iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ellenia kirjoitti: ^Jes, kiitos :) Painottelen vielä tuon Desert Essencen ja Giovannin Smooth as silkin välillä, kumpi niistä sopisi ohutlettiselle, joka ei halua lätsäytystä mutta kunnollisen kosteutuksen ja pörröisyydenkarkoitusen? :D

Nevermind, tilasin Giovannin Smooth as Silkin :)
Valinnan joutuu yleensä tekemään niin, että joko hiukset ovat kuohkeat, ilmavat, mutta kuivat ja kiillottomat, tai sitten vähän lättänämmät, kiiltävät, mutta kosteutetut ;D . Ilman suuria määriä muotoilutuotteita vähän lättäniä, kiiltäviä ja hyvin kosteutettuja hiuksia ei oikein saa kuohkeiksi ja ilmaviksi.
Ponpon

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Ponpon »

Onko Alba Botanican jätettävässä hoitoaineessa silikoneja? Jätettävien INCI-ketjussa ei ollut tuon ainesosaluetteloa (tai sitten en vain huomannut).
Ophelia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 365
Liittynyt: 12 Elo 2008, 14:49

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Ophelia »

^ Ei ole silikoneja.

P.S. iHerbistä löytyy kaikkien tuotteiden ainesosaluettelot, myös tuon Alba Botanican jätettävän (tuoteinfon lopussa).
Ponpon

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Ponpon »

^ Ohops niinpäs löytyykin.. Aina oppii uutta  ;D

// Osaatteko sanoa tuon Alba Botanican jätettävän lähmäävyydestä? :--)
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Gekko »

^ Mun hiukset saa lähmättyä ihan millä tahansa, myös Alba Botanican jätettävällä, mutta varovasti annostellen pystyn tuota kuitenkin käyttämään. En ole käyttänyt montaa jätettävää joten en osaa vertailla lähmäasteita. Ainakin lähmää huomattavasti vähemmän kuin itse sekoittelemani Fox's shea -jätettävä. Annostuksesta riippuu, eli jos en laita liikaa, niin ei lähmää.

Minä en ole kovin montaa iHerbin hoitista kerennyt kokeilemaan, mutta tässä kokemukseni niistä muutamista:

Alba Botanica leave-in conditioner
Pidän tästä tosi paljon, silottelee ja hoitaa latvat kivasti jos jäävät joskus pesun jäljiltä vähän karheiksi. Annostuksessa pitää olla varovainen, koska hiukseni eivät syö paljon ja menevät helposti lähmäisiksi.

Nature's Gate conditioner, aloe vera
Pidän tästäkin, tuntuu toimivan pituuksille ja latvoille kosteuttavana aika lyhyelläkin vaikutusajalla. En ole kokeillut muhittaa mutta voisi toimia siinäkin. CO-pesuun ei sopinut minulla, ei puhdistanut tarpeeksi, eli varmaan liian hoitavaa siihen.

Earth Science, Deep Conditoning Masque, olive & avocado
Olen käyttänyt tätä ihan hiusten latvoille (viimeiset 10 cm) sillä aikaa kun jokin CO-hoitis vaikuttaa. Latvat näyttävät tykkäävän ja pehmenevät kivasti, eli pidän.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Margot »

Mun mielestä Alba Botanican jätettävä ei ole lähmäävää ja samanlaisia kommentteja muistan lukeneeni täältä muutenkin.
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Jenje »

^ Tuo riippuu varmasti aika paljon hiuslaadustakin. Mulla on liukkaat ja lasimaiset hiukset ja Alban jätettävän annostelussa saa kyllä olla tarkkana, ettei tule lähmälettiä. Sopivassa määrin käytettynä se on kyllä yksi mun lempparijätettävistä. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
helka

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja helka »

^ Mulla on sama juttu. Jos laitan liikaa AB:aa, hiukset menevät mattaisiksi suortuviksi. Pienellä annostuksella toimii kuin unelma ja on siten tosi riittoisaa.
moschino
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 05 Syys 2006, 12:43

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja moschino »

Minulla on luonnonkiharat, pörröiset, kosteutta janoavat ja hennalla värjätyt hiukset ja alban jätettävä on tosi hyvä mutta pitää löytää se oikea annostus omille hiuksille. Ja ihan juureen en laittaisi, sitten lähmää varmasti.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Olen käytellyt AB:n jätettävää viime aikoina poishuuhdeltavana, ja sellaisena se on toiminut hienosti. Sopiva selvitysteho. Näemmä en vain opi käyttämään jätettäviä... paitsi Glissin öljyä silloin tällöin.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Tarviin apua suht.koht. nopeasti, kun kaikki hoitsikat kohta loppu !

Eli mulle saisi suositella nyt jotain tooodella kosteuttavaa ja silottavaa hoitoainetta! Kiilto tietenkin plussaa, eikä haittaa vaikka lätsäyttäiskin.
En tiedä mikä mun hiuksia taas vaivaa, kun latvat on ihan järkyttävässä kunnossa - kuivat ja hemmetin takussa vaikka mitä käyttäis !

Smooth as silk ei toimi enää yhtää tähän pehkoon.. :/
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Tsekkaapa edelliseltä sivulta toiseksi viimeinen kommentti ;) , siellä on listattu useita hyviä kosteuttavia hoitiksia.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Bamboo kirjoitti: Löysin iHerbistä hyvän jätettävän hiusöljyn, joka maksaa vain 2,88 dollaria. Eli kyseessä on Cococare, Africare, Vitamin E Golden Hair Oil (60 ml). Tuoksu on ehkä hieman makea, mutta ei se ainakaan enää hiuksiin laitettuna tuoksu. Käytän vain reilun tipan, ja hiuksista tulee todella pehmeät ja sileät. Tämä toimii paljon paremmin kuin Moroccanoil.

http://www.iherb.com/Cococare-Africare-Vitamin-E-Golden-Hair-Oil-2-fl-oz-60-ml/45797
Tilasin saman :) Todellakin pari tippaa riittää koska ainakin itselläni enempi määrä lähmää. Ja tuoksusta pidän minäkin: on makea, muttei liian voimakas (ei siis päivän aikana hiuksista nenään käy).
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

Voin lämpimästi suositella Kinky Curlyn selvittävää hoitista pikahoitiskäyttöön, sillä hoitis selvittää hiukset todella hyvin sekä nopeasti. Vaikka hoitis tuntuu lätsäyttävän hiukset suihkussa ihan järjettömän littaniksi, niin kuivina hiukset ovatkin yllättäen ihan tuuhean ja jämäkän tuntuiset.

Ihan samaa tavaraa INCI-listaltaan on Kinky Curlyn jätettävä, eli oikeastaan riittäisi, että ostaa joko tuon selvittävän hoitiksen tai jätettävän, sillä molempia voi käyttää huuhdeltavina ja jätettävinä hoitiksina. Jätettävä on mielestäni todella erikoinen, sillä kuivuttuaan hiukset tuntuvat ihmeellisen mänkkisiltä ja lähmäisiltä, eikä kiillosta ole tietoakaan, mutta jos esimerkiksi pesee hiukset illalla, niin aamulla hiukset ovat kiiltävät sekä pehmeät ja jätettävä tuntuu imeytyneen hiuksiin kokonaan, eivätkä hiukset ole enää mänkkisen tuntuiset.

Kumpikaan hoitiksista ei sovellu kuivien hiusten silotuskäyttöön, sillä kuiviin hiuksiin levittäessä molemmat hoitikset tekevät hiuksista karheat ja takkuiset. Esim. Alba Botanican jätettävää voi käyttää myös kuivien hiusten silotukseen, josta on hyötyä mm. nutturoiden teossa ja latvojen silotuksessa.

Tuoksu molemmissa on ihanan hedelmäinen, mutta tuoksu ei valittettavasti jää hiuksiin kovinkaan voimakkaana. Koostumukset ovat aika ohuita, tulee jotenkin mieleen Humektan-voide.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Triina »

Onko kenelläkään kokemusta tästä Acuren jätettävästä?
Vastaa Viestiin