iHerbin shampoot + shampoopalat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko juureksilla tietoa onko NH Coconut & Papayan sisältö muuttunut vai sainkohan minä vain maanantaikappaleen? Sain juuri toisen pulloni kyseistä tuotetta, mutta tuoksu ja näppituntuma ovat erilaiset kuin aiemmassa.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Tilasin mäkin kokeiluun tuon Nubian Heritage, Body Wash, Coconut & Papaya. Vaahtosi hyvin ja hiuksista tuli pehmeät! Tykkäsin kyllä <3
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Tuo on minun suosikki myös. Mitenköhän eroaa saman sarjan Mango-versiosta?

Edit. Mango-versio ei näköjään ole niin hyvä kuin Papaya, kun luin kokemuksia. Hiusten pesuun ajattelin, mutta tämä on siitä hyvä tuote, kun on niin monikäyttöinen.
Viimeksi muokannut Kristiina, 27 Huhti 2015, 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja elly »

Nature's Gaten hamppushampoo oli hyvä ostos, kiitos suositelleille! :) Pesee hellävaraisesti, vaikka omista vakkarituotteistani tämä pesevin onkin. Tuoksua en voisi kuvailla paremmin kuin aiemmalla sivulla, eli mausteinen ja jotenkin glögimäinen, mutta omaan nenääni ehdottomasti miellyttävä tuoksu. Hinta ja laatu on kohdallaan, tämän myötä laitoin saman sarjan hoitoaineenkin tilaukseen.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Morrigan kirjoitti:
Wooster kirjoitti: Onko kukaan sattunut vertailemaan useampia Nubian Heritagen pesunesteitä hieustenpesukäytössä? Lähinnä kiinnostaisi kuulla, onko niiden kosteuttavuudessa paljonkin eroja sen mukaan, mitä öljyjä/voita niissä on käytetty. Itselläni on ollut yleissamppoona Honey & Black Seed (mulle saa myytyä lähes mitä tahansa hunajaa sisältävää :P) ja se toimii rasvoittuvalle tukalleni vallan mainiosti, mutta en erityisemmin perusta sen tuoksusta. Hedelmäisemmät vaihtoehdot siis kiinnostaisivat, mutta pelkään, että ne ovat liian kosteuttavia/öljyisiä - tukkani kun ei ole mitenkään kuiva vaan rasvoittuva, lasimainen ja helposti lätsähtävä. Koska Honey & Black Seed pesee riittävästi (ei liikaa), ei kuivata, ei ärsytä herkkää päänahkaa, ei takuta eikä lätsäytä, pystyn hyvin elämään ei-ihan-mieluisimman tuoksun kanssa, jos vaihtoehto sopii mulle huonommin ;D
Mulla on käytössä coconut & papaya ja mango. Ne on ainakin ihan erilaisia. Mulla on tosi kuiva luonnonkihara ja toi coconut & papaya on ihan parasta. Koostumus on tosi kermainen ja se vaahtoaa hurjasti, pesee hellästi mutta sopivasti. Tuoksu on ihana; ei yhtään kookos vaan sellainen raikas ananasmainen. Suihkusaippuana myös ihana, tosin en raaski sitä kauheasti sellaiseen tuhlata. Sinun hiuksille tämä kyllä saattaa olla turhan lätsäyttävä.

Suosittelisin sulle näistä kahdesta tota mangoa. Se on selvästi pesevämpi, mun makuun aavistuksen turhankin pesevä joten siksi tämä on mulla jäänyt totaalisesti ton papayan varjoon. Tuoksu tässäkin on ihana. Tämä tosin taitaa olla iherbiltä usein loppunut, mutta kannattaa kokeilla.

Nubian Heritage Body Wash Honey Black Seed Ei toimi hiustenpesussa minulla. Se jättää hiusten tyveen klimppisen tuloksen, eikä huuhtoudu hiuksista siis kovinkaan hyvin pois. Tämä näkyy myös hyvin siinä, kun tällä pesee ihon; kun tuotetta levittää iholle, se ei leviä tasaisesti, vaan sinne tänne jää valkoisia kohtia pesuaineesta. Arvelisin, että ainesosana shea butter tekee tuon efektin. NB Coconut & Papaya pesuneste ei ole ollenkaan tällainen, vaan se huuhtoutuu hiuksesta hyvin pois, pesee hyvin, mutta hellävaraisesti. Ainoastaan Honey Black Seed- pesunesteessä on aivan ihana tuoksu, jopa parempi, kuin Coconut & Papayassa.

Nubian Heritage Body Wash Indian Hemp & Haitian Vetiver Tässä on hyvä tuoksu, koostumus vähän kevyempi, kuin NB Coconut & Papayassa. Tämä on väriltään tummankeltaista, tuoksu on kukkainen, ei kovin vahva omaan nenääni. Riittoisaa, pesee hellävaraisesti. Helppo huuhdella ihosta ja hiuksista pois. Tämä on eniten samankaltainen Coconut & Papayan kanssa ominaisuuksiltaan. Ehdottomasti ostaisin tätä, jos haluaa kokeilla muutakin tästä sarjasta. Shea Butter ainesosana on näköjään sellainen, että se hankaloittaa pesua.

Coconut & Papaya Body Wash on näistä kokeilemistani paras, ja toisena on Indian Hemp & Haitian Vetiver Body Wash. Raw & Shea Butter Body Washia en aio edes kokeilla, koska Honey Black Seed-versio oli niin huono hiustenpesussa.

Viimeksi muokannut Kristiina, 18 Elo 2015, 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Olen kolme kertaa pessyt hiukseni Desert Essencen Coconut-shampoolla. Shampoo toimii hyvin, puhdistaa muttei ärsytä. Tuoksu on kookoksinen mutta ei mitenkään överisti. Joku vertasi pina coladaan ja itsellenkin tulee vähän vastaavia mielikuvia kun käytän tätä. Shampoo on tuubissa, joten on hyvä ettei koostumus ole vetinen. Katsotaan, miten toimii pidemmässä käytössä.
Viimeksi muokannut korkkiruuvi, 06 Tammi 2016, 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin shampoot + shampoopalat

Viesti Kirjoittaja saila »

Olen kokeillut seuraavia shampoita, mutta näistä ei ole vielä löytynyt mitään itselle sopivaa. Listattuna "vanhimmasta uusimpaan" (käyttökokemus).

Avalon Organics, Biotin B-Complex Therapy, Thickening Shampoo
Pesi hiukset narskuviksi asti ja kuivatti.

Giovanni, Root 66, Max Volume Shampoo
Tämä oli oikeastaan ihan hyvää ja toi pikkaisen tuuheutta lisää. Tämäkin pesi narskuvaksi.

Nubian Heritage, Body Wash, Coconut & Papaya
Tämä taas rasvoitti päänahkaa liikaa, muuten kiva (kokeilin käyttää erilaisia määriä, ei vaikutusta tuohon rasvoittumiseen).

Nature's Gate, Awapuhi Volumizing Shampoo
Blaah! Kamala koostumus, ei tuuheuta yhtään ja lisäksi pesee narskuvaksi asti. Tämä on nyt käytössä ja oikein ärsyttää kun on iso pullo.. Tuntuu ettei lopu koskaan&nbsp; :-[


Nyt siis pitäisi löytää joku shampoo. Tällä hetkellä pesuväli on joka päivä ja vähän tuntuu, että johtuu tuosta kun kaikki tähän mennessä pessyt narskuvaksi asti hiukset (liian peseviä vai mistä johtuu, sillä en laita hoitoainetta päänahkaan ollenkaan??). Mites Natures Gaten hennashampoo tai chamomile tai aloevera, onko mitään kokemuksia kellään? Tai olisiko jotain muuta parempaa ehdottaa? Haluaisin päästä takaisin siihen pesurytmiin, että joka toinen päivä riittäisi. Mulla on siis ohuehkot, päätämyöten menevät hiukset ja rasvoittuu nyt nopeasti. Kasvojen iho melko kuiva, joten kait se päänahkakin on? Välillä päänahka kutiaa vaikka on juuri hiukset pessyt.
Viimeksi muokannut saila, 16 Touko 2016, 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin