Sivu 1/1

Sähköiset hiukset

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 21:21
Kirjoittaja Metku
Onko muilla talviongelmana ilmennyt hiusten sähköisyyttä?

Omat pituudet villiintyivät nyt värjäysoperaation jälkeen täysin. Tuntuu, että ne leijailevat ja rätisevät ihan urakalla nyt. Joltain muistan kuulleeni, että hiusten sähköisyys liittyisi jotenkin niiden kuivuuteen - onko näin? Mitä keinoja sähköisyyden poistamiseksi olisi hyvä tehdä pitkällä tähtäimellä? Onko kenelläkään hyviä ensiapukeinoja  (muita kun hiusten kostuttaminen vedellä) sähköisyyden poistoon tilanteissa, jolloin ei tarjolla ole mitään muuta kun ne välineet mitä käsilaukusta löytyy?

(Ja jos tämä sopii johonkin jo olemassa olevaan ketjuun niin siirtäkäähän modet ystävällisesti tämä sinne)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 21:28
Kirjoittaja Avena
Mulla on sama ongelma ja olen yrittänyt kosteuttaa ja kosteuttaa, mutta ei auta. Hätätilanteessa käytän muumisuihketta ja nyt kun ostin Wellan Shock Waves kiiltosuihkeen, niin sekin kyllä poistaa sähköisyyttä. Mutta noi on vaan sellaisia tilanteen korjauskeinoja, ne ei poista itse ongelmaa. Mäkin haluaisin tietää, mitä voisi tehdä, että niitä sähköisiä hiuksia ei tuliskaan. Antistaattiset kammat auttavat vähän, mutta musta tuntuu, että niistäkin menee se antistaattinen ominaisuus aika äkkiä pois.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 23 Helmi 2006, 21:53
Kirjoittaja Hermione
Sähköisten hiusten korjaamiseen tarvitaan rutkasti kosteutta. Tänä talvena ei ole kertaakaan, edes kovimmilla pakkasilla ollut sähköisyyttä. Olen viime aikoina hoitanut hiuksiani paljolti kosteuttavilla tuotteilla ja jättänyt värjäilyt pois. Kunnon paraneminen on näkynyt parhaiten sähköistymisen puuttumisella. Siis kunnon kosteuttavat tuotteet kehiin  :-*

Pika-apua saa kosteuttavilla hoitosuihkeilla. Käsilaukusta löytyvä hätäapu, joka on miljoona kertaa pelkkää vettä parempi on vanha kunnon käsivoide. Rasvaisilla käsillä sipaisu hiusten pintaa estää lentelyä. Kuten kaikessa, kohtuus tässäkin paikallaan  ;)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 01:12
Kirjoittaja Ice
kuivat hiukset ovat sähköiste, eli kosteuttavia tuotteita, esim o&h hoitis ja silikonia pinnalle estämään leijailua :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 08:42
Kirjoittaja ~vail~
Mulla on auttanut sähköistymiseen juuri nuo kunnon hoitoaineet. Mutta tässä vasta huomasin, että liian pesevä shampoo saa hiukset lentämään näillä ilmoilla myös vaikka hoitis on parasta laatua. Juuri kun ajattelin, että alkaisi päästä jatkossa halvemmalla kun pihistelisi shampoossa... ::)

Mutta mulla noin yleisesti auttaa pesujen välillä suihkittava jätettävä eli Misti ja sitten Wella Shockwavesin muotoiluvoide (purkissa). Tuossa Wellan Frizz Free Creamissa on sopivasti silikonia että se estää lentelyn, mutta silti se on paljon kevyempää kuin pulloissa ja putkiloissa olevat silikonimössöt (joita en tohdi laittaa kuin latvoihin ettei ala näyttää likaiselta). Wellan Wonder Waxia käytän etuhiuksien nostatuksessa mutta muuten laitan tuota muotoiluvoidetta, etenkin päälaelta nouseviin uusiin pikkuhiuksiin.

Tykkään voiteesta siinäkin mielessä, että sen saa kohdistettua paremmin kuin suihkeen. Tosin suihkeenkin saa tasaisesti jos vaikka suihkaisee sitä ensin kampaan ja sitten vetää hiusten läpi :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 13:11
Kirjoittaja rolla
Ng hoitonaamio vei mun sähköisyyden  :D Lisänä olen läträillyt xz ja ehs hoitisten kanssa eli ei kalliiksi ole kuitenkaan tullut.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 15:00
Kirjoittaja Erykah
Mietin tässä juuri, että tämä on ensimmäinen talvi kun hiukset ei sähköisty ollenkaan. Eli eron huomaa kun on vihdoin kunnon hoitotuotteet käytössä. Jätettävien olen huomannut myös auttavan.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 15:50
Kirjoittaja Avena
Käytän hoitoaineena useimmiten OH:ta, joskus Altimaa ja joskus niiden sekoitusta. Jätettävänä käytän Joicon Color Endurancea ja latvasuojana Bonacuren latvasuojaa. Silti ovat välillä aika sähköiset.Varmaan hiuslaatukysymyskin. Mutta Muumisuihke on kyllä ihan ykkönen tilanteen korjaamiseksi.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 16:51
Kirjoittaja Metku
Rolla kirjoitti: Ng hoitonaamio vei mun sähköisyyden  :D Lisänä olen läträillyt xz ja ehs hoitisten kanssa eli ei kalliiksi ole kuitenkaan tullut.
Mullakaan ei ole koko talvena moista aiemmin esiintynyt ja ajattelin tosiaan, että NG:llä on siihen ollut vaikutusta. Harmikseni kuitenkin värjäyksen jälkeen NG ei ole tehonnut alkuunkaan. Tänään läträsin sitten aamulla hieman Nexxusin Humea kuiviin hiuksiin ja kas - problem solved.  ;)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 18:41
Kirjoittaja tiivitaavi
Sama ongelma täälläkin. Lähinnä ongelma "hoituu" pitämällä hiukset kiinni, koska aukinaisina ahistavat tosi pahasti... Tylsä homma! Ei oikein vielä ole löytynyt sellaisia tuotteita, joilla sähköisyyden olisi kuriin saanut, mutta en tässä kauaa
olekaan vielä testaillut näitä vähän parempia tuotteita. Mutta jospa tässä saisi hankittua kunnon kosteuttavat aineet
ja hoitaisi hiukset kuntoon, niin ehkä ensi talvena sähköisyys olisi poissa.

Tämän foorumin (ja HS:n) lueskelun perusteella oon tullut siihen tulokseen, että Tigi O&H, MOP Hydrating shampoota (& ehkä hoito?), noita Nexxuksia (humectress, luxxtress) ja Joico Altimaa pitäisi ainaskin hankkia. Joicon moisturizeria olen käyttäny tässä kohta yhden putkilon, mutta siitä ei kyllä mitään suurempaa hyötyä tähän tukkaan ole ollut, ainakaan tuon sähköisyyden suhteen, vaikka se ihan kivaa muuten onkin. Nutri-Gloss-naamio on kanssa ollut muuten ihana (1 purkki käytetty), mutta ei sekään sähköisyyttä ole poistanut.

Iso lasku taitaa tulla. Pitää varmaankin hankkia luottokortti, että saisi tilattua ulkomailta, tai koittaa kikkailla jotain tuon visa electronin kanssa... Mutta saa silti ehdottaa lisää super-kosteuttavia tuotteita!  ;D

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Helmi 2006, 12:57
Kirjoittaja heijji
Mulla sähköisyys lähti heti kun aloin käyttämään O&H hoitoainetta ja jätettäväksi Joicon ALTimaa ja välillä K-pak hoitovaahtoa. Ennen kun oli huonommat tuotteet käytössä niin hiuksetkin lentelivät miten sattuu  :(

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 08 Maalis 2006, 21:10
Kirjoittaja Avena
Pidin toissapäivänä yli tunnin Altiman ja OH:n sekoitusta, laiton jätettävää ja latvasuojaa... ja hiukset ovat olleet sähköisemmät kuin aikoihin. Eli sähköisyysongelma ei kyllä ole poistunut mihinkään, vaikka aineet syksyllä vaihdoinkin kampaamotuotteisiin.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 15:58
Kirjoittaja Sandaali
Mun hiukset on kyllä olleet järkyttävän sähköiset viime aikoina.  :( Vaikka käytän kyllä hyviä kampaamotuotteita ja laitan tehohoitoa pari kertaa viikossa, niin eipä tunnu mitään voivan. Ei vaan viitsi yhtään pitää tukkaa auki kun sojottaa joka suuntaan. Harjana mulla on luonnonharjasharja jossa on puuvarsi, ja hiukset selvitän pesun jälkeen muovisella harvapiikkisellä kammalla.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 17:37
Kirjoittaja Mustikka
Sandaali kirjoitti: Harjana mulla on luonnonharjasharja jossa on puuvarsi, ja hiukset selvitän pesun jälkeen muovisella harvapiikkisellä kammalla.
Mulla sähköisti hiuksia tuollainen puinen harja. En kyllä tiiä mitä materiaalia ne harjakset oli. Citymarketista aikoinaan ostin.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 20:30
Kirjoittaja Rory
Olen kokeillut sähköiseen tukkaan kaikenlaisia hiusvoiteita, varsinkin silloin kun tukkani vielä oli pitkä(on lisäksi luonnonkihartuva). Paras keinoni oli Schwarzkopfin Osis+ twist curl activator kiharan virkistäjä.Siinä on hieman jotain pitoakin. Toinen aine, mitä kaapista tuohon hätään löytyy on Matrix essentials glossifier hair polish.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 20:44
Kirjoittaja Lilly Missy
Mustikka kirjoitti: Mulla sähköisti hiuksia tuollainen puinen harja. En kyllä tiiä mitä materiaalia ne harjakset oli. Citymarketista aikoinaan ostin.
Mulla on kans sittarista ostettu puuvartinen harja, aito luonnonharjaksinen. Sähköistyttää mun hiukset kyllä tosi helposti, varsinkin jos pikkasen nopeempaa vetelee...

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 22:07
Kirjoittaja Sandaali
No mulla on Sokokselta ostettu se luonnonharjasharja, kai se sitten munkin tukan saa sähköiseksi. Mutta mikähän muu harja sitten ois sellainen mikä olisi mahjdollisimman hellävarainen hiuksille mut ei sähköistä ???
Mulla on aina sellainen mielikuva ollut, että muoviset harjat sähköistää.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 21 Huhti 2006, 19:52
Kirjoittaja Avena
Alkaa mennä hermot näiden sähköisten hiusten kanssa. Ajattelin, että kun pakkaset ja villapaitailmat loppuvat niin tilanne paranisi, mutta ei. Tälläkin viikolla olen laittanut O&H:n ja Altiman sekoitusta ainakin tunniksi ja toisena päivänä L'Anzan kosteuttavaa tehistä melkein kahdeksi tunniksi, mutta mikään ei auta. Ainoa, joka auttaa vähän on Nutriglossin jätettävä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 12:29
Kirjoittaja Efva
Mulla ei talvella ollut erityisen sähköiset hiukset, mutta tällä viikolla sähköisyydestä on tullut ihan riesa. Hiusten lisäksi olen muutenkin aivan sähköinen. Mistä ihmeestä tämä voi johtua?  ???

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 14:24
Kirjoittaja rolla
Mäkin luulin, että sähköisyys lähtee nyt kun on kesäkelit.. mutta ei ollenkaan.. muutenkin tukka kun linnunpelättimellä  :D Mulla auttoi monta viikkoa ng naamio sähköisyyteen, mutta sitten sekin menetti tehonsa enkä ole löytänyt vastaavaa tilalle.. ensi talvena jatkuu metsästys.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 10:31
Kirjoittaja ~vail~
Onkos teillä muilla pää tottunut pipoon talven aikana ja nyt sitten hiukset ei tykkää kun joutuvat altistumaan oikeasti ulkoilmalle? Nimittäin mulla varmaan on tämä tilanne syynä äkilliseen sähköistymiseen, luulisin, uskoisin...

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 13:28
Kirjoittaja rolla
mä en ole pipoa käyttänytkään..

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 24 Huhti 2006, 20:39
Kirjoittaja shivaree
~vail~ kirjoitti: Onkos teillä muilla pää tottunut pipoon talven aikana ja nyt sitten hiukset ei tykkää kun joutuvat altistumaan oikeasti ulkoilmalle? Nimittäin mulla varmaan on tämä tilanne syynä äkilliseen sähköistymiseen, luulisin, uskoisin...
KYLLÄ! Miulla ei pahemmin sähköisty, mutta muuten kuivuu näköjään heti kun altistuu auringolle/tuulelle. Tänään piti kotiin tultua suihkutella Color Carea takkupesään. Tukka tykkäis (sileästä) piposta, mutta iho ei, jokatalvinen pipoihottuma otsassa :(.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 09:59
Kirjoittaja Efva
Mulla kuivui yhtäkkiä huulet ihan rohtuneiksi ja ihoon ilmestyi kuivuusnäppylöitä + vartalon iho kutisi kuivuuttaan. :( Ilmeisesti huoneilma kotona meni jotenkin tosi kuivaksi ja hiustenkin sähköisyys liittyy varmaan siihen. Oon nyt ottanut ilmankostuttimen uudelleen käyttöön ja yritän juoda enemmän vettä, epäilen nimittäin että kuivun myös sisältäpäin... Sähköisyys ei enää oo ihan niin pahaa. 

Tosi outo juttu, eihän enää juurikaan oo pakkasia eikä lämmitys enää oo päällä edes.  ???

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 10:42
Kirjoittaja Penny
Mirre kirjoitti: Mulla kuivui yhtäkkiä huulet ihan rohtuneiksi ja ihoon ilmestyi kuivuusnäppylöitä + vartalon iho kutisi kuivuuttaan. :( Ilmeisesti huoneilma kotona meni jotenkin tosi kuivaksi ja hiustenkin sähköisyys liittyy varmaan siihen.
Sama vika, huulet on nyt ihan totaalisen kuivuneet, ylähuuli on ihan tunnoton... kasvojen iho on myös kuivahtanut. Alkoi kolmisen päivää sitten. Olen ollut ihan älyttömän sähköinen koko talven (yleensä en ole eikä hiuksetkaan ole), saanut sähköiskuja joka paikasta (mm. leivänpaahtimen leivistä ::) ), mutta nyt on ollut jo pidemmän aikaa totaalisähköttömyys. Hassua, sen täytyy varmaankin olla tuo katupöly joka ihoa ärsyttää...

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 11:03
Kirjoittaja Efva
Eipä muuten tullut mieleenkään tuo pöly... saattaa olla ainakin osatekijänä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 16:40
Kirjoittaja Avena
Ei voi olla totta, että tätä on muillakin! Muutama viikko sitten kaula kutisi vietävästi, raavin sitä ja siihen tuli sellaisia punaisia pinnalta kuivia läikkiä. (Arvatkaa, kuinka moni oppilas on kysynyt, että kuka sun kaulan on syönyt?)
Sitten niitä samoja kutisevia kuivuneita läikkiä tuli silmien ympärille ja tänä aamuna oli jo poskessani. Huuleni ovat niin rohtuneet, etteivät ole koskaan olleet. Oikeastaan huulten kuivuminen ei ole koskaan ollut mikään ongelma mulle ja nyt varsinkin ylähuuli on niin rohtunut, että sitä ihan polttaa, kun rasvaan sen. Ja hiukset eivät olleet pahimmilla pakkasillakaan näin sähköiset. Niiden sähköisyyttä selittänee kyllä se, että värjäsin ne hiljattain.

Mutta toi ihon kuivuminen tuolla tavalla on ihan uutta mulle. Nimitän tätä ongelmaa "fritsutaudiksi", koska se alkoi ensimmäisenä kaulasta. Tänä aamuna en viitsinyt enää meikatakaan silmiä (mikä aiheutti lisää hämmästelyä oppilaiden keskuudessa, koska en ole ikinä ennen tullut meikkaamattomana töihin), ettevät nuo kuivat ja kutisevat kohdat ärsyyntyisi entisestään.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 16:44
Kirjoittaja Efva
Arrakki kirjoitti: Ei voi olla totta, että tätä on muillakin! Muutama viikko sitten kaula kutisi vietävästi, raavin sitä ja siihen tuli sellaisia punaisia pinnalta kuivia läikkiä.
Mullekin tuli kaulaan tai oikeastaan tuohon dekolteen alueelle iso punainen läikkä, kun raavin siitä kutinan takia. Ikinä ei oo aiemmin moista esiintynyt, enkä mä ole normaalisti edes erityisen kuivaihoinen.  :o

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 21:44
Kirjoittaja Ishamael
Oho, täällä on muitakin  :o Olenkin tässä miettinyt miksi, naama menee tosi kuivaksi, ja huulet suorastaan kirkuvat.
Suupielet ovat auenneet kokonaan, ja ylähuuli suorastaan jomottaa ja on arka, vaikka miten rasvaa, oikea uber rohtuminen. Ja silmiä kirvelee ja kuivaa  :-X
Mietinkin jo mitä hel*ettiä, eikös tämä olisi kuulunut sydäntalven kireisiin pakkasiin kun ilma oli niin kuiva että sitä olisi voinut käyttää hiomapaperina.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 23:08
Kirjoittaja mangomeloni
Hiusten sähköisyyteen voi olla syynä myös liika shampoo (siis "hölvääminen"), tällaista olen kuullut maailmalta ja parilla leijutukalla on shampoomäärän pienentäminen auttanut.

Hiusväreistä ainakin Vibrance mainostaa omaavansa sähköisyyttä poistavan ainesosan.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 25 Huhti 2006, 23:15
Kirjoittaja Kikka
Ihanaa, nyt ei tarvitse ihmetellä että mistä tuo kasvojen kuivuminen johtuu, kun täällä on muitakin joilla on sama ongelma. Olen ihmetellyt jo pari viikkoa kun naama kutisee ihan vietävästi ja pinnalle nousee raapimisen jälkeen punainen kuiva kohta!. Olen miettinyt, että olenko allerginen nyt yhtäkkiä jollekin tuotteelle vai mikä mättää. Eipä tullut mieleenkään katupöly tai yleisesti kuiva ilma.... Toivottavasti hellittää pian.
Kesäisin luomien kuivuminen on kyllä ihan normaalia mulle...

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 23:09
Kirjoittaja Avena
Olisihan se pitänyt arvata, että kun joudun rasvaamaan noita kuivuneita kohtia paksuilla rasvoilla, niin seuraavaksi iho alkaa työntämään finnejä. Nyt on iho kyllä pahemmassa kunnosssa kuin aikoihin, kun on läikkää ja näppyä sekaisin.

Hiusten sähköisyys on ihan vähän vähentynyt, kun olen pistänyt joka toinen päivä vähintään tunniksi kosteuttavan tehohoidon.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 28 Huhti 2006, 23:15
Kirjoittaja Penny
mangomeloni kirjoitti: Hiusväreistä ainakin Vibrance mainostaa omaavansa sähköisyyttä poistavan ainesosan.
Mielenkiintoista, mikähän ainesosa se on, ja onko sitä itse värjäysaineessa vai jälkikäsittely-shampoossa? Mulla ainakin tuli juuri viikko sitten tuolla Vibillä niin leijuva tukka ettei tosikaan, mutta onneksi hävisi heti eka pesun jälkeen. Ihmettelinkin asiaa, kun yleensä ei ole moista tullut minkään aiemman värjäyksen jälkeen. En tosin käyttänyt sitä mukanatullutta Bonacure-shampoota, vaan laitoin sen sijaan O&H:ta.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 15:28
Kirjoittaja mangomeloni
Penny, värissä Phospholipid EFA (Linoleamidopropyl PG - Dimonium Chloride Phosphate) lipidi, joka vähentää sähköisyyttä ja on hiusrakennetta hoitava. Hapetteessa STAC (Steartrikonium Chloride) säilöntä- ja hoitoaine, alentaa myös sähköisyyttä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 30 Huhti 2006, 17:01
Kirjoittaja Annika
Mulla on kanssa huulet kirkuneet kuivuuttaan jo useamman päivän, tuntuu ettei mikään huulirasva auta eikä mikään. Karmea tunne, ja ihokin on tosiasiassa ollut huonompi. Mikäköhän ihme tämä on, kun tavallisesti tosiaan on talven ongelmaa eikä niinkään kevään. Katupölyä tosin on ainakin täällä päin aivan järjettömästi, silmätkin kirvelee siitä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 01 Touko 2006, 14:21
Kirjoittaja Avena
Huolimatta lähes joka toinen päivä tehdyistä kosteuttavista tehohoidoista, hiukset on edelleen tooooosi sähköiset. Hetken jo luulin, että olisi tilanne vähän parantunut, mutta ei. Tänään kun kampasin tukkaani, se ihan rätisi ääneen. Siitä olisi varmaan saanut otettua virtaa, jos olisi työntänyt töpselin hiuksien sekaan.

Edit. Itse asiassa mun uskoni kalliisiin kampaamotuotteisiin alkaa olla mennyttä. Ei mun hiukset ole yhtään sen kummemmat kuin ennen, kun käytin marketituotteita. Viimeisen toivoni laitoin L' Anzan kosteuttavaan tehikseen, jonka lähtöhinta sentään taisi olla lähemmäksi 30 e. Ajattelin, että tuon hintaisessa tuotteessa pitää jo olla jotain tehoakin, mutta ei.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 01 Touko 2006, 20:15
Kirjoittaja Lilly Missy
Mä en voi olla kommentoimatta tähän. Nimittäin kun laitan paljon kosteuttavia tuotteita, tehiksiä yms. päähän, hiuksista tulee inhottavat "limaiset" jotka nuolee kasvoja kun ovat niin sähköiset... Ihan takertuvat poskiin.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 07 Heinä 2006, 23:20
Kirjoittaja Jenni.
Mikähän tuohon hiusten sähköisyyteen auttaisi? Talvella hiukseni ovat liiankin sähköiset enkä
ole saanut hillittyä sitä mitenkään..  :( Kesällä joskus sähköisyyttä on, mutta todella harvoin.

Alkaa mennä hermot tuohon..  >:(

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 08:36
Kirjoittaja rolla
Mäkin kokeillut kaikkea, mutta ng naamiosta ollut tähän asti joskus hyötyä, muttei siitäkään aina. Jätettävät suihkeetkin auttaa vaan hetkeks.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 11:29
Kirjoittaja Kikka
Mun hiukset eivät ole koskaan kesäisin sähköiset, ainoastaan talvisin ja voi sitä rätinää ja pauketta silloin ihan joka paikassa. Tukka on tämän tästä pystyssä, kun pomminpurkajalla .... Noh, onneksi talveen on vielä pitkä matka :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 08 Heinä 2006, 11:44
Kirjoittaja Jenni.
Harvoin siis hiukseni kesällä on sähköiset. Esim. tänä kesänä ei ole ollut  :)
Talvella siitä on todella haittaa kun hiukset lentelevät joka puolelle jos hiukset ovat auki  :(
Olisi todella kiva tietää keino jolla voi ehkäistä sähköistyyttä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 20 Syys 2006, 10:35
Kirjoittaja sadelma
Voi apua, nytkö se jo alkaa! Mulla on nyt parina päivänä töissä (toimisto) sivuhiukset menneet yhtäkkiä aivan sähköiseksi kun olen niihin koskenut. Molemmilla kerroilla tuo sähköistyminen on tapahtunut vasta iltapäivällä. Hiukset liimaantuu inhottavasti kasvoihin... Kotona ei ole minkäänlaista ongelmaa.

Onneks sain maanantaina vihdoinkin Moisture Maniacit ja pääsen kokeilemaan miten ne kosteuttaa mun tukkaa. Ajattelin myös ostaa töihin pullon Herbinan hoitosuihketta niin voi sitä päivän mittaan suihkutella, jos siltä tuntuu.

Miten te muut valmistaudutte talven tuloon ja sähköisten hiusten ehkäisemiseen? :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 20 Syys 2006, 11:44
Kirjoittaja LaBimba
Toimisiko tuohon sähköisyyteen sellainen apu, että laittaa pieneen suihkupulloon vettä ja vähän O&H:ta ja suihkii sitten sitä? Minulla on paljon sellaisia alle 10 ml:n käteviä käsilaukkusuihkepulloja (tuoksuja varten) ja ajattelin jos tuollaista vippaskonstia kannattaisi kokeilla. Siis vedellä laimennettua O&H:ta.  :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 20 Syys 2006, 15:26
Kirjoittaja sadelma
Mulla oli joskus keväällä jotain vesi-halpishoitoaine sekoitusta. Nyt vois kokeilla tehdä sekoituksen vaikka Moisture Maniacista ja vedestä. Mulla on ihan täydellinen pullokin sitä varten - XZ muotoilunesteen pullo. Siinä on niin ihanan sumuinen suihke, että oli pakko ottaa talteen.  :-*

Taidan sittenkin jättää Herbinat kauppaat ja tehdä itse blandikset. Kiitti LaBimba, kun muistutit tuosta! :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Marras 2006, 14:21
Kirjoittaja funky_chicken
En ole aikoihin kärsinyt sähköisistä hiuksista, mutta nyt ongelma palasi kun ostin suoristusraudat! Niiden käyttö tekee suortuvista tosi siloisia ja ihania, mutta samalla tosi leijailevia ja naamaan liimautuvia.  >:( Olen koittanut taltuttaa niitä jätettävällä hoitiksella, vähemmällä shampoolla, tehohoidoilla, vahalla, muotoiluvoiteella... mikään ei auta - tai no auttaa jos laittaa purkillisen aineita, mutta sitten onkin sellainen liimaletti että oksat pois. Puuh.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 11 Marras 2006, 20:23
Kirjoittaja Aura
Onko jollain kokemuksia Goldwellin winter care Hair And Body Shampoosta? Lupaa vähentää hiusten sähköisyyttä, voisikohan tuo toimia?

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 13 Marras 2006, 11:55
Kirjoittaja irso
Munkin oli sitten pakko juuresten innoittamana koittaa liukkaria tukkaani ja auttoi ainakin vähän sähköisyyteen ja toi kiiltoa  ;D ja poikakaverin ilme oli lähinnä O____o kun sille koitin hehkutella

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 13 Marras 2006, 12:52
Kirjoittaja Miracle
Aura kirjoitti: Onko jollain kokemuksia Goldwellin winter care Hair And Body Shampoosta? Lupaa vähentää hiusten sähköisyyttä, voisikohan tuo toimia?
Minä en henkilökohtaisesti usko noihin sähköisyyttä vähentäviin shampoisiin. Ennemmin joku hoitoaine voisi sitä vähentää. Kuitenkaan en ole tuota mainitsemaasi tuotetta kokeillut, joten en mene väittämään ettei toimisi. Kuulostaa vaan toimimattomalta ;) Mutta jos joku on tätä kokeillut ja havainnut toimivaksi/toimimattomaksi, niin kertoo ihmeessä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 13 Marras 2006, 14:05
Kirjoittaja Penny
^ Varmaan vastaavat toimivatkin jos shampoossa on silikonia joka tuo painavuutta tukkaan, ja vielä jos laittaa silikonisen hoitsikan ja hoitosuihketta perään... Tuskin kuitenkaan pelkkä shampoo yksinään auttaa sähköisyyteen.

Vaan tulihan todettua, että onneksi tukka ei ole sähköinen, vaikka kesäisin/syksyisin onkin pörröinen (kumpi sitten lienee pahempi). Laitoin nääs viikonloppuna kaverin tukkaa, ja se oli ihan mielettömän sähköinen kaikkien mömmöjenkin jälkeen, hyvä ettei rätissyt kun piipparin kanssa väkersi. Tukka oli sellaista hentoa, "vauvamaista" ja silkkistä vaikka on värjättykin, joka varmaan lentää paljon helpommin kun karheampi tai painavampi hius. Pitää varmaan ostaa sille jotain silikonipitoista hoitosuihketta tms, luulisi ainakin jonkun verran helpottavan.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 13 Marras 2006, 18:12
Kirjoittaja Trouper
Ei ole kokemusta itse, mutta näin olen antanut itselleni kertoa, että Tigin Fast Fixx olisi monelle sähköistyvistä hiuksista kärsivälle loistotuote.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 14 Marras 2006, 08:34
Kirjoittaja Ice
silikonin lisäksi rasva voisi auttaa painavuuden saamiseen vähintään yhtä hyvin, monessa hoitoaineessa on jotain vaseliinia (glississä ainakin) jota voisi kokeilla

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 17 Marras 2006, 14:53
Kirjoittaja Kemuli
Sellaista tuli mieleen, että auttaisikohan, jos laittaisi jotain hoitosuihketta pipoon (ei liikaa tietenkään) sisälle ja sitten laittaisi päähän?  :) Eihän se varmaan kauaa auttais, kun kuivuisi pois aika nopeasti, mutta hillitsisi ehkä edes vähän sähköisyyttä. Itsellä ei onneksi tuota sähköisyyttä esiinny usein.

Edit: taisi kuulostaa tuo ihan siltä, kuin ehdottaisin jotain pipohaudotusta hiuksille hoitokeinona  :D tarkoitin lähinnä sitä, että jos muutenki käyttää ulkona pipoa ja pipo sitten sähköistää hiuksia (näin ainakin minulla), niin tuo hoitosuihke voisi hillitä sitä  ;)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 17 Marras 2006, 18:21
Kirjoittaja Ice
^ sinänsä, että esimerkiksi silikoni poistaa sähköisyyden myös vaatteista, tuo voisi toimia hyvinkin :) kannattaa toki kokeilla

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 17 Marras 2006, 19:10
Kirjoittaja Nuppu
^ Itse olen toteuttanut vastaavaa suihkutellessani tekokuituisen ( = helposti sähköistyvän) juhlamekon sisäpuolelle ja sukkahousuihin juurikin jotain hiusten hoitosuihketta. On kyllä auttanut ainakin jonkin verran, ei ole niin paljon ilmaantunut sähköisyysongelmaa.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 17 Marras 2006, 23:07
Kirjoittaja Amilo
Minä myös suihkin hoitosuihketta sukkiksiin ja villapaitoihin, miksei toimisi pipoonkin :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 21:09
Kirjoittaja Pikkunen
Edellisestä vastauksesta onkin jo paljon aikaa joten nostan.

Juniori kyseli multa että millä saa sähköisyyden pois hiuksista.
Ehdottelin hoitiksen käyttöä ja sillä ei suuria tuloksia ainakaan vielä tullut.
Juniori ei käytä geeliä/Vahaa/lakkaa tms vaan hiukset ovat "luonnontilassa" päivittäin.

Onko juurekset löytäneet uusia toimivia suihkeita/hoitiksia/niksejä sähköisyyden poistoon?

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 21:44
Kirjoittaja liisa

Omat hiukseni saan pakkasilla kuriin, kun hieron käsiini kookosöljyä 'käsivoiteeksi' ja silottelen sitten käsin pahimmat kohdat hiuksista. Latvat käyn vielä erikseen läpi, ehkä hiukset saavat siten painoa ja pysyvät paremmin aloillaan. Samalla tulee hiuksiin kiiltoa.
Varmasti moni muukin öljy toimisi..

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 06 Huhti 2008, 22:16
Kirjoittaja tiita
^^ Ite oon käyttänyt XZ suklaa&vanilja suihketta tuohon tarkotukseen. Ei tuu lähmänen lopputulos, mutta poistaa pahimman sähkösyyden. Latvoihin alle oon laittanu Freemanin anti-frizz creamia. Ei parasta, mutta ajaa asiansa.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 06:46
Kirjoittaja Pikkunen
Kiitos liisa ja tiita vinkeistä.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 08 Syys 2008, 17:53
Kirjoittaja Cabello
Mullakin on tapana käyttää hiusten sähköisyyteen tuota XZ:n suklaa & vanilja-hoitosuihketta, mutta joskus tuntuu, että sekään ei ihan kunnolla riitä. :-\

Nimim. talvea kauhulla odotellessa!

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Syys 2008, 13:48
Kirjoittaja Sugarfree
Onko kellään liukkaat, lasimaisen hyväkuntoiset hiukset jotka on samalla sähköiset? Mitä käytätte niihin?

Kärsin sähköisyydestä ja mulla on just nimenomaan tosi hyväkuntoiset, kiiltävät hiukset jotka rasvoittuu suht helposti ja menee helposti raskaiksi, joten en haluaisi ruveta tehohoitoja laittamaan kun en niitä tarvitse ja tukasta tulee ihan älyttömän painava, päätämyöten menevä liimaletti.

Help!

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 09 Syys 2008, 18:08
Kirjoittaja Cabello
^ Hei, kohtalotoveri! ;D Minullakin on juuri samanlaiset hiukset ja käytän sähköisyyteen XZ:n suklaa & vanilja-hoitosuihketta (niinkuin edellisessä viestissäni mainitsinkin). Minulle tuo on ollut oikein sopiva ratkaisu.

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 10 Syys 2008, 11:38
Kirjoittaja Sugarfree
Oi kiitos! Tuo tuote meneekin heti kokeiluun, josko sähköpää talttuisi hiukan. :)

Vs: Sähköiset hiukset

Lähetetty: 10 Syys 2008, 11:52
Kirjoittaja witura
^^Itselläni oli ennen oikein lasimaiset ja hyväkuntoiset hiukset ja silloin, kun käytin tuota niin tuli aina lähmätukka eikä vienyt sähköisyyttä. Koitin suihkutella vain vähän, mutta ei sekään auttanut.