iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tilasin ensimmäistä Nature's Gaten hamppuhoitiksen ja pakkaus sekä sisältö ovat uudistuneet. Pullo on kauniin vihreä ja modernin näköinen, kiva uudistus sinänsä. Mutta myös sisältö on uudistunut ja INCI-tarkastelun jälkeen kasviproteiinit ovat jätetty pois uudistuneesta hoitiksesta. En ole kokeillut hamppuhoitista ennen, joten en tiiä miten kasviproteiinien poisto vaikuttaa hoitotehoihin, mutta ajattelin kertoa uudistuksesta tietona hamppuhoitiksesta tykkääville ja hoitiksen ostamista harkitseville.

Jos joku hamppuhoitiksen fanittaja voisi vertailla vanhan ja uuden koostumuksen tehoja sekä vaikutusta, niin olisi hauska tietää aiheuttaako kasviproteiinien poistaminen hoitiksesta hiuksille jotain erityistä vai ei :) .

Näköjään myös mun ikisuosikin, hennahoitiksen, INCI on muutettu ja uuteen koostumukseen on lisätty qvinoaproteiinia. Qvinoaproteiini onkin todella hyvä kasvikunnan rakennepaikkaaja, joten mielenkiinnolla odotan, että pääsen testaamaan uutta hoitista. Toivottavasti uusi hennahoitis rantautuu iHerbiin pian.
Viimeksi muokannut ellen, 06 Loka 2015, 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Hamppuhoitoaine! Mitä sitä nyt piti mennä muuttamaan. Mun HG-hoitista!
Toivottavasti ei ole kovin pahasti menty pilaamaan, muuten pitää etsiä uusi yhtä hyvä.
Onko koostumus kuitenkin yhtä paksua kuin ennen? Onko hinta ja pullon iso koko ennallaan?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Hinta ja pullon koko ovat pysyneet samoina, muista muutoksista en sitten osaakaan sanoa.
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Monty »

Tilasin "juurespaketin" eli tuon NG hamppuhoitiksen, Alba Botanica leave-in conditionerin ja NH papaya suihkusaippua/shampoon (tätä on ollut ennenkin).  ;D

Vaikutti oikein hyvältä combolta, ehkä jännin oli tämä jätettävä, laitoin sitä kolme kertaa sellaisen pienen kolikon kokoisen annoksen kosteisiin hiuksiin ja ihmettelin hieman sellaista "tahma+korppu" tunnetta jonka se jätti. Tukka kiinni ja aamulla auki, ihan sikasileä ja suorahko tukka, ei yhtään lähmää ja tuntuu siltä kun hiuksiin ei olisi mitään levitettykään.&nbsp; <3

Ehkä levitysvaihe on hieman haastavampi, kun se tosiaan "kuivaa" käsiin ja muuttuu vähän korpuksi ja nahkeaksi eli hankalahko levittää tasaisesti, kun on tottunut levittelemään öljy/silikoniaineita. Niin ja se on myös tosi inhottava yrittää pestä käsistä. Mutta jos lopputulos on näin hyvä niin jatkan kokeilua ehdottomasti.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mulla oli joskus tuota Alban jätettävää. Oli se ihan ok, mutta ei tuntunut kaiken hypetyksen arvoiselta. Sen sijaan Alaffian voidemainen jätettävä on musta ihan täydellistä.
Voi toki olla, että vielä joskus annan Alba botanicallekin uuden mahdollisuuden.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

^^ Kuulostaa aika oudolta, mä kyllä saan ihan tasasesti hoitsikan tukkaan, ja mä en ees yleensä pese sitä käsistä pois vaan se imeytyy käsiinkin nopeesti, mutta ei se kyllä tolleen "kuivu" ainakaan mun kokemuksilla. Jännä. Tosin laitan jätettävää aina aika runsaasti ja levittelen sen kunnolla tukkaan.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

janniina kirjoitti: ^^ Kuulostaa aika oudolta, mä kyllä saan ihan tasasesti hoitsikan tukkaan, ja mä en ees yleensä pese sitä käsistä pois vaan se imeytyy käsiinkin nopeesti, mutta ei se kyllä tolleen "kuivu" ainakaan mun kokemuksilla. Jännä. Tosin laitan jätettävää aina aika runsaasti ja levittelen sen kunnolla tukkaan.
Minulla tuo jätettävä hoitoaine korppuuntuu ja kuivuu epätasaisesti tukkaan, jos laitan sen ihan pyyhekuiviin hiuksiin. Sen vuoksi (ainakin mulla) hiusten on oltava huolimattomasti kuivattu, kun tuota laittaa, eli levittyy parhaiten jonkin verran märkiin hiuksiin.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Sama homma tuon Alaffian jätettävän kanssa. Ei sitä kuivaan tukkaan saa nätisti, vaan sen pitää olla vähän kostea, että tuote levittyy hyvin.
Voi hyvin olla, että juuri sen mokasin sen Alban kanssa viimeksi, että levitin kuivaan tukkaan ja sain aikaiseksi vaan ihan kauhean lähmän. Pitänee kokeilla uudelleen joskus, jos iHerb-pakettiin mahtuu.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Mulla tuo Alba Botanica ei toimi ollenkaan kosteaan tukkaan käytettynä, joko se ei tee mitään tai jättää hiukset tahmeiksi ja likaisen oloisiksi. Ihan märkään tukkaan ei viitsi kokeilla koska tukka on niin pitkä ja aika paksukin joten on pakko pyyhekuivata kunnolla, kuivumisaika on muutenkin niin pitkä. Käyttelen tuota tuubiani loppuun kuiviin hiuksiin latvoja silottamaan, siinä toimii hyvin.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

Nyt on päässyt Nature's Gaten hamppuhoitis kokeiluun, eikä tästä taida tulla suosikkiani. Hoitis antaa kyllä selvästi rakennetta ja volyymiä, mutta se ei tee hiuksistani kiiltäviä tai erityisen kosteutetun tuntuisia. NG:n hennahoitis toimii mielestäni melko samalla tavalla kuin hamppuhoitiskin, mutta rakenteen lisäksi hoitis tekee hiuksista kiiltävät ja kosteutetut. Täytyy toivoa, että uudistuksen jälkeenkin hennahoitis toimii edelleen samalla tavalla, sillä hoitis on ehdoton luottotuotteeni.

Samoin koḱeiluun on päässyt Nubian Heritagen Heat Protect Keratin Spray, jota ei näköjään enää olekaan saatavilla iHerbistä. Olen käyttänyt suihketta kuin jätettävää, eli olen levittänyt suihketta runsaasti kosteisiin hiuksiin ja laittanut vielä Alba Botanican jätettävän siihen päälle. Suihke tekee hiuksista jämäkät: suihkeen korkean keratiinipitoisuuden tuntee hiuksissa selvästi. Se ei anna hiuksille erityisesti kiiltoa, mutta jos tykkää tuhdisti rakennepaikkaavasta suihkeesta, niin tämä tuote on kyllä kokeilemisen arvoinen. Tuoksu on mausteisen makeahko, ei mitenkään erityisesti mieleeni, mutta ei onneksi ole mielestäni inhottavakaan.
verkku
Haiven
Haiven
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 18:00

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja verkku »

Giovanni magnetic restruxturing hoitoaine oli tosi positiivinen ylläri. Teki mieli kokeilla jotain uutta, joten tilasin tätä hoitoainetta kaksi putelia. En odottanut tältä paljoa, kun näin niin useita huonoja arvosteluja.
Tuoksu tässä on vähän omituinen, ja onhan tuo epäilyttävän näköstä, kun on sellaista harmaata mönjää.

Mutta sopii kyllä mun hiuksille ihan loistavasti. Tekee sileämmät ja pehmeämmät kuin smooth as silk- hoitsikka, vaatii kyllä pisemmän vaikutusajankin. Co-pesuissa toimii myös hyvin, hiukset jää hoidetuiksi ja ilmaviksi. Co-pesussa saan tällä myös kookosöljyt pois ilman että tukka jää rasvaiseksi. Ihan uus lemppari&nbsp; :ts
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Hamppu hoitista nyt vähän testaillu. Hirmu jankkia on ainaki. Hyvä, että pullosta saa ulos :D CO pesin sillä kerran, mut ei toiminu. Hiukset jäin ihan tosi lähmäsiks. Kokeilen vielä uudestaan joskus, kun on vapaapäivä sopivasti. Pikkusen kuivaks jää pituudet tällä. Tuskin ostan uudestaan.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Minä laimennan co-pesua varten ihan reippaalla kädellä tuota. Ehkä joku 1 osa vettä ja 2 osaa hoitoainetta tyhjässä pullossa sekaisin ja voimakasta ravistusta. Tulee sellainen pehmeän kermainen lopputulos, joka on tosi mainiota.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Aivina kirjoitti: ^ Minä laimennan co-pesua varten ihan reippaalla kädellä tuota. Ehkä joku 1 osa vettä ja 2 osaa hoitoainetta tyhjässä pullossa sekaisin ja voimakasta ravistusta. Tulee sellainen pehmeän kermainen lopputulos, joka on tosi mainiota.
Pitää testata! Kiitos :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
maxine
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Loka 2010, 21:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja maxine »

Tilastin Aubrey Organicsin white camellia hoitiksen ja eipä kyllä toimi tässä päässä ollenkaan vaikka odotukset oli kovat. Siis mun hiukset on aivan rasvaiset ja lähmäiset sen jälkeen. Onko jollain toiminut tuo hyvin? Yritin kokeilla myös ihan pienellä määrällä ja toiseen hoitoaineeseen sekoitettuna mutta ei toiminut. Jännä sinänsä, yleensä mun hiukset kaipaa erittäin siloittavaa täyteläistä ainetta. Samalla kertaa tilasin myös Nature´s Gaten hennan. Kokeilin sitä joskus pari vuotta sitten ja silloin se lähmäsi ihmeellisellä tavalla hiukset mutta jätti niihin mielettömän kiillon ja jämäkkyyden joten ajattelin kokeilla uudestaan. No se kannatti sillä tällä kertaa lähmäisyyttä ei ole lainkaan, vain kiilto ja jämäkkyys. Hiusten laatu ei kyllä tietääkseni ole muuttunut ja edelleenkään en värjää niitä. Pullokin näytti ihan samalta kuin viimeksi joten en usko että on uudistettu versio kyseessä.
Vastaa Viestiin