iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja nukka »

Tilasin vahingossa tuon lotionin kun piti tilata pikahoitis. Vasta loppuyhteenvetoa selatessani huomasin, että siellä lukikin lotion ::) No, eipä se niin haittaa, oikeastaan mulla oli tarvettakin jätettävälle.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Kerrohan sitten millaista on. Harkitsen itsekin tuon hankkimista.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Mikä on teidän suosikki iHerbin hoitoaineista?

Tykkään kokeilla eri hoitoaineita, ja tähän mennessä paras on ollut Nature's Gaten Hamppu-hoitoaine. Se silottaa hiukset nopeasti lyhyellä vaikutusajalla, ja tekee niistä pehmeät ja kosteutetun tuntuiset. Oikein hyvä pikahoitoaine hiuksille.

Tuntuu, että hyvän hoitoaineen löytäminen on iHerbistä haasteellisempaa, kuin shampoon löytäminen.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^Mäkin tykkään tuosta hamppuhoitoaineesta, samoista syistä.

Rakennepaikkaavista mun suosikki on tämä: http://eu.iherb.com/Mill-Creek-Keratin- ... 73-ml/6603. Edullinen ja iso pullo (mulla on pitkät ja osittain vaalennetut hiukset joihin kuluu hoitoainetta), hiukset tuntuvat tosi hyviltä käytön jälkeen. (Käytän aina pitkällä vaikutusajalla.) :)
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mun kestosuosikki on Alba Botanican Mango-hoitoaine. Joitakin vuosia se oli Moisturising Mango, nykyään Bodybuilding Mango - en huomannut inci-muutosta, vaikka muut kirjoittelijat näin väittävät. Nykyään siis muka tuuheuttava. Minulle se on paras kosteuttava kaikista kokeilemistani n. 10-15 iHerbin hoitoaineesta. Mulla on sellanen peikkotukka, jonka uloimmat latvat ovat käsitelty ja muuten vauvahiukset törröttää Ronja Ryövärintytär-meininkiin juuresta latvaan_AINA_.

Toinen kiva on mielestäni Andaloun Argan & Sweet Orange-kosteuttava hoitoaine. Hyvä tuoksu, ei yhtä välitön selvittävä vaikutus kuin mangolla, mutta silti kosteuttaa ja antaa kiiltoa kuivassa tukassa.

Perushyviä ovat olleet myös Giovannin Smooth as Silk, Jason Naturalsin Aloe Vera (siloittaa todella hyvin jo pesuvaihessa, mutta ei kosteuta yhtä hyvin kuin nuo kaksi ym), Avalon Deep Moisturising Grape Seed (hyvä, mutta hajusteeton mikä minulla miinus), NG Henna-hoitis..
Viimeksi muokannut miolla, 08 Kesä 2015, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja nukka »

Aivina kirjoitti: ^ Kerrohan sitten millaista on. Harkitsen itsekin tuon hankkimista.
Nyt tuli tuo Alaffian jätettävä hoitis. Ihan hyvältä vaikuttaa näin yhden testikerran jälkeen. Tuntuu aika kosteuttavalta, kun luonnonkiharan vetää mukavasti korkkiruuveille. Jos tykkää käyttää voidemaisia jätettäviä niin sellaiselle tämä on varmasti oikein hyvä tuote ;)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

^ Nyt on tulossa mullekin Alaffian jätettävää. Ja Natures Gaten Hamppua, joka on kyllä noussut mun ihan ykkössuosikkihoitoaineeksi. Toimii normaalina hoitoaineena ja co-pesuissa. Pesee hyvin, tekee tukan pehmeäksi, kiiltäväksi ja helposti käsiteltäväksi. Tuoksu on mukava, eikä päällekäyvä vaikka se (co-pesussa varsinkin) vähän tukkaan jääkin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ostin kokeiluun vaihtelun vuoksi Nature's Gaten Hair Defense Conditioner Pomegranate Sunflower -hoitiksen, sillä yleensä ostan aina vain saman sarjan hennahoitista. Tuo granaattiomenahoitis on hiukan lirumpaa, eikä sitä tarvitse sen takia käyttää niin suurta määrä kuin hennahoitista, sillä granaattiomenahoitis levittyy hiuksiin helpommin notkeamman koostumuksensa ansiosta. Hoitis selvittää hiukset nopeasti suihkun aikana ja vaikuttaa ihan hyvin kosteuttavalta. Hiukset ovat sileämmät kuin hennahoitiksen jälkeen, mutta kiiltoa ei ole niin paljon kuin hennahoitiksen jälkeen. Hoitis silottaa kyllä tosi hyvin, joten olisi varmaan paksummalle hiuslaadulle oikein mainio. Granaattiomenahoitiksen tuoksu on mielestäni mieto, sellainen ihan ok sekoitus hedelmäisyyttä ja auringonkukan tuoksua.

Kokonaisuudessaan ihan kiva hoitis, mutta pitäydyn hennahoitiksessa, joka jättää hiukset jämäkämmiksi, kuohkeammiksi ja kiiltävämmiksi.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Mulla on ollut käytössä nyt Giovannin Vitapro -jätettävä. Olen käyttänyt nyt puoli pulloa tuota, mutta en osaa sanoa juuta enkä jaata siitä, tekeekö se hiuksilleni mitään. Todennäköisesti ei. Tuoksu on kiva ja sitä saa suihkia mielin määrin tukkaan vailla pelkoa lähmäämisestä. Mutta en ole kyllä hyviäkään vaikutuksia huomannut.
Tukka on kyllä pehmoinen, helposti käsiteltävä ja sileä, mutta johtunee hyvästä hoitoaineesta (Natures Gate hamppu!) ennemmin kuin tuosta jätettävästä.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

ellen kirjoitti: Ostin kokeiluun vaihtelun vuoksi Nature's Gaten Hair Defense Conditioner Pomegranate Sunflower -hoitiksen, sillä yleensä ostan aina vain saman sarjan hennahoitista. Tuo granaattiomenahoitis on hiukan lirumpaa, eikä sitä tarvitse sen takia käyttää niin suurta määrä kuin hennahoitista, sillä granaattiomenahoitis levittyy hiuksiin helpommin notkeamman koostumuksensa ansiosta. Hoitis selvittää hiukset nopeasti suihkun aikana ja vaikuttaa ihan hyvin kosteuttavalta. Hiukset ovat sileämmät kuin hennahoitiksen jälkeen, mutta kiiltoa ei ole niin paljon kuin hennahoitiksen jälkeen. Hoitis silottaa kyllä tosi hyvin, joten olisi varmaan paksummalle hiuslaadulle oikein mainio. Granaattiomenahoitiksen tuoksu on mielestäni mieto, sellainen ihan ok sekoitus hedelmäisyyttä ja auringonkukan tuoksua.

Kokonaisuudessaan ihan kiva hoitis, mutta pitäydyn hennahoitiksessa, joka jättää hiukset jämäkämmiksi, kuohkeammiksi ja kiiltävämmiksi.
En ole kokeillut saman sarjan Henna-hoitista, mutta samat ajatukset on Pomegranate Sunflower-hoitiksesta. Oma hiuslaatuni on vahva, mutta hiuksia on paljon. Jotkut todella kosteuttavat hoitoaineet lätsäyttävät hiukseni. Hiuslaatuni on paljon hennompi kuin siskollani, jolla on paksut, karheat, kuivahkot käsittelemättömät hiukset. Hänen hiuslaadulleen Nature's Gate Pomegranate Sunflower hoitoaine sopii oikein hyvin.

Olen edelleen tosi tyytyväinen Nature's Gate Hamppu-hoitoaineeseen. Poistin teippipidennykset, ja tuo hoitis oli oikein hyvä selvittämään hiukset sen jälkeen. Laitoin kuiviin hiuksiin hoitista, ja annoin vaikuttaa. Sitten pesin shampoolla, ja taas hamppu-hoitista vaikuttamaan. On kyllä monipuolinen tuote, ja sopii suomalaiselle hiuslaadulle.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Tilasin kuukausi sitten Nubian Heritage Heat Protect Keratin Sprayn (with Honey & Black Seed), mutta sitten päätin lopettaa lämpökäsittelyt ainakin toistaiseksi. Käytän tuota nyt ihan vaan jätettävänä, ja toimii siihen aivan mainiosti. Jättää latvat pehmeiksi ja sileiksi ja helposti kammattaviksi. Tuoksu on aika voimakas (varoituksena tuoksuyliherkille), mutta itselleni se on vaan plussaa koska se tuoksu on aivan ihana! Voisin kylpeä tuossa tuoksussa ;D <3
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Tuon tuotteen keratiinimäärä kyllä houkuttelisi kokeilemaan. Antaako se hiuksille jämäkkyyttä vai huomaako keratiinin suurta määrää mitenkään? Miltä suihke tuoksuu, hunajalta vai miltä ihmeeltä :D ?

Samalla kuitenkin mietityttää tuotteen sisältämät lonicera caprifolium (honeysuckle) flower ja lonicera japonica (japanese honeysuckle) flower extract -ainesosat, jotka ovat parabeenejä. Hiuksiinhan nuo menevät, eivätkä päänahan lähelle, eikä ihokontaktia ole muutenkaan paljoa, mutta kun olen välttänyt parabeenejä niin säntillisesti niin kauan aikaa, että vähän olisi hassua nyt sitten käyttää parabeeniä sisältävää tuotetta.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

^No kyllä tuo hiukan tuntuu hiuksia jämäköittävän, mutta mulla on niin liukas ja ohut hius että vaikea sanoa. Hiukset jää kyllä sileämmiksi ja tuntuvat takkuuntuvan vähemmän (mulla on sellainen hiuslaatu että kampaan hiukset -> aivastan -> hiukset takussa &nbsp;::) )

Tjaaa mitenköhän tuota hajua kuvailisi. En osaa sanoa tarkalleen miltä se tuoksuu, mutta tuoksu on makea, vähän mausteinen ja jotenkin vaniljainen (mies käveli kerran kylppärin avoimen oven ohi kun suihkin tuota hiuksiin ja sanoi että tulee mieleen sellainen vanhanajan vaniljainen piipputupakka ;D ...mutta kuulemma hyvässä mielessä... :D )

Ja mä olen laittanut tuota vaan latvoihin niin en ole kyllä miettinyt parabeenejä (eipä sillä, en kyllä juuri mieti muutenkaan... ;D )
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja saila »

minkäs valitsisitte näistä hoitoaineista käyttöön?

giovanni smooth as silk
nature's gate hemp
now foods berry full
desert essence coconut ?

nykyinen hoitoaine smooth as silk mutta jättää katkenneet hiukset ikävästi pörröttämään. toiveena olisi, että kosteuttaa, silottaa katkenneet hiukset mutta ei lätsäytä. voisiko smooth as silk toimia jonkun jätettävän kanssa? toisaalta shampoolla voi olla osuutta asiaan, nyt käytössä giovannin root 66 max volume tuuheuttava shampoo (tuuheuttaa muuten kivasti tähä melkein olkapäille olevaa tukkaa, tosin pestäessä vähän jokseenkin takuttaa sekä jättää kuivaksi ja pitäisi uusi shampookin keksiä). toisaalta ois kiva kokeilla jotain uuttakin hoitoainetta :P ton jätettävän ostan todennäkösesti jokatapauksessa. ajattelin jätettävänä kokeilla beauty without cruelty:ä

hiuslaatu: ohut, helposti takkuun menevä, hiukan sileä kuitenkin. vaikea itse kuvailla &nbsp;:D näköjään kaksihaaraisiakin ilmestyy vaikka olevinaan "kosteuttava" hoitoaine, enkä föönaa tai kiharra yms tukkaa juuri ikinä ja tukka leikattu muutama kk sitten. värjätty viimeksi helmikuussa keyvtvärillä josta jäänyt kyllä runsaasti punapigmenttiä hiuksiin :D

Viimeksi muokannut saila, 28 Heinä 2015, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minulle Nature's Gaten hampusta on tullut ihan ehdoton ykköshoitoaine ikinä. Käy co-pesuun ja pikahoitoaineena, tuoksu on mukava ja sopian mieto. Kosteuttaa mielestäni hyvin ja tekee hiuksista helposti käsiteltävät. Mun tukan takkuuntuminen on vähentynyt ja muutenkin tukka on nykyään niin sileä, että tekee mieli vaan hiplata sitä kaiken aikaa. Kiitos tästä menee juurikin tuolle hamppuhoitoaineelle, co-pesuille (hamppuhoitoaineella, tietenkin!) ja latvojen jojoba- tai neem-öljyämiselle.
Vastaa Viestiin