iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja saila »

eilen lueskelin noita arvosteluja iherbistä. vaikka hamppuhoitis ei ollutkaa vielä montaa kirjotettua arvioita saanut niin jotenkin ne kommentit vakuutti ja laitoin sen ostoskoriin :D ja olihan sitä tässäkin ketjussa hehkutettu :) nyt vielä shampoon metsästys.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Aivina kirjoitti: Minulle Nature's Gaten hampusta on tullut ihan ehdoton ykköshoitoaine ikinä. Käy co-pesuun ja pikahoitoaineena, tuoksu on mukava ja sopian mieto. Kosteuttaa mielestäni hyvin ja tekee hiuksista helposti käsiteltävät. Mun tukan takkuuntuminen on vähentynyt ja muutenkin tukka on nykyään niin sileä, että tekee mieli vaan hiplata sitä kaiken aikaa. Kiitos tästä menee juurikin tuolle hamppuhoitoaineelle, co-pesuille (hamppuhoitoaineella, tietenkin!) ja latvojen jojoba- tai neem-öljyämiselle.
Sama kokemus minullakin, ja mitä pidempään olen käyttänyt, sen enemmän tykkään tästä hoitoaineesta. Tuntuu, että tämä hoitis on oikeasti vaikuttanut hiusten kuntoon pidemmällä aikavälillä- mikä on harvinaista. Ja se, ettei tässä ole silikonia, ja silti tämä jättää hiukset yhtä pehmeiksi.

saila: Shampooksi suosittelen Nubian Heritage Coconut & Papaya.
Viimeksi muokannut Kristiina, 29 Heinä 2015, 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja saila »

Kristiina kirjoitti: saila: Shampooksi suosittelen Nubian Heritage Coconut & Papaya.
eilen lueskelin foorumia ja törmäsin myös tähän, et ois tosi hyvää. meni sekin ostoskoriin  :ts tilauksella ei tosin mikään hoppu, joten en vielä laittanut menemään. innolla kyllä taas testailemaan sitten jossain välissä noita
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

miolla kirjoitti: Mun kestosuosikki on Alba Botanican Mango-hoitoaine. Joitakin vuosia se oli Moisturising Mango, nykyään Bodybuilding Mango - en huomannut inci-muutosta, vaikka muut kirjoittelijat näin väittävät. Nykyään siis muka tuuheuttava. Minulle se on paras kosteuttava kaikista kokeilemistani n. 10-15 iHerbin hoitoaineesta. Mulla on sellanen peikkotukka, jonka uloimmat latvat ovat käsitelty ja muuten vauvahiukset törröttää Ronja Ryövärintytär-meininkiin juuresta latvaan_AINA_.

Toinen kiva on mielestäni Andaloun Argan & Sweet Orange-kosteuttava hoitoaine. Hyvä tuoksu, ei yhtä välitön selvittävä vaikutus kuin mangolla, mutta silti kosteuttaa ja antaa kiiltoa kuivassa tukassa.

Perushyviä ovat olleet myös Giovannin Smooth as Silk, Jason Naturalsin Aloe Vera (siloittaa todella hyvin jo pesuvaihessa, mutta ei kosteuta yhtä hyvin kuin nuo kaksi ym), Avalon Deep Moisturising Grape Seed (hyvä, mutta hajusteeton mikä minulla miinus), NG Henna-hoitis..
Kiitos suosituksista, laitoin tilaukseen Alba Botanica Natural Hawaiian Conditioner, Body Builder Mango-hoitoaineen. Tykkäsin itsekin Jason Aloe Vera-hoitoaineesta, ja Andalou Naturals Argan & Sweet Orange shampoo oli todella hyvä ja kosteuttava; saman sarjan hoitoainetta en ole vielä kokeillut, mutta kuulostaisi hyvältä sekin.
Giovanni Smooth as Silk hoitista en ole kokeillut, toiset sanoo ettei se tee mitään- mutta toiset taas tykkää kyseisestä hoitoaineesta. Samaa mieltä, että hoitoaineessa saisi olla tuoksu.

Ensin mietin Alba Botanica hoitiksen tilaamista, että minkälainen se sitten on... tuotteesta on niin erilaisia arvoita iHerbissä. Luotan kuitenkin sun arvioon, kun niin samoista tuotteista oot tykännyt :D. Olen vaalentanut nyt hiuksia, joten tuotteet saisi olla hoitavia ja silottavia.

Kokeiluun lähti myös Surya Henna, Color Fixation, Leave-In Cream Conditioner, koska Alba Botanican jätettävä hoitoaine alkaa olemaan vihdoin loppumassa; tykkäsin kyllä tuotteesta, mutta kovin silottava se ei ollut, hinta-laatusuhde oli kuitenkin hyvä. Saattoi lähmätä hiuksia, jos purtilosta tuli yhtään liikaa kerralla.
Viimeksi muokannut Kristiina, 31 Heinä 2015, 11:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja miolla »

Kiva, kerro mitä tykkäsit. Tunnun olevan ainoa juures, joka pitää Mango-hoitoaineesta nykyisessä muodossaan, joten kiinnostaa tietää olenko minä yksinkertaisesti säännön vahvistama poikkeus (= huono hoitoaine) vai toimiiko se muidenkin tukassa  :D

Neljä vai viisi pulloa olen tuota jo saanut kulutettua, joten omassa päässä toimii ainakin:)
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Alba Botanica Natural Hawaiian Conditioner, Body Builder Mango hoitoaine selvittää hiukset ihan sileiksi jo huuhteluvaiheessa. Tuoksu ei ollut niin pehmeä mitä ensin kuvittelin, vaan tämä on sellainen kirpeän hedelmäinen tuoksu, tykkään kyllä. Pikahoitoaineeksi tämä on hyvä. Riittoisaa, ei paljoa tarvitse laittaa. Ei lähmää hiuksia. Hiukseni ovat niin paljon käsitellyt ja kuivat, että tämän kosteutustehot eivät ehkä täysin riitä. Mutta hiusten taas palauduttua parempaan kuntoon tämä on varmasti hyvä hoitoaine. Plussaa tuoksusta, riittoisuudesta, selvitys ominaisuuksista (hiuksista tulee ihan silkinsileät huuhteluvaiheessa.) Mutta se sileys ei ihan täysin kyllä toteudu sitten kun hiukset kuivuvat, eli tulos ei ole niin sileä kuivassa hiuksessa, kuin huuhteluvaiheessa voisi olettaa. Tämä ei ole mikään huono ostos, tulee varmasti käytettyä. Tämä hoitoaine ei kuitenkaan päihitä Nature's Gate Hamppu hoitoainetta, joka tekee hiuksista kosteutetumman oloiset. Ainoastaan Mango hoitoaineessa tuoksu on parempi kuin hamppu hoitiksessa.

Surya Henna, Color Fixation, Leave-In Cream Conditioner tuoksu on vahva, yrttinen, jotenkin outo. Ei mikään suosikki tuoksu, mutta menee käytössä. Tuoksu ei jää hiuksiin. Pientä hiusten korputtumista havaitsin, mutta en osaa vielä sanoa, johtuuko se tästä, mutta todennäköisesti. Tämä ei lähmää hiuksia, kuten Alba Botanican jätettävä hoitoaine tekee, jos sitä annostelee yhtään liikaa. Ehdotonta plussaa siitä, että ei lähmää, annostelu on muutenkin paljon helpompaa, jos vertaa Alban jätettävään hoitoaineeseen. Kaikenkaikkiaan hyvä jätettävä hoitoaine, mutta miinusta tulee tuoksusta. Kosteuttaa ihan hyvin, silottaakin jonkin verran. Yhteenvetona sanoisin kuitenkin, että tämä ei päihitä Alba Botanican jätettävää hoitoainetta laadullisesti, koska Alban jätettävä hoitoaine tekee hiuksista pehmeämmät, sileämmät ja kosteutetummat; sopii paljon käsitellylle hiukselle paremmin.
Viimeksi muokannut Kristiina, 16 Elo 2015, 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Aivina »

nukka kirjoitti: Onko tämä ihan tavallinen pikahoitis vai jotain muuta? http://www.iherb.com/Alaffia-Shea-Virgi ... 5-ml/29750

Tuo "lotion" tuolla vähän hämää..
Tää on muuten ihan huippua. Tekee sen, mitä jätettävältä toivonkin, tuoksuu hyvälle eikä lähmää (ainakaan mun tukkaa) vaikka välillä annostelu mennytkin vähän pieleen. Pullo on kauhean kova ja välillä sieltä lörähtää ulos paljon enemmän kuin haluaisi. Se kuitenkaan ei ole tähän mennessä haitannut.
Koemielessä levitin kerran sitä ehkä noin tuplamäärän normaaliin verrattuna ja tukasta tuli todella silkkinen ja pehmeä. Märässä tukassa tuntuu siltä, että lähmäisi, mutta kun hiukset kuivuu, niin lähmäkin katoaa. Jännä ilmiö!

Riittoisaaha tämä on kuin mikä, mutta sitten joskus kun tämä loppuu, niin ostan taatusti uuden.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Nyt on takana useita käyttökertoja Alba Botanica Natural Hawaiian Conditioner, Body Builder Mango hoitoaineella, ja tykkään tästä yhä enemmän! Silottaa hiukset, ja kosteuttaakin hyvin. Tämä hoitoaine on tarttunut ensimmäiseksi käteen kaikkien joukosta lähipäivien aikana. Tykkään tästä enemmän (ainakin tällä hetkellä) jos vertaa Nature's Gaten Hamppu hoitoaineeseen. Mango silottaa nopeammin ja ei jätä yhtään latvasta koppuran tuntuista. Varmasti silikonillakin on osansa, koska Mango hoitoaineessa sitä on.
Hamppu hoitis on silikoniton.

Silikoni ei haittaa, koska Mango hoitiksessa on kuitenkin hoitaviakin ainesosia mukana sen silikonin lisäksi. Tällä hetkellä tähän hiustilanteeseen paras on Mango hoitis, koska tämä on paras ratkaisu nyt (selvittää ja jättää hiukset pehmeiksi ja kiiltäviksi, silikoni auttaa selvittämään.)
saila
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 06 Touko 2010, 14:35

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja saila »

Tilasin siis Nature's gaten hamppuhoitiksen, BWC:n jätettävän hoitiksen sekä Nubian heritagen coconut&papaya bodywashin shampooks :D harmi et vanhoja vielä muutamat pesut jäljellä  ;D ei malttais odotella :) hamppuhoitis näytti aikas paksulta tavaralta mut kai se sieltä ulos tulee.
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

^ Mun mielestä ainakin toi Giovanni on siitä hyvä hoitis, että se hoitaa ja jättää hiukset sileiksi mutta lähmälettiä saati lätsäytystä sillä on vaikea saada. Itellä ainakin siis toimii näin :)
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mä siirryin kokonaan proteiinittomiin hiustenhoitotuotteisiin, tilasin iherbistä Aubreuta ja Desert Essenceä.

Aubrey Organics Honeysuckle Rose hoitoaine toimii hyvin myös jätettävän. Koostumus paksua, helmiäisen valkoista. Ensivaikutelma tuoksusta oli pettymys, haju muistuttaa ihan niitä paksuja kuulakärkikyniä jossa on useampia värejä, joista voi aina painaa alas haluamansa värin, tiedättekös?&nbsp; ;D Mutta mitä enemmän tätä tuoksuttelen sen kivempi tämä on! Nyt hajusta tulee lähinnä mieleen Ranskan vanhat katukujat jossa myydään käsintehtyjä shampoita ja yrttejä. Tuoksu joka jää tukkaan on hyvin mieto ja neutraali. Selvittää ihan hyvin, ei jää niin liukkaaksi tukkaan, joutuu laittamaan vähän enemmän.
Tätä voi laittaa yllättävänkin paljon kosteaan tukkaan jätettävän ilman että klähmää!
8/10

Desert Essense Coconut shampoo + hoitoaine on ihania! Nämä ei ole yhtään sellaisia luomukosmetiikkamaisia. Mulla on yleensä ekoshampoissa tökkinyt koostumus ja haju, näissä ei! Tuoksu on aika voimakas, ei kuitenkaan tyypilinen kookos, mä kuvailisin sitä enemmänkin trooppisen makeana, pina colada tms? Tuoksu saattaa tökkiä herkimmille, ei kuitenkaan jää liian voimakkaana tukkaan.
Shampoon on koostumukseltaan paksuhkoa geeliä ja jo pieni määrä riittää hyvin, vaahtoaa ihanasti! Olen käyttänyt sekä yhdellä että kahdella vaahdotuksella ja kumpikin toimii. Pesee hyvin, ei jää narskuvaksi, ei klähmää.
Hoitoaineessa on myös hyvä koostumus, ei lirua, ei tököttiä, sopivan kiinteää voidetta. Tämäkään ei klähmää tai jätä likaiseksi. Selvittää hyvin. Olen ihan myyty!
9/10
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Minkälaiset hiukset sinulla oli laadultaan? Tosi kiva, että Aubreyn hoitoaine toimii sulla (moni on kirjoittanut, että lähmää).

Kiva kuulla, että Desert Essense Coconut shampoo vaahtoaa hyvin. En ole vielä ko. shampoota (enkä hoitista) kokeillut, mutta jos vaahtoaa, niin voi mennäkin kokeiluun. Olen Desert Essence Italian Red Grape -sarjan shampoosta lukenut kehuja, sen kokeileminen olisi vielä edessä jossain vaiheessa&nbsp; :D.
Viimeksi muokannut Kristiina, 02 Loka 2015, 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Todella ohuet hiukset, kuivat ja hamppuuntuvat helposti. Kokeile ihmeessä shampoota, suosittelen! Ei ole hinnallakaan pilattu.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Piti tilata iHerbiltä d-vitamiinia niin livautin pakettiin mukaan myös Nature's Gaten hamppu hoitoaineen ;) Toivottavasti toimii tässä päässä.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
janniina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 241
Liittynyt: 05 Joulu 2012, 20:41

Vs: iHerbin hoitoaineet + jätettävät

Viesti Kirjoittaja janniina »

<hehkutus>Olinki unohtanut miten ihana toi Alba Botanican jätettävä on - toimii hyvin jätettävänä ja hätävarapikahoitiksena, tekee hiuksista ihanan sileät ja vie sähkösyyden <3 En oo koskaan onnistunut lähmäämään tolla, ihan HG-tuote. </hehkutus>
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B
Vastaa Viestiin