 Tammi 2014, 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja janniina »

Nature's Gaten biotiinishampoota olen kokeillut nyt pariin otteeseen. Takutti ekalla pesulla vietävästi, mutta nyt pesutulos aika samanlainen kuin hennashampoolla, pesee samalla tavalla puhtaaksi semmoisella nahkealla tavalla :D Tuoksuu vahvasti jollekkin piparmintulle tai hammastahnalle, mutta onneksi en ole hiusjutuissa kovin tuoksuherkkä :-)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Uutena kokeiluun meni BRöö Shampoo, Frizzy to Sleek, Silky Spice, jonka ostin lähinnä hauskan nimensä takia. Tuote on miltei kaikin puolin hämmästyttävän täydellinen kokemus -- lukuunottamatta tuoksultaan, joka onkin sitten aivan kamala. Piparkakulta tuo tuoksuu, ja vaikka se ei ehkä ensi ajatukselta kuullosta niin kamalalta, niin se kyllä on. Tässä on sellainen tungettelevan paksu joskin varsin autenttinen tuoksu, josta jatkuvasti tulee mieleen joulu (inhoan joulua!). Ja makeuteenkin saa varautua, vaikka nimi viittaisikin enemmän mausteisuuteen.

Mutta jos piparkakun tuoksu on mieluinen jollekulle, niin tässä on aivan loistava shampoo. Mielettömän riittoisaa, ihanasti vaahtoavaa ja ensimmäinen shampoo, joka tuntuu hoitavan hiuksia. Vaahdotuksen jälkeen jää todella kosteutetun oloiset ja pehmoisat hiukset, joskaan pahimman hamppulatvan takkuja edes tämä ei pelasta. Kuitenkin päänahkakin on ollut erittäin tyytyväinen (ei kutise) ja puhdas jälkeenpäin, mitä en ehkä osaisi kuvitella näin hoitavalta shampoolta.

Lähden ehdottomasti kokeilemaan merkin muitakin shampoita, josko sieltä löytyisi joku yhtä ihana mutta paremmalta tuoksuva! :)
Cogito ergo doleo.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kuulostaapa hyvältä! Siis tuoksuineen kaikkineen. :D Ja mitä nyt tsekkasin, niin on kaiketi sulfaatitonkin vielä. Pääainesosa on olut, mutta se ei kuitenkaan nouse esiin tuoksussa? Piparin tuoksusta tykkään, mutta oluesta en
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Hmm, kävinpä oikein ajatuksella nuuhkaisemassa tuota. Jotain hieman imelää ja sellaista olutvaahdon tuoksua kyllä aistin tuon piparkakun seasta, joten jos se on ehdoton nou, en ehkä voi suositella. :P Ei kuitenkaan sellainen hiivainen tai "kusinen" tuoksu niinkuin joissain kaljoissa, tämä on todella pehmeä ja paksu.
Cogito ergo doleo.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Ehkäpä se ei sitten haittaa. :) Seuraavaan iHerb-tilaukseen mukaan siis. Tosin mun on pitänyt tehdä tilaus sinne jo ties kuinka kauan, joten en tiedä, milloin saan aikaiseksi. Mulla on kyllä vielä Nature´s Gaten hennashampootakin rutkasti jäljellä, joten sinällään tarvettakaan ei olisi, mutta kun tahtoo kokeilla. :D
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Katzenparade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 850
Liittynyt: 26 Heinä 2012, 14:43

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Katzenparade »

Suositelkaapa mulle jotakin mukavaa kosteuttavaa shampoota, sellaista perusshampooksi sopivaa? :)

Pohdiskelin tilaavani Pure&Basicin Natural Moistuizing Cherry Almond-shampoota, kun olen samaisesta hoitiksestakin tykännyt, mutta pitäähän tähän saada muiden mielipiteitä :)
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Olen pariin otteeseen pessyt Granpan tervalla: http://www.iherb.com/Grandpa-s-Wonder-P ... -92-g/6433 ja ilmeisesti tarvitsisin sen etikkahuuhtelun perään. Varsinaista lähmälähmää ei ole ollut, mutta hiukset tuntuvat kyllä vahamaisilta. Hankaan saippuapalaa käsissäni ja vaahtoaa kyllä sen mitä itse pesuhetkeltä kaipaan&nbsp; :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Puf »

Clearly Natural Pure and Natural Glycerine Soap (unscented)
Käytän tuota saippuaa shampoopalana ja tuntuu toimivan todella hyvin. Ei lähmää oikeastaan yhtään, mutta pyrin silti käyttämään aina etikkahuuhtelua hoitoaineen poispesun jälkeen. Jos etikkahuuhtelu jää välistä, hiuksissa näkyy hiukan lähmää, mutta sen kanssa pystyy silti elämään toisin kuin joidenkin muiden palashampoiden kohdalla. Pala tuntuu kosteuttavalta ja miedosti pesevältä. Käytän pesujen välissä yleensä jotain toista shampoota tai co-pesua, sillä pidempään käytettynä pala alkaa kerryttää hiusten tyveen hilseen näköistä saippuajäämää (tai jotain). Pala maksaa jotain 2 dollaria ja ostaisin kyllä uudestaankin :) Olen nyt pessyt sillä hiukseni kymmenisen kertaa eikä pala ole kulunut juuri yhtään. Pesen sillä suihkussa myös naamani ja totta kai saippuaa voisi käyttää myös vartalon pesuun, mutta käytän siihen tarkoitukseen yleensä hajustettuja saippuoita.&nbsp;

En osaa Muttulle suositella mitään kummempaa, mutta jos haluat sulfaatitonta shampoota niin sulfaatittomat shampoot -ketjussa on muutamia todella hyviä listoja iHerbin kosteuttavista shampoista :)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Osaisko joku suositella hyviä sulfaatillisia shampoita iHerbistä? Mun päänahka ainakin kaipaa välillä ihan sulfaattejakin! Tosi vaikea semmosia etsiä nimittäin, tuntuu kun eniten tulis vastaan sulfaatittomia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin