iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Kummastelin myös tuota iherbistä löytyvää inciä, mielestäni se on todella tynkä ja ei kerro oikein mitään.  ??? Mielenkiintoinen tuote ja tekisi mieli kokeilla, mutta tiedäpä mitä tuo oikeasti sisältää. Googlettelin nyt samaten noita käyttökokemuksia ja tosiaan melko ikävää tekstiä löytyi.

Edit. Melkoista kusetusta tuolla firmalla  :o:#
Viimeksi muokannut Luurankka, 17 Marras 2013, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

Luurankka kirjoitti: Kummastelin myös tuota iherbistä löytyvää inciä, mielestäni se on todella tynkä ja ei kerro oikein mitään.  ??? Mielenkiintoinen tuote ja tekisi mieli kokeilla, mutta tiedäpä mitä tuo oikeasti sisältää. Googlettelin nyt samaten noita käyttökokemuksia ja tosiaan melko ikävää tekstiä löytyi.

Edit. Melkoista kusetusta tuolla firmalla  :o:#
On kyllä!!! Esimerkiksi tämä "parabeenittomuus", joopa joo. Lisäksi se, kun olivat lähettäneet jollekkin Long Hair Communitylaiselle "ilmaisia" näytteitä, joista ei tarvinnut maksaa mitään jos ei ollut mieleisiä, ja tämä oli saanut sitten lähes 100 dollarin laskun..
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

maxine kirjoitti: Hakusessa olisi todella hyvin siloittava hoitoaine, saa ihan vaikka lätsäyttää ja suoristaa. Kovasti olisin halunnut kokeilla ellenin suosittelemaa lily of the desertin hoitis mutta se näyttää olevan lopetettu :( Olisiko jollain ehdottaa sopivaa?
Oman kokemukseni mukaan Giovannin Smooth as Silk -hoitoaine on hyvä silottaja / tekee hiukset liukkaammiksi. Se on tähän mennessä ainut kokeilemani iHerbin hoitis, mutta osui heti kohdalleen. Hyvä tuuri.&nbsp;
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

ellen kirjoitti: ^ Rainbow Research Henna & Biotin Herbal Conditioner on mielestäni todella silottava ja lätsäyttävä, ainakin mun hennot hiukset latistuvat ja suoristuvat ihan liikaa tuon hoitiksen jälkeen. Jopa CWC-pesun ekana hoitiksena latistaa hiuksia melkoisesti.


Kiitos vinkistä ellen! Iherbin tilaus tuli ihan käsittämättömän nopeasti, ei voi muuta kun ihmetellä. Tuo hoitoaine on tosiaan juuri sellainen kuin etsin. Ekalla pesulla laitoin liian vähän ja ei toiminut toivotunlaisesti mutta tokalla kerralla laitoin reilummin ja ihana pehmeä, suora ja kiiltävä tukka tuli. Yritän jättää suoristusraudan kokonaan ja tämän avulla varmasti oonistunee :) Ainut miinus pienestä pullosta. Tuoksukin on tosi miellyttävä, sellainen hempeä kookos.

Pitkätukka, pitääkin kokeilla seuraavaksi myös tuota Giovannin smooth as silkiä.

miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja miolla »

^ Minä suosittelen Alban Mango-hoitoainetta. Olen kokeillut myös Drink It Up Coconutia, mutta se on selkeästi enemmän silkinonilla toimiva. Mutta mangosta on menossa nyt kolmas pullo ja se on aivan superia! Siloittaa ja kosteuttaa aivan ihanasti. Olen minäkin kokeillut Giovannin Smooth as Silkiä, mutta en ole tilannut uudelleen, en kokenut siloittavana.

Mun hiukset ovat käsitellyt ja kuivat, yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on päässä paljon. Ongelmana on pörröisyys (vauvahiukset ovat törröllä juuresta latvaan) ja leijailevaisuus. Lisäksi niskahiukset menevät takkuun.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä löysin uuden hyvän jätettävän:
Beautiful Curls, Shea Butter Curl Enhancing Leave-In Conditioner, Wavy to Curly
En huomannut tämän olevan 350ml kun tilasin, mutta eipähän lopu kesken. ;D Muutaman käyttökerran perusteella oikein kelpoa kamaa, korostaa mun luonnonkiharia/laineikkaita hiuksia jättäen nätisti laineille ja taltuttaa pörröä mikä tulee jos ei laita voidemaista jätettävää. Tuoksukin on mieto. Näitä oli muistaakseni eri versiot laineikkaille ja ihan kikkuroille hiuksille. En ole ainakaan vielä saanut lähmättyä tällä, laitan pyyhekuiviin hiuksiin.

Ja sitten mulla on nämä vanhat tuttavuudet käytössä:

Giovanni, Smooth As Silk, Deeper Moisture Conditioner
Kosteuttava hoitoaine, todella paksua kamaa. Meinasi melkein itku tulla kun survoin tätä pumpulipuikon avulla minipulloon treenikassivarustusta varten. Jättää hiukset sileiksi ja selvittää takut hyvin. <3

Alba Botanica, Leave-in Conditioner, Fragrance Free
Tämän annostelun kanssa pitää olla varuillaan, sillä vähänkin liikaa lähmää helposti. Tämäkin on todella paksua ja voidemaista. Tekee latvat pehmeiksi. Toimii hyvin myös huuhdottavana hoitoaineena. :ts

Giovanni, Frizz Be Gone, Super Smoothing, Anti-Frizz Hair Serum
Silikoninen seerumi jota käytän kuiviin latvoihin silottamaan pörröä yön jäljiltä. Tämäkin lähmää aika helposti, joten tosi pieni määrä riittää. :) Tämä pullo on kestänyt mulla ikuisuuden vaikka käytän lähes päivittäin, eli todella riittoisaa kun tarvitaan niin pieni määrä per käyttökerta.

Now Foods, Solutions, Vegetable Glycerine
Olen sekoittanut tätä hoitoaineen sekaan, etenkin vähän huonompien hoitoaineiden kanssa ja hennatessa hiuksia laitan tätä + hoitoainetta latvoihin. En varmaan saa kyllä ikinä tätä jättipulloa kulutettua...
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

Emerald Forest, Botanical Revitalizing Conditioner, with Sapayul
Tykkään paljon, kiillottaa ja siloittaa hiukset tosi hyvin. Koostumus aika voidemainen ja tuoksuu sellaiselle mummo parfyymille. Siitä miinusta vaikka lopputulokseen nähden minua ei niin paljon haittaa, jollekkin voi olla silti melko epämiellyttävä.

Natures gate hemp hoitoaine
Siloittava ja kiillottava tämäkin. Tykkäsin kaikin puolin, myös tuoksusta. Tämä kosteuttaa mielestäni kivasti.

BWC:n jätettävä
Jätettävänä ei toimi minulla lainkaan. Jotenkin tekee sellaisen ihmeellisen mattaisen tukan kuiviin hiuksiin laitettuna. Pestävänä pikahoitiksena taas kiillotti minusta oikein hyvin joten siihen tarkoitukseen toimii kyllä.

Nature´s gate henna hoitoaine
Kaiken lukemani hyvän palautteen perusteella halusin tosi paljon tykätä tästä mutta on vähän sekavat tunteet tuottesta. Tuntuu lähmäävän tosi helposti, etenkin ekoilla kerroilla laitoin tätä varmaan liikaa ja huuhtelin huonosti kun hiukset tuntuivat likaisilta ja lähmäisiltä heti kuivuttuaan. Sittemmin olen yrittänyt laittaa vähemmän hoitista ja huuhdella&nbsp; tosi paljon huolellisemmin kuin olen tottunut muita hoitoaineita ja silloin tuleekin kiiltävät ja jämäkät hiukset mutta rasvoittuvat aina kuitenkin viimeistään seuraavaan päivään mennessä. Onkohan muilla vastaavia kokemuksia? Sinänsä tykkään tosi paljon tuotteen antamasta jämäkkyydestä ja kiillosta mutta ärsyttää kun on niin hankala käyttää. Osaako joku verrata tätä Mill Creekin henna hoitikseen?
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

^Laitan kyllä yleensä ihan kunnon turauksen hennahoitista eikä lähmää latvoja, juuressa kyllä. Tähän asti Nature's Gaten hoitikset ovat olleet parhaita joita olen kokeillut iHerbin tarjonnasta.

Mulla taas Giovanni Smooth as silk Deeper Moisture hoitis ei jotenkin vakuuttanut... Ei jättänyt hiuksia sileiksi, vaikka saunassa muhittelin kymmenisen minuuttia.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^^ Tässä tulee hyvin esiin se, että kun on niin erilaisia hiuslaatuja ja -pohjia: ei toimi samalla tavalla kaikilla. Mulla toi NG'n Henna-hoitis on ollut ihan parasta ikinä - voittaa jopa Tigin edesmenneen honey-oatmealin. Tuosta Hempistä en niinkään pitänyt. Mainitsen vielä Herb-vaihtoehdon, kun kerran satuin vahingossa tilaamaan sen Hennan sijaan: aivan järkyttävä ja voimakas haju, jouduin heittää roskiin melkein samantien, kun tuntui että se pilaa tapetit ja tunnelman kylppäristäkin käsin!

BWC-jätettävä on toiminut kanssa hyvin mulla, mutta tarvitsen siitä välillä selvästi taukoja. Ja määrällisesti riittää todella minimaalinen nokare! Ja laitan siis heti pesun jäkeen pyyhekuiviin hiuksiin.

Sinänsä onkin nyt hyvä kuulla, että jos sulla ei tuo Henna-hoitis toiminut ja olet tykännyt tuosta Emerald Forestista, niin mä jätän suosiolla tilaamatta vaihtelun vuoksi kokeiluun sitä! On nimittäin ollut mulla wish-listillä tuo Emerald aika pitkään, että haluaisin joskus koittaa. Ja vaikka mulla hajuaistista puolet jäljellä, niin samalla olen herkistynyt voimakkaille hajusteille, joten hyvä tietää sekin, että jos sen tuoksu on kovin mummoparfyymi, niin sekin on suoranainen turn-off mulle, vaikka hoitis olisi muuten toimiva.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja malic »

^ Joo tuo herb oli ihan järkyttävää! Hiukset haisivat vielä monta päivää pesun jälkeen yrttisekamelskalta ja koostumus oli muistaakseni kuin vähän liian lirua puuroa. Mulle on melkein kaikki muut Nature's Gaten hoitoaineet olleet suht samanlaisia keskenään, mutta toi oli joku tosi outo poikkeus.

Ostin pitkästä aikaa Mill Creekin rekkua, lähiaikoina on pakko testata. En muista yhtään, toimiko se mulla miten rakennepaikkaavana, ja oli suht akuutti tarve rakennepaikkaukselle. Ei jotenkin nappais mikään silikoneilla höystetty rekku tai maksaa mansikoita pienestä pullosta, joten toivon että tää toimis.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Mäkään en saanut tuota Nature's Gaten hennahoitista toimimaan kuin tosi harvoin. Usein oli joku ihmeellinen lähmä tai tahmeus tuloksena. Kamomillaversiosta tykkäsin sen sijaan ja musta se sopi oikein hyvin tämmöiselle hentoiselle tukalle. Siitä tuli vähän mieleen joku XZ:n hoitis.

Tuo Emerald Forestin Botanical hoitis on yks mun suosikki! Tykkään jopa siitä mummoparfyymimaisesta tuoksustakin. Tuolla oli joku kummallinen suoristava vaikutus hiuksiin, oletteko muut huomanneet samaa efektiä?
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

Mulla toi Henna tosiaan kanssa lähmää todella helposti mutta jos huuhteluun käyttää reilusti aikaa niin tulos ei ole ihan niin paha vaikkakin likaiset hiukset heti seuraavana päivänä. Minulla on muuten paksuhkot hiukset, joten mietin voisiko tuo huono toimivuus johtua siitä . Ja tuo Emerald forest suoristaa hiuksia kivasti, itse yleensä haen juuri tuota vaikutusta hoitoaineilta. Tuoksusta itsekin jopa pidän, se kyllä jää voimakkaasti hiuksiin.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Ilmeisesti Alba Botanican Mango Moisturizing Hair Conditoner (ja samaa sarjaa oleva shampoo) on lopetettu. Mulla oli se ostoskorissa odottamassa että saan rahaa ja perjantaina huomasin että tuote oli muuttunut ostoskorissa Hawaiian Conditioner Body Builder Mangoksi (mikä kaiken lisäksi oli out of stock), mikä siis ei ole sama tuote. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sain vastaukseksi että Mango Moisturizing Hair Conditonerin valmistus on lopetettu, eli ei ole enää saatavilla. Ei ole kyllä enää Alba Botanican omilla sivuillakaan, että kai se niin on&nbsp; :-\
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

Nyt testailussa ollut Nature's Gaten Aloe Vera -hoitis on kyllä ihastuttanut! Hennahoitiksen tavoin ei juurikaan lätsäytä tukkaa, mutta hoitaa ja tuoksuu tosi ihanalta. Tykkään! Toimii sekä pikahoitiksena että muhittelussa oikein hyvin!
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Wooster

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Wooster »

Osaisiko joku suositella raivokkaasti rasvoittuvalle tukalle pikahoitista lähinnä shampoopalan kaveriksi? Ei tarvitse olla erityisen hoitava, kunhan auttaa selvittämisessä ja vähentää sähköisyyttä. Tuuheuttamisesta saa plussaa, mutta se saattaa olla liikaa vaadittu.
Muhittelen toisinaan NG:n Aloe veralla (tykkään!), mutta se ei toimi mulla päivittäisenä pikahoitiksena, kun lässäyttää/lähmää, jos sitä ei huuhtele superhuolellisesti (mihin ei ilmeisesti aamulla puoliunisena pysty).

...vai pitäisikö käyttää pelkkää jätettävää (mitä?)?
Vastaa Viestiin